Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä jalkasärky

Vierailija
10.07.2015 |

Mistä mahtaa johtua järkyttävä jalkasärky?

Särky alkaa AINA nilkan kohdalta leviten säärtä pitkin ylös  reiteen ja siitä joko samaan aikaan toisen jalan kipu tulee tai sitten ensimmäisen jalan säryn jo levittyä kyseiseen jalkaan. (anteeksi vaikeasti selitetty)

Minulla on ollut tätä vuosikausia,joskus 6v sitten katsottiin reumatesti mutta ei johtunut siitä. Voisiko sellainen myöhemmin näkyä?Samana vuonna katsottiin kilpirauhastestit. Äidilläni on ollut kilpirauhasessa vikaa sekä jossain leikkauksessa. Niissä ei silloin näkynyt mitään.

Kipuun liittyy kylmyys siten että näillä ns kesäilmoilla kun olen ilman sukkia särky alkaa. Talvisin pidän jopa lämpösukkia jossa on mikrossa lämmitety tyynyt jottei särky alkaisi. Nyt minulla on sukat sekä villasukat jalassa sekä lämpöhousut jotta jalat pysyy lämpiminä eikä kipu alkaisi. Jos olen ilman housuja ja sukkia jalat alkavat särkemään. Turhauttaa mennä lääkäriin kun aiemmin mitään ei löytänyt. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi olla kyse tai kokeeko kukaan samanlaista? Tälläkin hetkellä mies sekä lapset ovat kalsareissa kotona ja hikoaa joten meillä on lämmin,itse en voi olla ilman sukkia enkä villasukkia kun kipu vain yltyisi. Eilenkin makasin sängyssä kolme tuntia ja otin lopuksi buranaa jotta kipu lähti. Aina tuo lämminkään ei auta jos jalat on jo kylmää saanut. 

Turhauttaa ja ärsyttää suunnattomasti!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile gluteenitonta ruokavaliota. Mulla ollut sama vaiva, joka katosi gluteenittomuuden myötä, teho alkoi jo vuorokauden kuluessa ruokavalion karsimisesta.

Vierailija
2/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumatestinhän vois kyllä ottaa uudestaan. Ja fibromyalgia ei muistaakseni siinä taida näkyäkään. Anopilla oli samankaltaiset oireet ja pitkään meni ennen kuin diagnoosin sai.

Vierailija
4/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioositestit tehty? :/

Vierailija
5/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole borreoloositestejä koskaan tehty enkä kyllä ole haivainnut koskaan punkkia iholla. Ikäni asunut maalla että mahdollista olisi kyllä.. Olen 35vuotias. 

Täytyy kysyä lääkärin mielipidettä vielä reumatesteihin.

Ap

Vierailija
6/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo kyllä mitään reuman oireita ainakaan ole. Reumassa kipua on vain nivelissä ja kipu on liikekipua, ei särkyä. Eli paikoillaan ollessa kipua ei ole, mutta niveliä liikuttaessa sattuu.

Vierailija
7/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:54"]

Ei nuo kyllä mitään reuman oireita ainakaan ole. Reumassa kipua on vain nivelissä ja kipu on liikekipua, ei särkyä. Eli paikoillaan ollessa kipua ei ole, mutta niveliä liikuttaessa sattuu.

[/quote]

ei ole mainitsemiasi kipuja ollenkaan. Särky tuntuu siis kokoajan,levossa ja liikkeellä. Edes tuntien lepo ei auta vaan kipu yltyy jos en ota särkylääkettä. Vetoisuus ja kylmyys yleensä aloittaa kivun. Ainut vaan että eihän meillä sisällä nytkään ole kylmä,muut menee kalsareissaan,ei minullakaan tällähetkellä kylmä ole,jalat vaan ei kestä vetoa yhtään. Kipu ei myöskään leviä lantiosta ylöspäin koskaan.

Ap

Vierailija
8/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:54"]

[/quote]

ei ole mainitsemiasi kipuja ollenkaan. Särky tuntuu siis kokoajan,levossa ja liikkeellä. Edes tuntien lepo ei auta vaan kipu yltyy jos en ota särkylääkettä. Vetoisuus ja kylmyys yleensä aloittaa kivun. Ainut vaan että eihän meillä sisällä nytkään ole kylmä,muut menee kalsareissaan,ei minullakaan tällähetkellä kylmä ole,jalat vaan ei kestä vetoa yhtään. Kipu ei myöskään leviä lantiosta ylöspäin koskaan.

Ap
[/quote]
No ainakin voit jättää reuman vaihtoehdoista pois.

Vierailija
9/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:54"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mulla sama ongelma, ollut melkeinpä aina. 
Äitini sanoi aina että kyseessä on kasvukivut, mutta ei nyt luulisi enää kolmekymppisen naisen kärsivän kasvukivuista.
Tälläkin hetkellä jalassa on pitkät verkkarit ja lämpösukat. Otan villasukat/lämpösukat mukaan myös etelänlomille mentäessä. 
Töissä mulla on oma lämpöpatteri työpöydän alla sillä muuten jalkoja alkaa särkemään. Patteri on päällä myös nyt kesällä. 
Olen vain tyytynyt kohtalooni enkä ole ikinä asiasta tajunnut kysyä lääkäriltä.

Vierailija
10/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotovereita siis on,luulin olevani ainut. Yritän saada selvyyden tähän nyt kun kärsivällisyys loppuu kipujen kanssa enkä voi syödä buranaa joka päivä. 

Ap

Vierailija
11/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ottaa B12-vitamiinikuuri? Kuulostaa hermoperäiseltä kivulta. 

Vierailija
12/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se b12 vaikuttaa hermoperäiseen kipuun?

Minulla oli hälyttävän alhaalla b12 vitamiini arvot jokunen vuosi sitten (160) Alaraja on muistaakseni 250 vai ja yläraja 650. 

Nyt kun aloin muistelemaan niin silloin minulle määrättiin b12 vitamiini kuuri pitkäksi aikaa ja jokin sellainen joka varastoituu maksaan. (muistaakseni) Siitä kuurista on nyt n. 2.5-3vuotta aikaa ja tuon ajan kivut ovat olleet pois ja nyt alkaneet tulla takaisin. Voiko tosiaan tuo vaikuttaa tähän? Että varastot olisi taas tosi alhaalla....

Ap

Vierailija
13/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"]

Miten se b12 vaikuttaa hermoperäiseen kipuun?

Minulla oli hälyttävän alhaalla b12 vitamiini arvot jokunen vuosi sitten (160) Alaraja on muistaakseni 250 vai ja yläraja 650. 

Nyt kun aloin muistelemaan niin silloin minulle määrättiin b12 vitamiini kuuri pitkäksi aikaa ja jokin sellainen joka varastoituu maksaan. (muistaakseni) Siitä kuurista on nyt n. 2.5-3vuotta aikaa ja tuon ajan kivut ovat olleet pois ja nyt alkaneet tulla takaisin. Voiko tosiaan tuo vaikuttaa tähän? Että varastot olisi taas tosi alhaalla....

Ap

[/quote]

Voi vaikuttaa. 

Vierailija
14/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:30"]Reumatestinhän vois kyllä ottaa uudestaan. Ja fibromyalgia ei muistaakseni siinä taida näkyäkään. Anopilla oli samankaltaiset oireet ja pitkään meni ennen kuin diagnoosin sai.
[/quote]

Fibromyalgiaan ei auta burana ja oireita pitäisi olla myös ylävartalossa.

Vierailija
15/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minulla on neurologilla todettu oikean jalan tuntohäiriö välillä ja polvista ovat refleksit kadonneet kokonaan.

Olen käynyt neurologilla toisesta syystä. (ei liity mitenkään jalkojen särkyyn)

Ap

Vierailija
16/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kävelyvaikeuksia tai tasapainohäiriöitä?

Kannattaa tarkastuttaa tuo B-vitamiinitaso. 

Vierailija
17/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoratatutkimusta voisi vielä harkita,.

Vierailija
18/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:44"]

[/quote]

Mulla on kumpaakin! Liittyykö nuo ongelmat B-vitamiiniin?

Nro 10

Vierailija
19/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:44"]

[/quote]

Mulla on kumpaakin! Liittyykö nuo ongelmat B-vitamiiniin?

Nro 10

[/quote]

Niin on mullakin molempia. Tasapainohäiriö esiintyy niinkin että kävellessä jos katson sivuilla askel herpaantuu ja kävelen kuin humalainen.

Ap

Vierailija
20/31 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta rentoutus eikä hieronta. Lämpö ja lääkitys ovat ainoa apu ja nekin vain vähän helpottavat, eivät suinkaan poista kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä