jehovan todistajat!!!! kysymys
mitä oikeasti haittaa jos juhlitaan pakanallisia juhlia kuten joulu? me uskomme jeesukseen, te uskotte jeesukseen. kaikki me uskomme (olen ev lut) jeesukseen ja siihen että hän on syntynyt ja kuollut meidän syntiemme tähden. miksi emme saisi nimetä yhtä juhlaa Hänen syntymäpäiväkseen ja juhlia sitä suurta juhlaa yhtenä päivänä vuodessa. eihän sillä ole väliä onko se juuri se päivä kunhan muistamme. eikö?
Kommentit (8)
mutta Jehovan todistajalle Jeesus ei merkitse samaa kuin luterilaiselle kristitylle. Sinulle Jeesus on Jumalan poika, osa kolmiyhteistä Jumalaa. Sinä palvot häntä Jumalana. JT ei näin tee, vaan hänelle Jeesus on alempi olento.
Jehovan todistajille Jeesus ON Jumalan poika ja Jeesus on ainoa reitti Jumalan luo. Rukouksetkin Jumalalle osoitetaan Jeesuksen kautta. JT:jien mukaan VAIN Jeesuksen ristinkuoleman vuoksi pelastus on mahdollinen.
mutta Jehovan todistajien mielestä vain he pelastuvat, uskovatpa muut Jeesukseen miten paljon hyvänsä.
mutta Jehovan todistajien mielestä vain he pelastuvat, uskovatpa muut Jeesukseen miten paljon hyvänsä.
Vain ME pelastumme. Liity meihin tai sinun käy huonosti.
Näinhän suurin osa (varsinkin lahkoista) ajattelee.
nro 3, en ole itse JT, mutta tunnen heitä useita, samoin heidän uskontoaan
mitä oikeasti haittaa jos juhlitaan pakanallisia juhlia kuten joulu? me uskomme jeesukseen, te uskotte jeesukseen. kaikki me uskomme (olen ev lut) jeesukseen ja siihen että hän on syntynyt ja kuollut meidän syntiemme tähden. miksi emme saisi nimetä yhtä juhlaa Hänen syntymäpäiväkseen ja juhlia sitä suurta juhlaa yhtenä päivänä vuodessa. eihän sillä ole väliä onko se juuri se päivä kunhan muistamme. eikö?
miten se näkyy, muisteleppas jpoulusi viettoa, silloin vouhkotaan tonuisa, vietetään pikkujouluja ja miteen porukalla ryypätään jA rällästetään, moni aviorikos tapahtuu juts pikkujouluissa,
kaupat pursuaa joululahjojen ostajia ihmiset pipo kireellä juoksee ja metsästtää kaikkee krääsää kassit pullolleen, stressi siivouksesta, laitetaan kotiin koristeita, kuviako ja muistoja jeesuksesta, ei vaan tonttuja ja joulupukkeja enkeleitä yms kräässä paikat pullolla,
sit se mässäily ostoskärryt notkuu evästä onkymmennen kilon kink yms sulaata rasioittin, ja sit ahmitaan niin et haletaan,
lapset odottaa, mitä, jeesuksen syntymäpäivää vai ? ei vaan joulupukkia, miksi odottavat, tietty siksi kun saavat läjäpäin lahjoja itselleen, uutta lelua pursuaa ja niitä heitellään ja tuskin edes jaksetaan hetki olla kiinnostuneita
yms yms
eli MIKÄ SINUSTA TUOSSA MUISTUTTAA JEESUKSESTA JA HÄNEN SYNTYMÄPÄIVÄSTÄÄN ?
eli ei tuo joulu todellakaanole juuri kellekkään jeesuksen synttärit, vaan ihan pahasti jotain muuta, moniko lapsi edes osaa sanoa et olis jeesuksen muistoksi, tuskin moni,
haluaisiko jeesus että häntä muistettaisiin tuolla tavoin ? ei, raamatussa ei ole mitään joulusta , mutta sieltä löytyy yksi juhla, jota jeesus itse käski seuraajiensa muistavan ja julivan, ekli jeesuksen kuolemanmuistojuhla,
tuolloin muistellaan juuri jeesuksen viimeisiä päiviä ja sovitusuhriaan
eli minä olen suorastaan onnellinen kun pääsin eroon joulusta ja sen tuottamasta stressistä ja mielipahasta
tälle viimeiselle,HYVÄ!
meillä luetaan evankeliumi, ei käy joulupukkia eikä todellakaan vietetä pikkujouluja tai ryypätä. mistä sait tekstistäni sellaisen kuvan???
ap
käykää nyt vastaamassa noihin toisen jt-ketjun avoimiin kysymyksiin. Moni odottaa.
mutta Jehovan todistajalle Jeesus ei merkitse samaa kuin luterilaiselle kristitylle. Sinulle Jeesus on Jumalan poika, osa kolmiyhteistä Jumalaa. Sinä palvot häntä Jumalana. JT ei näin tee, vaan hänelle Jeesus on alempi olento. JT:lle Jeesuksen ristintyö ei myöskään merkitse samaa kuin sinulle. Kysymys on aivan eri uskonnoista. Jehovan todistajat on vain nimellisesti kristillinen kirkkokunta. Termit ovat samat, mutta sisältö täysin eri.