G: Onko miehesi sielunkumppanisi?
Kommentit (21)
Kuulostaa niin jenkkimeiningiltä ja tohtoripililtä...
Mutta miestäni rakastan ja kimpassa oltu 16 vuotta.
Minä olen uskossa ja hän ei ole. Aikamoinen kuilu välillämme siitä syystä.
ja ei ole ;)
Eikä mitään hätää, ei tarvikaan olla ;)
Käytän nyt ilmaisua "sielunkumppani", kun ei parempaa tullut mieleen. Mitä sitten, se oikea, sinulle tehty? Samalla aaltopituudella? Musta nämä ovat ilmaisuja samalle asialle.
Minusta mieheni on minun sielunkumppanini, mutta miehen mielestä emme ole toisillemme :-( Ja minusta pitäisi olla. En minä halua suhdetta vaan johonkin, joka on ok.
Käytän nyt ilmaisua "sielunkumppani", kun ei parempaa tullut mieleen. Mitä sitten, se oikea, sinulle tehty? Samalla aaltopituudella? Musta nämä ovat ilmaisuja samalle asialle. Minusta mieheni on minun sielunkumppanini, mutta miehen mielestä emme ole toisillemme :-( Ja minusta pitäisi olla. En minä halua suhdetta vaan johonkin, joka on ok.
millaisella mittarilla sitä mitataan... Minulla on ollut elämässäni läheisempiäkin kumppaneita. Nyk. miehen kanssa kuitenkin pelataan hyvin yksiin arjessa ja ollaan todella hyviä ystäviä. Kelpaa näin!
Millainen miehesi tai teidän suhteenne tulisi Sinun mielstäsi olla, jotta olisitte "sielunkumppaneita".
Ja vastaus: en tiedä, mutta hienosti menee.
Minä ymmärrän sielunkumppanuudella mm. seuraavia asioita: samalla aaltopituudella oleminen, yhteenkuuluvuuden tunne, yhteensopivuus, toisen (miltei täydellinen) ymmärtäminen, hyvä olo, joka syntyy toisen lähellä ollessa, rakkaus.
Minun mielestäni meidän suhteessamme on kaikkea yllämainittua, mieheni mielestä ei. Mieheni mielestä emme ole samalla aaltopituudella, emme sovi yhteen emmekä ymmärrä toisiamme kovinkaan hyvin. Mutta hänenkin mielestään rakastamme, kuulumme yhteen ja yhdessä on hyvä olla. Minä vain kaipaisin enemmän, ei ole kiva kuulla, että hänen mielestään emme ole samalla aaltopituudella.
t. ap
Minä ymmärrän sielunkumppanuudella mm. seuraavia asioita: samalla aaltopituudella oleminen, yhteenkuuluvuuden tunne, yhteensopivuus, toisen (miltei täydellinen) ymmärtäminen, hyvä olo, joka syntyy toisen lähellä ollessa, rakkaus.
t. ap
kuulostaa aika pelottavalta. Olemme mieheni kanssa läheiset monilla eri tavoilla, mutta hyvin erilaisia. Välillämme on kitkaa, hyväksyntää, ristiriitoja, paljon rakkautta (ja 3 lasta). Sysäämme toisiamme uusiin suuntiin. Kun keskustelen ja väittelen mieheni kanssa saan uusia ajatuksia ja hän toivottavasti myös, muutumme. Onni ja rakkaus eivät ole mitään pysähtyneitä, ristiriidattomia tiloja.
Tietää jokainen, joka on elänyt suhteessa "sielunkumppaninsa" kanssa.
Minä ymmärrän sielunkumppanuudella mm. seuraavia asioita: samalla aaltopituudella oleminen, yhteenkuuluvuuden tunne, yhteensopivuus, toisen (miltei täydellinen) ymmärtäminen, hyvä olo, joka syntyy toisen lähellä ollessa, rakkaus. t. ap
kuulostaa aika pelottavalta. Olemme mieheni kanssa läheiset monilla eri tavoilla, mutta hyvin erilaisia. Välillämme on kitkaa, hyväksyntää, ristiriitoja, paljon rakkautta (ja 3 lasta). Sysäämme toisiamme uusiin suuntiin. Kun keskustelen ja väittelen mieheni kanssa saan uusia ajatuksia ja hän toivottavasti myös, muutumme. Onni ja rakkaus eivät ole mitään pysähtyneitä, ristiriidattomia tiloja.
Olemme parhaat ystävät ja ymmärrämme toisiamme niin hyvin, kun nyt kaksi ihmistä voi toistaan ymmärtää.
En tiedä "pitäisikö". Uskon, että voi olla onnellinen parisuhde muutenkin.
Näytin tän ketjun miehelleni kun tuli sopivasti ja sille tuli hyvä mieli. "Ai, mä sysään sua?" Se on kyllä ihana mies ...
15
yli 20 vuotta meni tosi hyvin.
Nyt mies on kuitenkin mielestään löytänyt tuon sielunkumppanin työkaveristaan...ja on jopa valmis jättämään yhdessä perustamamme suurperheen tuon toisen vuoksi:(
Pelottaa...mutta enhän minä tuota miestä omista, joten tehköön niinkuin tykkää...jospa se munkin sielunkumppani odottaa mua jossain;)
Minusta ei pidä olla. Olen elänyt avoliitossa sielunkumppanini kanssa. Me ymmärretään edelleen tosi hyvin toisiamme ja tunnen hänet varmaan paremmin kuin kukaan, mutta parisuhteessa pienten lasten vanhempina emme osanneet yhdessä olla.
Olemme molemmat uskossa, mutta meillä on eri jumalat.
en osaisi ajatellakaan elämää ilman häntä. Ja yhtä pidetty nyt 10 vuotta.