Minkä verran alkoholia kului?
Suureen keskusteluun jatkoa =)
Mies joi aterialla 1 oluen ja nyt illalla lasillisen viiniä ja lasten nukkumaanmenon jälkeen pari olutta.
Itse olen nautiskellut punaviinipullosta loput, aloitin aterialla klo 16
Kommentit (94)
ja illalla pullo baileysta. On namia. Humalassa ei oltu, koska söimme koko ajan lasillisten välissä.
puoli tuli esille. Olen kanssasi aivan samaa mieltä.
Minulla on paljon ystäviä ja sukulaisia sekä Suomessa että muualla, jotka eivät ole koskaan "tottuneet" siihen, että alkoholia pitäisi ottaa edes sivistyneesti! ( Mitä sivistynyttä siinä edes on?!) Ei ole viinaa ollut kotona koskaan, mutta eipä ole sen takia saaneet mitään traumoja, ei edes tässä känni-maassa asuessa. Meillä lapset "tietävät" jo nuorina,mitä alkoholi on, mutta ei meidän tarvitse opettaa heitä "miten sitä juodaan sivistyneesti".
Minä olen "sivistyneiden juoppojen" lapsi, mieheni eikä hänen vanhemmat ole koskaan juoneet alkoholia, eipä meilläkään ole mitään tarvetta, saati traumoja sen suhteen.
Jos olisimme absolutisteja, tekisin vähintään niin, että kutsuisin ystäviä meille ja tarjoaisin heille alkoholia, että lapset näkisivät oikeaa alkoholinottoa. Absolutistiperheistä tulee pahimmat juopot.
eikä tänäänkään eikä koko loppuvuonna.. =)
Ei ole kulunut yhtään alkoholia, niinkuin ei normaalistikkaan.
Meillä on aina tarjottu alkoholia juhlaillallislla; kuohuviiniä/sampanjaa alkuun, lapsilla omat alkumaljat tietenkin, pääruoan kanssa viiniä ja jälkiruoan/kahvin kanssa konjakkia/likööriä. Meillä lapset pitävät maljapuheita siinä missä aikuisetkin, tietävät nämäkin tavat jne. eivätkä ole koskaan nähneet vanhempiaan humalassa.
Mutta eipä tulisi mieleenikään, että tässä tavassamme toimia olisi jotain väärää. Päinvastoin, lapset ovat nähneet juuri sen tavan käyttää alkoholia, minkä toivon heidän itsensäkin oppivan.
Kauhean ahdasmielistä porukkaa täällä...pussi päässä kasvanutta? ;o)
mies saunaoluet ja minä pari kevyttä sidukkaa.
Illalla sitten anopin kanssa teimme pari terästettyä glögiä ja mies isänsä kanssa otti muutaman drinksun muuta.
Ihme hurskastelua. Ei ihme, että lapset ryyppää salaa kun vanhemmat juo piilossa.
Mies joi pari olutta ja pari lasia viiniä. Niin ja lapset olivat kotona kun juotiin, eikä oltu humalassa. Mitä pahaa??
ja otti muutaman oluen. Ja lapset oli meilläkin hereillä. Hyvä joulutunnelma lapsilla oli.
Yksi glögi (n. 2dl) jossa mehuglögin seassa tilkkanen punaviiniä. Prosentteja max 2%, tuskin sitäkään kun kattilassa lämmitettiin ja siinähän ne prossat haihtuu.
Ruuan kanssa n. 12cl valkoviiniä.
Siinä se.
Mies otti lisäksi punaviiniä kinkun kanssa ja illalla yhdne jouluoluen.
Tänään klo 16 -> 3 lasia viiniä, 1 lasi olutta (kesken), vähän likööriä.
Eilen klo 16 -22 2 lasia olutta, 2 pientä lasia portviiniä.
syödessä ja illan aikana.
Tänään myös viiniä ruoan kanssa ja nyt illalla on sitten otettu pari mukia glögiä ja nyt on edessä mustikkasiideriä pullo.
Minä join ehkä puol desiä punkkua. Ja pari terästettyä glögiä.
ja lasi valkoviiniä ruuan kanssa.
Minä en juonut mitään alkoholipitoista.
ennen ruokaa lasi itsetehtyä glögiä, jossa hieman prosentteja, ja yksi lasi ruuan jälkeen. kun lapsi nukkumassa, puoli pulloa siideriä ja yksi olut.
humalassa tai edes lähellä sitä en ollut missään vaiheessa.. joten en ota minkään laista syyllisyyttä tästä...
Ja kun uuden vuoden aatto koittaa juon korkeintaan yhden oluen, kun olen illalla yksin kotona...
Harmi kun ei saa alkoholitonta punaviiniä.
Löytyy siis alkotonta puna- ja valkoviiniä sekä kuohuviiniä.
Join vain yhden lasillisen viiniä ruoan kanssa ja siinä se. En yleensäkään juo kuin pari maksimissaan.