Toukotoiveet 2009 - elokuussa
Löysin tämän palstan vasta ja pitihän minunkin tänne rekisteröityä, että pääsen minäkin kirjottelemaan kommentteja! Hienoa, kun tätä kautta saa vertaistukea ja voi heitellä ilmoille omaa mieltä askarruttavia kysymyksiä ja saada niihin muiden mielipiteitä :)
Meidän Jade-neiti syntyi 23.5. viikoilla 36+2 (käynnistettiin etuajassa raskausmyrkytyksen vuoksi).
Muuten meillä on mennyt hyvin, mutta puklailua oli vielä muutama päivä sitten tosi paljon (ainakin minun mielestä), nyt on onneksi ollut seesteisempää sillä rintamalla, eikä hän puklaile enää edes joka ruokailun jälkeen. Toivon mukaan myös jatkossa näin!
Myös pätkäpäikkärit on meidän riesa, voi että on raivostuttavaa, kun tyttö ei nuku kuin puoli tuntia kerrallaan ja monta kertaa päivässä. Ja tietenkään ei nukahda nätisti itsekseen sänkyyn tai vaunuhin vaan haluaa että äiti on vieressä... Mites teillä muilla päiväunet on sujunut?
Jaahans, luulin taas että kerkeän Jaden nukkuessa kirjotella tänne pidemmästikin, mutta tietenkin heräsi heti kun äippä keksii jotain tekemistä! ;)
Nyt kun elokuu on aloitettu, niin kirjotelkaapas kuulumisia!
Aurinkoista elokuuta!
Iinestiina + Jade vajaa 3 kk
Kommentit (63)
...taisin kirjoittaa tuota viestiä liian kauan?
Aiempi viesti silloin tuli kaksi kertaa ja nyt sain taas virheilmotuksen kun yritin tätä äsken lähettää, että "CSRF attack detected". Kellään mitään hajua, mitä se tarkoittaa? Lähetän tän uudelleen, liekö tämäkin tulee sitten kahdesti....
wordin kautta leikkaa-liitä systeemillä sain onneksi tekstin talteen. Nyt taas uusi lähetysyritys...
Ihana yö takana! Siis vällyjen alla ei sen kummempaa vipinää ;), mutta tyttö nukkui yön kahdella syötöllä! Meidän ennätys!
Onhan noista nukuttamisista ollut puhetta, mutta muistaakseni sitä kyseli lisäksi joku muukin. Nyt ei pistänyt äkkiseltään silmään se viesti jossa sitä kyseltiin, mutta oli tosiaan joku muukin...
Eilen vein Jaden sänkyyn ja köllöteltiin siinä tunti ja vartti vierekkäin ennenkuin lyhdyt sammui typyltä. Mutta, vaikka nukutus kesti noin kauan, niin nyt pääsin -harvinaista kyllä- sen jälkeen itsekin vielä katsomaan telkkua alakertaan eikä Jade herännyt heti lähdettyäni, jess!
Muutenkin nukkumiset on olleet huomattavasti levollisempia nyt kun on hieman viileämpää. Joten toiveikkaana olen, kyllä nämä rytmit tästä vielä muuttuu selkeämmiksi!
Callaway: Aika näyttää, tarviiko "itkettää" että saa nukutuksen selkeämmäksi, mutta en ainakaan vielä. Sitten kun on isompi jos on sitten enää tarvetta ollenkaan.
Huomasin tuossa, että meidän maanantain neuvola pitänee siirtää. Mulla itselläni on hammaslääkäri ja melkeen samaan aikaan *KÄÄK*, joten neuvolaan on helpompi saada samalle viikolle uusi aika. Täytyykin heti muistin aikaan sinne soitella...
Meillä ei vielä kikatusta ole kuulunut, mutta unissapuhumista kylläkin... :) Voi, en malttaisi odottaa sitä ensimmäistä kikatusta!
Päivä päivältä huomaa edistystä siinä, että miten tyttö seuraa ympärillään tapahtuvia asioita ja jaksaa seurustella enemmän.
Tyttö näyttää nauttivan jumppailusta. Pää ei vielä nouse kunnolla mukana kun selällämaatessaan nostan käsistään ylöspäin. Tai joskus nousee mutta yleensä ei.
Vielä ei leluja ota käteen. Omia nyrkkejään imeskelee niidenkin edestä...
Siinä meidän muita kuulumisia, mites teillä muilla on noissa kehitytty?
