Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian "myöhäistä" tai liian raskasta saada lapsi 38 vuotiaana??

Vierailija
11.08.2009 |

kokemuksia, ajatuksia?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit vielä vuosia kasvaa, sinä raakile...

i]lähes mummoikäiset haaveilee omista lapsista

Vierailija
42/56 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täälläkin monesti kysellyt. Olen tullut siihen tulokseen, että ei ole ollenkaan myöhäistä saada lapsi tuossa iässä. Ikähän on vain numeroita, tärkeämpää on miltä sinusta tuntuu ja millainen elämäntilanteesi on.

Itselleni olen asettanut rajaksi 40v, eli sitä ennen pitäisi tämä kolmonen tulla jos on tullakseen. Mutta tiedän monia onnellisia ja jaksavia äitejä, jotka ovat saaneet esikoisensa vasta yli 40-vuotiaana. Mutta silloin monet harmittelevat sitä etteivät aloittaneet aikaisemmin, sillä siinä iässä se lapsenteko on jo aika haasteellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-40v ja 7 tulossa.

Vierailija
44/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa. Nainen parhaassa iässä ja lisääntymisvuosia jäljellä vaikka kuinka. Itse olen 34-vuotias ja en ole ikinä ajatellut, että olisin näissä perheasioissa liian vanha nyt tai vielä vuosiinkaan. Herranen aika, vastahan mä olen aikuistunut. Vai meneekö se niin, että eka on pahainen kakara ja sitten aikuisuus on pari vuotta kunnes ollaan jo "mummoikäisiä"?

Vierailija
45/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes mummoikäiset haaveilee omista lapsista

Mieli muuttuu ja ajatukset...

-40 ja raskaana-

Vierailija
46/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää 37-vuotta ja meidän nuorin on nyt puolivuotias, vanhin on teini ja yksi siinä välissä.

Mä tahdoin lapsen ja onneksi sen sain. Olen hyvin onnellinen tästäkin lapsesta. Se kyllä on pakko myöntää että väsyttää aamuisin ja päivällä enemmän kuin aikaisemmilla kerroilla, vaikka vauva ei ole kova edes valvottamaan. Ehkä se johtuu iästä, en tiedä? Mutta ei tässä nyt niin väsähtäneitä olla etteikö jaksettaisi.

Vierailija
47/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä raakile on yli 30 vuotta

kun pelkäät mummoiän alkavan jo 38-vuotiaana.

Vierailija
48/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä koen olevani ainakin liian vanha enää tekemään lapsia. 2 jo on ja nuorimmainenkin jo 10-vuotias. Ei kiitos enää pikkuvauvoja, en jaksais.

Vierailija
49/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on säätänyt niin, että nainen voi saada lapsia vielä pitkästi yli nelikymppisenä. Meinaatko, että evoluutio on niin tyhmä, että se sallii lisääntymisen tuossa iässä, jos äiti ei olisi kykeneväinen täysin avutonta vauvaansa hoitamaan? Melkoista luonnon aliarviointia!

Vierailija
50/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koen itseni liian vanhaksi enää tekemään lapsia, vaikka olen 39. Olen tyytyväinen tästä pikkukoululaisesta, enkä jaksaisi enää kaikkea alusta.

Mutta kukin tyylillään. Itseään rehellisesti kuuntelemalla tunnistaa ja löytää kyllä itselleen sopivat ratkaisut.

Hyviä kuunteluhetkiä ap!

Vierailija
51/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämäntilanteesta, toiset on jalka haudassa jo

kolmekymppisinä. Ja varsinkin aivotoiminta prakaa

Vierailija
52/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 34 ja odotan toista (no ei esikoinenkaan ole kuin 2 v.), mutta tuntuu että ikä alkaa jo painaa tässä vaiheessa :). Tämä raskaus on ollut fyysisesti paljon raskaampi kuin ensimmäinen, mutta uskon sen johtuvat pitkälti siitä, että ensimmäistä odottaessa olinkin paljon paremmassa kunnossa fyysisesti. Nyt en ole ensimmäisen jälkeen enää urheillut (toisin sanoen olen ihan rapakunnossa) ja sen huomaa kun vatsa alkaa jo haitata yleistä liikkumista, vaikka raskausviikkoja on vasta 30 takana. Ja ekan jälkeen jäi muutamia raskauskilojakin kehoon, joten alkupainokin oli nyt korkeampi.

Mutta ei 38 mikään liian vanha ole. Mutta kannattaa huolehtia omasta kunnostaan hyvin niin ennen kuin raskauden aikanakin. Sen olen kyllä itse nyt saanut karvaasti kokea.

Vierailija
53/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämäntilanteesta, toiset on jalka haudassa jo kolmekymppisinä. Ja varsinkin aivotoiminta prakaa

Mä en ole jalka haudassa vaikka en lapsia enää tässä iässä tahdo, eikä mun aivotoimissakaan ole mitään vikaa. Ikään on melkein 40-vuotta. Jos joku toinen haluaa samassa iässä vielä lapsia, niin siitä vaan. Ei koske mua.

Vierailija
54/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten sinä olet varmaan teiniäiti,

kun pelkäät mummoiän alkavan jo 38-vuotiaana.

ja missään en ole kirjoitanut, että mummoikä alkaa 38-vuotiaana

Vierailija
55/56 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit vielä vuosia kasvaa, sinä raakile...

i]lähes mummoikäiset haaveilee omista lapsista

osa tarvitsee pidempään sitä henkisen kasvun aikaa ja ovat vielä yli 30-vuotiaina raakileita, osa ei.

Ketjun aloittajalle: mikäli koet olevasi valmis siihen, niin mikä jottei lapsia voisi tehdä. Et olisi mitenkään poikkeava, vaan aika tavallisen ikäinen äiti.

Vierailija
56/56 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän ole suotta surullinen. Sun täytyy nyt kyllä korjata käsityksesi siitä minkä ikäisiä mummot yleensä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän