Kääretorttuni repeilee kääritessä,
millainen taikina ei repeile kun sitä kääritään rullalle. En saa onnistumaan, kiitos vinkeistä.
Kommentit (7)
kovin kuohkean taikinan, ts. vaahdottaa munat ja sokerin valkoiseksi niin silloin ainakin repeilee. Itse jätän nykyään kääretorttutaikinan vähän "latteammaksi" kuin vaikka täytekakkupohjaa tehdessä. Auttaisiko tämä?
en pidä kauppojen valmiista, kun ovat niin "ätläkkää" vaikka makeaksi tarjottavaksi torttu on tarkoitettu.
Pidän enemmän raikkaasta täytekakusta ja jos onnistun niin saan raikkaan kääretortun. Kiitti.
uunista otettuna, lämpimänä, niin että leivinpaperi rullautuu sinne sisään. Sitten voit rauhassa jättää jäähtymään rullana, jäähtyneenä rullaat auki, käy helposti, täytät ja rullaat uudestaan kasaan (nyt ilman paperia tietty). Toimii ainakin mulla.
myös jos on liikaa leivinjauhetta niin helposti kohoaa ja repeilee liikaa. Tuo lämpimänä rullaminen olikin mulle uus konsti, taidan kokeilla sitäkin ensi kerralla.
Mutta koita tehdä ohuempi levy, ja älä vain paista yhtään liikaa. Toimi minulla.
liikaa jauhoja ohjeessa, mikäli pohja repeilee käärittäessä.
ja ihan hyvän makuisia kärdäreitä. En minäkään osaa.