Niin, voi että pitää kynsien kasvaa vauvalla nopeasti! Kasvaisipa itselläkin... Tuntuu että aina on sama ruljanssi edessä; se että miten saa ne leikattua. Hereillä ei anna ja jos nukkuessaan yritän, niin tyttö herää. Tähänkään ei taida sen kummempia taikakonsteja olla kuin vain yrittää hoksata sopivan rento hetki ja leikata silloin... Vai?
Ja sitten imuiroimaan, vielä kun kerkeän ennenkuin herää! :)
Aivan ihanat kuvat Pikku-Eku, Helmi ja Jade.
Aivan ihanat kuvat Pikku-Eku, Helmi ja Jade.
Toki enemmänkin juttuja mahtuu =). Me tultiin pojan kans lenkiltä ja nyt ajattelin jos jostain löytyis leipomisenergiaa, jos vaikka sämpylää jaksais leipoa. Mut nyt tovi koneen parissa kera kahvikupposen. POika juttelee tuolla häkkisängyssä pinnansuojuksille ;o), vielä ainakin!
Tuosta nukuttamisesta..mä oon huomannu meillä,että myös päiväunille nukahtamiseen auttaa se,että ennakoi pikkasen. Meillä poika jaksaa edelleenkin olla hereillä n. tunnin, sit pitää jo päästä unille. Jos käy niin,että väsähtää liikaa, niin nukuttaminenkin on hankalaa, mut jos laittaa hyvissä ajoin sängyn päälle (meidän sängyn siis,ei missään tapauksessa halua nukkua päikkäreitä omassaan, se on näköjään varattu vain yöunille ;o)), niin nykahtaa itekseen kera harson. oki tutittaa täytyy, mut yleensä nukahtaa siihen. On toki niitäkin hetkiä,että pitää saada sylinukutus!! Yöunille meillä mennään samalla kaavalla, eli tissiä, tutti suuhun ja harso käsiin hypisteltäväksi.Joskus nukahtaa helposti, joskus pitää tutittaa useampaan otteeseen. Oli joku aika sitten meilläkin niin,että jouduttiin vieressä makaamaan, mut nyt on mennyt jo pari vikkoa niin,että itekseen on nukahtanut. Mut se kuuluisa herääminen tapahtuu melkeen joka ilta,eli sen puolen tunnin päästä herää itkemään, sit ppienet taputukset pyllylle, niin uni jatkuu ja rauhalliset yöunet alkaa.
Meilläkään ei pää vielä nouse selinmakuulla, taisin siitä muuten mainitakin jo aiemmin? lelja ei ota käsiin,yrittää kyllä,mut eipä ne pysy vielä. Nyrkki suussa on meillä kans ihan ehdoton ykkönen!
No joo, nytpä se ilo loppui sängyssä, täytyy mennä
jahas, mä sanoudun nyt irti tästä touhusta. Kopioi, leikkaa, liimaa, askartele, väkerrä, päkerrä ja tuloksena yksi lause koko ajan. Palaan taas kun olen ensin manannut tämän palstan alimpaan....
Iippalainen on nyt ollut taustalla kun ei ole ollut niin erikoisempaa asiaa, mutta josko nyt kirjoittelisi.
Eli meillä ei edelleenkään ole päivälle niin tiettyä rytmiä, pääasia että yöt nukkuu kokonaan heräämättä. Nania syö, yritän vielä kuukauden antaa pelkästään Nania, sitten 4kk iässä saa niitä soseita alkaa maistelemaan. 3kk neuvola oli kyllä ihan turha, th vain valitteli minulle heidän työntekijävajetta ja lääkäriuupeloa, jonka takia meillä ei ole 4kk lääkärineuvolaa vaan vasta 5kk lääkärineuvola, JOS he saavat neuvolalääkärin. Mielestäni kyllä aika törkeetä, vaikkakaan heillä ei ole nyt neuvolalääkäriä, mutta pitäis kait sellainen nyt jostaki löytyä tai antaa aika jollekin muulle lääkärille sitten. No, yritän ymmärtää tätä neuvolatouhua. Kaippa ne ajattelee, että kun toinen lapsi niin ei tarvi kuin punnita ja mitata ja siinäpä se. Kyllä vain on asioita hävinny tässä 4,5 vuoden aikana ettei tosiaan muista miten niitä kiinteitä aloitettiinkaan ja milloin sai siirtyä uuteen makuun. Mutta jospa tästä neuvolatouhusta vielä hyvä tulis.
