Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja kohta 2kk ilmavaivoihin!!

Vierailija
10.08.2009 |

Cuplaton ei auta, hieronta ei auta, lämmin kylpy ei auta, eri asennot ei auta. Sitten mitä vielä voisin koittaa?? Esikon kanssa ihan samat ongelmat oli enkä silloin saanut myöskään neuvolasta muuta kuin että kyllä cuplaton auttaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis purkki, mutta meillä auttoi. Sitä kun ei aina tarvitse muistaa ennen ateriaa. Sen puoleen kätevä!

Vierailija
2/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella todella todella pahat vatsavaivat lapsella 6kk asti jolloin lopetin imetyksen. Ennen lopettamista jouduin muokkaamaan omaa ruokavaliotani yrittäen helpottaa poloisen väänteitä ja pienissä määrin onnistuinkin (kaikki makeat ja mausteet pois, ei kahvia, ei ruisleipää, ei vaniljaa jne. jne.). Ei auttanut meilläkään cuplatonit... Ja apteekissa kritisoitiin miksi olen mennyt ruokavaliotani muuttamaan!? No olisivatpa olleet kuulemassa ne kaikki itkut, ummetukset (ja siihen liitt.tutkimukset) jne.

Syökö vauva teillä ahnaasti rintaa/pullkosta => nielee menee ilmaa? Oletko omaa ruokavaliotasi miettinyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut niitä ilmaventtiilitutteja ja sellaisen koliikkipullon(?), mutta eivät ole auttaneet. Ap

Vierailija
4/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa hörppää mukaan, jos maitoa tulee liikaa/liian vähän. Voisiko esim. puoli-istuva asento olla paras juodessa?

Vierailija
5/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koliikki-itkut vähenivät selvästi jo toisen käynnin jälkeen, yhteensä kävimme 7 kertaa ja itkut vähenivät todellakin! Ja vauvalla oli ikää hoitojen loppuessa 1,5 kk.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi vauva juo pelkästään pullosta? Oletko kokeillut eri korvikemerkkejä? Joskus kuulin että Semperin BabySemp olisi vatsaystävällisin.

t. erään pullolapsen (lääkityksen takia en voinut imettää) äiti

Vierailija
6/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suolisto otetaan käyttöön. Se on vaativa prosessi. Mikään ei auta.

Vierailija
7/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes Disflatyl. Mutta on se joillakin auttanut =). Tsempiä teille!

T.3

Vierailija
8/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoivat Rela-tipat masu-vaivoihin tuossa 2kk iässä. Eli maitohappobakteereita ovat ja apteekista saa.

Vierailija
9/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut minäkin, voi olla erittäin tehokasta ja auttaa nopeastikin. Vyöhyketerapeutilla kun käy muutaman kerran saa sieltä hyvät vinkit ja opit kotiin jatkaa hommaa tarvittaessa itse =).

Anteeksi etten tajunnut tuota itse mainita aiemmin, mutta onneksi täällä on tätä porukkaa jonka kanssa jakaa asioita ja kokemuksia =).

Meille tuo tieto tuli vasta imetyksen lopetuksen jälkeen eli ei ollut ihan pintamuistissa kuin ne itkut ja väänteet...

T.3

Vierailija
10/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli hidas maidon nousu, sitten väärä imuote joka teki sitten maidon hiipumisen. Esikon kanssa tuli kaaressa maitoa, mutta nyt ilmeisesti henk.koht. stressini veti viimeisetkin voimat maidontulolle.. Syötän Nan maitoa, joten voisin varovasti siihen semperiin vaihtoa koittaa. Kaverini oli löytänyt sellaisen jauheen, joka ei ole maito tai kermapohjainen, en tiedä olisiko siitä apua.

Lisätietoa vielä eli ilmavaivat haisevat todella(!) pahalle ja kakka on vihreää, jos nämä sanovat mitään.

Neuvolasta kun saa vaan sen kuplaton ja koliikki leiman. Ap

Vierailija
11/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen kanssa se ei luultavasti sen takia auttanut kun annoin sitä vähän miten sattuu. Nyt toisen kanssa varmaankin cuplaton auttanut kun annan aina ennen maitoa, meillä myös relat käytössä. Minulla myös melkein 2kk ei pahemmin enää huuda. Meillä myös nanit käytössä. Tarkoittaako se vihreä kakka mitä? Kun mun vauvalla vihreää myös.

Vierailija
12/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan monesta paikasta kuullut (viimeksi tänään lääkärillä) että vihreä kakka olisi maitoperäistä allergiaa tai sinne viittaavaa ja pitää seurata. Toisaalta olen myös kuullut ilman ilmavaivoja olevista lapsista vihreällä kakalla..eli en tiedä.. Ap

Vierailija
13/18 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihdettiin tavallinen Nan Hypoallergenic Naniin, en tiedä onko sitten jollain tavalla vatsaystävällisempi. Sitä saa isommista marketeista ainakin.

Vierailija
14/18 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergiaa epäillään. On myös ajoittain vihreää kakkaa, mikä minusta vaikuttaa ilmavaivoista johtuvalta.

