Tuttava haluaa antaa lapsellensa saman nimen minkä annoimme tytöllemme!!!
Laittoi aamulla tekstarin että heille tulee nyt myös tytöstä Selma!!! Ei nyt olla parhaita kavereita, mutta lapset samanikäisiä! Meillä tyttö jo kastettu! Mitä helvettiä pitäis ajatella??? Jotenkin tuli outo fiilis..
Kommentit (28)
Ette te omista oikeuksia siihen nimeen. Etkä voi tietää, kuinka kauan ovat ajatelleet antaa tuon nimen. Teillä vain ehti olla ristiäiset ensin.
nimi ion ollut heillä jo pitkään ja järkyttyivät kun kuulivat, että annatte juuri sen nimen omallenne.
ovat tietysti miettineet päänsä puhki voivatko sitä enää antaa ja tulleet siihen tulokseen, että tämä on heidän elämänsä ja heidän lapsensa, voi olla, että ette ole tekemiseissä toistenne kanssa enää kolmen vuoden kuluttua, kuka tietää Antavat nimen kun ovat sen kerran päättäneet..
Koita päästä yli.
voi olla, mutta ennen tyttöjä olemme puhuneet nimistä...silloin oli "aivan varma" tytön nimi Siiri!!! Ja mä kerroin myös omat ehdotukseni hänelle... tytöillä ikäeroa 2kk...
ap
En ymmärrä. Varmasti löytyy monta muutakin samanikäistä Selmaa tästä maasta.
tuntuu hiukan omituiselta...itse en antaisi samaa nimeä kuin kaverilla!Kauniita nimiä on niin paljon!
Sydänystävähän ei tuollaista temppua tekisi. Opit nyt uutta kyseisestä ihmisestä ja varmaan yhdessäolonne etääntyy vielä entisestään. Älä välitä. Ole vaan seuraavien lasten kohdalla pidättyväisempi nimipohdinnoilta.
Sulla ei ole mitään oikeutta olla loukkaantunut tuosta, ei kerrassaan mitään. Joka ikinen tyyppi täällä saa kastaa lapsensa Selmaksi, jos nimestä tykkää.
Se, että olet tuon nimen ensin ääneen sanonut, ei oikeuta sinua pitämään sitä ainoana Selmana sun lähipiirissä. Olet ehkä tälle kaverillesi antanut idean ja hän on nimeen tykästynyt kovin.
Jos on suunnitellut tuota nimeä jo pitkään, täysin ymmärrettävää, ettei luovu siitä vain siksi, että te ehditte ensin.
niin, hän niistä nimistä joskus avautui...nyt mulle tuli vain vähän omituinen olo hänestä...ehkä jää nyt vähän etäisemmäksi tuttavaksi...hän kyllä haluaa olla kanssani tekemisissä..kyselee koska tullaan kahville ja voin tuoda miehenikin mukaan!
niin paljon, että antaa omalle lapselleen. Tuskin lapsenne pyörivät lopun ikää samoissa porukoissa, kuten ette tekään aikuiset....
Taas taidettiin törmätä yhteen nimifriikkiin.... kuten joku sanoikin, se sun antama nimi ei ole suojattu :O eikä nyt ihan uniikkikaan.
kuin teidän oma ruma "kullannuppu",niin maailmassa olisi nimettömiä aika paljon...!
selma on todellakin lehmän nimi.
toivottavasti ap:n lapsi pullistuu ja alkaa muistuttamaan lehmää,niin on sitten nimensä veroinen:))
kävi niin että tuttavapariskunnan kanssa saatiin lapsi samaan aikaan, ei oltu mitään ystäviä mut anyway...Oltiin samaan aikaan laitoksella ja siellä tän perheen mies kysyi mun mieheltä minkä nimen aiomme antaa pojallemme(heillä myös poika) ja kun mieheni kertoi nimen tää mies meni ihan hiljaiseksi, ei sanonut mitään...vasta kuukausia myöhemmin tunnusti että heillä oli ollut sama nimi ajatuksissa mutta antoivat sitten sen yhden kirjaimen erotuksella omalleen ettei me loukkaannuta...Ei olisi haitannut mua ollenkaan, hauskaa yhteensattuma olisi vain ollut. Kyllä ihmiset on hassuja :)
Mutta asiasta siis: harmillinen juttu varmasti mutta kuten sanottu ette omista sitä nimeä.
sitä kipeästi.
kuin teidän oma ruma "kullannuppu",niin maailmassa olisi nimettömiä aika paljon...!
selma on todellakin lehmän nimi.
toivottavasti ap:n lapsi pullistuu ja alkaa muistuttamaan lehmää,niin on sitten nimensä veroinen:))
on poika saman niminen miehen kaverin pojan kanssa. Ikäeroa kaverin pojan hyväksi 2v. Mies jostain syystä halusi ko. nimen meidän pojalle, vaikka yritin ehdottaa muita. Mutta eipä tuo haitannut. Harvoin poikaa nykyään nähdään, kun vanhemmat erosivat.
etenkin, jos kyseessä olis ystävä, jonka kanssa olen tekemisissä jatkossakin. Varmaan kysäisin sopivassa tilanteessa, että loppuiko teillä mielikuvitus. Mutta kaimoja löytyy aina, joten älä ota aiheesta hernettä turhan syvälle nokkaasi.
jo vaikka vuosikausia, sattumalta sitten vaan sama kuin teillä. Minkäs sille mahtaa.