Lähisukulainen lasten hyväksikäyttäjä
Onko kenelläkään käynyt vastaavaa, että ilmi tullut että lähisukulainen on hyväksikäyttäjä ja vielä käyttänyt omaa lastaan hyväksi? Meille tuli tälläinen tietoon uhrilta jolla tässä kevään aikana noussut n. 27 vuoden takaisia pahoja lapsuuden tapahtumia.
Kauheinta tässä on, että tämä tekijä on nauttinut myös lastemme 7v. ja 4v luottamusta ja hoitanut lapsiamme.
Tänään päätin hakea minulle ja miehelleni keskusteluapua ammattiauttajalta. Onneksi saimme jo tälle viikolle ajan keskusteluun.
Viime päivät olleet todella raskaita tämän asian takia. Asia on herättänyt meissä molemmissa myös niin paljon vahvoja tunteita surua, vihaa, häpeää sekä myös leimaantumisen pelkoakin.
Kommentit (46)
Ei ole muistanut mitään aiemmin. Vaan nyt on alkanut pulputa esiin. Uskon, että hyvin ovat totta nuo muistikuvat. Tuskin tuollaisia kuvia kukaan kuvittelee. Eteenkin kun nyt muut psyykkiset oireet joista kärsinyt pitkään loppuneet heti sen myötä kun nämä kauheat muistot tulleet esiin....
Ihmismielihän torjuu kauheat tapahtumat, jotta psyyke pysyisi koossa eikä hajoiaisi.
kukaan ei antaisi "nauttia hyvästä leikistä" tiedetyn pedofiilin kanssa... ei kukaan vanhempi!
Vaikka olisi mummo tai pappa, ei ikinä! saatikka että joku hoitoon jättäminen kävisi edes milessä!
Meillä on lähisuvussa tällainen tapaus. Olemme tienneet sen aina. Lapsiamme hän saa tavata ja hoitaa läsnäollesamme (ei vaippahommia tai suihkuja), mutta hoitoon emme jätä hänelle koskaan. Emme siis todellakaan koskaan.
EMme ole koskaan hänen kanssaan puhuneet asiasta, vaan näin asiat on aina menneet ja uskon hänen kyllä tietävän miksi. Tällä järjestelyllä kuitenkin lapsemme saavat nsuttia hänen kanssaaan hyvästä leikistä ja hän tavata lapsiamme. Onneksi asumme kaukana toisistamme.
Lastemme kysymykset tulevat eteen parin vuoden sisään kouluiässä, luulisin.
Sitten vastataan niihin sen mukaaan, kun eteen tulee.Voimia teille!
Mikäli kyseessä on lähisukulainen, josta lapset pitävät, niin joskus on täysin mahdotonta katkaista välit tällaiseen ihmiseen.
kukaan ei antaisi "nauttia hyvästä leikistä" tiedetyn pedofiilin kanssa... ei kukaan vanhempi!
Vaikka olisi mummo tai pappa, ei ikinä! saatikka että joku hoitoon jättäminen kävisi edes milessä!
Meillä on lähisuvussa tällainen tapaus. Olemme tienneet sen aina. Lapsiamme hän saa tavata ja hoitaa läsnäollesamme (ei vaippahommia tai suihkuja), mutta hoitoon emme jätä hänelle koskaan. Emme siis todellakaan koskaan.
EMme ole koskaan hänen kanssaan puhuneet asiasta, vaan näin asiat on aina menneet ja uskon hänen kyllä tietävän miksi. Tällä järjestelyllä kuitenkin lapsemme saavat nsuttia hänen kanssaaan hyvästä leikistä ja hän tavata lapsiamme. Onneksi asumme kaukana toisistamme.
Mikäli kyseessä on lähisukulainen, josta lapset pitävät, niin joskus on täysin mahdotonta katkaista välit tällaiseen ihmiseen.
kukaan ei antaisi "nauttia hyvästä leikistä" tiedetyn pedofiilin kanssa... ei kukaan vanhempi! Vaikka olisi mummo tai pappa, ei ikinä! saatikka että joku hoitoon jättäminen kävisi edes milessä!
