Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ellan ja Annan pikkusiskolle etunimi?

Vierailija
12.08.2009 |

Toinen ja kolmas nimi onkin jo keksitty. Mutta etunimi puuttuu. Ehdotuksia, kiitos!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla varmaan Sofia tai Julia. Joutunemme tinkimään hieman suomalaisuusasenteestamme. Asia vielä hieman vaiheessa. Mutta kohta täytyy päättää. Otetaan vieläkin kuningasajatuksia vastaan.

t. ap

Vierailija
22/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli olisi jo noista ehdotetuista paras.

Toisaalta jos haluat rikkoa kaavaa, etkä leikkiä pelkästään l-kaksoiskonsonanteilla, joku pitkävokaalinenkin nimi voisi olla ihan kiva tuossa sisarusparvessa.

Aada, Veera, Neea...

Mielestäni kivalta kuulostaisi myös Ella, Anna ja Liana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna

Enni

Unna

Elma

Vierailija
24/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kaikille ideoijille! :) Elena alkoi miellyttämään minua kovasti. Pitänee ottaa neuvotteluun. Onkohan liian itävaikutteinen... Sitä jäin ainoastaan miettimään.

Oonaa oon myös miettinyt, mutta silloin jää tämä kansainvälisyysaspekti pois. Monet luettelemistanne hyvistä meille sopivista nimistä ovat jo lähisukulaisilla tai kavereilla ja jäävät siitä syystä pois.

Eräs teistä ehdotti, että jos kolmannella olisi kolmitavuinen nimi. Ei hassumpi idea. :) Muita siis mukavia kolmitavuisia kuin Sofia, Elena??? Olisiko kolmitavuisen kiva olla a-loppuinen?

t. ap

Vierailija
25/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Maria

*Elina

*Emilia

*Seena

*Mona/Moona?

Vierailija
26/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makustelin nimivaihtoehtoja lisää ja löysin mielestäni _täydellisen_ nimen:

Tessa

Ei ole klassinen, kuten Anna ja Ella, mutta helppo ja samanoloinen niiden kanssa.

Toki myös Maria, Julia, Nora... olisivat myös sopivia. Sofiassa minua häiritsee se, että siinä on vierasperäinen f-kirjain.

Vierailija
27/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna,Ella Ilona

Vierailija
28/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ainoastaa idässä - mutta jotenkin liian samanlainen Ellan kanssa - joten joku Sofia tai Ilona etc. olis parempi - minun mielestäni

Vierailija
29/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona, No(o)ra, Nea samoin ja silloin jokaisella sisarella olisi oma alkukirjain.

Vierailija
30/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lea, Linda, Julia tai Sonja?

Vierailija
31/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessakin kyllä kiva...

Vierailija
32/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti mieleen Alina Maisa Inkeri... En tiedä miksi, joka tapauksessa Alinaa ehdotan ekaksi nimeksi:)

Elina on kaunis myös, ja "perinteinen".

Vierailija
33/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Eurooppaan (Espanja, Italia, Kreikka) minäkin sen miellän, Jelena olisi itään.

Elina tai Helena sopisi myös.

Julia

Alisa

Erika

Amanda

Irina

Irene

Aurora

Elviira

Linnea

Paula

Lilja

Selma

Senja

Vilma

Olga

Vierailija
34/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää illalla hieman pohtia, että mikä olisi mediän mielestämme paras nimi pikkuisimmalle prinsessallemme. Kiitos ihanat ihmiset! :) Ja käyn vielä katsomassa ennen iltaa, jos on tullut lisää ehdotuksia.

Ja tuun toki kommentoimaan vielä, että mikä tai mitkä nimet miellyttivät meitä eniten.

t. ap

Vierailija
35/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Salla olisi ihana raikas nimi nuorimmalle tytöllenne.

Vierailija
36/45 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille niminikkareille! Niin, tiedän, että nimet ovat suosituimpien listalla. Ei minua haittaa, jos se jotain häiritsee.

Mutta vastaaja 37 keksi meidän pointtimme. Eli haluamme lapsillemme lyhyet, selkeät suomenkieliset nimet, mutta samalla sellaiset nimet, jotka toimivat vähän isommissakin ympyröissä. :)

Näistä perusteista johtuen olemme harkinneet Sofiaa. Toimiiko Viola mielestänne kansainvälisesti?

Kansallisesti toimivista nimistä minua miellyttää Venla, Sanni, Oona, Iida ja Ilona.

Jos joku vielä keksii jotain, niin kiitän!

t. ap

Vierailija
37/45 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoharkintaamme menivät: Julia, Sofia, Linda, Maria, Lisa ja Nina, ainakin. Mun mielestä se Elena olis aivan ihana. Mutta juteltiin, että ehkä se hieman liian lähellä Ellaa.

Ideoita saa esittää vielä. :) t. ap

Vierailija
38/45 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin espanjankielisissä maissa "viola" tarkoittaa "raiskata".

Tätä kysyttiin ketjun alkupäässä.

Vierailija
39/45 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena! Ella, Anna ja Elena olis aivan ihana sisarussarja. Toimivat Suomessa ja maailmalla.

Viola ei toimi ainakaan ranskankielisissä maissa; viol tarkoittaa raiskausta! :-(

Tuplavokaalit ovat yleensä ainakin keski-Euroopassa ihmetys, paitsi Hollannissa ja Belgiassa, jossa tuplavokaaleja jonkun verran esiintyy (esim Jaan, Joop). I-kirjain lausutaan "ai" enkuksi, joten haittaako teitä sitten että tyttärestä voi tulla lausuttuna Ailona tai Aida?

Vierailija
40/45 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi