Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvitti ihan kauheasti terv,keskuksen ovessa oleva lappu :)))

Vierailija
13.08.2009 |

Siinä luki, että jos epäilet sikainfluenssaa, niin ota hengityssuojain naamasi eteen ja pidä sitä siinä mennessäsi vastaanotolle.

Näen oikein sielujen silmillä, miten ihmiset istuu hengityssuojain naamalla terv,hoitajan oven takana.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuntoja, vaan yritetään suojata mm terveydenhuollon henkilökuntaa, jotta heitä olisi riittävästi hoitamassa riskiryhmään kuuluvia influenssaan sairastuneita. Heille tauti ja jälkitaudit voivat olla kohtalokkaampia.

Vierailija
22/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuntoja, vaan yritetään suojata mm terveydenhuollon henkilökuntaa, jotta heitä olisi riittävästi hoitamassa riskiryhmään kuuluvia influenssaan sairastuneita. Heille tauti ja jälkitaudit voivat olla kohtalokkaampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaksi vaan influenssaksi. Ja yritetään ehkäistä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä, eli jos yhteiskunnan palvelut romahtavat, siitä voi tulla vakavampia seurauksia kuin tästä taudista. Eli hoitoa tarvitsevat kuolevat hoidon puutteeseen, me muut joudumme ongelmiin kun bensa loppuu bensa-asemilta, ruoka ruokakaupoista jne. Eli päiväkotien ym on pyörittävä.

Eihän kyse nyt siitä ollut, että joku joutuisi jäämään terveen lapsen takia kotiin. Vaan jos joku sisaruksista on kipeä, yksi vanhemmista joutuu joka tapauksessa olemaan kotona sairaan kanssa ja silloin on täysin turhaa viedä TOISTAISEKSI oireeton sisarus tarhaan tartuttamaan tautia. Sama juttu, jos toinen vanhemmista on kotona potemassa. Voihan se tauti olla niin paha, että tuo vanhempi ei kerta kaikkiaan pääse sängystä ylös ja lapsi sen vuoksi tarvitsee hoitajaa, mutta silloin kai se terve vanhempi on kotona hoitamassa pahasti sairastunutta puolisoaan ja jälleen herää kysymys, eikö se terve lapsi voisi olla kotona myös! Koulusta ei välttämättä voi olla terve mukelo poissa, mutta päivähoitoon EI ole pakko lasta viedä!

Olen yh, ja kaksi vanhinta lasta ovat jo yli 11-vuotiaita, joten en voi jäädä heitä hoitamaan kotiin. Tästä taas seuraa se, että pienemmät on vietävä hoitoon ja mun on mentävä töihin, vaikka meidän perheessä olisikin kyseinen tauti (muilla kuin mulla tai päiväkotilaisilla)

Quote: Siis viet sikainfluenssaan sairastuneen lapsen hoitoon??? Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi. Jos minä ja päiväkoti-ikäiset ollaan terveitä, mutta esim. 14-vuotiaani sairastaa kyseistä tautia, niin kyllä, vien päiväkotiin lapsen joka on altistunut sikainfluenssaan ja menen itse töihin.

Jos 14-vuotiaasi on 40 asteen kuumeessa ja pää oksuämpärissä, niin varmaankaan et mene töihin. Jopa sinulla on oikeus olla silloin kotona, sillä "lähiomaisen hoitoa vaativassa tilanteessa" se on työehtolainsäädännön mukaan sallittua. Luehan uudelleen pykälät... eli jos vaikkapa jonkun mies on vakavasti sairas, häntä voi jäädä hoitamaan. Palkattomasti kenties (riippuu tessistä kullakin alalla), mutta tuo on laissa säädetty oikeus.

PLUS alkuperäisessä viestissähän kyse oli tilanteista, joissa vanhempi ON kotona joka tapauksessa. Jos sinä voit mennä töihin, sinun on mentävä ja silloin tietysti viet sen lapsen hoitoon. Et siis kuulu alkuperäisen viestin kohderyhmään.

Vierailija
24/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huono tuuri käy, niin sairastuu ensimmäisessä aallossa ja on sen jälkeen niin huonokuntoinen, että saa sen uudestaan ja se onkin sitten menoa.

Vierailija
25/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulee vastustuskyky sitä virusta kohtaan, ja läheiset muunnoksetkin tulevat lievempinä.

Jos huono tuuri käy, niin sairastuu ensimmäisessä aallossa ja on sen jälkeen niin huonokuntoinen, että saa sen uudestaan ja se onkin sitten menoa.

Vierailija
26/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maskia pitävää henkilöä terveyskeskuksessa.

Vierailija
27/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, jos toinen vanhemmista on kotona potemassa. Voihan se tauti olla niin paha, että tuo vanhempi ei kerta kaikkiaan pääse sängystä ylös ja lapsi sen vuoksi tarvitsee hoitajaa, mutta silloin kai se terve vanhempi on kotona hoitamassa pahasti sairastunutta puolisoaan ja jälleen herää kysymys, eikö se terve lapsi voisi olla kotona myös!

Koulusta ei välttämättä voi olla terve mukelo poissa, mutta päivähoitoon EI ole pakko lasta viedä!

Vierailija
28/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan ei mitenkään rajoiteta viemästä lapsia vaikkapa nyt päiväkotiin, jos sisarus tai vanhempi on sikainfluenssassa.

Eli YRITETÄÄNKÖ turhia tartuntoja ehkäistä VAI EI????

joku logiikka saisi noissa olla...

päiväkotiin jos vaikka epäileekin ko. lentsua. Varoaika on kaksi viikkoa.

