Pk-seudulla: paljonko maksat vuokraa asunnostasi?
Kommentit (21)
650e kaksiosta. ostettiin juuri oma, nyt lyhennetään 750e kk.
Perheasunto Helsingissä, kohtuullisella paikalla.
Joo ei, käytiin kyllä hakemassa lainalupaus, jossa min kk-erä olisi 1300e/kk, eli kulunut hokema "maksat vuokralla omaa" on ihan paskapuhetta. laina kyllä otetaan heti kun vauva syntyy ja sopiva asunto löytyy.
Tykkään kyllä tästä asunnosta, edullinen, lähellä ostoskeskusta ja omalla pihalla voi grillailla.
Eikä millään huippupaikalla, mutta ihan mukavalla alueella kuitenkin.
Asuntokaan ei ole huippuluokkaa, eikä yhtiökään.
vantaalla lähivakuutuksen vuokra-asunnossa 71neliöta,saunallinen kolmio...
Neljä huonetta ja keittiö kyseessä, Itä-Helsingissä.
Neljä huonetta ja keittiö kyseessä, Itä-Helsingissä.
Mutta saan asumislisää joten yksin tota ei tartte maksaa kokonaan.
neliöitä noin 78 ja vuokra n.885 euroa
Silloin Mellunmäessä kolmion vuokra oli 560 euroa.
Itse olen asunut Kalliossa 20neliöö, vuokra 500€. Ja se oli halvin minkä sillä hetkellä löysin läheltä keskustaa.
Muutama kuukausi sitten katselin että esimerkiksi Pitäjänmäellä saisi maksaa noin 50neliön kaksiosta vuokraa 700 euroa suunnilleen.
Itse olen asunut Kalliossa 20neliöö, vuokra 500€. Ja se oli halvin minkä sillä hetkellä löysin läheltä keskustaa. Muutama kuukausi sitten katselin että esimerkiksi Pitäjänmäellä saisi maksaa noin 50neliön kaksiosta vuokraa 700 euroa suunnilleen.
Kaupungilla on paljon halvemmat vuokrat.
Miten pääsee kaupungin vuokra-asuntoon? Tuskin ainakaan jos yhden ihmisen vuositulot on yli 30000€ kuten minulla on.
Asuttiin tilavassa kolmiossa muutama vuosi sitten runsaalla viidelläsadalla. Itäpuolella, hyvä talo mut asunto aika rempan tarpeessa.
Nyt Länsi-Helsingissä, ok alue 4h ja k, melkein 900€
Miten pääsee kaupungin vuokra-asuntoon? Tuskin ainakaan jos yhden ihmisen vuositulot on yli 30000€ kuten minulla on.
Ne on tarkotettu vähävarasille.
kyselin vain että miten niihin pääsee kun kaikki tuntuvat asuvan noin halvalla. Tuskin täällä kaikki muutkaan on niin persaukisia että tarvitsevat kaupungin asunnon selvitäkseen.
Tuo 900€ vuokra neljästä huoneesta kuulostaa jo sentään hiukan sellaiselta mihin on itsekin tottunut.
Mutta onhan siellä toimistossa silti joku joka arvio asunnon tarpeen. Mutta siis periaatteessa kaupunkien vuokra-asuntoihin voi päästä suremmillakin tuloilla
mutta maksettiin 40 neliön kaksiosta Eiran kupeessa, Munkkisaaressa 750 euroa.
ylläri, ylläri, yksityinen. Sijainti loistava, edullinen parkkipaikka, joka on siis luksusta missä tahansa kantakaupungissa. Siihen plussat sitten jäivät. Vuokraisäntä ei pidä naisia minään, meillä meni jääkaappi rikki, kun minä soitin, hän sanoi se toimii mainiosti ja ei suostunut korvaamaan uutta. Sanoi loppuun en tiedä pitäiskö vuokraa tarkistaa kun kaksioista on kova pula.
1.krs, 7 krs suloisilla pojilla oli bileitä jatkuvasti ja ääni todellakin kuului.
Keittiö oli niin pieni, toisella sivulla oli lavuaari ja hella, eli ei todellakaan olisi ikinä mahtunut astianpesukone.
Kämppä oli kuin pommi kun muutimme, se vuokrattiin siinä kunnossa kuin oli. Kun muutimme, onneksi omistaja sai kiinni mieheni eikä minua, väitti ettei asunto ollut tarpeeksi siisti ja ei luvannut palauttaa takuuvuokraa. Mieheni uhkasi poliisilla ja valehteli että meillä on valokuvia asunnosta kun muutettiin ja olemme nauhoittaneet puhelut joissa hän kieltäytyi ostamasta uutta jääkaappia, eli me voitais omamme hakea pois milloin tahansa ja yhtäkkiä rahat tulivatkin tilille kuten puhelun lopussa lupasi.
Halpaa ja hyvää asuntoa ei ole tähän mennessä Helsingistä löytynyt.
Hienoa niille joilla on.
Tälläinen kokemus, me vielä asuttiin siellä yli 2 v, teki sen etten ihan heti takaisin koirankoppiin muuttais vaikka mikä olis rahatilanne.
Sorry, vähän tuli extraakin, mutta vieläkin ihmettelen miten olen siellä asunut niin kauan. Ai niin, se oli se sijainti, joka oli tosi ihana.
ja asuinpaikkana klaukkala, mitä tosin ei kait enää pk-seuduksi luetella. mutta 3h+k+s ja 79neliötä, omalla pihalla eli siis rivarissa asutaan.