Toukotoiveet 2009 - elokuussa
Löysin tämän palstan vasta ja pitihän minunkin tänne rekisteröityä, että pääsen minäkin kirjottelemaan kommentteja! Hienoa, kun tätä kautta saa vertaistukea ja voi heitellä ilmoille omaa mieltä askarruttavia kysymyksiä ja saada niihin muiden mielipiteitä :)
Meidän Jade-neiti syntyi 23.5. viikoilla 36+2 (käynnistettiin etuajassa raskausmyrkytyksen vuoksi).
Muuten meillä on mennyt hyvin, mutta puklailua oli vielä muutama päivä sitten tosi paljon (ainakin minun mielestä), nyt on onneksi ollut seesteisempää sillä rintamalla, eikä hän puklaile enää edes joka ruokailun jälkeen. Toivon mukaan myös jatkossa näin!
Myös pätkäpäikkärit on meidän riesa, voi että on raivostuttavaa, kun tyttö ei nuku kuin puoli tuntia kerrallaan ja monta kertaa päivässä. Ja tietenkään ei nukahda nätisti itsekseen sänkyyn tai vaunuhin vaan haluaa että äiti on vieressä... Mites teillä muilla päiväunet on sujunut?
Jaahans, luulin taas että kerkeän Jaden nukkuessa kirjotella tänne pidemmästikin, mutta tietenkin heräsi heti kun äippä keksii jotain tekemistä! ;)
Nyt kun elokuu on aloitettu, niin kirjotelkaapas kuulumisia!
Aurinkoista elokuuta!
Iinestiina + Jade vajaa 3 kk
Kommentit (63)
Minäkin laitoin ryhmäpyynnön facebookiin :) Kiva idea :)
Ja moi vaan minultakin pitkästä aikaa! Vieläkö muistatte mut? ;o)
Laitan nyt aluksi omat kuulumiset, sen jälkeen kirjoittelen uuden viestin jossa kommentoin muiden viestejä. Ihan vain jos tulee jokin keskeytys, niin voin sitten jatkaa myöhemmin.
Meidän poju täytti 8. päivä kolme kuukautta. Painoa on nyt 7 900 g ja pituutta 63 senttiä. Meidän tyttö oli samanikäisenä 61 cm ja 1.5 kiloa kevyempi! Iso jötkäle siis on. En muista kerroinko viimeksi, mutta nimeksi annettiin Verti.
Meillä meni kesäloma oikein hienosti, mutta kun tytön tarha alkoi, tuli ensimmäisen viikon kiitoksena flunssa meille kaikille. Muut ollaan jo toivuttu, mutta poika edelleen kuumeilee neljättä päivää. Toissapäivä kitkuttiin Lastenklinikalla ja nyt mennään Jorvissa käymään. Mitään syytä ei ole löytynyt, ilmeisesti vain sitkeä virus. Mutta kun on vielä niin pieni vauva, niin pitää olla tarkkana.
Laitoin kännykuvan Vertistä mukaan, katsotaan saako siitä mitään selkoa.
Mahtoikohan istunto jo vanhentua kun tuli keskeytyksiä väliin...
vähän vanhempaa kuvaa. Pitää vähän myöhemmin kommentoida teille, Verti heräsi just.
Käynpä minäkin liittymässä,kun saan tämän kirjotuksen suoritettua. Meillä oli 3kk neuvola tänään. Aamuherätys klo 8, huonot aamupäiväunet (20 min) ja neuvola kahden piikin kera --> väsynyt vauveli! No, nyt sit nukkuu onneks..ähinän kanssa kylläkin.
