Mitä perheenne syö tänään ruoaksi?
Kommentit (36)
ja pikkunakkeja, maissia ja salaattia. Eilisen tähteitä täälläkin. Illalla on varmaan jotain jauhelihasta.
Meillä nyt päivällä eilisen Italianpadan loppu.
Päivälliseksi ajattelin tehdä makkarakastiketta ja keittää uusia perunoita kaveriksi.
Muuten on ihan perusruokaa, liian vähän kasviksia (myönnän, mutta kun itse en monestakaan lajista pidä, niin ei tule sitten laitettua). Kanaa, jauhelihaa, lihapihvejä varsinkin nyt grillissä, nakkia jne. Perunoiden, riisin tai pastan kanssa.
Syödäänkö teillä muuten jälkiruokia?
ap
hernekeiton loput syötiin poitsun kanssa justiin ja myöhempänä ruokana saa poika syödä eiliset kanat ja riisi-vihanneshärdellit, miehen kanssa sitten katotaan mitä keksitään : )
mutta alkoi kiinnostaa miten paljon teillä ruuat eroavat kesällä ja talvella? Meillä syödään kesällä paljon enemmän kala- ja kasvisruokia kuin talvella. Kokolihaa menee vars. mökillä, jossa grillataan. Talvella sitten jauhelihapohjaisia laatikoita (makarooni-, kaali- jne), patoja, pastaruokia.
Tänään syödään perheen kanssa uusia perunoita ja kantarellikastiketta. Päivällä lasten kanssa paistan eilen jääneet uudet perunat ja lapsille makkaraa, itse syön pottujen kanssa silliä.
usein jälkkäreitä kun mä tykkään niin kovin leipomisesta. Lisäksi muksuille toisinaan rahkoja. Ja nyt kesällä hävyttömän paljon jätskiä ollaan syöty kaikki. Ja mansikoita ja kermavaahtoa tai vaniljakastiketta : P
Lapset söi lounaaksi eiliseltä jääneitä grillattuja possun pihvejä, raejuustoa ja leipää. Päivälliseksi teen palermon pastaa (uuniruoka broilerista jos jollekin vieras) lisäksi paprikaa, kurkkua ja raejuustoa.
alkukesästä meillä tulee aina grillattua tosi paljon, mutta sitten siihen kyllästyy. Mutta nyt taas grilliruoka maistuu pitkästä aikaa, ei olla grillattu varmaan kuin kerran, kaksi koko heinäkuussa.
tonnikalarisottoa, eilen chili con carnea. Molemmat todella hyviä ja ennen kaikkea helppoja :)
uunissa (paistijauhelihaan + mausteita ja sipulia). Syömme pihvit salaatin kanssa. Jälkkäriksi lapsilla on karkkia kun tänään on meidän karkkipäivä. Mies osti itselleen pullaa. Minä laihdutan, joten jälkkäri jää väliin.
Päivälliseksi paistettua seitä ja keitettyjä uusia perunoita kesäkurpitsa-basilika salaatin kera.
Ps. ei moskaa perheemme mielestä
päivälliseksi ranskalaisia ja hampurilaisia (pe ilta meillä herkutellaan).
Eilen lounaalla oli spagettia ja jauhelihakastiketta ja päivälliseksi lohikeittoa.
"miksi syöt noin paljon possunlihaa, se on pahaa"
sinäkö sen tiedät, mikä meillä maistuu? Sattupa nyt vaan tulee kaks kertaa peräkkäin saman eläimen lihaa, eihän se tarkoita, ettei meillä muuta syötäis.. :)