Muuten cuplaton annetaan ruoan jälkeen. Itselläni on vatsavaivoja ja tiedän, että vatsa tulee kipeäksi juuri syönnin jälkeen. Cuplaton ruoan jälkeen pilkkoo juuri syntyneet kuplat pienemmiksi ja helpottaa oloa. Ei muuten kokonaan poista vaivoja aikusellakaan, joten ymmärrettävää ettei auta vauvoja kuin osittain.

Vierailija
15/18 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kahden mahaansa huutavan, vihreää kakkaa kakkaavan vauvan äitinä olen käynyt myös kaikki vaihtoehdot läpi, jotta lapsen tuska olisi pikkuisen helpottunut. Tässä joitakin vinkkejä, joista oli meille apua:

- Vyöhyketerapia

- NAN-äidinmaidonkorvike vähensi myös itkua vs. tutteli

- annoin lapselle 2x vrk Gefilus -kapselin ruiskulla; kapselin jauhesisällön äidinmaidonkorvikkeeseen sekoittaen

- lisäksi ehdoton helpotus vauvalle oli, kun helpotin hänen kakkaamistaan ja ilman ulostuloa rasvatulla kuumemittarilla. Jouduin tekemään tätä jopa puolivuotta, mutta sen jälkeen kakkaaminen on onnistunut hyvin.

Aika tekee tehtävänsä. Meillä pahimmat itkut helpottuivat noin 4 kk:teen mennessä, mutta jouduin avustamaan kakkaamisessa pidempäänkin ja gefilusta annoin vuoden ikään asti.

Vierailija
16/18 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin neuvoa jotenkin.

Korvikkeita on monia erilaisia, meidän kaikilla lapsilla on ollut eri korvike joka on sopinut. Cuplaton, disflatyl,maitohappotipat ja -jauheet eivät ole koskaan auttaneet kuin hetkeksi.

Huutaminen on kokonaan loppunut meillä vasta kun on siirrytty tavalliseen maitoon lähellä vuoden ikää.

Vierailija
17/18 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsavaivoiksi, mutta lopulta paljastui maitoallergia. Imetin ja kun lääkäri sanoi, että vihreä kakka saattaa olla merkki maitoallergiasta, ei kuitenkaan käskenyt minua jättämään maitoa pois. Jätin sen sitten ihan omatoimisesti, osin siksi, että en juuri missään maitoa käytä, paitsi ruoanlaitossa ja ne korvasin mm. kauravalmisteilla. Meni pari viikkoa ja tytön itkut loppuivat. Testiksi palautin maidon ruokavaliooni ja itkut alkoivat. Myöhemmin tytöllä todettiin maitoallergia. Mutta jos et imetä niin ne maidottomat korvikkeet on tosi kalliita.

Vierailija
18/18 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Lopeta röökaaminen.

* Syö kuituja ja vähemmän mausteita, kaalia jne.

* Röyhtäytä lapsi KUNNOLLA, jokkut röyhtäsee vasta piiiiitkän ajan kuluttua.

* Röyhtäytä kesken syömisenkin.

* Masujumppa toimii: lapsi makaamaan ja puristele jalkoja varovasti mutta napakasti masua kohti. Hyvä asento on jos otat polvien päältä tuosta reidestä. Kunnollisia pitkiä liikkeitä ja välillä vähän nopeampia pumppauksia. Ole varovainen ettet satuta lasta tai lapsi putoa sylistä jos pidät sylissä ja sinua vastakkain jalkojesi päällä.

Tee näitä pitkin päivää ja riittävästi toistoa!

* Älä joka inahdukseen tarjoa maitoa. Joskus se on pahentava asia. Parikytä vuotta sitten äidit noudatteli suositusta että syötetään 4 h välein; vaikka lapsella olisi aikasemminkin nälkä.

* Maitohappoja voi myös kokeilla. Esikoiselle annoin sekotusta: vaihdoin D- vitamiinit, Cuplaton ja maitohapot mutta neljännelle suositteli farmaseutti että ei kannata ostaa ekana Cuplatonta vaan testata ensin pelkällä maitohapolla, auttaa kuulemma jo monesti niin.

* Varovasti voi rasvasella kuumemittarilla auttaa myös pierun ulostulemisessa ja kakan liikkumisella.

Parina sivuhuomautuksena että maitoallergiaa tuskin aina heti ei kannata epäillä pelkän parikuisen itkun vuoksi?

En vähättele, mutta luultavasti koliikki mahdollisempi vaihtoehto..

Toinen että kylpy toimii varmaan HETKELLISESTI, se ei ole mikään keino että siihen loppuu itkuisuus, mutta lähinnä ehkä auttaa lapsen oloon hetkellisesti -ja se on myös tärkeää.

Toivon täältä kuitenkin että lapsen olo kohenee!

Koita saada myös omaa aikaa niin jaksat paremmin (vaikka av.n opetus: kyllä jokkut jaksaa vaikka pää olis irti hoitaa lastaan).. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi