Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääretorttuni repeilee kääritessä,

Vierailija
06.08.2009 |

millainen taikina ei repeile kun sitä kääritään rullalle. En saa onnistumaan, kiitos vinkeistä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvän makuisia kärdäreitä. En minäkään osaa.

Vierailija
2/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin kuohkean taikinan, ts. vaahdottaa munat ja sokerin valkoiseksi niin silloin ainakin repeilee. Itse jätän nykyään kääretorttutaikinan vähän "latteammaksi" kuin vaikka täytekakkupohjaa tehdessä. Auttaisiko tämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä kauppojen valmiista, kun ovat niin "ätläkkää" vaikka makeaksi tarjottavaksi torttu on tarkoitettu.

Pidän enemmän raikkaasta täytekakusta ja jos onnistun niin saan raikkaan kääretortun. Kiitti.

Vierailija
4/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunista otettuna, lämpimänä, niin että leivinpaperi rullautuu sinne sisään. Sitten voit rauhassa jättää jäähtymään rullana, jäähtyneenä rullaat auki, käy helposti, täytät ja rullaat uudestaan kasaan (nyt ilman paperia tietty). Toimii ainakin mulla.

Vierailija
5/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös jos on liikaa leivinjauhetta niin helposti kohoaa ja repeilee liikaa. Tuo lämpimänä rullaminen olikin mulle uus konsti, taidan kokeilla sitäkin ensi kerralla.

Vierailija
6/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koita tehdä ohuempi levy, ja älä vain paista yhtään liikaa. Toimi minulla.

Vierailija
7/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa jauhoja ohjeessa, mikäli pohja repeilee käärittäessä.