Ellan ja Annan pikkusiskolle etunimi?
Toinen ja kolmas nimi onkin jo keksitty. Mutta etunimi puuttuu. Ehdotuksia, kiitos!
Kommentit (45)
Nelli olisi jo noista ehdotetuista paras.
Toisaalta jos haluat rikkoa kaavaa, etkä leikkiä pelkästään l-kaksoiskonsonanteilla, joku pitkävokaalinenkin nimi voisi olla ihan kiva tuossa sisarusparvessa.
Aada, Veera, Neea...
Mielestäni kivalta kuulostaisi myös Ella, Anna ja Liana.
teille kaikille ideoijille! :) Elena alkoi miellyttämään minua kovasti. Pitänee ottaa neuvotteluun. Onkohan liian itävaikutteinen... Sitä jäin ainoastaan miettimään.
Oonaa oon myös miettinyt, mutta silloin jää tämä kansainvälisyysaspekti pois. Monet luettelemistanne hyvistä meille sopivista nimistä ovat jo lähisukulaisilla tai kavereilla ja jäävät siitä syystä pois.
Eräs teistä ehdotti, että jos kolmannella olisi kolmitavuinen nimi. Ei hassumpi idea. :) Muita siis mukavia kolmitavuisia kuin Sofia, Elena??? Olisiko kolmitavuisen kiva olla a-loppuinen?
t. ap
*Maria
*Elina
*Emilia
*Seena
*Mona/Moona?
Makustelin nimivaihtoehtoja lisää ja löysin mielestäni _täydellisen_ nimen:
Tessa
Ei ole klassinen, kuten Anna ja Ella, mutta helppo ja samanoloinen niiden kanssa.
Toki myös Maria, Julia, Nora... olisivat myös sopivia. Sofiassa minua häiritsee se, että siinä on vierasperäinen f-kirjain.
eli ei ainoastaa idässä - mutta jotenkin liian samanlainen Ellan kanssa - joten joku Sofia tai Ilona etc. olis parempi - minun mielestäni
Oona, No(o)ra, Nea samoin ja silloin jokaisella sisarella olisi oma alkukirjain.
heti mieleen Alina Maisa Inkeri... En tiedä miksi, joka tapauksessa Alinaa ehdotan ekaksi nimeksi:)
Elina on kaunis myös, ja "perinteinen".
Etelä-Eurooppaan (Espanja, Italia, Kreikka) minäkin sen miellän, Jelena olisi itään.
Elina tai Helena sopisi myös.
Julia
Alisa
Erika
Amanda
Irina
Irene
Aurora
Elviira
Linnea
Paula
Lilja
Selma
Senja
Vilma
Olga
Pitää illalla hieman pohtia, että mikä olisi mediän mielestämme paras nimi pikkuisimmalle prinsessallemme. Kiitos ihanat ihmiset! :) Ja käyn vielä katsomassa ennen iltaa, jos on tullut lisää ehdotuksia.
Ja tuun toki kommentoimaan vielä, että mikä tai mitkä nimet miellyttivät meitä eniten.
t. ap
Mun mielestä Salla olisi ihana raikas nimi nuorimmalle tytöllenne.
Kiitos kaikille niminikkareille! Niin, tiedän, että nimet ovat suosituimpien listalla. Ei minua haittaa, jos se jotain häiritsee.
Mutta vastaaja 37 keksi meidän pointtimme. Eli haluamme lapsillemme lyhyet, selkeät suomenkieliset nimet, mutta samalla sellaiset nimet, jotka toimivat vähän isommissakin ympyröissä. :)
Näistä perusteista johtuen olemme harkinneet Sofiaa. Toimiiko Viola mielestänne kansainvälisesti?
Kansallisesti toimivista nimistä minua miellyttää Venla, Sanni, Oona, Iida ja Ilona.
Jos joku vielä keksii jotain, niin kiitän!
t. ap
Jatkoharkintaamme menivät: Julia, Sofia, Linda, Maria, Lisa ja Nina, ainakin. Mun mielestä se Elena olis aivan ihana. Mutta juteltiin, että ehkä se hieman liian lähellä Ellaa.
Ideoita saa esittää vielä. :) t. ap
Ainakin espanjankielisissä maissa "viola" tarkoittaa "raiskata".
Tätä kysyttiin ketjun alkupäässä.
Elena! Ella, Anna ja Elena olis aivan ihana sisarussarja. Toimivat Suomessa ja maailmalla.
Viola ei toimi ainakaan ranskankielisissä maissa; viol tarkoittaa raiskausta! :-(
Tuplavokaalit ovat yleensä ainakin keski-Euroopassa ihmetys, paitsi Hollannissa ja Belgiassa, jossa tuplavokaaleja jonkun verran esiintyy (esim Jaan, Joop). I-kirjain lausutaan "ai" enkuksi, joten haittaako teitä sitten että tyttärestä voi tulla lausuttuna Ailona tai Aida?
Vois olla varmaan Sofia tai Julia. Joutunemme tinkimään hieman suomalaisuusasenteestamme. Asia vielä hieman vaiheessa. Mutta kohta täytyy päättää. Otetaan vieläkin kuningasajatuksia vastaan.
t. ap