Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannintaitajat!Kuinka paljon tässä au pairin tekstissä on virheitä?

Vierailija
13.08.2009 |

Eli tarkoitus olisi ottaa meille Brittienglantia hyvin taitava tyttö. Tässä yksi vastaus. Mielestäni siinä on paljon virheitä, mitä mieltä olette?

All sounds good with me, My parents are always tring to shut me up, as they say i talk to much!

I'd happierly cook, I enjoy cook and have started cooked 2 times a week at home, and use to be a cleaner for my old pirmary school, so cleaning is not a problem either.

I can't think of any questions at the momnet but will have a think and get back to you.

I currently don't live near London so will enclose some pictures for you.

look forward to hearing form you soon

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

au pairia etsin, mutta siis sellaista, joka osaa puhua ja kirjoittaa hyvin englantia. Ja maksan kylla enemmän kuin keskimääräisesti.

ap

Vierailija
22/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen upper class kodinhoitaja? Au pair ei ole mikään kielenopettaja. Päin vastoin tulee toisten kotiin oppimaan heidän kulttuuristaan. Sulla on vähän puurot ja vellit sekaisin.

Au pairille maksetaan taskurahaa, eiköhän tasokin ole sitten sitä luokkaa.

ohhoh, onpas täällä katkeria viestejä. Kyllä ainakin minä, jos töitä haluan, katson vähän mitä kirjoitan. On se vähän eri asia kirjoittaa vauvapalstalle.

Ja kyllä kompensoin palkassa hyvin sen, että pitää osata englantia. Ja kiitos, kyllä rahat riittävät, mieheni on kovapalkkainen pankkiiri.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

natiiveja ihmisiä, jotka eivät osaa juuri alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä..Eli todennäköisesti tuonkin viestin on kirjoittanut ihan paljasjalkainen britti!

Vierailija
24/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh, onpas täällä katkeria viestejä. Kyllä ainakin minä, jos töitä haluan, katson vähän mitä kirjoitan. On se vähän eri asia kirjoittaa vauvapalstalle. Ja kyllä kompensoin palkassa hyvin sen, että pitää osata englantia. Ja kiitos, kyllä rahat riittävät, mieheni on kovapalkkainen pankkiiri. ap

Mutta, jos haet pääasilallisesti hoitajaa, joka opettaisi hyvää englantia ja teillä on varaakin, niin kannattaisiko hakea nannya, jolla esim. alempi korkeakoulutkinto englannin kielestä?

Kyllä minustakin natiivilta vaikuttaa, mutta nykynuoret kirjoittaa tuohon tyyliin, oli kieli mikä tahansa.

Muuten kyllä kannattaisi todellakin puhelimessa ainakin jutella ja kai olet joitakin suosituksia kysellyt, se minua enemmän kiinnostaisi.

Vierailija
25/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

au pairia etsin, mutta siis sellaista, joka osaa puhua ja kirjoittaa hyvin englantia. Ja maksan kylla enemmän kuin keskimääräisesti. ap

on edelleen helvetin vähän. Jos mielit ylemmän luokan lastenhoitajaa, joudut maksamaan yli pari tonnia kuussa - ja silloin ei enää todellakaan puhuta au pairista, vaan nannystä, lastenhoitajasta.

Vierailija
26/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tossa virheitä, jos on ollu tarkotus kirjottaa kirjakielellä. Jos hän puhuu äidinkielenään englantia, niin oisko kenties kirjottanu omalla murteellaan?? En minä ainakaan kirjota äidinkielelläni kirjakielellä muut kun ihan viralliset meilit.

Vierailija
27/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tossa virheitä, jos on ollu tarkotus kirjottaa kirjakielellä. Jos hän puhuu äidinkielenään englantia, niin oisko kenties kirjottanu omalla murteellaan?? En minä ainakaan kirjota äidinkielelläni kirjakielellä muut kun ihan viralliset meilit.

Ja toisaalta, jos hakija haluaa paikan, jossa edellytetään kunnollista kieltä, ei hän kirjoita miten sattuu.

Vierailija
28/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä aika kauan haeskella, jos haluat standardienglantia nätisti lausuvan tytön au pairiksi. Briteissä kun tuppaa tuo luokkajako kulkemaan käsikädessä kielen kanssa ja koulutetun ylemmän keskiluokan mukulat harvemmin piioiksi ryhtyy.

Mitä väliä sillä on, kuinka au pair lausuu englantia, jos hän kuitenkin sitä sujuvasti puhuu? Aivan varmasti lapsenne hyötyvät siitä, että oppivat sujuvan puhekielen. Koulussa voi sitten opetella sitä lausumista ja kirjoittamista. Niin muutkin lapset tekee. Jopa natiivit.

Vierailija
29/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on englantilainen ja vaikka itse en mahdottoman hyvä englannintaitaja olekaan, niin mielestäni jonkin verran olen oppinut näkemään natiivien englantia. Tuollaista se nykyenglanti on yleiskäytössä. Kirjakieli on sitten oma lukunsa.

Vierailija
30/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

natiiveja ihmisiä, jotka eivät osaa juuri alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä..Eli todennäköisesti tuonkin viestin on kirjoittanut ihan paljasjalkainen britti!

