Olen varma etta mulla oli sikainfluenssa, mutta
laakari ei pitanyt sita mahdollisena koska ei ollut kuumetta koko aikana. Tauti alkoi toissa keskiviikkona kurkkukivulla, flunssaisella ololla ja sitten tuli yska, ja olo oli ihan taysin vetamaton. Lauantaina tauti oli niin paha etten pystynyt edes nielaisemaan ilman itkemista, kuin raastinrauta olisi ollut kurkussa.
8 paivaa ensi oireista alkoi kova kipu sisaanhengittaessa vasemmalla puolella keuhkoissa, kuin puukkoa olisi tyonnetty sinne kylkiluiden valista, ja pystyi vain hengittamaan pinnallisesti. Sain antibiootit.
Olen yha puolikuntoinen... Mita mielta, olikohan vain tavallinen flunssa?
Kommentit (29)
Siis kuume yli 38 astetta. Luule mitä haluat, mutta jos ei kuumetta ei myöskään sikainfluenssaa.
oli kipua myos.
Oli lievaa nivelkipua nyt.
Siksi toisaalta toivoisinkin etta olisi ollut tuo influenssa nyt koska olen raskaana ja syksymmalla jos tulisi tauti rankempana niin sitten voisin olla vielakin enemman lirissa...
Ja olen kuullut ettei siina AINA ole kuumetta?
ap
Usko lääkäriäsi. Todennäköisesti sinulla ollut tavallisen flunssa ja mahd. keuhkoputken tulehdus, johon olet saanut antibiootin. Sikainfluenssaa EI hoideta antibiootilla, koska se on virustauti, ei bakteeritauti. Sikainfluenssaan on olemassa viruslääke nimeltä Tamiflu, jolla STM:n ohjeen mukaan vain riskiryhmän potilaan. Raskaana olevana kuulut riskiryhmään. Raskaana olevalle annetaan sikainfluenssaepäilyllä aina lääkitys, koska sikainfluenssa hyvin vaarallinen, jos on raskaana. Jos lääkärisi ei ole sinulle Tamifluta kirjoittanut, niin ei ole todellakaan epäillyt edes possutautia.
Todellisen epidemiaongelman mukana tulee tämä toinen ongelma, jossa jokaista flunssan oiretta potevat ovat "varmoja" sikainfluenssatartunnastaan... Mutta niin kuin sanottu, kuume luuluu asiaan.
N. 3-4 viikon kuluttua Suomeen tulossa ensimmäin SI-epidemia-aalto, jolloin moni sairastuu ko. tautiin. Koska olet raskaana, niin hakeudu heti lääkärille, jos kuumeesi nousee YLI 38 astetta. Pikaista paranemista!
oli kipua myos. Oli lievaa nivelkipua nyt. Siksi toisaalta toivoisinkin etta olisi ollut tuo influenssa nyt koska olen raskaana ja syksymmalla jos tulisi tauti rankempana niin sitten voisin olla vielakin enemman lirissa... Ja olen kuullut ettei siina AINA ole kuumetta? ap
koska olet raskaana. sinulla on siis taustalla jotain heikkoutta keuhkoissa, ehkä siksikin se niin helposti keuhkoihin meni.
Usko lääkäriäsi. Todennäköisesti sinulla ollut tavallisen flunssa ja mahd. keuhkoputken tulehdus, johon olet saanut antibiootin. Sikainfluenssaa EI hoideta antibiootilla, koska se on virustauti, ei bakteeritauti. Sikainfluenssaan on olemassa viruslääke nimeltä Tamiflu, jolla STM:n ohjeen mukaan vain riskiryhmän potilaan. Raskaana olevana kuulut riskiryhmään. Raskaana olevalle annetaan sikainfluenssaepäilyllä aina lääkitys, koska sikainfluenssa hyvin vaarallinen, jos on raskaana. Jos lääkärisi ei ole sinulle Tamifluta kirjoittanut, niin ei ole todellakaan epäillyt edes possutautia. Todellisen epidemiaongelman mukana tulee tämä toinen ongelma, jossa jokaista flunssan oiretta potevat ovat "varmoja" sikainfluenssatartunnastaan... Mutta niin kuin sanottu, kuume luuluu asiaan. N. 3-4 viikon kuluttua Suomeen tulossa ensimmäin SI-epidemia-aalto, jolloin moni sairastuu ko. tautiin. Koska olet raskaana, niin hakeudu heti lääkärille, jos kuumeesi nousee YLI 38 astetta. Pikaista paranemista!
kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia
Terveydenhuollon ammattilaisena en ole kuullut, että sikainfluenssaa esiintyisi ilman kuumetta. Ainakin työpisteessäni täällä pääkaupunkiseudulla kaikkia lääkäreitä on huolella informoitu oireista ja kuumeettomia ei testata. Tämä maanlaajuinen ohje. Mutta mielenkiintoista, jos kuumeettomia tapauksiakin on testattu positiiviseksi taudin suhteen. Onko jollain käynyt näin?
Terveydenhuollon ammattilaisena en ole kuullut, että sikainfluenssaa esiintyisi ilman kuumetta. Ainakin työpisteessäni täällä pääkaupunkiseudulla kaikkia lääkäreitä on huolella informoitu oireista ja kuumeettomia ei testata. Tämä maanlaajuinen ohje. Mutta mielenkiintoista, jos kuumeettomia tapauksiakin on testattu positiiviseksi taudin suhteen. Onko jollain käynyt näin?
osa tulee sairastamaan taudin niin lievänä ettei edes tiedä sairastaneensa
se on ihan täysin normaalia eikä siinä pitäisi olla mitään ihmeteltävää.
että aina on kuumetta? Aika moni si on lievä ja kuumeeton. Ja moni sairastaa tietämättään ja osa vaan kantaa. Osa ihan terveistä aikuisistakin saa keuhkokuumeen. Aamulehden sivuiltsa luin että moni terkka on saanut si: yhteydessä keuhkokuumeen.
Työkaverini kertoi, että hän tietää parikin tapausta, että on ollut vain nuhaa, yskää ja päänsärkyä, mutta testissä osoittautui sikainfluenssaksi.
Myös lääkäri tällä viikolla A-talk-ohjelmassa sanoi testanneensa yhden koko perheen varmuuden vuoksi, vaikka vain yhdellä oli oireita. Kaikilta oli löytynyt vasta-aineita tautiin! Eli sen voi kai sairastaa myös oireettomasti tai lievillä oireilla!
minulla oli kuumeeton sikainfluenssa. Lapsellani oli testatusti sikainfluenssa ja hän yski suoraan minun suuhuni. Itse sain oireita pari päivää myöhemmin. Oireita, jotka olivat omituisia: järjetön palelu, imusolmukkeet sairaan kipeät - ei minulla koskaan kipeänä ole tälläisia oireita. Mutta kuumetta ei ollut yhtään.
Lisäksi joku on tällä palstalla kertonut, kuinka veli tms. oli testattu armeijassa positiiviseksi 200 muun kanssa, eikä kaikilla suinkaan ollut kuumetta.
joku raskaana oleva oli testattu ja hänellä ei ollut kuumetta (muuten oli kipeä) ja hänellä oli sikainfluenssa. EI OLE AINA SIIS KUUMETTA!!
Kuumeettomia tapauksia on testattu useita kesän aikana suomessakin, kun tautia oli vielä vähän. Ja on monia perheitä, joissa yksi on testattu ja osalla perheestä on ollut oireita ilman kuumetta.
se ja sama onko sikainfluenssassa aina kuume jos se kuumeeton ei ole vaarallinen. pääsee vähemmällä jota toivon minun perheelleni. onko siis vain kuumeellinen SI vaarallinen?
se on ensimmäinen kriteeri ja kuumeen lisäksi TULEE olla muita oireita,ylähengitystie,ripuli,pahoinvointi,lihaskivut,päänsärky
t.työhuoneensa eristyshuoneeksi menettänyt hoitsu
moni sikainfluenssalainen ei oikeasti sitä olekaan. Vaikka testauskin muuta väittäisi.
se on ihan täysin normaalia eikä siinä pitäisi olla mitään ihmeteltävää.
oliko eka kerta