Hoikka on meidän poika,ku kattelee muiden mittoja, 63cm ja 6150g. Soseita saa kuulemma jo alkaa antamaan,ku päivisin syö niin tiheään. Olisin kyllä muutenki aloittanut, mutta nyt sitten ihan luvan kanssa =)
Onpan kiva (??!!) kuulla,että meillä on ihan samanmoisia murheita noiden miesten kans. Meillä tilanne kyllä helpottui ja mieskin on ollut ihan erilainen ja innokkaasti mukana. Just toi Ricen juttu noista pyykeistä ym. NIIN TUTTUA! Ku ajatus on nimenomaan se,että sais apua kun siihen on mahdollisuus..meillä ehkä vielä se miehen omatoimisuus noihin hommiin on melko huonolla mallilla. Ärsyttää,jos pyytää tekemään jotain,esim. pyykkien vieminen, niin "teen sen kohta" (vaikkei siis oo tärkeämpää tekemistä ku ehkä iltalehden lukemista koneella). No, ehdin ehkä vauvan syöttää ja menen ne pyykit sen jälkeen ite viemään niin mies: "älä sit nalkuta,ku kerran ite meet hommat tekemään". No ollaanhan me erilaisia, että kai siihen on totuttava ja joskus odotettava se puoli tuntia tai kauemminkin,ennenku hommat tehdään.. mutta,mutta, se taitaakin olla meidän naisten vika sit =)
KOululaiset tuo koulusta taas kaikenlaista lappua täytettäväksi. 3 ala-asteikäistä, niin on ihan mainion rentouttavaa täytellä niitä samoja lappuja!! Äidin nimi, puh.nro,osoite, isän nimi.....ja plaa plaa! Mut innokkaita koululaisia ja ihan mukava,että alkoi koulut, vähän rutinoituu taas päivärytmit. Mutta nyt pikavisiitti naamakirjassa
Johanna K, olit laittanu pyynnön tuohon fb-ryhmään, mutta kun menin sua hyväksymään niin ei näkynytkään ketään ketä hyväksyä. Eli jos ja kun toivottavasti tämän näet niin koitapas uudestaan sitä pyyntöä siihen ryhmään. Voisin sut sinne kutsuakin, mutta löytyi kaksi samannimistä, niin en tiiä kumpiko olet ;) Toivottavasti onnistuu ja saadaan sinutki sinne ryhmään.
t. Iippalainen
kiva että on alkanut tulla enemmänkin juttua tänne.Ite oon kyllä ahkera lukemaan mutta kirjoittamaan en muka ikinä kerkeä.
Nyt mies kalassa ja Aida nukahti ennätyksellisen aikaisin yöunille,vaikka meillä tehdään hampaita..!!Pitkään on jo tungettu nyrkkiä suuhun ja kuolaa tullut valtavasti,eilen illalla sitten tuntui jo hampaanalkua..ja äiti oli innoissaan!üsitten aloin miettiä että no mitäpä niitä vielä tarvisi kiusaamaan.Mutta melko kivuttomasti mennyt,pientä kitinää enemmän.Mutta muuten tyttö on niin tyytyväinen että kestettäköön tämä:).
Muuten meillä ei kääntymisen merkkejä ole,Aida on enemmän sosiaalista sorttia,juttelee ja on eniten kiinnostunut ihmisistä,kuten varmaan muutkin vauvelit.3kk neuvola meillä oli jo viime kuussa ja siellä mitat 62cm ja 6090g pipo 39,2.Painoa oli tullut vain 370g viime nlasta ja ainakin minä olin huolissaan.Rintaa ei oikein ole huolinut ja huomasin että tyttö ei syö kuin unisena..että pientä vääntöä on syömisen kanssa ollut.Pulloa olen kokeillut mutta siitä on mennyt vain n.20ml/kerta.Olen yrittänyt olla ressaamatta ja ensineuvolaan yritän mennä täysimetyksellä.Sitten katsotaan eteenpäin.:)kyllä tuo imetysasia niin vetää tunteet esiin......
Rokotteesta ei muuten tullut mitään oireita.Siihen tutkimukseen osallistutaan luultavasti.Se piikki ois sitten 4kk nlassa.
Uunizin vauva oli osoittanut jo vierastamisen merkkejä..huvittavaa että niin aikaisin,meillä vieraita katsotaan kummissaan ja heti ei hymy irtoa kuten tutuille.olisikohan sen suuntaista..
Meillä mies on tosi paljon Aidan kanssa kun on kotona ja antaa minulle aikaa tehdä silloin omia juttuja,mutta aika paljon tarvii minun tukea..Ei esim löydä vaatteita tytölle,tarvii pitämään tyttöä sylissä kun ei kykene yhdellä kädellä tekemään jotain ymym.Sitten ite äksyilen"ku mun pitää pärjätä täällä yksin kaiket päivät enkä voi kellekään sitä ojentaa":)et meillä voi monesti mennä oikeesti niin et miehen vika on naisen vika...;)
Vauvauinti aloitellaan,62 uimapuku odottelee..saa nähdä miten käy kun se on niin aikaisin..yleensä tyttö vielä yöunilla...onko muut käyneet tai suunnitelleet?
Iinestiina on laittanut kivan nimen,itsekin harkitsin Jadea,mutta oma nimi liian samalainen..
Nukkumisesta..Meillä nukutaan yöt hyvin 22-23 unille ja nukutaan n.8 jolloin syödään(joskus yöllä myös syö) ja yleensä 10 noustaan ylös ja ensimmäiset pätkäpäikkärit 11-12..päivät vielä vaihtelevia,mahallaan nukutaan päikkärit,toimii hyvin kun ennen ei nukuttu juuri ollenkaan(uskaltaako muut tehdä niin??)
Sulosia kuvia pikkusista,Ninjolla ihana nallelakki!
Janev ja Aida 3,5kk
eipä mulla nyt mitään kummempaa asiaa oo,mut näpyttelen hetken,ku poika tekee unta omassa sängyssään (!), saa nähdä kuin käy =).
Neuvolassa tosiaan sanoikin,että ilme pojalla on sellainen,ettei kauan kestä kun alkaa vierastamaan. No,ei nyt onneks oo kuitenkaan sitä vielä aloittanut, välillä katotaan vähän pitempään vieraita, mut itkua ei vielä oo tullu.
Me maisteltiin tänään hedelmäsosetta, tuntui ihan hyväksyvän, toivottavasti maha ei nyt heti sit tee temppuja. Maissivelliäkin kokeilin eilen illalla,meillä on näköjään ihan sama mitä suhun laittaa,kaikki käy ! Useana yönä nyt on alettu ähisemään n. 1-2 aikaan, viime yönä sit en jaksanu alkaa syöttämään, laitoin tutin suuhun pari kertaa, niin jatkoi unia 4:ään asti, sit piti jo saada maitoa. Pitää nyt alkaa antamaan iltaisin velliä, ku vaan selviää mitä maha tykkää näistä uusista makuelämyksistä.
Kylläpä se niin on,että miehet ja naiset on erilaisia. Naiset osaa tehdä/ on tottuneet tekemään useampaa asiaa samaan aikaan, mut miehet vissiin sit keskittyy enemmän yhteen asiaan kerralla. Kyllä sitä ite tosiaan saattaa tehdä ruokaa vauva sylissä, joutuu välillä jättää syömisen kesken vauvan takia ja mitä kaikkea asioita niitä onkaan... Jokaiselle miehelle tekis varmasti hyvää olla yks kokonainen päivä vauvan kans ja siinä sivussa tehdä kotihommia: ruokaa, pyykkiä, pikkusiivoilua... mitenhän kävis? No eipä vaan, onhan sekin hyvä, jos jollain lailla ottaa osaa päivän askareihin, mut kyllä välillä käy mielessä,että mies eläis yhden päivän mun elämää...ihan välillä vaan =D
Siis meillä nukahdettiin omaan sänkyyn, harso naamalla =D, jee!!! Miten muuten teillä miehet saa vauvan nukahtamaan? Meillä on ihan ihme juttu, mies yrittää viedä vauvaa nukkumaan, huutoa huutoa huutoa..mut ku mä käyn laittamassa sänkyyn ja annan harson hypisteltäväks, niin alkaa saman tien silmät painua kiinni. Onko vauva niin tottunut siihen,että mä laitan nukkumaan vai mikä kumma siinä on. Tänäänkin huusi miehen sylissä ja mies totes,että mikä sitä vaivaa ku ei suostu nukkua. Sanoin,että käydään kokeilemassa harson kans.. Nostin vauvan sänkyyn ja annoin harson, ávot, uni tuli. Mies tietty sit harmistuu,että kun hän ei saa vauvaa nukahtamaan. Onko vauva sit tottunut,että iskä ottaa herkemmin syliin, ku vähän älähtää vai mikä kumma tuossa on?
Naamakirjan vauvan jäseniä alkoi kertymään, kiva juttu! Kaikki vaan mukaan!
No, nyt ku tuo yks nukahti (ja mies on taas vaihteeks omilla menoilla), niin täytyypä käydä viemässä pyykit kuivumaan. Oli muuten hyvä, ku mies kysyi menostaan,että onko ok,jos hän menee. Mä sit,että ok, mä sit keksin itelleni tässä jotain menoa jonku ajan päästä. Heti oli mies,että mitä menoa? Noooh, katsotaan.. Kaveri on tosiaan pyytäny mua ens vkl viihteelle,mut ajattelin, että teen niinku mies yleensä,että siinä päivällä vasta ILMOITAN että olisin sit menossa. No, voipi olla että ens viikolla sit jo joudun mainita asiasta. Nimenomaan mainita, niin saan sit lauantaina sanoa,että tästähän on puhuttu! ;o)
Mutta nyt muihin hommiin.
jassoo ja sivut tökkii!!! toivotaan,ettei tämä tuu monta kertaa!
näistä miehistä ja niiden menoista on kovatsi ollut puhetta. meillä mies jos lähtee kavereita tapaan taikka ihan kaljottelemaan niin minä vaadin tasan saman verran vapaata ja mies antaakin sitä. eli jos miehellä on viikolla kahtena päivänä menoja niin sitten on minullakin kahtena päivänä "menoja",vapaata. Mies on tajunnut että tasapuolisuus ainakin tässä asiassa kannattaa ja näin pysyy kaikki tyytyväisinä. Mies pärjää oikein mukavasti vauvan kanssa vaikka kokopäivänkin:)
ehkä nukuttamisessa yms menee enempi aikaa kun minulla ja olen kyllä kova neuvomaan vaikka pitäisi aina muistaa että miehellä oma tyylinsä tehdä:) Meille kasvaa hampaita?!? pienet valkoiset helmet pilkistää ikenistä kulmahampaiden kohdilla,olisikohan? täytyy huomenna kysyä neuvolasta varmistus etten nyt ihan kuvittele:D meillä kääntyillään kyljelleen ja varpaita otetaan sormiin:)
vauva ähisee ja miehen siskon tyttökin vaatii juttuseuraa kun oli meillä yötä joten palailen myöhemmin.
laakli ja sofia 3kk tasan:)
Laitan pikasen viestin, sit pitää herätellä poikaa,jos ei ala itekseen haräillä..että saa yöunillekin.
Meillä on kans tuolla ylhäällä toisen kulmahampaan kohdalla valkonen "joku. Mut tuskin hampaita kuitenkaan, ehkä joku rakko? Normaalisti hampaat tulee ekaks alhaalle ja sit ylös, muistaakseni kulmahampaiden tulo kestää aika kauan. Mut toki voin olla väärässä, en oo nyt viime aikoina huomannu edes kattoa pojan suuhun,että miltä se mun mielestä "rakkula" näyttää. Täytyypä heti kurkata suuhun.
Mut nyt herätyspuuhiin..jahas,heräs ite =)) No viihdyttelemään sit kaveria.
juu meilläkin sellaset valkoset jutskat ilmestyneet kulmahampaiden kohdille molemmille puolille..mitä lie.ei minusta kuitenkaan rakoilta näytä niinkuin uuniz epäili omastaan:) noh,tänään 3kk neuvola niin jospa siellä terkka osaisi sanoa. kun ovat nyt 4 päivää olleet ihan samanlaisina enkä oikein tiedä kauanko hampailla yleensä edes kestää puhjeta..
sofia kävi takasin unille,nukkuispa nyt ainakin tunnin ;)
meillä aloteltiin eilen soseita maistelemaan. persikka sosetta annettiin aamulla ja illalla,ei oikein tykännyt kun irvisteli vain mutta meni kuitenkin pari lusikallista alas:P tuosta ei ainakaan vielä ole tullut mtn,joten tuskin tuleekaan? miksihän noissa maistatteluissa on niin pitkä aika että viikon samaa makua? luulisi jo parissa päivässä huomaavan jos allergia iskee..ajateltiin tänään antaa vielä tuota persikkaa jospa vähän tottuisi makuun ja illala päärynää tai porkkanaa,ne vähän makeampia niin jos menis paremmin,ilman irvistelyjä:D
oivoi,nyt väsyttää kun valvottiin eilen miehen kanssa kolmeen ja katottiin leffaa..7sofia herättelikin jo.tietty vähän aikasemmin just sillon kun äippä ois halunnu nukkua;)
mutta kaipa siirryn lukemaan tuonne av palstalle noita älyttömiä juttuja;DD
laakli ja sofia 3kk1pv:))
Kurkkasin eilen pojan suuhun ja kyllä meillä vielä se valkonen "juttu" on siellä. ite unohdin siitä neuvolassa kysyä, mut kertokaa mitä niistä sanotaan. Sellanen valkonen kohonnut paukura meillä on..jos tuosta nyt ymmärsi yhtään mitää =D
Mä annoin ekana makuna persikkaa ja päärynää. Kävin pikasesti kaupassa,enkä huomannu muka pelkkää persikkaa siellä hyllyssä. Mut meni ihan ok, meilläkin toki vähän irvistellään, ei oo ihan makein maku. Ajattelin kyllä kokeilla tuon purkin jälkeen heti peruna ja porkkanaa..uutta perunaa en anna, tulee kuitenkin vatsaväänteitä. Siihen asti ku kunnon perunaa tulee tarjolle,niin meillä syödään purkista sitä makua.
No,nyt tuo hihkuminen muuttuu kitinäksi, siis syömään=D
Kävin jo tuonne FB:n toukokuisiin kirjottelemassa päällimmäiset kuulumiset niin tänne vaan ihan lyhyesti tuosta maistattelusta.
Itse en vielä Joonalle ajatellut sen kummemmin kiinteitä aloitella. Sitä banaaniahan sai ihan sormenpäästä maistaa muutaman kerran. Ajattelin, että ainakin 4kk saa olla ikää kun me aloitellaan, koska ei mitään tarvettakaan vielä ole. Yöt nukkuu hyvin 2-3 syöttöä ja on tyytyväinen. Ajattelin aloittaa perunalla, porkkanalla tai maissilla. Hyvä muuten Uuniz kun mainitsit ne uudet perunat...ei niitä siis. Itse ajattelin yrittää väsätä suurimman osan soseista ja ostinkin jo sellaisen levyn missä on eri kokoisia annoskoloja, vähän kuin jääpaloja tekisi. Meidän on kyllä helppo tehdä soseita Joonalle myös samalla kun itse syödään. Käytetään aika paljon perunaa, porkkanaa ja parsaa. Niitä on sit helppo käyttää Joonankin ruokailuun samalla. Perunasoseen notkistan rintamaidolla, kauheeta jos joutuis toiselle antaa veteen tehtyä perunasosetta kun eihän sitä pysty aikuinenkaan syömään..:D vitsi, vitsi...mut juu pehmentää makua varmasti. Kasviksissa ajattelin yrittää pysyä alkuun...mua vähän arveluttaa, että jos aloitan hedelmillä niin ei huoli kasviksia sen jälkeen ollenkaan. ;)
Nyt pitää mennä...
Terv. Rice + Joona 3 kk:ta+
Pitkästä aikaa taas.
Mies on vielä viikon lomilla, niin ei tuu tänne juuri kirjoiteltua, mutta ehkäpä sitä syksymmällä sitten ehtisi...
Harmi vain, jos siirrytte kokonaan tuonne FB:n, niin sitten taitaa nämä jutut täällä hiljentyä tyystin.. en oikein itse ole sinne kovin halukas menemään, mutta ehkäpä se joskus on pakko. =)
Meilläkin oli 3kk neuvola tänään, vaikka heppuhan on syntynyt 23.pv. Noh, eipä siinä nyt viikko sinne tai tänne.
Tämäkin herra tuntuu kasvavan kovaa kyytiä ja pituutta pojalla olikin jo 64cm ja painoa 6430g, joten ei ihme jos 62cm:set bodyt on pieniä pikku hiljaa. Hirveän moni tuntuu aloittelevan jo kiinteitä..
Itse olen ajatellut tämän toisen kohdalla, että katsotaan sitten miltä se siinä 4kk:n tietämissä näyttää. Onko tarvetta vai aloitetaanko hiukka myöhemmin. Ehdottomasti olen kyllä ajatellut, että ennen 6kk kuitenkin, mutta tällä kertaa ei niin kiirettä ole kuin esikon kanssa oli.
Meilläkin menee herralla jo nyrkki kovasti suuhun ja kuolaa on ruvennut tulemaan, mutta hampaan alkuja ei kyllä ole vielä näkösällä. Saa nähdä tuleeko ne yhtä ajoissa kuin esikoisella. Hänellä tuli 2 alaetuhammasta samaan aikaan 4,5kk:n iässä. Seuraavaksi tulikin sitten 6kk:n kieppeillä nuo yläetuhampaat. Kyllähän noilla hampailla tietty järjestys periaatteessa sanotaan olevan, mutta aika yksilöllistä se kuitenkin kuuluu olevan, että missä järjestyksessä ne loppupeleissä tulee. Kulmat ei tosin pitäisi olla ensimmäisten joukossa, mutta voihan ne tulla jollekin varmaan ensimmäisten joukossa...
Juuh... Ihan vain neuvolakuulumisia aattelin laittaa. Herra on nukkunut nyt aika pitkästi ja on syönyt jo aikapäiviä sitten, niin pitäis varmaan ruveta kohta herättelee, jotta yöksi riittäisi unta. Tänä aamuna meinasi heräillä jo kuudelta, mutta tutin avustuksella jatkoi unta vielä puol kasiin.
-viivi ja ukko himpun verran vajaat 3kk-
heippa! käytiin eilen 3kk neuvolassa soffin kanssaa. pituutta oli 62,4cm ja painoa vain 5,6kg. sofia kasvanut reilu 200g kuukaudessa! -10 käyrillä mennään(jos nyt käyriä haluaa tuijottaa). Jännä kun sofia syntyi reilu 4kg ja nyt kasvu sitten hidastunut. Neukku ei ollut vielä huolissaan,sofia on kuitenkin sopusuhtainen,ei liian laiha. saatiin nyt ihan luvan kanssa alkaa maistelemaan niitä soseita ja harjoittelemaan syömistä. syömiseksi sitä ei kyllä voi vielä kutsua;D
kehui tyttöä hyvin kehittyneeksi,saa jo varpaista kiinni,kääntyy kyljeltään ja pääsee takaisin ja pää nousee jäntevästi vartalon jatkeeksi kun käsistä vetää. seurustelee,kiljuu,hekottaa(joskus harvoin vielä),koittaa tarttua leluun ja seuraa katsellaan leluja. tomera tyttö kun kokojan haki ympäriltään uusia katseltavia,pää senkun pyöri:))
tämäkin jännä että sofia noinkin hyvin ikäänsä nähden kehittynyt kun sofialla oli sitä lihaspehmeyttä jonka vuoksi käytiin kerran fysioterapiassakin,mutta asia on nyt kutakuinkin korjaantunut. se oli vain noita syntyessään isojen vauvojen vaivoja.
muiden vauvat tuntuu olevan isoja verrattuna sofiaan:D olin lukevinaan että suurin osa rintamaidolla joten veikkaan että tankkailua on enemmän,meillä sofia syö n5 kertaa vuorokaudessa 150ml kerralla..
laakli ja sofia 3kk 2pv ;)
Laaklille tuosta painoasiasta: eli kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut (moneen otteeseenkin varmasti) meidän Poika on nelikiloisena syntynyt ja 2kk nevolassa oli 5,1kg, eli hidasta on painon tulo. Meillä on tuo 3kk neuvola vielä kaukana edessä (eli kahden viikon kuluttua), joten ihan suoraa vertailua ei voida teidän Sofian mittojen kanssa tehdä, mutta meilläkin siis "pieni" Vauva, jos näin halutaan sanoa. Mun mielestä tuo 62,4cm kuulostaa kyllä komealta pituudelta, eli ehkä Sofialla on ollut sellainen "keskityn pituuskasvuun, enkä painonnousuun"-kuukausi? :)
Meidän Vauvalla on tänään nimipäivät, eli Samulin päivää juhlitaan. Isosiskokin huomasi jo aamulastenohjelmista, että "Se sanoi, että tänään on Samulin nimipäivä" ja nyt Neiti odottaa sohvalla prinsessamekko päällä juhlia. Itse Sankari tosin on ylipitkillä aamupäiväunillaan, tai en tiedä onko ne aamupäiväunet, kun heräsi 5.30 ja nukahti noille nyt meneville unilleen 7.15... TOISIN SANOEN: Ei vieläkään rytmiä. ;)
Meinaan viedä lapset tänään passikuvaan ja yrittää tehdä passihakemuksetkin heille, että voidaan edes suunnitella reissaavamme joskus johonkin... Isosiskolla on tietysti ollut vauvasta asti passi, mutta ajattelin uusia sen nyt tässä samalla, kun olisi ehkä vähän hölmöä matkustaa kahden "vauvapassilaisen" kanssa, kun lapsilla ikäeroa 4 ja puoli vuotta.
Mulla on muuten FARKUT JALASSA!!! Ja tämä ON hehkutuksen paikka. Toivon, että mieskin asian huomioisi, kunhan töistä tulee...
Ja vielä loppuun taas vaihteeksi vähän tyhmä kysymys: Olen miettinyt, että haluaisin lähiaikoina jossain vaiheessa juoda ehkä lasin pari punaviiniä (näin vuoden tauon jälkeen). Niin, mikä on sopiva varoaika, että monen tunnin jälkeen voisin sitten taas imettää? Mitä olette mieltä? Meillä siis osittaisimetetään, eli pullosta juominen ei ole mikään ongelma. Jos joku muu on jo maistellut alkoholia, niin miten te olette toimineet??
T:SR, joka on hilpeällä tuulella ison aamukahvin jäljiltä ja pikkuiset SR:t, yksi prinsessa ja yksi pikku prinssi
Meillä on ollu kaks kiukku-yötä takana, viime yö oli nyt kiva, herättiin klo 3 ja klo 6 syömään. Sit ennen 8 heräs ku laittelin koululaisia matkaan..mentiin yhdessä 9:ltä nukkumaan ja nukutiin 1,5h!!! Ei sit vissiin ollu univelkaa tullut? Nukahti kyllä eilenkin tosi huonosti, ajattelin,että olisko kiinteillä vaikutusta, ku tuntuu junnaavan aikamoisesti. Normaalisti pieru tulee, niin kakka on housussa, nyt sit joutuu vähän tekemään töitä, niin meidän jätkähän ei tykkää =D. Mutta eilen illalla kakkakin tuli, eli se varmaan noihin yöuniinkin vaikutti!
Nyt poitsu on alkanu menemään ihan ihme kaarelle lattialla ja sängyssä. Aamulla oli sängyssään. valtava ähinä kuulu, kävin sit kattomassa,niin oli ihan poikittain siellä sängyssä, aika huvittava! Nytkin se tuolla lattialla kurkkii "päänsä taakse" puolikaaren muodossa. No, siinäpä nuo!
Mä oon nyt alkanu lenkkeilemään, käyny jopa juoksemassa ja kattonu pikkasen mitä suuhun laittaa....jes, heti muutaman päivän jälkeen huomaa,että jonkinlaista "kutistumista" tapahtuu. Kivaa!! Yksiin farkkuihin oon mahtunu, nyt pitäis sit kokeilla toisia (mahan kohdalta ne on kiristäneet, kiitos tuon ihanan löllön, mikä tuossa höllyy). Mut aika pienellä saa jo jotain aikaan. Sit tosiaan se syömisen säännöllisyys on mulle ainakin tärkeä, jää ne napostelut. Oon normaalistu sellanen iltasyöppö, päivisin ei välttämättä tuu paljon syötyä. Nyt oon päättäny,et syön päivällä säännöllisesti, sit ilta 7 jälkeen en syö enää ku hedelmää.Oonkin sit tehny appelsiinimehu +banaani/omena + ananas coctailin,jota sit tv:n ääressä nautin. Ja on hyvää ja maukasta=)
Mä oon menossa lauantaina kans viihteelle, kyl ajattelin sit aamulla imettää. Oon niin ennenkin tehnyt ja suht täyspäisiä lapsia kaikki on ;o)). Mut kertoilkaa vaan muut kokemuksia, tää on se,mitä ite oon tehnyt joskus ennenmuinoin.Ja toki se riippuu,et miten innostuu kuppia kaatamaan;).Mä oon nyt varmaan huono äiti,mut oon pari siideriä ottanut joskus illalla ja yöllä oon kyllä ihan imettäny normaalisti.
Ai ku ihana tuo SR:n prinsessa-tyttö =D, on ne lapset vaan niin ihania ja kekseliäitä. ei muuta ku juhlat pystyyn!!
Kasvusta. On se kyllä niin yksilöllistä. Eikö pääasia oo kuitenkin,että vauva syö. Nyt en sitä laaklin kirjoitusta tähän saa näkyviin itelle, mut käynpä kurkkaamassa..Joo, siis te ootte puoli kiloa kevyempiä ku me=)(meillä lähtöpaino 3,7)..mut tosiaan,ei kannata huolestua ja varsinkin ku tyttö kehittyy noinkin huimasti. Ei meillä oo vielä keksitty,että varpaat on olemassa, eikä edellenkään päätä kannatella ku päinmakuulla on tomerasti pää pystyssä, makuulla nostaessa...ei meininkiäkään! Niin se vaan on,että yksilöllisiä nämä lapset on ja ei niihin käyriin kannata ihan hirmuisesti tuijottaa.
Nyt mä jämähdin koneelle, tarkotus oli mennä laittamaan petivaatteita ja lähteä lenkille..nyt tuo kaveri sit jo ehti hermostua..Höh!! Uusiks meni suunnitelmat. Mutta hyvää loppuviikon odotusta, mekin saadaan isukki tänään kotiin =DDDD
Tuosta alkoholin käytöstä tulin kommentoimaan nopeesti. Olen itse lähdössä illalla käymään ysäväni kanssa muutamalla siiderillä kunhan mies tulee pelistä JEEE!! Eka kerta kun lähden jonnekin illalla Joonan syntymän jälkeen, hui! :) Ajattelin, että jos juon esim. 2x0,33 siiderin joskus 19-22 niin pystyn imettämään klo 02.30, jolloin meillä ekaa kertaa herätään. Eli reilun 4 tunnin tauon ajattelin pitää kahden siiderin jälkeen. Mun käsittääkseni suositus on pari tuntia/1 annos. Tietenkin riippuu paljon mitä juo yms. Mä imetin esim. juhannuksena vasta 6 tunnin jälkeen kun olin illalla juonut 2x0,4 siideriä. Viinilasin 12cl olen juonut ja sen jälkeen seuraavalla syötöllä kyllä imettänyt ihan huoletta. 16-24cl viinilasin jälkeen pitäisin sen parin tunnin tauon. Yhden saunasiiderin/oluen (0,33) jälkeenkin luultavasti imettäisin heti seuraavalla imetyskerralla...en tiedä millä logiikalla näin, mutta tuntuis vaan ihan ok:lta omasta mielestä. Se on kuitenkin yhdestä juomasta niin pieni määrä mikä imeytyy verenkiertoon ja siitä vielä pienempi määrä rintamaitoon. Yleisesti kuitenkin jätän siiderin tai oluen juomatta esim. saunan jälkeen ihan vain periaatteesta. Jokainen taplaa tyylillään...monethan eivät salli itselleen yhtään alkoholia ja toiset saattavat huoletta imettää muutamankin jälkeen. Mun kohdalla raja yöimetykseen menee kolmessa annoksessa/ilta. Eli jos juon yli kolme annosta, en imetä kuin vasta aamulla seuraavan kerran. Jos heilun baarissa aamu neljään juoma kädessä, imetän varmaan vasta iltapäivällä. Riippuu niin mitä juo ja miten paljon. Varmaan ihan omien tuntemusten mukaan kannattaa mennä. Nää nyt on sellaisia omia tulkintojani kun ei ole kokemusta kuin muutaman saunasiiderin juonnista pari kertaa. Mulla on kyllä sellainen jännä juttu, että vaikka saisin mahdollisuuden ottaa muutaman enemmänkin niin ei sit kuitenkaan maistu....en tiiä miks.
Niin ja Viivi taisi kysellä ollaanko kaikki siirrytty tuonne facebookiin. Mä kirjottelen sinne kyllä lähes päivittäin, mut käyn täälläkin välillä kirjottelemassa. Se on vaan valitettavsti kätevämpi kun tulee fb:ssä kuitenkin päivittäin käytyä. :(
T. Rice + Joona 3,5kk
Kovasti varovaisempi olisin siis itse, kun mitä ilmeisesti edes tarvitsisi olla, eli illalla jos jotain juo (yhden tai kaksi alkoholiannosta), niin aamulla ei todellakaan ole enää mitään syytä vältellä imettämistä. Katsotaan nyt, milloin lähden mihinkään, missä voin jotain siemailla. Kotona ei oikein tunnu riittävän juhlavalta ottaa mitään, etenkään kun mies ei koskaan juo alkoholia ja varmaan paheksuisi mun ekaa siideriäni vuoteen...
Hauskaa iltaa, Rice!
Itsekin laitoin viimein pyynnön siihen FB-ryhmään, kun kiinnostaa, mitä te sinne olette väsäilleet...
T.SR karkkipäivänä
Oonkohan mä kertaakaan kirjoittanut vauvapuolelle..? Kerran tai pari ainakin yritin, mutta sivut tökki ja jäi kirjoittamatta uudelleen. Nyt pistin hakemuksen FB:iin, ehkä mä siellä ehtisin (saisin aikaiseksi, aikaa mulla kyllä on!) vähän kertoilla meidänkin kuulumisia. Meillä menee vauvan kanssa tosi hyvin, samoin isompien lasten kanssa joten ei voi valittaa:) Kesä meni lomaillessa (mies oli miltei koko kesän kotona) joten aika leppoisaa on ollut. Vauva on ollut alusta saakka hyvä nukkumaan öisin, syö tasan kerran, ja päivisinkin alkaa taas löytyä rytmiä vähän pidempiinkin uniin. Jossain vaiheessa nukuttiin aivan olemattoman lyhyitä pätkiä päivällä, mutta nytkin menee jo neljättä tuntia ulkona vaunuissa. Syömiset sujuu mainiosti ja painoa on kertynyt -samoin kaksoisleukaa ja reisimakkaroita:D Samat mistä äiti yrittää päästä eroon...Ei vaan, olen palautunut raskaudesta ja synnytyksestä ihan kiitettävästi, vielä kun saisi itseään niskasta kiinni ja vähän liikuttua (muutakin kuin vaunujen lykkimistä), niin olisi tosi jees.
Yritän jossain vaiheessa lueskella teidän muidenkin kuulumisia ja päästä edes vähän kärryille.
rvaT
...siis vikahan oli ihan selvästi hakukriteerissäkin! Se siis mikään toukoTOIVEET ollut vaan -vauvat... Jess, kiitti neuvosta kokeilen uudestaan.