Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselle äidille lapsen vaatteet ovat maailman tärkein kasvatusasia?

Vierailija
24.08.2009 |

En ymmärrä näitä vaatefriikkejä, jotka perheen muusta elämisestäkin tarvittaessa tinkien ostavat pilteilleen merkkivaatteita hyllykaupalla.

Mitä helketin VÄLIÄ sillä on, miten vaatteet sointuvat yhteen tai mitä merkkiä ne ovat - kun siis kyse on pienestä lapsesta, jolle mukavuus ja piirroshahmot ovat itselleen paljon tärkeämpiä seikkoja.

No, meitä on moneksi. Itse ostelen mieluummin lapsille vaikkapa kirjoja ja askarteluvälineitä, jos nyt ihan pakko on viettää aikaa shoppaillen.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen enemmänkin näitä ap:n kaltaisia, joilla on niin suppea elämänkatsomus ettei oikein ymmärretä mitään muita ilmiöitä kuin mitä oma elämä käsittää.

a) Joillain voi olla niin paljon rahaa ettei ole eurosta kiinni mitä ostaa, voi ostaa mitä huvittaa,. vaikkei ap voikaan

b) Toiset tykkää lastenvaatteista ja toiset ei, ihan kuten joillain on kiinnostusta vaikka musiikkin tai autoihin, toisilla ei

c) kannattaa yrittää ap avartaa omaa maailmankuvaansa.

Keskustelemalla jonkun äidin kanssa, jonka lapset ovat viimeisen päälle puettu, huomaat varmasti että hänellä on muitakin arvoja ja mielipiteitä kuin vain lastenvaatteet.

Vierailija
2/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan vieläkin, mutta nyt heille on tullut sen verran omaa makua, että ovat mukana shoppailemassa. Ei se vaatteiden osto poissulje kirjojen, askartelutavaroiden ja lelujen ostoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusieluiselle, suvaitsemattomalle, mustavalkoiselle ja kateelliselle äidille.

Eli kuten sinä, ap.

Siksipä en ap kysymykseesi viitsi edes vastata, sen verran typerä ja älyvapaa sen asettelukin on (maailman tärkein asia jne).

Vierailija
4/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaatteiden ja vaikkapa kirjonen ja askaretlutarvikkeiden ostaminen sulkevat toisensa pois?

Terv.eräs äiti joka tilasi eilen 9v ja 7½v lapsillensa ulkomailta kauniita, yhteensopivia ja toisiinsa sointuvia vaatteita eilen 250e:lla ja toisesta nettiputiikista pari peliä yht.65e.

Vierailija
5/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esteetikko ja äitini opiskeli aikoinaan ensin ompelijaksi, ei siis ihme että olen tarkka vaatteista :) Ostan n. 70 % lapsen vaatteista käytettynä, ja olen tarkka sekä vaatteen toimivuudesta että ulkonäöstä. Mitään kovin kalliita vaatteita en kuitenkaan osta, ja merkillä ei ole sinänsä väliä, mutta tietty on jotain lemppareita joiden valikoimista löytyy enemmän mieluissa kuin muilta.

En näe myöskään mitenkään pahana lapsen "vaatekoulutusta", eli esim. juttelen vaatteita valitessa värien sopivuudesta, siitä miksi esim. juhliin laitetana juhlavaatteet ja kaupungille ei mennä pihavaatteissa jne. ja kehun kun lapsi valitsee kivan asun (en koskaan moiti). Samalla tavalla minuakin äiti koulutti, ja siksi olen aina kokenut pukeutumisen miellyttävänä asiana eikä mukavan, toimivan JA asianmukaisen asun valitseminen ole koskaan tuottanut ongelmia.

Vierailija
6/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pukeudutaan kauniisti ja käytännöllisesti sekä eritoten tilanteen mukaan.

Silti meillä on paljon muutakin elämää :)

Ja käytössä on vaatteita laidasta laitaan, kirppisvaatetta,merkkivaatetta, alevaatetta, kavereilta kierrätyksenä saatua, kalliita, halpoja ja ihan ilmaisiakin.

Kivoja asukokonaisuuksia saa koottua muutenkin kuin merkkivaatteilla, itseäni ei sykähdytä esim. huppari jossa merkki lukee edessä isoin kirjaimin, pitää olla jotain muuta jujua.

Vierailija
7/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatefriikki, mutta en juokse merkkien perässä. Ei tässä nyt kummemmin olisi rahaa ostaa "ylimääräisiä" vaatteita, mutta suosin kovasti kirppareita, huutista sekä ihan markettienkin valikoimaa, joista löytyy myös omasta mielestäni hienoja vaatteita. Myös Hennes on toinen paikka, jossa käyn.

Tykkään pukea lapset (4v.poika ja 2kk tyttö) nätisti ja mieluiten vaatteisiin jotka sopivat yhteen. Enhän pue itseänikään punaiseen paitaan vihreisiin housuihin =D

En ole koskaan muutenkaan ymmärtänyt noiden merkkivaatteiden päälle. Poika sai muutaman kerran käytetyn Burberryn (kait se noin kirjoitetaan?) ja se näytti ihan samanlaiselta kuin muut paidat esim. Citymarketissa. Kaiken lisäksi poika ehti sutata sen alta kahde päivän rasvaan, joka ei tietenkään lähtenyt irti vaikka mitä yritti. Siinä olisi voinut hippasen ketuttaa, kun kallis paita oli piloilla.

Mutta edelleen, kukin taaplaa tyylillään. Jos haluaa maksaa t-paidasti kakskymppiä niin antaa mennä vain. Eipä se ole multa pois mutta älkää arvostelko mua sen takia, että ostan vaatteet kirppikseltä (näinkin on käynyt!).

Vierailija
8/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alemyynteihin pääsevä mutta tiedän hyvät saalistuspaikat netissä mistä saa aina tiettyinä aikoina tosi halvalla. päivitän myös niitä sivuja usein jotta olen ekana kun tavarat tulee hyvään aleen. sieltä saa sitten ihan kaikki halvalla, ei vaan jämäpaloja vaan koko mallisto sikahalvalla yhtäkkiä.

Minä ostan tenaville vaatteet Sellosta joten jää aikaa muuhunkin :)

Vierailija
9/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee aina ensin meidän lasten VAATTEET, sitten ehkä puhutaan jostain muusta lapsiin liittyvästä.

Ja omilla penskoillaan on kaikki viimeisen päälle kalliita merkkikuteita.

Vierailija
10/48 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissasiko olet, kun väität vaatteiden olevan jollekin kasvatusasia?

Minusta on kiva, jos vaatteet sointuu yhteen, ostan paljon perusvärisiä enkä miljoonaa ruutua, raitaa ja muuta kuviollista kaikissa mahdollisissa väreissä. Eikä niitä vaatteita edes tarvi niin paljon. Esim. 1v sisävaatteet sopii kahteen elfa-koriin, kengät ja haalarit vielä siihen päälle.

Merkeistä en niin välitä, kengät on valittu sen mukaan ettei pilaa lapsen jalkoja ja kestää sen lyhyen ajan, jonka sopivat jalkaan. Välikausiasukin on reiman tavallinen, ei mitään hienostelua, reima sattui olemaan keväällä alennuksessa ja ostin valmiiksi syksyä varten.

Ei sillä värien yhteen sopivuudella ole mitään tekemistä lasten kasvatuksen kanssa, niitä nyt vain on kiva katsella.

Todellisuudessa en ole vielä tuollaista friikki-äitiä tavannut, onkohan sekin urbaanilegenda?!?

Vierailija
11/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkomieleteensä kullakin. Ja onko joku oikeasti sanonut, että hänelle vaatteet ovat maailman tärkein kasvatusasia??!

Vierailija
12/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsen vaatteet hyvässä kunnossa ja puen hänet riittävästi. Mutta about siihen mun kunnianhimoni yltääkin. Lapsi on sitä paitsi tyttö ja hänellä on jo viisivuotiaasta lähtien ollut varsin vankka mielipide siitä, mitä ylleen kelpuuttaa. Joten äidin tahdottomaksi mallinukeksi hän ei edes suostu. Välillä neidin vaatevalinnat ovat suht kaikenkirjava yhdistelmä, mutta antaa palaa vaan!

Vierailija
13/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkomieleteensä kullakin. Ja onko joku oikeasti sanonut, että hänelle vaatteet ovat maailman tärkein kasvatusasia??!

Kun katsoo esim. tuota "miksi suomalaiset pukevat lapsensa niin rumasti" -ketjua, niin onhan siellä osa kirjoittajista sangen vakavasti aihepiiriin suhtautuvia ;-)

Vierailija
14/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mikä tahansa päähänpintymä.

Kaverillani se on terveellinen ruokavalio. On koko ajan laskemassa kaloreita ja hiilareita ja miettimässä kuitupitoisuuksia ja vitamiini- ja flavonoidimääriä... lapset eivät saa tietenkään karkkia, limsaa, kakkua tms. epäterveellistä.

Ja voin vaan kuvitella, millaisen aivoverenvuodon kaveri saisi, jos joku veisi hänen kullannuppunsa Mäkkäriin.

;-)

Vierailija
15/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on vaan mun mielipide =)

Vierailija
16/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mikä tahansa päähänpintymä. Kaverillani se on terveellinen ruokavalio. On koko ajan laskemassa kaloreita ja hiilareita ja miettimässä kuitupitoisuuksia ja vitamiini- ja flavonoidimääriä... lapset eivät saa tietenkään karkkia, limsaa, kakkua tms. epäterveellistä. Ja voin vaan kuvitella, millaisen aivoverenvuodon kaveri saisi, jos joku veisi hänen kullannuppunsa Mäkkäriin. ;-)

Elämä tuntuu kaoottiselta ja on vähän epävarma olo, hallitseeko lapsen kasvatuksen tarpeeksi hyvin = keskittyy yhteen pieneen osatekijään lapsen hoidossa ja kasvatuksessa.

On se yksityiskohta sitten vaatteet tai ruoka.

Hyvä teoria, kiitos.

ap

Vierailija
17/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turhautuneita kotiäitejä: ollaan tavallaan vieraannuttu siitä, miten ne rahat vaatteisiin tulee (=tekemällä kovasti töitä) ja toisaalta ollaan itse pulskia ja vaatimattoman näköisiä joten omaan habitukseen ei edes jakseta enää satsata. Siten lastenvaatteista meuhkaaminen on oivallinen tapa saada sisältöä elämään.

Vierailija
18/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatefriikki. eli monet merkkivaatteet on vaan älyttömän suloisia lapsen päälle. jotkut moonkidsin tai småfolkin retrohaalarit päällä niin näyttää tosi söpöltä....

toinen syy liittyy ihan rahaan. kun ostaa merkkivaatteita alesta netistä ja myy ne käytön jälkeen huutiksessa niin saa omansa pois ja aika paljon päälle. eli silloin vaatteet ei maksa mitään! mulla ei ois varaa ostaa mitään markettikamaa vaan ostan merkkivaatteita joilla hyvä jälleenmyyntiarvo. pätee myös kaikkiin ulkovaatteisiin, kengistä lähtien. en ole vielä koskaan ostanut lapselle yhtäkään vaatetta josta en olisi saanut myydessä omiani pois....

Vierailija
19/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turhautuneita kotiäitejä: ollaan tavallaan vieraannuttu siitä, miten ne rahat vaatteisiin tulee (=tekemällä kovasti töitä) ja toisaalta ollaan itse pulskia ja vaatimattoman näköisiä joten omaan habitukseen ei edes jakseta enää satsata. Siten lastenvaatteista meuhkaaminen on oivallinen tapa saada sisältöä elämään.

lapsella siis pädetään.

Vierailija
20/48 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatefriikki jatkaa vielä että itse olen ihan ok näköinen mut itselle ei ole varaa ostaa vaatteita kun niillä ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa, tai ainakin hyvin vähän suhteessa lastenvaatteisiin. eli säästän siinä että ostan lapselle merkkivaatteet.

en ole elämään kyllästynyt mitenkään, enkä siitä vieraantunutkaan vaan päinvastoin rahan takia niitä tulee ostettua. köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi