Olenko kiittämätön sika?
Olen tosi kipeänä ja lasten kanssa yksin kotona, koska mies on työmatkalla. Pyysin sitten anoppia käymään meille kaupassa samalla kuin käy itselleenkin ja annoin tarkan listan siitä, mitä tarvitaan. Anoppi sanoi, että onnistuu eikä tästä ole ollenkaan vaivaa ja että tuo kyllä pyytämäni.
No, listasta meille tuli vain perunoista ja ruisleipää, kaikki muu oli anopin itse säveltämää :( Osti kaikkea sellaista mitä meillä ei syödä, eikä niistä ostoksista saa mitään ateriakokonaisuuksiakaan, ellei halua syödä perunaa ja kanakastiketta (tämä on ehkä parasta mitä noista voi koota). Unohti tietysti myös vauvan vaipat ja minulle tamponit, mikä on jo oikeasti katastrofi.
Olen niin kipeä ja väsynyt, että sanoin anopille päin naamaa, että miksi ei voinut tuoda sen listan mukaan, me ei tehdä näillä mitään. Oikeasti itku pääsi kun näin ostokset ja meillä kaikilla oli kamala nälkä. Anoppi tietenkin loukkaantui ja minä laitoin lapsille ruuaksi sitä perunaa ja kanaa.
Pakko soittaa kaverille, että käy kaupassa LISTAN MUKAAN... Olisiko tietä harmittanut?
Kommentit (42)
että syökää viikko riisiä! Voi herra isä mikä kotitalouden kukkanen...
Tuli mieleen, että jospa listasi oli liian kallis ja siinä oli liikaa tavaraa, joten hän vaihtoi halvempiin ja jätti jotain pois.
jouduitte ihan syömään perunaa ja kanakastiketta. Kyllä on maailmankirjat sekaisin. Taidat olla kovinkin kaavoihin kangistunut.
ja kyllä tietä harmittaa.
Nämähän olivat ne mitä alkuperäisessä viestissä kysyttiin.
vaan kotitalouden alkeista... Varsinkin jos joutuu reissuleskeksi toistekin.
vaan kotitalouden alkeista... Varsinkin jos joutuu reissuleskeksi toistekin.
ja luuli automaattisesti, että kaapista löytyy riisiä...
olisin kysynyt että missäs on ne ja ne ja ne, maininnut vaipat ja tampoonit vielä erikseen.
Ymmärrän vihastuksesi. Et ole kiittämätön sika et todellakaan.
Kukaan meistä ei haluaisi tuollaista kohdalleen ja se on satavarmaa.
Sen lapset lienee jo aikuisia?
Se tuli jo selväksi =D
Minä olen melkoinen hamsteri ja mulla on yleensä aina melkoinen arsenaali kaikkea kotona. Mutta voisin silti hyvin kuvitella itseni ap:n tilanteeseen, sillä välillä meille käy näin:
Kaapissa on paljon kaikkea, samoin pakastimessa. Käyn muutaman viikon ajan kaupassa ostamassa vain tuoretavaraa, hedelmiä, vihanneksia, maitoa ja leivänpäällysiä, muuten pärjätään kaappien ja pakastimen ansiosta. Olen suunnitellu tekeväni ison kauppareissun päivänä X. Silloin on taas tarkoitus hankkia kuukauden tarpeiksi esim. riisiä, pastaa, säilykkeitä, lihaa, leipää jne. pakastimen ja kaappisäilytyksen kestävää. Ja jos sairastuisin juuri tuona X-päivänä, niin kyllä meillä voisi olla riisi loppu, pasta vähissä, pakastimessa enää yksi pussillinen leipää ja jauhelihapaketti.
Mutta ap:lle vielä asiasta, olisin tehnyt juuri kuten sinä ja mua olisi ärsyttänyt tosi kovaa!!!
Jos olisi ruokavarasto, koko tilanne olisi vältetty. Eli olennaisinta koko jutussa.
ja tuliko matka taivaasta? Meillä on aina riisiä kaapissa ja pakastimessa useammaksi päiväksi ruokaa hätätapausten varalta.
Ei tässä ap kysellyt, että mitä sulla on aina kaapissa. Ilmeisesti ap:lla ei ollut ruokaa tarpeeksi, ja tarvitsi jonkun käymään kaupassa. Käsittämättömän itsekeskeistä.
pitää nimenomaan laatia varasto, jolla pärjää, jos sairastuu. Se on ihan alkeellista.
Eli sitä isoa kauppareissupäivää ei ajoiteta miehen työmatkan ajalle, vaan sen alle.
Ap on saira nyt, joten se esti ajattelemasta viikko sitten. Ja nyt ap:ta itkettää. Minäminäminäminä...
Ap on saira nyt, joten se esti ajattelemasta viikko sitten. Ja nyt ap:ta itkettää. Minäminäminäminä...
Kaikkien ihmisten elämä ei ole niin onnetonta että kaikesta täytyy AINA selvitä ihan YKSIN, ilman kenenkään ulkopuolisen apua.
Ensin pitää laatia suunnitelmat, joilla selviää mahdollisimman pitkälle yksin. Jos nekin pettää - esim. lapsi joutuu sairaalaan tms. - voi turvautua tukiverkkoihin.
t. reissuleski, jolla yksi astmalapsi
Anoppihan viittasi kintaala annetuille ohjeille ja väitti että osaa kyllä käydä kaupassa ilman ohjeistustakin.
Ei mulle kyllä tulis mieleenkään tuoda sairaalle sukulaiselle kaupasta mitä sattuu käsiin osumaan. Noudattaisin ohjetta kirjaimellisesti.
muakin harmittanut ap:n tilanteessa :(
Tiedoksi vaan joillekin, että kaikki ei pidä kauheeta ruokavarastoa kotonaan. Esim. meillä on niin vähän säilytystilaa keittiössä, että ei todellakaan haluta tunkea kaappeja täyteen kaiken maailman makarooneilla, säilykkeillä, leivillä yms joita meillä ei paljoa syödä. Yleensä meillä on yksi riisipaketti ja spagetti pussi ja lisää ostetaan sitten, kun ne loppuu. Meillä käydäänkin ostamassa viikkoisin lihaa, hedelmiä ja kasviksia kaupasta jotka ei kauaa säily tuoreena.
no mutta kun se anoppi toi kanaa. Jos siellä varastossa olisi ollut riisiä, ateria olisi jo syntynyt.
Ja varastossa voi pitää hylamaitoa.