Mitä kissoille ruuaksi, jos unohdetaan teolliset muonat?
Eli raksuja on aina ja toki vettä, mitä muuta? Olen ostanut halpaa possua, miten sisäelimet ja muut? Jauhelihan yksi kateistamme oksentaa heti.Kypsä kana on nam ja mites sitten kala? Missä muodossa? Haluaisin noista terveitä ja kiiltäviä jatkossakin vähemmällä paskomisella ja rahalla;)
Kommentit (26)
pakaste seitiä (ei tarvitse kun sulattaa ja pieniä vähän pienemmiksi paloiksi)
purkki tonnikalaa (tonnikalaa vedessä tottakai, on kissojen suurta herkkua)
säilyketonnikala ole aikas suolaista? Siis se ihmisille tarkoitettu versio?
mutta kakan määrä vähenisi ja kisut voisivat paremmin. ap
kyse ei ole edes siitä suolasta, vaan siinä oli jotain muuta mitä kissan elimistö ei pysty käsittelemään. Kissalle aina kissojen tonnikalaa! Itse olen pääasiallisesti antanut näitä Sheboja ym, mutta joskus annan raakoja possunsuikaleita tai naudan jauhelihaa. Naudan sisäfile on meidän kissan herkku, mutta tulee vähän liian kalliiksi usein ostella sitä kisulle :-).
Sydän ja kieli on semmoisia mitä voi antaa usein. Munuaisia (liotettuna) ja maksaa harvemmin.
Niin ja kanan voi antaa raakana. Järvikala pitää keittää, mutta merikalat voi antaa myös raakana.
että ne marketin muonat on jostain jätteistä kyhättyjä halpisvalmisteita, joita ei kukaan voi hyvällä omalla tunnolla kissallensa antaa. Nykysin tosin on tullut valikoimiin paria erilaista tuotetta jotka ovat himppusen parempia.
Vaikka eläinkaupan muonat ovat totisesti kalliita, niin kannattaa seurata esim. eläinkauppojen tarjouksia ja ostaa suurempi määrä kerralla. Kissat myös syövät eläinkauppojen/eläinlääkäreiden myymiä lihaisia ruokia paljon vähemmän kuin halpiskamaa.
Sisäelimet ja kalat ovat halpaa ja hyvää ruokaa (keitettynä tietysti.)
Niin ja kanan voi antaa raakana. Järvikala pitää keittää, mutta merikalat voi antaa myös raakana.
Miten sellaiset taudit kuin esim. salmonella jne. Minun käsitykseni mukaan kissalle ei saa antaa mitään raakana.
Nyt söivät vähän jauhelihaa ja eilistä kanankoipea:=) Ihania otuksia, olen hulluna kissoihin.
niissä ei ole juuri eroa eläinkaupassa myytäviin märkäruokiin. Kuivanaksuja ei tietenkään kannata antaa markettiversiona, vaan ostaa laadukkaampia eläinkaupan naksuja.
Luonnossakin kissa vetää kaiken raakana. Myös ne pikkutirpat ja muut, missä on jopa todellinen salmonellavaara.
Kissalla pitää antaa lihat raakana, niin se saa siitä tarvitsemaansa tauriinia. Kypsennetyssä lihassa sitä ei enää ole jäljellä.
Ainoastaan järvikala pitää kyksentää matojen vuoksi.
keskustella asiasta oikein vakavissasi ja että ketjusi ei aivan heti huku, mene Kissanruokinta-palstalle
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/forumdisplay.cgi?ohje=aih…
ja liian pitkä linkki... koetetaanpa vähän lyhyemmällä, onnistuuko:
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/forumdisplay.cgi?ohje=aih…
mutta tuo yksi hotki ja ykäs taas. ap
tonnikalaöljyssä, savulohi silloin tällöin ja myyrät naapurin pellolta. Paskominen vakio, tosin tekee sen ulos pääsääntöisesti.
Lähinnä etsin nyt reseptejä vähempään ja "oikeaan" ruokavalioon. Nuo on nyt sisäkissoja, mutta toki ulkoilevat välillä, mm mökillä. Nuo ns. pehmeät ruuat, eli valmispussit tuntuvat maistuvan paremmin kuin hyvin...Kannan huolta myös hampaista ja toki siitä, että kakkaisivat vähemmän;)
barf-ruokavalio? Lemmikkipalstoilta löytyy varmaan parasta tietoa aiheeseen.
ei saa antaa kissoille?
voi aiheuttaa sisäelinvaurioita vuosien saatossa. Lisäksi siinä on paljon suolaa. Tässä aika hyvä juttu ap:lle kissojen ruokinnasta:
seitiäkin välillä, katkarapuja, paistijauhelihaa...
Mut en tajua pointtiasi. Eiköhän ne teolliset halvemmaksi tule. Jos ette istu joka pvä kalassa ja pilkillä. Jos olet noin kitupiikki, miks otit mirrin?