Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa PIENIÄ lastenvaunuja???

Vierailija
06.08.2009 |

Pitäisi jo kohta puoliin löytää vaunut lapselle, mutta miten ihmeessä kaikki ovat niin valtavia laivoja? Onko kellään tietoa perusrattaista, jotka ovat kohtuukokoiset? Ei siis mitään pikkupyöräbugaboita yms vaan ihan perusvaunuja kuten ennenvanhaan... :) Saako niitä mistään?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa auttaa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva olemaan kovin kauaa! Ei ainakaan sellaisia kunnon vaunuja ole löytynyt. Eli kyllä ne aika pieniä nyt ovat. Minulla on kahdet vaunut, toiset on -04 emmaljungat ja ne on oikean kokoiset. Esikko nukkui hyvin lähempänä vuoden ikääkin vielä niissä. Uusissa vaunuissa ei voi kuvitellakaan että voisi kauaa lasta nukuttaa kantokopassa. Ja ne uudet on haberkornit. Netissä ollaan vertailtu kokoja ja tässä oli aikalailla suurin kantokoppa minkä saa! Ja siltikään ei saa kovin kauaa nukutettua kopassa.

Vierailija
2/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunut on okeesti aika pienet ja perus vaunut. lisäksi voi ostaa ratas osan, joten saa yhdistelmät. suosittelen. itse olen tykännyt kovasti. hyvät lenkillä ja kätevät kaupungilla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä oli paljon eroja. Mutta rungot ovat ihan valtavia ja jykeviä ja renkaat paksuja. Myös Emmaljungissa!

ap

Vierailija
4/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oralla on joku malli, jotka ovat aika pienet. Uudehko malli.

Vierailija
5/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pienet. Ne oli ainoat kunnon rattaat jotka mitattiin mahtuvan meidän 90cm pitkään hissiin. Esim. Brioissa kantokoppa 92 cm eli ei oli mitenkään mahtunut ilman kasaamista.

Vierailija
6/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla hyvä, ehkä. Niitä on vain ollut aika paljon myynnissä hyvin vähän käytettyinä eli on herännyt epäilys, onko niissä jotain vikaa. :)

ap

Vierailija
7/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin muutamaksi ekaksi kuukaudeksi pehmeä kantokoppa ja sitten lopputalveksi + ensi vuodeksi lämöpussi, sitten ne meneekin sellaisenaan ratasajan loppuun. Kapeat, ja muutenkin mukavan kokoiset mahtuu bussiin jopa kaksostenrattaiden viereen!

Vierailija
8/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ora, Habelkorn ja Teutonia ovat tutkimatta vielä. Kuulostaa hyvältä. :)

ap

Vierailija
9/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brio Happyt ovat yhdistelmävaunuista isoimmasta päästä.Ja tämä siksi, että istuinosa on valtava ja koppa myöskin jos on erillinen kova koppa.Pienimpiä perusvaunuja taitaa olla sellaiset, missä istuinosaa ei saa rungosta irroitettua (heittoaisa tai istuinosa käännettävä) ja istuinosan päälle laitetaan ns.pehmeä koppa.Isolla kovalla kopalla kyllä se etuus, että vauva menee pitkään kopassa verraten pehmeään koppaan.

Joissan kylläkin (kuten vaikka emmaljungan city crossit ja Brion Happyt) löytyy poikkeuksia, eli näissä on vaihtoehtoina joko erikseen irrotettavalla ist.osalla ja kovalla kopalla tai ns.kiinteällä istuinosalla johon laitetaan pehmeä koppa vain päälle, eli nämä ovat isoja vaunuja (ja vertailuja olen kyllä tehnyt).Kyyseessä olevissa vaunuissa ei ole mitään vikaa, eivät vain ole pienimmästä päästä todellisuudessa.Hyvät varmasti muuten, sitä en lähde kieltämää :)

Mutta AP kyseli pieniä perusvaunuja, joten vinkkkinä hänelle, että käy ihan reilusti vaan katsomassa liikkeistä niitä pienimpiä vaunuja mitä heillä on tarjolla.Yleisesti kuitenkin vaunut, joissa istuinosan päälle laitetaan pehmeä kantokoppa, ovat pieniä vaunuja.

Viestini saatta kuulostaa tökeröltä, mutta itse olin samanlaisessa tilanteessa, että piti löytää pienet vaunut kunnon renkailla (maalle), koska autossa oli rajoitetusti tilaa :)

Voithan AP myös miettiä sellaista vaihtoehtoa, että ostaist kuomurattaat (pienet sellaiset, niitäkin löytyy kaiken kokoisena) ja niihin ostaisit sitten pehmeän tai puolikovan kantokopan :)

Vierailija
10/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Teutonia, muistaakseni Mistral. Jos en väärin muista, niiden pituus on 92 cm. Olivat pienimmästä päästä vaunuja.

Vierailija
11/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kuopuksella Teutonian Timmyt kantokopalla. Loistava yhdistelmä minusta ja kevyt ja ketterä, laadukas ja vielä edullinenkin.

Vierailija
12/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava osti Emman yhdistelmät, koska on itse vain 150cm pitkä. Tarkoititko sillä tavalla pieniä?