Meillä on lähisuvussa tällainen tapaus. Olemme tienneet sen aina. Lapsiamme hän saa tavata ja hoitaa läsnäollesamme (ei vaippahommia tai suihkuja), mutta hoitoon emme jätä hänelle koskaan. Emme siis todellakaan koskaan. EMme ole koskaan hänen kanssaan puhuneet asiasta, vaan näin asiat on aina menneet ja uskon hänen kyllä tietävän miksi. Tällä järjestelyllä kuitenkin lapsemme saavat nsuttia hänen kanssaaan hyvästä leikistä ja hän tavata lapsiamme. Onneksi asumme kaukana toisistamme. Lastemme kysymykset tulevat eteen parin vuoden sisään kouluiässä, luulisin. Sitten vastataan niihin sen mukaaan, kun eteen tulee. Voimia teille!
Sairasta porukkaa! Yhtäkään varmaa pedofiilia en päästäisi lasteni lähelle - en haluaisi, että hän saa edes "katsella" lapsia!
on tiennyt jo kun alle kouluikäiset ovat syntyneet. Eli on tutustuttanut lapset pedofiiliin...
Sellaista lähisukulaista ei mulla olekaan, joka saisi olla lapsen lähellä edes valvonnassa, jos on tiedossa että on pedofiili.
Minun ei olisi vaikeaa katkaista välejä siihen pedofiiliin, olisi se lasten mummo tai pappa, sisareni, veljeni tai kuinka läheinen hyvänsä.
On niin helppo sanoa tuollaista, jos ei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa.
On niin helppo sanoa tuollaista, jos ei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa.
T: täysin sivullinen, joka ei ole tätä keskustelua vielä kommentoinut, eikä tunne ketään pedofiiliä
että olen välit katksissut kokonaan lähisukulaiseen. Samalla muutama muukin lähiomainen suuttui minulle, kun en halunnut pitää yhteyttä siihen petoon. Ovat sitä mieltä, että liioittelen.
Itse taas ajatteln, etten voisi koskaan antaa lapsiani hänen syliinsä, tiedä vaikka sormet vahingossa lipsahtaisi puristelemaan. En luota häneen yhtään, vielä puhuu takanapäin, ettei ole mitään pahaa tehnyt, vaikka monet tietää että on.
Kerroin asiasta vanhemmilleni, mutta vannotin, etteivät ottaisi asiaa koskaan esille. Pitivät lupauksensa. Tämä isovanhempi oli tehnyt myös muita hirveyksiä.
Siihen loppuivat mun vierailut ko. isovanhemmilla. Hautajaisissa kävin, itku tuli muusta syystä kuin kuoleman johdosta. Kävin varmistamassa, että ukko sai muutaman metrin multaa päälleen. Näin aikuisena ymmärrän, että pedofilia on liian vaiettu aihe. Sitä en ymmärrä, jos joku vie lapsensa pedofilin lähelle. Silloin ei ole itse todella kärsinyt pedofiliasta. Ei selvästikään tiedä, mitä jo yksi kerta vaikuttaa - koko lopun elämän!
helppoa sanoa, kun ei itse ole kokenut samaa"-kommentteja!
on tiettyjä asioita, joita ihmisen ei pitäisi sietää toiselta ihmiseltä. Väkivalta ja seksuaalinen hyväksikäyttö ovat puhtaasti näitä asioita. Sen pitäisi todellakin olla yksinkertaista, vaikkakaan ei varmasti helppoa. Näitä asioita ei voi kiertää, kaartaa tai selittää pois. Jos ihminen on väkivaltainen tai seksuaaliseen väkivaltaan tunnetusti kyvykäs, on ihan sama, onko kyseessä isä, veli, sisko, mummi tai vaari, kenenkään ei pitäisi jäädä tällaisen ihmisen vaikutuspiiriin eikä varsinkaan antaa LASTENSA jäädä tämän ihmisen vaikutuspiiriin.