Ootteko muut siinä rokotetutkimuksessa? Me päätettiin ryhtyä, ja ollaan saatu se tutkimusrokoite ja ne molemmat rotarokoitteet. Ei ole tullut rokotteista mitään oireita. Kestäähän se sinne 2011 asti, mutta jos oltais saatu se pneumokokkirokoite ja vältytään korvatulehduksilta niin sitten kantsi osallistua. Esikoisellahan putkitettiin korvat jatkuvien tulehdusten takia pari kertaa, mutta nyt on korvat ok ja tulehduksetkin hävinneet.
Tyttö on todella helppo tapaus, ilmaisee oikeestaan vain nälkää ja väsyä itkulla. Nukkuu siis yöt 21-08, sitten on hereillä noin 10 asti, nukkuu tunnin tirsat, sitten taas valvoskelee ja nukahtaa 13-14 aikaan max. parin tunnin tirsoille. Iltapäivästä sitten nukkuu ihan pieniä pätkiä, että jaksaa illan. Muistan kyllä, että esikoisen kanssa mulla kans oli tosi tärkeet nuo rytmit ja jutut miten piti kaikki mennä, mutta nyt jo odotusaikana päätin, että saa mennä niinku omalla painollaan. Mutta ymmärrän täysin teitä, joilla on ne samat kuviot ja ajat ja sitten kun mies ne sotkeekin viikonlopun aikana niin tympiihän se. Pitäis vain koittaa olla sanomatta mitään. Kyllä meilläkin mies joskus laittaa tytölle ihan omituisia vaateyhdistelmiä päälle aamusta tai jos on pukluiset vaatteet ja pakko vaihtaa, mutta oon koittanu olla sanomatta mitään. Erityisesti en tykkää yksistä oranssisista potkuhousuista yhtään, mutta mies monesti laittaa just ne. Jos haluais niin varmasti sais mojovan aiheen tuosta aikaiseksi. Täytyy oottaa, että ne jää pieniksi ne potkuhousut, heh.
Huomenna meillä alkaa vauvauinti, innolla odotan, koska esikoisen kanssa ei päästy todella kuivan ja "huonon" ihon takia, siis ei raaskittu sinne viedä. Esikoisellahan todettiinki sitte 5kk iässä maitoallergia ja iho alkoi sitte parantua kun sai erityiskorvikkeet ja kunnon lumiukkorasvauksen iholle. Onko muilla tarkoitusta mennä vauvauintiin?
Ootteko muuten feisbuukissa? Pitäiskö perustaa sinne Toukovauvat2009-ryhmä, joka olis vain siis meille toukokuisille, ei siis kavereille eikä muuten vaan pelkästään erikseen liittymällä pääsis? Voin perustaa jos idea saa kannatusta.
Ootteko muuten päässet vielä odotuskiloista eroon? Mulla olis tässä ainakin 20kg pudotettavaa, että jos muita kohtalotovereita löytyy niin vois siitäkin aiheesta täällä vaihtaa kuulumisia. Aloitan 5.9 sellaisessa 3kk kestävässä ryhmässä, jossa ryhmänn tuen avulla vois ehkä paremmin saada kilot pois.
Lapset ja mies on ihania, eikä niiden osalta oo mitään valittamista, mutta voitteko kuvitella, että itsestä otetut valokuvat on alkanu niin ällöttään, etten oikeesti enää tunne itteeni samaksi ihmiseksi ku ennen. Tahdon saada sen oman itseni takaisin, koska en ulkoisesti tunne itteeni. En tiiä saatteko ajatuksesta kii, mutta jos en siis pian ala jotain tehdä niin tuntuu, että tästä vaan kiloja kertyy rutkasti lisää. Voiko siis sanoa, etten tykkää ittestäni tämmöisenä yhtään.
Juups, menipä synkäksi ;) Pitänee lähteä vissiin nukkumaan ja valmistautumaan huomiseen koitokseen, 10 min ekan vauvauinnin takia ne muut oheistoiminnot vie sitte enemmän aikaa kuin itse uinti.
t. Iippalainen ja tyttö reilu 3kk
Me käytiin 9.30 3kk neuvolassa. Rokotus sai aikaan aikamoisen itkun, mutta pian äitin syli rauhoitti. Miehellä oli mittaa 62,5 cm ja painoa 7335g. Mulle on aina sanottu siellä, että hienosti kasvaa käyrällä, mutta tänään selvisikin, että kasvaa +15 käyrällä. Se "hienosti kasvaa käyrällä" tarkoittaa kuulema sitä, että käyrä on tasainen, eikä heittoja ole, mutta keskikäyrän yläpuolella siis mennään. Kyselin siitä soseiden maistattamisestakin, mutta sain täystyrmäyksen ennen 4 kuukauden ikää. Onneksi tajusin pitää suuni kiinni siitä, että olen Joonan jo banskua antanut maistaa.
Uuniz- tuli sun kirjoituksesta sellainen olo kuin olisi omia ajatuksiaan lukenut. Ainakin osaksi, vaikka meillä onkin aika eri tilanne. Saat kyllä kaiken sympatian täältä suunnalta. Toivottavasti miehesi kohtapuolin alkaa ottaa enemmän vastuuta ja huomaa kuinka raskasta se lapsenhoito välillä on. Tai no, eihän se tavallaan raskasta ole, mutta hyvin sitovaa. Itse olen myös pojan kanssa aina, vaikka mies olisikin kotona. Olen tainnut asiasta kyllä aikaisemminkin mainita täällä.
Meillä arkipäivät on sellaisia, että mies on töissä 8-15 ja sit valmentaa jääkiekkoo lisäksi. Treenit on 4-5 arki-iltana klo 17-20. Nyt kun kausi alkoi niin on kaikki viikonloput peleissä. Viime lauantaina oli 8-22 Porissa, sunnuntaina 11-16 treeneissä...ens viikonloppuna on lauantaina kotipeli ja sunnuntaina vieraspeli... Tuossa nyt vähän esimerkkiä hänen menoistaan ja tätä jatkuu ensi kevääseen. Eli kärjistetysti kotona hän on 2 tuntia arkipäivisin Joonan ollessa hereillä ja viikonloppuisin ei välttämättä näe poikaa kuin nukkuvana. Parastahan tässä on vielä se, ettei tuosta valmennuksesta makseta!!! Pari edellisvuotta sai siitä ihan täyttä palkkaa, mutta nyt vaihtoi joukkuetta, että saa olla enemmän kotona!!!!! Voi morjes, sanon minä!! Viikko sitten lauantaina sain tarpeekseni, olin kertakaikkiaan niin loppu. Sain miehen ymmärtämään kuinka paljon häntä täällä tarvitsisin ja kuinka paljon hän on pois. Tilannetta se ei valitettavasti korjaa, mutta nyt hän ymmärtää edes. Tässä on vielä se, että minulle jää kaikki kotityöt, koska eihän tuo mies ole niitä koskaan tekemässä. Aina hän sanoo, että jätä pyykit hänelle iltaan tai imurointi yms... Minulle ei tulisi mieleenkään katsella imurointia klo 22 illalla tai antaa pyykkien mädätä koneeseen. Ihan hyvin voin ne laittaa kun kuitenkin täällä kaiket päivät olen. Ei ongelma ole siinä ja olen sitä koittanut selittää hänelle. Sitten tuo mistä Uuniz mainitsit, että mies ei voi ottaa poikaa mihinkään mukaan tai jos käyt jossain niin ollaan ovella vastassa. Joo-o, eilen miehellä oli vapaailta (raksi seinään)!! Itse olin ollut koko aamupäivän Joonan kanssa kummitädillä ja ulkoilemassa. Illalla mies sitten halusi puuhata jotain, minä ihan väsyneenä olisin halunnut vain olla kotona. Sitten mies sai päähänsä, että voisi viedä sukulaispoikansa jääkiekkomuseoon. Olin ihan, että jee ja aloin pakata vaippaa ja tuttipulloa kassiin. Mies oli ihan äimänä ja sanoi, että Joona jää kyllä kotiin sinun kanssasi, mitä sitä turhaan raahaamaan mihinkään kun sinä kuitenkin jäät tänne. Minä sitten selitin, että ota se vaan mukaan, tykkää katsella tavaroita ja minä saan hengähtää. No ei juu, ei päässyt sukulaispoika museoon, ei Joona, ei mies. Kotona oltiin. Tulipas pikkutarkka vuodatus kun vauhtiin pääsi. Sori. :)
Jahas ja sitten niitä kuulumisia pienen esipuheen jälkeen. ;) Joona on niin maailman ihanin poika. Aivan hirmu iloinen ja kiltti. Hampaita ei vielä näy, eikä turvonneita ikeniä, mutta kuolaa kokoajan ja syö nyrkkejä. Vielä ei ole esineeseen tarttunut kuin vahingossa, mutta yritys on kova, kädet ei vaan tottele. Hyvin jaksaa olla masullaan lattialla ja siitä kierähtää aina selälleen kun painava pää lähtee heijaamaan. :) Selällään ollessa yrittää kääntyä kovasti, mutta vain kyljelleen päätyy, ei mahalleen vielä. Lemppari lelu on edelleen Libero-kukka ja uutena leluna sininen purulelu, jonka sisällä on helmiä ja vettä.
Joona on nyt siirtynyt vaunukopasta omaan pinnikseen yöunille. Hyvin sopeutui muutokseen. Aluksi siirrettiin vaunukoppa pinnikseen, että tutustuminen uuteen ympäristöön ei ollut niin raaka ja sitten pikkuhiljaa jätettiin koppa pois. Nukahtaa pinnikseen itsekseen harso naamalla. Joskus joudun käydä laittamassa tutin uudestaan ja taputtamaan pyllylle hellästi, mutta mitään itkuja ei itke. Joona rakastaa kylpyä. Loiskii, läiskii ja polskii. Kujertaa ja hihittää. :) Harmikseni huomasin eilen, että hakuajat vauvauintiin olivat Tampereella umpeutuneet tulevalle kaudelle. Ajattelin kuitenkin mennä heti uimahalliin Joonan kanssa kun vain pystyy. Milloin sinne muuten voi mennä?? Ainakin painoraja on 5 kiloa, mutta se nyt on jo saavutettu aikoja sitten. :)
Mitäs muuta. Vaunuilemassa käydään joka päivä. Yleensä aamun ekojen päikkäreiden tienoilla klo 10-11. Kantoliinailemassa käydään vähintään joka toinen päivä. Yleensä juuri ennen iltapesuille rauhoittumista. Itse olen hyvin tyytyväinen, että jaksan liikkua niin paljon. Paino on +3 kiloa lähtöpainosta (mullehan tuli +21kg). :) Kyllähän sitä löysää on vielä masussa, eikä se tuolla kävelyllä häviä. Vatsalihaksia olen treenannut jo jonkin verran, samoin pakara ja reisi lihaksia. Ei tässä mitään kiirettä ole, mutta ihan kivaa vaihtelua tähän arkeen kun kaivaa jumppapallon ja käsipainot välillä kaapista. :)
Tulihan tätä tekstiä taas, kuten aina. Onneksi olette varmasti jo tottuneet.
Terv. Rice + Joona 3kk:ta
Ihania vauvakuvia teidän supersöpöläisistä, lisää kuvia kehiin :O))!!
Vihdoin päätin istua kirjoittamaan jotakin, edelleen lähes päivittäin käyn väijymässä muiden kuulumisia :O)!!
Iinestiina pohti kynsien leikkuulle sopivaa ajankohtaa; mä olen ottanut tavaksi leikata ne kun vauva on sikeästi nukahtanut yöunille, päiväunien aikaan yrittäessä leikata, sain myös vauvan hereille, mutta yöllä nukkuu kuin tukki :O)!
Uuniz; lohduttavaa kulla, että myös muilla "tutitetaan" repeatilla enne nukahtamista, välillä jopa laskenut tutitus kertoja ja kyllästynyt 10. jälkeen :O), tai entäpä kun haluaisi vähän miehen kanssa vähän puuhailla, ja erehtyy luulemaan vauvan jo nukahtaneen, ryhtyy tositoimiin, ja tutittelu jatkuukin, yyh, eihän se auta kun käydä pikaseen välissä heittämässä tuttia suuhun viereisessä huoneessa, kuulostaapa kornilta näin tekstinä :O/!!
Iippalainen; vaatteista, meillä minä mietin vaatekokonaisuudet vaikka mies pukisi, on mies niin kohtaloonsa tyytynyt, että tilaa rouvan suosiolla vaatekerran valintaan, ennen kuin ryhtyy vaatettamaan, piruillen sitten ihasteleekin pojalle äipän valinneen upeat vetimet :O)! Meillä myös aikeet ilmoittautua vauvauintiin koko perheen voimin, lisäksi mennään yhden kaverin kanssa vauvajoogaamaan :O)! Kannatan ryhmän perustamista naamakirjaan, mutta kertokaahan kuinka sinne sitten osallistutaan... t. nörtti :O)!??
Meillä tänää 2 kk neuvola (poika 9 vkoa) ja pituutta miehellä 62 cm ja massaa 6850 g, ja ruoasta nauttineeltahan tuo poika näyttääkin, edelleen rintamaidolla pötkitään. Nimikin miehelle annettiin runsas viikko sitten, Ninjo hänestä leivottiin ;O). Kyllä on niin vaikea oppia käyttämään sitä, kun raskauden alusta ollut hunni, sukulaiset ja ystävätkin mielellään tuota hunnia, lunnia ja hunajaa edelleen käyttävät. poika on aivan ihana, kiltti ja kultainen, itkee lähinnä nälkää ja väsyä, silloinkin aloittaa miedolla kitinällä, ja jos jostain syystä helpotusta ei tarjota tarpeeksi pikaisesti, yltyy västä itkuksi, mutta harvoin näin sentään päästetään käymään! Arki on siis ollut yllättävää helppoudessaan :O)!
Nyt alkaa uni painamaan silmään niin, että paras lähteä nukkumaan! laitan vielä kuvan erikseen!
T. hyttynen ja Ninjo 9 vkoa
Mä ainakin haluan siihen fb-ryhmään!!! Hienoa! Luin tuon sun viestin vasta kun olin saanut omani vihdoin wordista tänne liitettyä.
Ja ääh, niitä raskauskiloja. Ymmärrän kyllä tunteesi, mutta älä ole itsellesi liian ankara. Häntä pystyyn! :)
Nyt on hän sitten koko komeudessaan tuplana siinä, eikä poistettua näemmä saa... Huoh, mä alan taas muistaa, miksi tänne ei ala kirjoittaa, ellei ole aikaa askarrella paskarrella muutamaa joutavaa tuntia, grrrhhhhhh!!!
Hei!
Tein Facebookkiin meille oman ryhmän Toukovauvat 2009. Voi liittyä niin, että täytyy hakea ryhmän jäseneksi. Hakemukset tulee siis minulle sähköpostiin. Ryhmä on suljettu, joten ainoastaan ryhmän jäsenet näkevät mitä kirjoitellaan. Liittykääpä sinne mukaan.
t. Iippalainen
Kiitos Iippalainen ryhmän perustamisesta. Kokeilen laittaa liittymispyynnon kohta jos Joona vielä hetken nukkuisi. Siellä fb:ssä pyörinkin päivittäin, joten tulee varmaan sitten enemmänkin vaihdettua kuulumisia.
Aivan supersuloinen on tuo Hyttysen poitsu ja kivan nimen olitte antaneet! :) Itsekin pitäisi ottaa enemmän kuvia. On niin ihana katsella noiden teidän kullanmurujen hymyjä. Voi pakahdus sentään.
loput tekstistä jäi uupumaan. Yritän lisätä ne vielä tähän. Jos ei onnistu lähden taas hermolomalle hetkeksi!
....................................
Me oltiin aamulla Eemil vauvaa moikkaamassa ja nyt Joona onkin vetänyt sikeitä jo kolmatta tuntia sieltä tulon jälkeen. Sain kerrankin siivottuakin vähän paremmin huushollia. Yleensä arkena se huushollaus jää tavaroitten järjestlyyn, pyykkäykseen ja tiskihuoltoon. Ulkona sataa vettä niin siinäkin mielessä oiva siivouspäivä.
Eilenillalla menikin sitten kaksi tuntia Joonaa nukuttaessa. Heräsi 15-30 min välein itkemään. Vähän lämpöili, mutta en sitten antanut lääkettä kun nukahti kuitenkin lopulta. Heräsi vain kerran syömään ja aamulla klo 8.00 löysin pinniksestä hymyilevän pikkuauringon. :)
Nyt taidan vielä ainakin hetken yrittää katsoa täydellisiä naisia nauhalta. Se on yksi harvoja sarjoja joita enää seuraan ja voi kurjimus kun olivat vaihtaneet esitysajan. Ennen tuli klo 21, nyt klo 19...juuri silloin kun meillä ei koskaan nukuta! No uusintojahan nuo ovat, mutta ihan parhaita ja onneksi on nämä tallentavat vermeet nykysin olemassa. :)
Leppoisaa sadepäivää kaikille. Toivottavasti mahd. moni liityy myös fb-ryhmään. :)
Terv. Rice ja Joona
...liittyä nääs sinne Facebookiin. Viimeiseen asti sitä olen vältellyt, mutta kun kerran kaikki muutkin sinne pikkuhiljaa siirtyvät, niin mäkin sitten :). Kunhan tässä tulee hetki että kerkeää siihen perehtymään.
Nyt Jade heräsi, täytyy mennä.
Onpas tämä meidän ketju saanut taas vauhtia! Hauskaa!
Edelleen ihmettelen teidän kaikkien huikeita neuvolamittoja, kun 2kk mittaukset 3kk mittauksista puhumattakaan on niin paljon kovempia kuin meidän. Outoa, kun meidän Poika oli syntyissään niiin iso(4015g) ja nyt onkin tämän ryhmän pienimpiä(?) No, yritän nyt liikaa olla tätä miettimättä... kuin myös sitä, että esikoinen on liian pyöreä vastaavasti. Just eilen lueskelin Kaksplussasta leikki-ikäisten ylipainosta ja kyllä tuntui pahalta, kun tiedän, että oma tyttöni on liian pyöreä, on ollut aina. Pitäisi vaan saada ruokavaliota käännettyä terveellisemmäksi. Siis plus 10-20-käyrillä on tytön paino aina ollut ja se on siis ylipainoa jo se... Noh joo, ei nyt varsinaisesti kuulu siis tämän ketjun aiheeseen, mutta...
Muutkin on täällä taas parjanneet miehiään, joten jatkampa samasta aiheesta: Mieheni lensi aikaisin tänä aamuna kaveriporukalla ulkomaille harrastuksensa vuoksi. Tulee takaisin maanantaina. Vaikka tuo reissu onkin jo aikoja sitten sovittu ja siihen olen aikoinani suostumukseni antanut, niin silti v...ttaa tällä hetkellä aika rankasti, etenkin kun koko kesä on ollut miehen puolelta niin kamalaa alisuorittamista, kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut. Tänne on varmasti tosi kiva reissultaan palata, kun tätä kiukkua täällä keräilen maanantaihin asti... :(
Meillä on muuten osittaisimettäminen muuttunut melkein täysimettämiseksi, kun NANia annan enää keskimäärin 100ml vuorokaudessa. Tämä on todellinen ihme, mutta olen kyllä hyvin iloinen.
Hitsi kun en taas muista, mitä kaikkea mun pitikään kirjoitella. Aina tulee lukiessa paljon juttuja mieleen, mutta ne meinaa vähän unohtua matkalle. Ehkä jatkan sitten myöhemmin, jos jotain palautuu taas mieleen...
SR ja Vauva 9vkoa ja 2 pvää
Olipas täällä tekstiä! :) En olekaan hetkeen tänne taas ehtinyt, mutta tänään molemmat poitsut nukahtivat jo ennen kasia, joten on kerrankin aikaa. Yksin olen poikien kanssa tämän viikon, kun mies on työmatkalla. Hienosti meillä on mennyt, mutta on se vaan ihanaa, että mies tulee kotiin jo ylihuomenna. :)
SR - voi, on varmaan hankalaa lapsen ruokavaliota keventää. Meillä taas on toisin päin, eli esikoinen on ruipelo, enkä vaan saa häntä syömään enempää. Nyt ollaan kesäisellä makkara-jätski-kuurilla ;D saatu hieman massaa pojuseen, mutta laiheliini on edelleen. Mahtavasti olette päässeet täysimetykseen, hienoa!
Rice & Joona, kiva kun kävitte. :) Esikoispoikakin oli innoissaan vieraista, Eemil tosin taisi vain leikkiä itsekseen ja hyvän isännän tavoin vetäytyi makuuhuoneeseen uinumaan kesken vierailun. :) Mahtavat unet Joona sitten nukkuikin, oi!
Iippalaiselle kiitokset fb-ryhmästä, minäkin sinne liityin siis. :)
Hmm, mitähän muuta oli mielessä...
Meille nyt ei kovin kummoisia kuulu. Eemil on hurjan ihana vauva, viihtyy hienosti itsekseen (tämän voi Ricekin todistaa), mutta osaa myös huutaa täyttä kurkkua (tälle onkin useampi todistaja :D). Toissapäivänä poika kääntyi ekaa kertaa selältä vatsalleen, taisi olla tosin vahinko kun ei moista ihmettä olla toista kertaa vielä nähty. Tosin tänään oli yritys taas melkoista ja monta kertaa meinasi poika kääntyä, mutta aina toinen käsi jäi vatsan alle jumiin. Hauskaa oli kyllä seurata sitä ähinää ja puhinaa. :) Lelua täälläkin yritetään huitoa, mutta lelusta kiinni ottaminen on vielä ihan satunnaista.. Kuolaa ja kutiavia ikeniä löytyy, hampaita ei toistaiseksi ja hyvä niin. Mielessä on vielä ne muutamat kerrat kun hampaat tosi aikaisin saanut esikoinen puraisi oikein kovaa imetyksen aikana.. :)
Jaahas, kai sitä täytyy laittaa itsensä nukkumiskuntoon, esikoinen kuitenkin herää ihan liian aikaisin kun meni aikaisin nukkumaankin..
Miimi & Eemil 3 kk
Sain eilisiltana värkättyä itselleni fb-sivun... Se oli just niin monimutkanen juttu ku pelkäsinkin ja vieläkin olen sen kanssa ihan ymmyrkäisenä... Joten, voitteko vielä vääntää rautalangasta, mistä sen ryhmän löydän kun hakukriteerilla "toukotoiveet 2009" sitä en ainakaan löytänyt enkä myöskään "touko" enkä "touko toiveet"...
Tässä tulee ihan nettiyliannostus. Nyt täytyy lähteä päälystämään esikoisen koulukirjat kun Jade vielä nukkuu päikkäreitä, se ei kuitenkaan kestä enää kauaa!
Siellä fb:ssä on oikeassa alalaidassa f-sovellukset ja sen vieressä erinäköisiä merkkejä mm. kuvat, ryhmät, muistiinpanot yms. Klikkaa siihen ryhmät merkin päälle ja sen auettua voit hakea erilaisia ryhmiä. Hakukenttään sitten se toukovauvat 2009.
Oikealla ylhäällä oleva hakukenttä (jota ilm. käytit) on se mistä voit hakea ystäviäsi heidän nimillään...
toivottavasti oli apua...
T:Rice
ja äiti koneella. Kohta pitää itsekin pehkuihin painua. On vähän väsy kun en viime yönä syötön jälkeen jostain syystä saanut unta. Typy kyllä nukkui hyvin.
Toivottavasti Uunizin perheessä alkaa tasa-arvo toimimaan vähän paremmin keskustelujenne myötä!!! Meillä ollaan aika tavalla kumpainenkin kotona iltaisin ja hoidetaan yhdessätuumin hommat. Sitten käydään vuorotellen omissa touhuissa. Yöt hoidan minä että mies jaksaa tuoda leivän pöytään. Ja toki tuo beibi viihtyy äitillä vielä paremmin kun olen kuitenkin tuon maitobaarin pääpitäjä. Muutamana päivänä olen ollut useamman tunnin reissulla ja silloin olen pumpannut maidon pulloon ja ihan on hyvin sujunut. Iltaisin tämä ei onnistukaan yhtä hyvin, mutta ei haittaa. TÄmä tissittely aika on niin nopsaan ohi ettei huomaakaan ja sitten sitä jo kaipaakin, joten otan kaiken irti tästä ihanasta ajasta. Meillä tosiaan se hyvä että iskä on tosi paljon lasten kanssa ja isommille on jo suurimmaksi osaksi sama kumpi hoitaa, nukuttaa, lohduttaa ym. Mutta näin mekin ollaan hiouduttu ottamaan toisemme huomioon. Eipä ole aina sujunut yhtä mallikkaasti... Keskusteluja toisen perään on käyty ja käyty!!!!
Meillä nla vasta viikon päästä. Kiva päästä mitat katsomaan ja vähemmän kiva tuo rokotus. Nykyäänhän niissä kai nuo sivuvaikutukset aina vaan harvempia. Mutta lääkkeet meilläkin valmiina kaapissa jos ikävä olo tulee.
Iinestiinako siitä nukuttamisesta kyseli??? Nyt sujuu oikein hyvin, mutta kakkosen kanssa oli juuri se ongelma että syliin/tissille nukahti ja sitten HETI kun laittoi koppaan niin havahtui hereille. Oli niin raivostuttavaa. Reilu nelikuisena sain tarpeekseni ja otin aikaa ja päätin että nyt nukahdetaan omaan sänkyyn ja itse. Meni vain yksi ilta isommalla itkulla ja sitten kuin taikaiskusta hän oppi omaan sänkyyn pienellä paijaamisella heti iltatissin jälkeen. Toki tuo yksi ilta piti kestää se itku joka välillä äityi melko raivokkaaksikin, mutta silloin se kannatti. :) Tunnustele omaa fiilistä ja sitä mihin oma vauvasi on mielestäsi valmis. NÄmä toisten kokemukset ja neuvot on aina vain toisten kokemuksia ja toimineet sillä kertaa. Meillä kaikki lapset olleet kovin erilaisia ja eri jutut toimineet itse kullakin.
Halit kaikille Helmiltä ja Callawayltä (joka ei nimimerkistään huolimatta ole päässyt pelaamaan golfia ollenkaan... Vielä ehtii!!!)