Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä jalkasärky

Vierailija
10.07.2015 |

Mistä mahtaa johtua järkyttävä jalkasärky?

Särky alkaa AINA nilkan kohdalta leviten säärtä pitkin ylös  reiteen ja siitä joko samaan aikaan toisen jalan kipu tulee tai sitten ensimmäisen jalan säryn jo levittyä kyseiseen jalkaan. (anteeksi vaikeasti selitetty)

Minulla on ollut tätä vuosikausia,joskus 6v sitten katsottiin reumatesti mutta ei johtunut siitä. Voisiko sellainen myöhemmin näkyä?Samana vuonna katsottiin kilpirauhastestit. Äidilläni on ollut kilpirauhasessa vikaa sekä jossain leikkauksessa. Niissä ei silloin näkynyt mitään.

Kipuun liittyy kylmyys siten että näillä ns kesäilmoilla kun olen ilman sukkia särky alkaa. Talvisin pidän jopa lämpösukkia jossa on mikrossa lämmitety tyynyt jottei särky alkaisi. Nyt minulla on sukat sekä villasukat jalassa sekä lämpöhousut jotta jalat pysyy lämpiminä eikä kipu alkaisi. Jos olen ilman housuja ja sukkia jalat alkavat särkemään. Turhauttaa mennä lääkäriin kun aiemmin mitään ei löytänyt. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi olla kyse tai kokeeko kukaan samanlaista? Tälläkin hetkellä mies sekä lapset ovat kalsareissa kotona ja hikoaa joten meillä on lämmin,itse en voi olla ilman sukkia enkä villasukkia kun kipu vain yltyisi. Eilenkin makasin sängyssä kolme tuntia ja otin lopuksi buranaa jotta kipu lähti. Aina tuo lämminkään ei auta jos jalat on jo kylmää saanut. 

Turhauttaa ja ärsyttää suunnattomasti!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:44"]

Onko sinulla kävelyvaikeuksia tai tasapainohäiriöitä?

Kannattaa tarkastuttaa tuo B-vitamiinitaso. 

[/quote]

Mulla on kumpaakin! Liittyykö nuo ongelmat B-vitamiiniin?

Nro 10

[/quote]

Niin on mullakin molempia. Tasapainohäiriö esiintyy niinkin että kävellessä jos katson sivuilla askel herpaantuu ja kävelen kuin humalainen.

Ap

[/quote]

Joo, juurikin näin! Ihan sama mulla. 
Voisikohan kyseessä tosiaan olla tuo B-vitamiini...

Nro 10

Vierailija
22/31 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vielä yksi särkyilijä, jolla aivan vastaavat oireet. On tämä suoraan saatanasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä! Olen vasta 19 vuotias ja aina sanottu vain että kasvukipuja ovat....kylmästä johtuu minullakin. Yleensä kun laitan paksut sukat jalkaan nukkumaan mennessäni niin kipu kaikkoaa. Hämmentävää,.luulin olevani ainut ongelmani kanssa.

Vierailija
24/31 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:30"]Reumatestinhän vois kyllä ottaa uudestaan. Ja fibromyalgia ei muistaakseni siinä taida näkyäkään. Anopilla oli samankaltaiset oireet ja pitkään meni ennen kuin diagnoosin sai.
[/quote]

Fibromyalgiaan ei auta burana ja oireita pitäisi olla myös ylävartalossa.
[/quote]
Ei ole kaikilla oireita ylävartalossa. Mun isällä oireilee jalat, mutta nivelet kylläkin eikä noin laajasti. Ohis

Vierailija
25/31 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä rentouttaa itsesi kivuista huolimatta ja hieroa rauhallisin liikkein jalkojasi, voi ehkä auttaakin.

Vierailija
26/31 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on gluteeniton ruokavalio ei sillä särky lähde. Buranaa pitää syödä 3tabl /pvä viiden päivän kuuri. Auttaa jonkin aikaa.. Liikunta ja hieronta lievittää.

Vierailija
27/31 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös sama. Sama tunne kuin lapsena kasvukipuja. Itse olen ajatellut kyseessä olevan levottomat jalat oireyhtymä.

Mulla auttaa särkylääke..lämmin suihku helpottaa vähäksi aikaa.

Vierailija
28/31 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan keskustelun, kun tähän törmäsin googlettamisen kautta. Mulla on tismalleen saman kuuloinen vaiva ja on ollut tätä aina. Lapsena kärsin "kasvukivuista" mutta ne ei ikinä lähteneet vaikka olen jo 28 vuotias. Kipu tulee selvästi todennäköisemmin väsyneenä ja kylmässä, etenkin vedossa, altistuneena. Olisi kiva kuulla, jos joku olisi saanut avun b12 vitamiinista.

Vierailija
29/31 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono verenkierto?ei tarpeeksi liikuntaa?ylipainoa?

Vierailija
30/31 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole borreoloositestejä koskaan tehty enkä kyllä ole haivainnut koskaan punkkia iholla. Ikäni asunut maalla että mahdollista olisi kyllä.. Olen 35vuotias. 

Täytyy kysyä lääkärin mielipidettä vielä reumatesteihin.

Ap

Piriformislihaksen jumi minulla teki liikkumisen mahdottomaksi, luulin että kuolen siihen kipuun. Koko jalka oli sietämättömän kipeä. Samana päivänä tilasin ajan naprapaatille jonka käsittely helpotti het ja muutama lisä käsittely  poisti ongelman, joka johtui työasennosta puutarhassa koko kesän kykittyäni.

Samalla naprapaatilla kävin myös karpaali-ja tarsaalitunnelioireyhtymän vuoksi, hyvillä kotihoito ohjeilla nuokin vaivat on poissa, johtuivat työperäisistä jutuista.Jollei niitä hoida , on aikaa myöten liikuntakyvytön, kun toiminta ja voima poistuu niin ksistä kuin jaloistakin. 

Tuo piriformis on itse prkele, sille ei itse oikeast voi mitään jos jumiin menee. ...mutta kun jumin saa ammattilainen purettu, niin on mahdollista itse estää sen uusimista.

Vierailija
31/31 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama vaiva. 

Minulla on todettu fibromyalgia. Gluteenittomuus on auttanut vähän. (Silloin kun saan itseäni niskasta kiinni)

Syksy, talvi ja kevät kauheinta aikaa. Tunnen kaikki pienetkin vedot asunnossa jaloissani sekä ja mies pitää hulluna. Lämpötyynyä laitan jalkoihin illalla, sänkyyn mennessäni.

Jos kipu ja kylmyyden tunne on kova ja Erehdyn menemään kuumaan suihkuun, ensin helpottaa mutta vähän ajan päästä pahenee. Eli tasainen kohtuullinen lämpö auttaa mulla parhaiten.

Viime syksynä uskaltauduin kokeilemaan kylmässä meressä pulahtamista, se auttoi! Mutta tänä vuonna en saanut ylitettyä itseäni ja taas kärvistelen särkyjen kaa. Tällaiset kokemukset mulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi