Lähisukulainen lasten hyväksikäyttäjä
Onko kenelläkään käynyt vastaavaa, että ilmi tullut että lähisukulainen on hyväksikäyttäjä ja vielä käyttänyt omaa lastaan hyväksi? Meille tuli tälläinen tietoon uhrilta jolla tässä kevään aikana noussut n. 27 vuoden takaisia pahoja lapsuuden tapahtumia.
Kauheinta tässä on, että tämä tekijä on nauttinut myös lastemme 7v. ja 4v luottamusta ja hoitanut lapsiamme.
Tänään päätin hakea minulle ja miehelleni keskusteluapua ammattiauttajalta. Onneksi saimme jo tälle viikolle ajan keskusteluun.
Viime päivät olleet todella raskaita tämän asian takia. Asia on herättänyt meissä molemmissa myös niin paljon vahvoja tunteita surua, vihaa, häpeää sekä myös leimaantumisen pelkoakin.
Kommentit (46)
tosiaankaan ole mitään lapsia raiskaavia, tuhman näköisiä hirviöitä, jotka tunnistaa jo kilometrien päähän. Useimmat lapsista kiinnostuneet ovat juuri niitä kilteimpiä ja lempeimmän näköisiä sukulaismiehiä, joista kukaan, EI KUKAAN uskoisi mitään pahaa.
Ulkopuolisen on usein hyvin vaikeaa huomata, milloin raja tavallisen halitusten ja sylitysten kanssa on ylitetty ja koska alkaa hyväksikäyttö. Tässä vaiheessa pedofiilin ja lapsen välillä on usein jo niin voimakas luottamussuhde, ettei lapsi enää uskalla kertoa asiasta edes vanhemmileen.
Yksikään pedofiili (jos siis tietäisin, että joku on pedofiili) ei tulisi taatusti lähelle minun lastani! Sukulaisuudella ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
[/quote]
se ei nimittäin ole mikään pikkujuttu jos pedofiili hyväksikäyttää lastasi.
Isä ja hänen äitinsä katkaisivat välit veljeensä ja poikaansa, kun tämä pahoinpiteli isäni. Myöhemmin kuulimme muutakin, kuinka tämä oli hakannut raskaana olevaa vaimoaan ja pahoinpidellyt lapsiaan. Sen lisäksi oli taattanut mummolla lainan, jota ei maksanutkaan. Aina humalassa. 20 vuotta sitten tämä veli oli taas kerran sotkenut asiansa ja yritti tulla äitinsä sohvalle asumaan, emme mummon kanssa päästäneet häntä sisälle (asuin silloin mummon yläkerrassa pitkien koulumatkojen takia). Mies kuoli toissa vuonna eikä mummoni poikaansa itkenyt, mutta itki keväällä kun isäni kuoli. Sanoi ettei se isäni veli sureta häntä. Mummo 87-v.
Kyllä ne välit voi katkaista tuosta vain. Asiat on näissä tapauksissa just tasan niin yksinkertaisia. Vaaralliseen ihmiseen ei tarvitse pitää mitään yhteyttä.
terv. se jonka äiti oli yritetty raiskata 14-veenä ja asiaa vain hyssyteltiin. Minäkin tapasin 13-veenä tuon mummoni veljen eräillä syntymäpäivillä, jonne mummoni mukana läksin ja muistan miten hän tuijotti minua ja oli maireaa ja pyrki viereen istumaan. Mulla on aina ollut hyvä ja epäluuloinen vaisto ihmisten suhteen, ja välttelin tuota enoa.
Ei lasta saa edes altistaa tuollaisten ihmisten läheisyydelle. Et voi vahtia lastasi joka hetki ja kuvitella että hän on turvassa. Pedofiili nimenomaan luo luottamuksellisen suhteen lapseen ennen hyväksikäyttöä, se ei yleensä ole mikään puskaraiskaus, vaan lapsi luottaa siihen ihmiseen. Lapsi myös kasvaa etkä voikkaan olla enää vahtimassa näitä "kivoja leikkejä" ja "vaippoja ei vaihdeta". Lapsi voi hakeutua itse vaikka tämän ihmisen autokyytiin isompana, luottaen olevansa turvassa.
Kyllä, ne välit PITÄÄ katkaista!
mitä tapahtuisi, jos katkaisisit välit?
Uskon, ettei maailmasi siihen kaatuisi. Et taida osata olla itsenäinen ja tehdä ratkaisuja.
helppoa sanoa, kun ei itse ole kokenut samaa"-kommentteja! on tiettyjä asioita, joita ihmisen ei pitäisi sietää toiselta ihmiseltä. Väkivalta ja seksuaalinen hyväksikäyttö ovat puhtaasti näitä asioita. Sen pitäisi todellakin olla yksinkertaista, vaikkakaan ei varmasti helppoa.
Elämä ei ole niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Ulkopuolisen on aina helppo sanoa, että tee niin ja niin. Yhteen asiaan liittyy paljon muita asioita ja paljon muita ihmisiä ja taustoja tuntematon ei voi tietää, miten monimutkainen asia oikeasti on. Elämä vaan ei mene niin, että välejä ihmisiin katkotaan tuosta noin vaan.
Olen itse katkaissut välit entiseen poikaystävääni kun tilanne meni niin tulehtuneeksi. Oli yhteinen ystäväpiiri ja vaikka mitä. Asiat vaan menivät niin vaikeaksi, että pakko oli olla ottamatta mitään yhteyttä häneen ja olla vastaamatta hänen yhteydenottoihinsa. Jälkikäteen ajateltuna oikea päätös.
Joten eipä tulisi mieleenkään jatkaa yhteydenpitoa pedofiilisukulaiseen vain sen takia että "välejä on vaikea katkoa".
Voihan sitä pitää yhteyttä kaikkiin muihin sukulaisiin, mutta sen yhden luokse ei koskaan menisi. Jos joku muu sukulainen sitä ihmettelee, siinäpähän ihmettelee.
Elämä ei ole niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Ulkopuolisen on aina helppo sanoa, että tee niin ja niin. Yhteen asiaan liittyy paljon muita asioita ja paljon muita ihmisiä ja taustoja tuntematon ei voi tietää, miten monimutkainen asia oikeasti on. Elämä vaan ei mene niin, että välejä ihmisiin katkotaan tuosta noin vaan.