Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko neuvoloissa sitteriä vauvalle äidin jälkitarkastuksen ajaksi?

Vierailija
13.09.2009 |

Menemme neuvolaan ja minun jälkitarkastukseeni rattailla ja ne pitää jättää ulkopuolelle odottamaan. Mietin vaan että minne vauvan laitan siksi aikaa kun mun alapäätä sörkitään?

Laitanko vauvan viltin päälle lääkärin huoneen lattialle vai miten te muut olette tehneet?

Vauva on pakko ottaa mukaan koska ei ole sille hoitajaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut meillä jälkitarkastus tehdään sairaalassa naistentautien puolella gynen toimesta. En ois ees tienny että neuvolassa jossain tehdään...

Vierailija
2/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vaihtoehto on myös pitää vauvaa rinnan päällä, jos ei satu juuri silloin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menet ihan reilusti vauvan kanssa sinne jälkitarkastukseen. Jos tarkastus kestää sen 5min niin eiköhän joku hoitaja tms. voi olla vauvan kanssa sen aikaa.

Itse menin aikaan autolla vauvan kanssa ja vauva odotti turvakaukalossa lattialla. Meillä oli muuten vauvalla neuvolakäynti samalla kertaa.

Vierailija
4/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri nosti vauvelin rinnan päälle turvaistuimesta :)

Vierailija
5/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa ovat kaikki vauvani tainneet makoilla rintakehälläni/rinnallani sen pikku hetken ajan, jolloin tarkastus tehdään. Ei ole ollut vaivaksi yhdellekään osapuolelle.

Isommatkin lapset ovat olleet joskus mukana ja olen selittänyt heille mitä ja miksi tehdään, eivätkä ole olleet moksiskaan.

Vierailija
6/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut meillä jälkitarkastus tehdään sairaalassa naistentautien puolella gynen toimesta. En ois ees tienny että neuvolassa jossain tehdään...

tk-lääkäri tekee. Asut tietysti jollain isommalla paikkakunnalla?

Vierailija
7/22 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä erittäin kokenut gynekologi/synnytyslääkäri. Yksi parhaimmista :)

Vierailija
8/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli neuvolassa vauvan turvakaukalo jossa vauva oli sen aikaa. Siis se kaukalo oli neuvolan.

Vierailija
9/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaiden kantokoppaa?

Mun poika oli kantokassissa sen aikaa :)

Vierailija
10/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin ensimmäinen lapsi :F

Itsekin jouduin kolmannen kohdalla kysymään onko neuvolassa mitään sitteriä tms. mihin voin vauvan siksi aikaa laittaa.

Vierailija
11/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitää muutkin. Tai sitten levität vaikka äitiyspakkauksen makuupussin lattialle ja laitat vauvan siihen. Meidän neuvolassa kyllä suositeltiin tulemaan ilman vauvaa jälkitarkastukseen.

Vierailija
12/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukula odotteli siinä terveysaseman vastaanotossa (sellaisessa lasikopissa) neljän hoitsutädin kanssa. Hyvin meni.

Vierailija
13/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden tarkastuksen jälkeen bussilla kaupunkiin. Olis meillä myös painavat yhdistelmävaunut, joissa kantokoppa, mutta niillä en ole liikkunut vielä kertaakaan koska ihmiset eivät halua nostaa niitä bussin kyytiin.

Pitää ottaa joku peitto, jonka päällä vauva voi makoilla lääkärin huoneen lattialla.

Vierailija
14/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia että mun pillua ronkitaan 5min ajan. Vauva voi kyllä ihan hyvin tulla mukaan ja olla siellä lattialla jos sitteriä ei löydy.

Vierailija
15/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi aggressiiviseksi ruveta, useamman lapsen kanssa ihmiset eivät vaan enää kysy näitä.

Tässä vaihtoehdot

1) rullaa ne matkikset sinne lääkärinhuoneeseen, lapsi olkoon niissä

2) jos otat yhdistelmät, niin tosiaan se kantokoppa on hyvä vaihtoehto

3) otat lapselle vaikka äitiyspakkauksen makuupussin.

Ja sitten kokeneen vinkki: Suomessa ehkä 1/20 ohikulkijasta tarjoaa oma-aloitteisesti apua vaunujen kanssa, sitä pitää rohkeasti vain pyytää. Matalalattiabusseihin kyllä pääsee vaunujen kanssa yksinkin.

Vierailija
16/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalassa, koska lapset muka saavat pöpöjä kun lattialle leikkivät. Ja mua ärsyttää jättää kalliit rattaat neuvolan ulkopuolelle varastettaviksi kun eivät ole edes sellaista tankoa laittaneet, mihin rattaat saisi lukolla kiinni.

Ja meidän peräkylän bussiyhtiö on vasta pikkuhiljaa siirtymässä kokonaan matalalattiakalustoon ja en lähde niihin kroatilaisiin museobusseihin änkäytymään yhdistelmävaunulla.

Esikoisen aikaan neuvola toimi terveysasemalla ja siellä sai vaunut mukaan huoneeseen.

Vierailija
17/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia että mun pillua ronkitaan 5min ajan. Vauva voi kyllä ihan hyvin tulla mukaan ja olla siellä lattialla jos sitteriä ei löydy.

keikalla ilmoittautua jatkamaan sitä sun kesken jäänyttä koulua? Vaikutat yläkouluikäiseltä, jolta jäi koulu kesken kun lintsaaminen oli vähän "kovempi" juttu.

Vierailija
18/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämänkoulut päälle. Siksi en jaksakaan enää ketään mielistellä, varsinkaan missään lastenneuvolassa, jossa "pyydetään" tulemaan ilman vauvaa jälkitarkastukseen. Voi vittu, tekopyhyydellä en ainakaan taivaspaikkaani lunasta.

Vierailija
19/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ottaa stressiä, kyllä niillä on siellä jotkut systeemit.

Vierailija
20/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämänkoulut päälle. Siksi en jaksakaan enää ketään mielistellä, varsinkaan missään lastenneuvolassa, jossa "pyydetään" tulemaan ilman vauvaa jälkitarkastukseen. Voi vittu, tekopyhyydellä en ainakaan taivaspaikkaani lunasta.

että karkea kielenkäyttösi ei anna susta kyllä kovin sivistynyttä kuvaa. Kyllähän toki kouluja voi käydä, mutta eivät kaikki niissäkään mitään opi. Tässä odottelen, millaista on sen sun seuraavan sukupolven kielen käyttö.