Mistä tiedät, että jumalaa ei ole?
Kommentit (85)
mutta kukaan ei väitä etteikö niitä olisi.. sen vaikutukset vain näkyvät. Ajan kulumisen näkee omassa naamassakin ja painovoima pitää mm. meidät maan kamaralla. Ihminen itse, elämän henki meissä, on Jumalan vaikutusta.
Niistä voi tehdä hypoteeseja ja tutkia pitääkö paikkansa ja joku muu voi toistaa kokeen samoin tuloksin. => Ovat kiistattomasti olemassa. Jumalan suhteen ei mikään sellainen toimi.
Oletko nähnyt vaaleanpunaisen elefantin?
Miten lainauksen kohtaan se liittyy?
Ei siitä ole todisteita puolesta eikä vastaan. Mä en vain usko. Mikään jumaluus ei ole ikinä iskenyt muhun, että hei, tuohan se on! Enkä aio aktiivisesti sellaista etsiäkään, suurin osa uskonnoista kun on sellaista tuubaa ettei mitään rajaa. Nimetään jotain pikku-ukkoja, jotka ovat kertoneet tietyille ihmisille toisistaan poikkeavia sääntöjä, joiden noudattamatta jättäminen saattaa suistaa helvettiin tai sitten ei.
Uskovan kanssa keskustelu on siitä kamalaa, että uskova ja ei-uskova on niin eri sfääreissä. On täysin hyödytöntä yrittää väitellä jonkun sellaisen olemassaolosta, joka on toiselle totta ja maailman tärkein asia, ja toiselle täysin yhdentekevä, todennäköisesti epätosi juttu.
Jos Jumala on olemassa, miksi hän antaa tapahtua niin paljon pahaa, niin viattomille ihmisille? Jos hän on kaikkivaltias, eikö hän voisi sitten suojella niitä viattomia lapsia mm. perheväkivallalta, pedofiileiltä jne?
Uskon kyllä että jonkinlainen sielu tms ihmisellä on olemassa, mutta en tiedä mistä se tulee ja mihin se menee.
Mistä tiedät, että jumalaa ei ole?
Kuten edelinen jo sanoikin, todistusvastuu on sillä joka väittää jotain olevan.
Ei uhkaa helvetillä!! Ihmisten omaa keksintöä! HELVETTIÄ EI OLE OLEMASSA!
Ei olisi mitään elämää ellei Olisi Myös Jumala olemassa!
Jos Jumala on olemassa, miksi hän antaa tapahtua niin paljon pahaa, niin viattomille ihmisille? Jos hän on kaikkivaltias, eikö hän voisi sitten suojella niitä viattomia lapsia mm. perheväkivallalta, pedofiileiltä jne? Uskon kyllä että jonkinlainen sielu tms ihmisellä on olemassa, mutta en tiedä mistä se tulee ja mihin se menee.
Itse olen kyllä vähän skeptinen tuon sielunkin suhteen, mutta en ehdottomasti sitä kieltäisikään. Kristinuskon käsitykseen jumalasta ja henkimaailmasta en kyllä jaksa uskoa, siinä ei ole mitään järkeä.
Erittäin harvinainen.
http://blackliberal.files.wordpress.com/2009/03/pink-elephant.jpg
Tässä botswanalainen poikanen.
Intiassa erittäin arvokkaina pidettyjä vaaleanpunaisia elefantteja maharajat kasvattivat sotanorsuiksi.
Että pieni luonnontieteellinen tietoisku tähän väliin.
rakkaudella. Hänen jumalansa rakastaa niin paljon että antaa ihmisten kärsiä jotta he sitten ymmärtäisivät nauttia paratiisin iloista.
Se joka lastaan vihaa vitsaa säästää.
rakkaudella. Hänen jumalansa rakastaa niin paljon että antaa ihmisten kärsiä jotta he sitten ymmärtäisivät nauttia paratiisin iloista. Se joka lastaan vihaa vitsaa säästää.
johtaisi huostaanottoon. Siis että lasta kiusataan mahdollisimman paljon että hän osaisi nauttia aikuisuudesta täpöllä. Ja tuollaista sitten kutsuttaisiin rakkaudeksi.
vaikak nyt ihan googlata pitikin.:D
Evoluutioteoriaa ei voi todistaa oikeaksi käyttämällä nettiin valmiiksi kirjoitettuja vastauksia.
Jumalan oikeaksi todistamiseksi sen sijaan riittää se, että lainaa pätkän raamatusta. (jonka luotettavuus lähteenä ateistin näkökulmasta on 0)
Mutta että saisit ihan virallistakin tietoa asiasta sinne pieneen päähäsi, päätin googlata. Ja opettelisit kirjoittamaan oikein, se lisäisi uskottavuuttasi huomattavasti.
42. niinpä näyt osaava omin sanoinkin :D vaikak nyt ihan googlata pitikin.:D
En myöskään tiedä yhtään enempää ettei keijuja ole, peikkoja, haltijoita, menninkäisiä, maahisia, joulupukkia, pääsiäispupua ja hammaskeijua ole.
Saattaahan se olla että nuo kaikki ovat totisinta totta.
En vain ole saanut mitään kunnon todisteita siitä, että jumalaa oikeasti olisi olemassa. Onnellinen olen ilman jumalaan uskomistakin. Johan toi on nähty, että ihmiset alkaa uskomaan ihan mihin vaan, kun sitä tarpeeksi toitotetaan esim. ravinnon suhteen mikä on hyvää ja mikä pahaa..joten miksi tässä ei olisi sama asia?
Mikään ei synny tyhjästä. Ajatellaan vaikkapa alkuräjähdystä: eivät ne kaikki alkuaineet tyhjästä siihen pelmahtaneet.
Minä vain uskon ja se riittää minulle, eikä pitäisi keltään poiskaan olla?
Miten tämä "omin sanoin" tapahtuva selittäminen sinulle merkitsee?
Onko niin, että jos jotain ei voi itse selittää yksinkertaisesti ja ehdottoman uniikilla tavalla, niin se ei voi olla totta?
Evoluutio on kopioitumista, ja kopioituessa tapahtuu virheitä. Virheet voivat edistää tai vähentää eliön henkiinjäämistodennäköisyyttä.
Siinä se sulle lyhyesti ja simppelisti. Tämän ansiosta meillä on koko elämän kirjo ihmeteltävänä ja tutkittavana, meillä on äly jolla muodostaa oma alati tarkentuva käsityksemme olevaisen rakenteista... Mitä sulla olikaan tarjota? Joitain tekstinpätkiä, joita et voi todistaa oikeiksi, vaatimus siitä, että muut vaan hyväksyvät oikeaksi se mitä sinä sanot, ilman että pystyt perustelemaan jumalasi olemassaoloa mitenkään?
Minkä jumalan kannattaja olet? Miksi valitsit juuri sen? Miksi mun pitäisi uskoa samoin?
Missä sijaitsevat taivas ja helvetti? Entäs muut jumalat, jotka mainitaan Raamatussa.