Minulle tämä on ainakin täysin selviö. Pedofiileista minulla ei ole kokemusta, mutta olen kyllä tehnyt pesäeron väkivaltaiseen lähisukulaiseen, joka mm. hakkasi vaimonsa. Niin kauan kun hän ei ole halukas hakemaan ja saamaan apua, ei hänellä ole mitään tilaa minun - saati sitten lapseni - elämässä!
Minusta on kummallista, että joillekin ihmisille väkivalta tai jopa pedofiilia ovat asioita, joita on valmis lähipiirissään hiljaisesti hyväksymään, koska "on niin vaikeaa kun se osuu omalle kohdalle". Joo, vaikeaa se onkin, mutta kenen tahansa TULEE suojella itseään ja varsinkin lapsiaan, ja välillä se voi olla vaikeaa, mutta silti se on tehtävä.
Yksikään pedofiili (jos siis tietäisin, että joku on pedofiili) ei tulisi taatusti lähelle minun lastani! Sukulaisuudella ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
hänen käytöksensä on tullut ilmi vasta jälkikäteen. Äitini luuli olevansa ainoa tapaus. Eno yritti raiskata hänet hänen ollessaan 14-vuotias, äiti pääsi karkuun. Myöhemmin on käynyt ilmi että hän raiskasi oman tyttärensä ja tappouhkaili puukolla muuta perhettä, monta kertaa sieltä juostiin öiseen metsään pakoon. Myöhemmin tuo äidin eno istui vankilassa ryyppykaverinsa taposta. Ja tuo väkivaltaisuus ei suinkaan ole peräisin lapsuudenkotoa, sillä isoukkini oli äitini ja mummoni mukaan kiltti ja lempeäluontoinen mies eikä pystynyt edes eläintä lopettamaan. Koska vaimo eli väkivallan pelossa eikä silti uskaltanut erota köyhyyden pelossa, eikä pahoinpitelyistä tiedetty edes omassa suvussa, äitini kävi serkkuaan tapaamassa ja luuli enonsa olevan juoppo mutta muuten ok tyyppi, kunnes eno yritti hänet raiskata.. jos tuo jätkä olisi joutunut linnaan jo aikaisemmin, ehkä hänen tappamansa mies nyt eläisi, ehkä hänen tyttärellään ei olisi elinikäisiä haavoja, ehkä hänen tyttärenpoikansa ei istuisi nyt vankilassa..paha jatkuu....
En ikinä ikimaailmassa antaisi tietämäni pedofiilin tulla lasteni kanssa leikkimään. Olet todella idiootti ja vastuuton ihminen ja altistat lapsesi vaaralle. Vai oliko kirjoitus idoottimainen provo?
Olen näin aikuisena muistellut, kuinka kotikylällä puhuttiin hyssytellen eräästä miehestä, että "kuinka sen tyttäret kärsivät". Näin jälkikäteen asioita yhdistelemällä olen tajunnut, että mies käytti hyväksi vanhempaa tytärtään ja äiti taas suojeli nuorempaa tytärtään samalta kohtalolta, uhraten samalla vanhemman. Vaikka asiasta tiedettiin, mitään julkista hyväksikäyttäjän tuomitsemista ei ollut, vaan koko kylä oli mukana kannattelemassa kulisseja.
oli piiloutunut saunan pukuhuoneeseen johonkin kaapin taakse sillä aikaa kun olin saunassa. Ja kun tulin kuivattelemaan, niin tuli jostain takaapäin ja kävi tisseihini kiinni. Olin 15 v.
Huusin niin kovaa kuin ääntä lähti "isä, apua!" Isäni tuli, näki tilanteen, veti setää turpaan, lähdettiin samantien yön selkään kotiin ajamaan 300 km:n päähän.
Sen jälkeen ei olla siellä käyty, eikä vnhemmat ilman muakaan, vaikka on äidin ainut sisko kyseessä. Äiti on nähnyt siskoaan kyllä. Setä ei oo tervetullut meille. Tästä on jo 20 v aikaa. Joten todellakin voi vetää välit poikki.
Enkä tosiaan vie lapsiani sinne näytille. Serkkuni on vuotta mua vanhempi ja setä on aika varmaan käpälöinyt häntäkin, ehkä pahempaakin, merkit on olemassa. Serkku lähti hyvin nuorena pois kotoa ekan poikaystävän turviin.
hänen käytöksensä on tullut ilmi vasta jälkikäteen. Äitini luuli olevansa ainoa tapaus. Eno yritti raiskata hänet hänen ollessaan 14-vuotias, äiti pääsi karkuun. Myöhemmin on käynyt ilmi että hän raiskasi oman tyttärensä ja tappouhkaili puukolla muuta perhettä, monta kertaa sieltä juostiin öiseen metsään pakoon. Myöhemmin tuo äidin eno istui vankilassa ryyppykaverinsa taposta. Ja tuo väkivaltaisuus ei suinkaan ole peräisin lapsuudenkotoa, sillä isoukkini oli äitini ja mummoni mukaan kiltti ja lempeäluontoinen mies eikä pystynyt edes eläintä lopettamaan. Koska vaimo eli väkivallan pelossa eikä silti uskaltanut erota köyhyyden pelossa, eikä pahoinpitelyistä tiedetty edes omassa suvussa, äitini kävi serkkuaan tapaamassa ja luuli enonsa olevan juoppo mutta muuten ok tyyppi, kunnes eno yritti hänet raiskata.. jos tuo jätkä olisi joutunut linnaan jo aikaisemmin, ehkä hänen tappamansa mies nyt eläisi, ehkä hänen tyttärellään ei olisi elinikäisiä haavoja, ehkä hänen tyttärenpoikansa ei istuisi nyt vankilassa..paha jatkuu....
En ikinä ikimaailmassa antaisi tietämäni pedofiilin tulla lasteni kanssa leikkimään. Olet todella idiootti ja vastuuton ihminen ja altistat lapsesi vaaralle. Vai oliko kirjoitus idoottimainen provo?
Mun yhdellä ystävällä oli sellainen tilanne, että on joutunut isovanhempansa hyväksikäyttämäksi, myös siskonsa. Vanhemmat eivät kuitenkaan halunneet katkaista välejä, vaikka tiesivätkin hyväksikäytöstä.
On sitä vanhemmilla selittämistä, että miksi oman lapsen suojelu ei ollutkaan ykkösprioriteetti vaan tärkeämpää oli pitää yllä kulisseja.
ja osoitus ilmiön laajuudesta ja hyväksynnästä sekä toisaalta tavallisten ihmisten tietämättömyydestä.
Älytöntä hysteriaa. Suurin osa näistä pedofiilijutuista on häiriintyneiden ihmisten kuvitelmia. Tietty osa on toki tottakin, mutta vielä enemmän asian ympärillä on hysteeristä huuhaata.
Täällä ihmiset kertovat kipeistä kokemuksistaan, joiden haavat eivät parane ikinä. Ei silloin kannata tulla sanomaan, miten suurin osa näistä jutuista on älytöntä hysteriaa. Vaikka olisikin, ei se ole sitä tämän kokeneille ihmisille.
t: täysin ulkopuolinen ketjun lukija, josta tuo kommentti oli ihan kohtuuton
Minulla on lähisukulainen, joka teki minulle seksuaalista väkivaltaa lapsuudessa ja nuoruudessa. En jätä lapsiani hänelle hoitoon. Hän on edelleen arvaamaton ja väkivaltainen. Tottakai tällaiset ihmiset kuuluvat vankilaan, mutta tiedättekö että Suomessa ei saa elinkautista. Suojaamme perheemme olemalla "tietämättömiä". Mutta pidämme kuitenkin huolen, ettei lapset ole hänen lähellään.
Kukaan ulkopuolinen ei asiasta tiedä väkivaltauhkan vuoksi. Olenkin tästä hyvästä saanut hankalan ja vaikean ihmisen leiman. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.
kuka vaan sais lähtee mun elämästä jos olis pedofiili.
tapahtumia ennen tätä? En siis epäile/vähättele kertomusta vaan pohdin voiko esim.itsesuojeluvaisto piilottaa tällaiset tapahtumat mielen perukoille josta ne sitten jossain elämänvaiheessa ponnahtavat?