suunnittelen itsemurhaa
minulla 1,5v ja 3,5 vuotiaat tytöt.
Mieheni on varmasti hyvä isä lapsille, vaikka äiti olisikin poissa. Ehkä hän löytäisi uuden ihmisen joka ei ole näin paska ihminen, kun minä.
Minulla ei ole yhtään ystävää. Kukaan ei koskaan halua tavata minua. Elän vaan yksin ja itken sisälle päin. Kaikki luulee, että minulla on hyvin asiat. Ei vaan ole. Tahdon pois täältä, elämäni on yhtä paskaa. Olen niin yksinäinen.
Tänäänkin minulla oli sovittu tapaaminen moen kuukauden jälkeen toisten ihmisten kanssa. No eilen ja tänään peruivat kaikki tulonsa.
Minä en jaksa pettyä enää, enkä toivota, että löytäisin jonkun aikuisen ihmisen jonka kanssa jutella edes joskus.
Mieheni keskittyy lapsiin, minulle ei jää mitään.
Sydämeni itkee kaikki päivät ja illat.
Kommentit (56)
auttaako tämä mitään, mutta olen tavannut itsemurhan tehneen vanhemman lapsia. Voin kertoa että lapsi kantaa sen tuskan mukaanan koko loppuelämän. Älä kuvittelle hetkeäkään että lapsesi pärjäävät ihan yhtä hyvin ilman sinuakin, jos talous on kunnossa ja uusi äitipuoli. Heidän psyykkeensä ei koskaan toivu siitä, että äiti valitsi mielummin kuoleman, kuin elämän heidän kanssaan. Et varmasti ole paras mahdollinen äiti, kun olet noin masentunut, mutta itsemurha on pahinta mitä voit lapsillesi tehdä. Äläkä kuvittele hetkeäkään mitään muuta. Sinulla on kaksi hyvää syytä tehdä ihan kaikkesi elämäsi parantamiseksi. Tyttäresi. Minusta hyvä ensimmäinen askel on hakeutua terapiaan. Mene yksityiselle, jos mitenkään mahdollista. Tiedän, siis todellakin tiedän millaista on kun ei ole yhtään ystävää. Toivon, että hankit apua ja saat sieltä neuvoja, miten jatkaa siitä. Näillä vähäisillä tiedoilla arvioisin, että miehesi keskittyy lapsiin, koska teillä on ongelmia ja se auttaa selviämään läpi arjen, kunnes asiat saa selvitettyä. Ei haittaisi vaikka puhuisit myös miehesi kanssa. Toivon sinulle voimia mahdollisimman paljon.
ex lähetti eron hetkellä hautajaisvärssynsä ja sulki sitten puhelimensa, mutta ei tuo ollut itseään lopettamassa, kunhan kerjäsi sääliä. Jos AP lopettaa itsensä, kun ei ole kavereita, niin se on voi-voi, koska tuo nyt ei ole mikään todellinen vastoinkäyminen. Sääli miestäsi ja lapsiasi, jotka miettivät lopunelämäänsä, tekivätkö jotain väärin, kun mutsi ei enää kestänyt. Ryhdistäydy!
Se voi olla teistä niin kuin maailma makaa ja oikein ja se mitä tässä nyt pitäisi tehdä ja blaa blaa blaa, MUTTA KUN SE EI AUTA VAAN PAHENTAA TILANNETTA. !!!! Onko sitä niin älyttömän vaikea tajuta? Lukekaa psykiatrien kirjoittamia opuksia ja sieltä sen löydätte, ettei masentuneelle AUTA hokea ryhdistäytymistä, koska SIITÄ EI OLE APUA. Tsiisus.
auta ja silti sitä vain hoetaan. Ei ap ole mitään itselleen tekemässä, kunhan haluaa huomiota ja sitähän täältä saa, muttei sellaista kuin toivoisi.Siitä vain puhelin kauniiseen käteen ja soitto mielenterveystoimistoon, sieltä sitä apua saa.
Olet selvästi masentunut, ja se on hoidettava sairaus.
Aina löytyy syitä tappaa itsensä jos oikein hakee, mutta sinulla on todella suuri syy jaksaa jatkaa, lapsesi.
Jos miehesi on osa pahaa oloa, ota ero tai hanki apua terapiasta.
Ihan ensin soitat neuvolaan tai mielenterveystoimistoon, saat apua. Ja avun pyytämistä ei pidä pelätä, kaikki tarvitsevat sitä joskus. Juuri näitä tilanteita varten on olemassa apua tarjolla.
elämänkatsomuksen ja tuskan ja mahdollisen masennuksen aiheuttaisi lapsilleen itsemurhalla? Taas tulisi muutama onneton lapsi lisää, joista kasvaisi yhtä tuskaisia aikuisia kuin ap itse. Sinulla ei ole oikeutta riistää itseltäsi henkeä, koska sinulla on vastuu lapsistasi ja heillä on oikeus elävään äitiin.
auta ja silti sitä vain hoetaan. Ei ap ole mitään itselleen tekemässä, kunhan haluaa huomiota ja sitähän täältä saa, muttei sellaista kuin toivoisi.Siitä vain puhelin kauniiseen käteen ja soitto mielenterveystoimistoon, sieltä sitä apua saa.
toista ääripäätä kuin ap.
tiedoksesi, että mielen sairaudet ovat loppupeleissä ihan yhtä tappavia ja vakavia kuin syöpä, myös yhtä somaattisia sairauksia. Hienoa, että olet toipunut syövästäsi, mutta älä silti kuvittele, että mikään muu ei olisi mitään. Ilmeisesti sinulla ei ole kovin hyvää tieoa psyykkisistä sairauksista.
ja se on luojan lykky;) Jospa nyt vain keskittyisit sen oman pääkoppasi analysoimiseen, koska muuhun eivät resurssisi riitä.
kerrotaan kuinka sankarillisesti itse on selvinnyt OMASTA mielestään paljon pahemmasta ja käsketään toisen vaan nousta ylös ja muuttaa elämäänsä kivan tuntuiseksi, auta yhtään mitään tai ketään.
Niin, no ehkä itseään kun voi taas muistella miten sankari on kun on kestänyt kaikki vastoinkäymiset tappamatta itseään... Kun toiset, heikot, vikisee jostain joka omasta mielestä on ihan mitätön juttu....
Vakava masennus ei ole mikään harmiton pikkujuttu.
kolikon toinen puoli, toisenlainen selviytymistrategia, haitallinen sekin. Masentunut on haitaksi lähinnä itselleen (ja läheisilleen tietysti), nämä tyypit kylvää myrkkyä vähän laajemmalti, kuten täällä...
Mukava että parannuit, mutta ikävää että empatiasi kuoli. Tiedätkö, mikä on itseasiassa suomessa tappavin sairaus tällä hetkellä sydäntautien jälkeen?
Masennus. Yhtä typerää on masentuneelle, kuin sinulle hokea että koitahan nyt parantua, ryhdistäydy! Masennus eli depressio on eri asia kuin kansankielinen masennus, alakuloisuus, väsymys.
Masennus vaatii sekä lääkehoitoa että terapiaa, mikään ota-nyt-vain-itseäsi-niskasta-kiinni ei auta.
Ap, sinä olet arvokas ihminen ja paras äiti lapsillesi! He ja miehesi rakastavat sinua valtavasti, ja tarvitsevat sinua! Hae apua, mutta ei tarvitse tehdä kuin soittaa joko tk:n ajanvaraukseen tai neuvolaan. Sinä paranet kyllä, älä vielä luovuta! Missä päin asut?
eikä täällä kirjotetut lauseet ole mitään kaikenkattavia luonneanalyysejä. Uskon vakaasti, että tuo syövästä parantunutkin on empaattinen ihminen,miksei olisi? Eivät nuo besserwisserimäiset lässyn-lässyn "tuo ei AUTA" tekstaajat auta yhtään sen enempää, kuin muutkaan..
"tuo ei auta" lässyttäjillä onkin ymmärrystä, ettei keskustelupaölstojen välityksellä voi ketään auttaakaan.
Eikä etenkään käskemällä ryhdistäytyä ja lopettaa vikinä koska MINÄ olen selvinnyt paljon pahemmasta...
Empaattinen ihminen tuntee yleensä empatiaa luontaisesti eikä valikoi kohdettaan; syöpää sairastaville jotka ei valita, empatia+. Masentuuneelle joka valittaa. empatia-.
"tuo ei auta" lässyttäjillä onkin ymmärrystä, ettei keskustelupaölstojen välityksellä voi ketään auttaakaan. Eikä etenkään käskemällä ryhdistäytyä ja lopettaa vikinä koska MINÄ olen selvinnyt paljon pahemmasta... Empaattinen ihminen tuntee yleensä empatiaa luontaisesti eikä valikoi kohdettaan; syöpää sairastaville jotka ei valita, empatia+. Masentuuneelle joka valittaa. empatia-.
Mun täti teki itsarin vaikeiden tilanteiden ja ihmissuhteiden jälkeen 25v sitten. Se on jättänyt koko sukuun pahan arven, puhumattakaan hänen silloin pieniin lapsiinsa. Vaikka kuinka vaikeaa olisi, niin yritä lastesi takia. Olet heille hyvä ja paras äiti, ja se kaikkein tärkeintä. Munkin neuvo olisi neuvolan terkkari ja vaikka just joku meiliystävä. Aikuisena on vaikea saada ystäviä, ei minullakaan montaa ole, ja itse en osaa aktiivisesti niitä etsiä. Jaksamista.
että antaa esimerkkejä, miten paljon pahemmin asiat voisivat olla. Jaa että ne jotka kehoittavat ryhdistäytymään eivät tunne empatiaa ja että sinun ei tarvitse tuntea empatiaa heitä kohtaan, vai?
että antaa lapsensa kuolla, mielestäni se on brutaalia. Ja mikään uskonto, joka perustuu väkivaltaan ja sotiin ei ole sen arvoinen. Tunnen hihhuleita jotka saarnaavat jumalaansa ja jos se ei kiinnosta, niin sinussa asuu piru.