Vierailija
29/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, ja kaksi vanhinta lasta ovat jo yli 11-vuotiaita, joten en voi jäädä heitä hoitamaan kotiin. Tästä taas seuraa se, että pienemmät on vietävä hoitoon ja mun on mentävä töihin, vaikka meidän perheessä olisikin kyseinen tauti (muilla kuin mulla tai päiväkotilaisilla)

Sinä JÄÄT kotiin jos sikainfluenssa iskee lapsiisi! Otat vaikka palkatonta ja haet toimeentuloa. Että yh:t voivatkin olla niin karsean vastuuntunnottomia; "minä itse ja mun rahat, viis siitä kuinka moni joutuu kärsimään mun takia". Mietihän vielä pari kertaa!!!

Vierailija
30/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lekuri tuli tutkimaan essu päällään, maski naamalla ja hanskat kädessä.

Joo tavallista flunssaa vain oli

Alle metrin etäisyydellä tapahtuvassa potilaskontaktissa tulee suojautua noin. Tämä ohje on annettu kaikille sairaanhoitopiireille.

Vierailija
31/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ovta kotihoidossa oireisen ajan ja yhden oireettoman päivän päälle.

Samaan aikaan ei mitenkään rajoiteta viemästä lapsia vaikkapa nyt päiväkotiin, jos sisarus tai vanhempi on sikainfluenssassa.

Eli YRITETÄÄNKÖ turhia tartuntoja ehkäistä VAI EI????

joku logiikka saisi noissa olla...

päiväkotiin jos vaikka epäileekin ko. lentsua. Varoaika on kaksi viikkoa.

Vierailija
32/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä JÄÄT kotiin jos sikainfluenssa iskee lapsiisi! Otat vaikka palkatonta ja haet toimeentuloa. Että yh:t voivatkin olla niin karsean vastuuntunnottomia; "minä itse ja mun rahat, viis siitä kuinka moni joutuu kärsimään mun takia". Mietihän vielä pari kertaa!!!

Paitsi ehkä ne lapset, jos on kovin heikossa kunnossa.

Vierailija
33/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sanovat, että on oma valinta jos jää hoitamaan sairaita eikä saa sitten palkkaa ja vuokra jää maksamatta.

On kai se lastenkin etu, että säilyy katto pään päällä ja saa ruokaa? On se aika kurjaa sairastaa influenssaa veneen alla.

Vierailija
34/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

STM:n ja THL:n ohjeistus koskee ihan kaikkia. Sikainfluenssaa sairastavat ovat pois päivähoidosta vähintään viikon, ja ainakin yhden oireettoman päivän ennen kuin palaavat hoitoon. Kouluja koskee sama ohjeistus. Työpaikkojen suhteen tarkkoja ohjeita ei ole annettu, mutta tätä voitaneen soveltaa aikuisiinkin.

Älkää viitsikö olla idiootteja ja elää seiskapäivää-tasoisen tiedon varassa, kun kuitenkin nähtävästi herneaivoillanne nettiin pääsette. THL:n sivut ovat suomenkieliset, peruskoululla (kesken jääneelläkin) pärjää.

Vierailija
35/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä pois töistä tai koulusta, vaikka perheessä olisikin sikainfluenssaa. Olisi vähän liiallista hysteriaa. Vain sairastuneet on ohjeistettu olemaan kotona. Mistäänhän ei voi tietää kuka on saanut tartunnan vaikka kaupan ostoskärryistä, ja levittää tartuntaa muihin ennen kuin oireet puhkeavat.

Vierailija
36/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa lastentarhasta mikäli sairastuu sikainfluenssaan.

Vierailija
37/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen tai vähintään sairaanhoitajalle kai sitä pitäis mennä, jos epäilis tarttuvaa infektiota eikä minnekään neuvolaan tautia tartuttaan...??

Vierailija
38/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kannata viedä, eli suomeksi sanottuna TARTUNTA-AIKA on ilmoitettu kaikille vanhemmille kirjeenä, sekä samainen kaupungin tiedote on päiväkodin ovessa, että varmasti tajuavat. Ja eiköhän kaikilla nyt sen verran älliä ole päässä, että oli tauti vesirokkoa tai tavallista nuhakuumetta, niin ei kannata viedä tahallaan tautia muille.

Samaan aikaan ei mitenkään rajoiteta viemästä lapsia vaikkapa nyt päiväkotiin, jos sisarus tai vanhempi on sikainfluenssassa. Eli YRITETÄÄNKÖ turhia tartuntoja ehkäistä VAI EI???? joku logiikka saisi noissa olla...

Vierailija
39/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri kätteli. Minä kysyin, että eikös se ole nyt pannassa, ei kuulemma heillä. No, sitten käteltiin.

Vierailija
40/41 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sikainfluenssaa! Olisi aika nolo olla elokuussa viikko pois hoidosta/koulusta/töistä sikainfluenssan takia, sitten taas syyskuussa, ja taas lokakuussa ja taas marraskuussa... =)

Eli täytyy olla äkillisesti alkanut yli 38 asteen kuume ja yskä/nuha tms. hengitystieoire. Nuhainen lapsi voi siis olla hoidossa eikä häntä tarvitse kartella, että onkohan sillä nyt sikalentsu. Jos ei ole kuume poksahtanut päälle, niin on vain tavallinen flunssa. Ja vaikka tulisi kuumeinenkin flunssa niin nythän ei testata lainkaan sikainfluenssan varalta, joten voimassa NORMAALIT OHJEET eli yksi kuumeeton päivä ja lapsi RIITTÄVÄN HYVÄVOINTINEN TAVANOMAISEEN HOITOPÄIVÄÄN niin saa mennä hoitoon/kouluun.