Mun yks töistä tuttu brittinainen kirjoitti ihan järkkyä kieltä, jotkut sanat oli kirjoitettu ihan väärin ja hassusti, mutta lausuttuna oli kuitenkin "oikein". Ja just nuo "I like cook"-rakenteet oli hänellekin ominaisia. Eli puhekieli on varmasti tuolla au pairillakin ihan kunnossa.

Eikö tärkeämpää ap olis se, että lapset oppivat sujuvasti puhumaan englantia? Kirjoitusasun ja kieliopin saavat sitten koulussa haltuun? Käytännön kielitaitoa on vaikeaa koulussa saavuttaa.

Vierailija
31/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

I enjoy cook and have started cooked 2 times a week at home

Suurinpiirtein "Pidän laittaa ruokaa ja olen aloittanut laittanut ruokaa..."

Vierailija
32/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein ne jotka eivät ole kovin eteviä siinä kirjoittamisessa ovat erittäin hyviä kun kyseessä on ihan käsillä tekeminen. Eli tyttö osaa tod.näk. kokata aika hyvin, siivota ja etenkin olla lastesi kanssa luontevasti!

Se minusta on se tärkein kun au-pairia haetaan. Mitä hyödyt siitä että sinulla on täydellistä englantia puhuva upper-class tyttö joka kirjoittaa tosi hienoa englantia, jos hän ei osaa hoitaa lapsia eikä hänelle ole hajuakaan ruuanlaitosta tai siivouksesta?!!?!?

Luulis nyt että hän kyllä puhuu ihan ok englantia, kun kerran on hänen äidinkielensä.

Vierailija
33/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

au pairiksi vaikka tarjoaisit tonneja palkkaa. Mietihän nyt vähän. Upper class lapset eivät käy edes kesätöissä, heillä aivan tarpeeksi rikkaat suvut rahoittamaan heidän kesälomat omilla Etelä-Afrikan huviloillaan. Tarkoittanetkin siis ilmeisesti middle class tyttöä? Voi sekin tuottaa ongelmia.

t: 25-vuotta saarella asunut.

Vierailija
34/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä pointti. Mutta kuitenkin tein päätöksen, etten halua tuota tyttöä. Olen saanut paljon meilejä, joissa on ihan hyvääkin englantia.

ap

Vierailija
35/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä tuo native speaker on?

Vierailija
36/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa musta hyvältä. Meidän porukat yrittää aina saada mua pitään pääni kii ku niitten mielestä mä puhun liikaa! Mä laitan ruakaa ihan mielelläni, se on kivaa ja oon alkanu kokkaamaan pari kertaa viikos kotona, ja oon siivoomas mein vanhalla ala-asteella et ei sekä oo ongelma"

Ja niin edelleen. Kuulostaako teistä äidinkieleltä vai jonkun ei-suomalaisen tekstilta? Yleiskielestähän tuo ylläoleva on järjettömän kaukana. Noinhan se tyttö kirjoitti: kuten kuka tahansa natiivi TEINITYTTÖ, joka ei todellakaan ajattele kirjoittavansa työhakemusta, vaan vain mailailevansa kaverinsa kanssa.

Vierailija
37/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa Englannissa.

Vierailija
38/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa musta hyvältä. Meidän porukat yrittää aina saada mua pitään pääni kii ku niitten mielestä mä puhun liikaa! Mä laitan ruakaa ihan mielelläni, se on kivaa ja oon alkanu kokkaamaan pari kertaa viikos kotona, ja oon siivoomas mein vanhalla ala-asteella et ei sekä oo ongelma" Ja niin edelleen. Kuulostaako teistä äidinkieleltä vai jonkun ei-suomalaisen tekstilta? Yleiskielestähän tuo ylläoleva on järjettömän kaukana. Noinhan se tyttö kirjoitti: kuten kuka tahansa natiivi TEINITYTTÖ, joka ei todellakaan ajattele kirjoittavansa työhakemusta, vaan vain mailailevansa kaverinsa kanssa.

Vierailija
39/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait tuon tekstin? Jos oli sähköpostia, niin sen on tyttö voinut kirjoittaa "vasemmalla kädellä" kovassa kiireessä. Tuollaiset "I enjoy cook and have started cooked " eivät ole typoja, mutta silti juttuja, joita tekstari-sukupolvelta saattaa syntyä kovassa kiireessä. Sinuna soittaisin tytölle ja juttelisin puhelimessa. Tuskin sinä ajattelitkaan, että hän opettaisi lapsillesi kirjallista englantia? Puheesta kuulisit sen olennaisen seikan, millaista murretta hän puhuu - ja sen sinä varmasti haluat tarkistaa joka tapauksessa, sillä Britanniassa osa työväenluokasta puhuu ihan tajuttoman rumaa murretta.

Kyllä työhakemuksen kirjoittaminen on sen verran tärkeä juttu ettei sitä tuosta vaan sutaista.

Vierailija
40/43 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisin sen "upper class"-enkkua puhuvan au pairin, en sitä "Essex"-tyttöä. En halua sellaista tyttöä meille, joka puhuu jotain ihme murretta, vaan normaalia englantia. ap En viitsi nyt soittaa, koska olen Suomessa..

Sorry, pitäisköhän sun hiukan madaltaa rimaa. Kävisikö semmoinen tavallinen tapaus? Soita tälle tytölle ja kuuntele, miltä kuulostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi