Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö 3-vuotiaan osata tehdä tarpeensa isoon pönttöön?

Vierailija
07.08.2009 |

Meidän kuopus siirtyi päiväkodissa pienten ryhmästä isojen ryhmään, ja siellä ei ole kuin 2 normaalikokoista vessanpyttyä. Potta on kuulemma jossain kaapin perällä, jos joku sitä tarvitsee, mutta tädit olettaa, että jokainen käy pytyllä. Meidän lapsi ei ole kotona suostunut kuin potalle tai pytylle supistajan kanssa, vessassa käynti jännittää raukkaa...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydy supistaja? ja pottakin kyllä, jos tarvetta on.

Vierailija
2/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö täyttää pian 4 ja käy joskus, on opetellut vasta tänä kesänä omasta aloitteesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä pytyllä. Vaatii kyllä sen, että joku nostaa hänet pytylle ja pois. Vähän vahingossa alkoi pytyllä käymään, kun reissattiin 2 viikkoa eikä joka vessassa reissun varrella ollut pottaa. Kotona tekee välillä pottaan ja välillä pyttyyn.

Vierailija
4/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tietämäni 3-vuotiaat käyvät pöntöllä ilman supistajaa.

Ehkä teidänkin lapsi oppii sen, jos hyvin osaat sen lapselle markkinoida.

Vierailija
5/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö täyttää pian 4 ja käy joskus, on opetellut vasta tänä kesänä omasta aloitteesta

4-vuotiaan pitää osata käydä pöntöllä. Ja niin ainakin oletettiin myös molemmissa p-kodeissa, joissa olen työskennellyt sijaisena sekä lasteni p-kodissa. 3-vuotiaan on mielestäni hyvä harjoitella. Mutta supistajaa toki voi käyttää, jos tuntuu, että "tippuu pönttöön" :)

Vierailija
6/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kyse mistään markkinoinnista, vaan ihan fyysisistä ominaisuuksista.

Vierailija
7/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on tosin pottakin ja tekee myös siihen. On sellainen uhmailija, että aivan varmasti tekee pönttöön jos sanon että tee pottaan :)

Mutta en tiedä kuuluuko 3-vuotiaan osata... Onhan se peppu kovin pieni siihen vielä.

Vierailija
8/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyi oma-aloitteisesti pytylle. Aluksi edessä oli jakkara ja kiipesi siitä tai nostettiin. Nopeasti oppi itse varvustelemaan siihen ilman apua. Ihan keskimittainen ja normaalipainoinen tyttö, supistajaa meillä ei ollut koskaan.

Vierailija
9/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei ole tietääkseni koskaan kakannut, ollut siellä hoidossa melkein 1,5v.

Kakkii kyllä reissuilla pöntöllä, kun me vanhemmat pidämme hänestä kiinni.

Vierailija
10/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa, jota kotona on pelännyt.

Vierailija
11/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätti 3v synttäripäivänä että ei enää potalle mene ja supistajaakaan ei ollut. Alkoi siis käymään normipytyllä. Ja on aika pienikokoine, pari kertaa on luiskahtanut pyttyyn mutta siitä on selvitty pienllä itkulla ja suurella naurulla.

Vierailija
12/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava kävi potalla ensin, mutta kun tajusi hädän tuntemuksen ja sen yhteyden vessakäymisiin,

siirtyi tämäkin pienehkö tyttö 2 v kömpimään itse pytylle. Ja pois.

meillä on kyllä kannustimena olleet isommat sisarukset, kun he käy niin pienemmät perässä.

Vierailija
13/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti sen itse pois.

Minusta on kyllä yksi ja sama, minne 3 v:t kakkivat ja pissaavat. Pönttöön, pottaan, whatever. : ) En ottaisi paineita asiasta.Lapset oppivat omassa tahdissaan.

Vierailija
14/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaikki lapset olleet tosi pienikokoisia 3-vuotiaana, joten onhan se aikamoista apinameininkiä se pöntölle kiipeäminen sekä pidemmällä sessiolla saattaa käydä jalkojen verenkierron päälle istuskelu.

Silti meillä ei ole supistajaa ollut ja kotihoidossa olevilta lapsilta en ole mitään vuosimäärää katsonut, koska pitää potalta pöntölle siirtyä!

Meillä on lyhyet ikäerot, ja se tekee sen, että isomman mallista jo melkein 2-vuotiaatkin käyvät pöntöllä omasta tahdostaan ja sivuuttavat pottailuvaiheen lähes kokonaan.

Vierailija
15/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset alkeneet käydä pöntöllä n.2 vuotiaina (tyttö:87.5cm/10.9kg ja poika 87.3cm/11kg. Omasta halustaan molemmat pöntölle siirtyneet. Ja itse siihen tosiaan kitkuttelivat kiivetä.

Vierailija
16/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotias on jo muutaman viikon käynyt ilman supistajaa pöntöllä.

Vierailija
17/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koroke pöntön eteen ni ei tarvi nostella.

Vierailija
18/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö (13 kg/90 cm) on käynyt isolla pytyllä (ilman supistajaa) ihan omatoimisesti jo keväästä alkaen. Ei yleensä edes ilmoita asiointiaan, mutta jos täytyy pyyhkiä, niin sitten kuuluu iso huuto: KAKKA TULI! Jakkaraa käyttää toisinaan, mutta ei läheskään aina.

Vierailija
19/19 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄISI käydä jo pytyllä, mutta kun ei suostu niin ei suostu! Pakottaminen tuskin tätä prosessia nopeuttaa...