Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua lasten hoitoaikojen suunnitteluun (vuorotyö)

Vierailija
21.08.2009 |

Lapsemme siis nyt 4v10kk ja 2v3kk ja aloittavat ekaa kertaa päivähoidon, perhepäivähoitajalla. Olen varannut heille hoitopäiviä 16/kk.

Minulla on vuorotyö, miehellä säännöllisempi. Päivähoitajan ohjelma on tällainen

Aamupala klo 8

Aamu-ulkoilu klo 9.45-11

Lounas klo 11.20

Päivälepo klo 12-14 (tällöin ei mielellään hakua /tuontia, mutta ei ole ehdoton sääntö)

Välipala klo 14.15

Iltaulkoilu klo 15 ->

Miten siis kannattaisi viedä lapset hoitoon silloin, jos itselläni alkaa työt 15.30 ja mies pääsee 17.00. Vienkö vain ulkoilemaan vaiko jo välipalalle vai peräti lounaalle? Nämä kolme siis pphoitajan antamat vaihtoehdot.

Entäs, kun olen yövuorossa eli klo 22-06.45 töissä. Silloin mies vie lapset hoitoon 7.45 mutta moneltako laitan hakemisen (minä haen)?

Kokemuksia, mielipiteitä, ideoita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 11 lounaalle ja lepoon tai klo 14, voisit samalla käydä vaikka lenkillä tai siivota tai kauppa-asiat hoitaa. lapset saavat edes hetken leikkiä siellä rauhassa. muuten tulee turhaa vientiä ja hakua koska kuitenkin te maksatte täydestä päivästä. jos nukut kunnon yöunet, mielestäni hakuaika aikaisintaan klo 15 kun olet ollut yön töissä.

näin tekee naapurini ja näin tekisin itsekin.

Vierailija
2/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hakisin joskun 15-16 yövuoron jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli veisin ulos niin että ehtis esim puoli tuntia ulkoilla ennen lounasta (eli esim 10.30?) ja yövuoron jälkeen haku niin, että voit nukkua 15 asti eli esim 15.30.

Vierailija
4/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivä ulkoilun aikaan ennen lounasta - ehtisit sinäkin tehdä kotihommia tai levätä ennen töihin lähtöä, hakisin yövuorosta tultuani välipalan jälkeen, iltapäivä ulkoilun aikana.

Vierailija
5/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin välipalalle. Yövuoron jälkeen haku aikaisintaan klo 15.30, jotta ehtii itse nukkua.

Vierailija
6/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoron jälkeen hakisin vasta ulkoilun jälkeen, vaikka klo 16 jotta saa nukkua ja olla töissäkin.

Veisin iltavuoroon mennessä vaikka sitten välipalallle sinne. Tai nukkumaan jos nukkuvat vielä päikkärit?

Vierailija
7/7 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lounaalla tai välipalla. Meillä myös minä tein vuorotöitä, poika oli vapaalla mun vapaapäivinä, mutta kaikkina työpäivinä oli hoidossa isän työaikojen mukaan eli 8-16. Tosin hoitopaikka oli myös isän työmatkan varrella ja mulla olisi tullut 20km ylimääräistä jos olisin pojan vienyt hoitoon tai hakenut ja jos molemmat tehnyt niin 40km turhaa ajoa päivässä. Oli oikeastaan aika onnistunut ratkaisu, jäi itselle myös hetkinen omaa aikaa, tehdä kotitöitä tai hoitaa asioita yms. Alussa se oli tietysti outoa, mutta kyllä siihen kerkesi jo tottuakin.