Haittaako "hallittu alkoholismi" lasta silloin jos
äiti juo vain silloin kun lapsi on hoidossa? Tai illalla kun lapsi jo nukkuu. Korkeintaan pikku hiprakassa lapsi näkee äitiä, ja silloinkin äiti vaan "kivempi" kun jaksaa leikkiä enemmän. Ei koskaan niin kännissä oo ollut ettei vois hoitaa lasta. Eikä juomiset oo lapsen perustarpeista mitenkään pois. Lapsi 4v.
Kommentit (63)
Juon oikeastaan sen takia, että sitten olen "normaali". Muuten jännitän kaikkea kamalasti, enkä uskalla mennä minnekään. Juuri luin, että suurin syy suomalaisilla siihen, että juovat niin paljon on nimenomaan tuo sosiaalisten tilanteiden pelko. Itse en esim. voi mennä edes sukujuhliin, ellen ota muutamaa viinilasillista. Se olisi ihan kamalaa, pyörtyisin satavarmasti. Lisäksi käytän propralia. Tässä on paha juttu se, että tämä usein pahenee iän myötä, ei helpota :(.
Ite opiskelen kotona. Tai siis mun pitäis. En saa mitään aikaan.
siellähän ollaan tosi tarkkoja jos vähänkin haisee viinalle
Juon oikeastaan sen takia, että sitten olen "normaali". Muuten jännitän kaikkea kamalasti, enkä uskalla mennä minnekään. Juuri luin, että suurin syy suomalaisilla siihen, että juovat niin paljon on nimenomaan tuo sosiaalisten tilanteiden pelko. Itse en esim. voi mennä edes sukujuhliin, ellen ota muutamaa viinilasillista. Se olisi ihan kamalaa, pyörtyisin satavarmasti. Lisäksi käytän propralia. Tässä on paha juttu se, että tämä usein pahenee iän myötä, ei helpota :(.
siellähän ollaan tosi tarkkoja jos vähänkin haisee viinalle
Kukaan ei oo koskaan huomannu mitään.
Pakkohoitoon ja lapsi huostaanottoon.
mutta jos tosiaan tuntuu ettet pysty olemaan juomatta sitä pientäkän määrää silloin sulla on ongelma
Pakkohoitoon ja lapsi huostaanottoon.
mutta jos tosiaan tuntuu ettet pysty olemaan juomatta sitä pientäkän määrää silloin sulla on ongelma
kärsiikö mielestänne kertomani perusteella mun lapsi???!!!
siitä muutamasta lasillisesta ei varmasti ole lapselle haittaa, MUTTA, tosiasia on, että jos päiväkodissa haistavat viinan jatkuvasti, niin he saattavat ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin! Samoin lääkärit! Eli huostaanotto on mahdollinen! Mieluummin juo silloin iltaisin, jos on pakko, ja rentoudut sillä tavalla, älä päivällä kun joudut tuolla liikkumaan kuitenkin. Sosiaalisia pelkotilojahan voi hillitä lääkkeilläkin, sekin voisi olla hyvä vaihtoehto! Nimittäin alkoholi on siitä ikävä veijari, että kohta se pari lasia ei enää riitä että rentoudut, vaan tarvitset enemmän, ja sen jo sitten ulkopuolisetkin huomaavat.
Siihen saa lääkäriltä ihan reseptinkin ja lääkkeet apteekista.
Ja se lähtee lapasesta enemmin tai myöhemmin. Alkoholi vaikuttaa aivoihin niin että se pahentaa masennusta.
Sun kannattaa hakea apua nyt, eikä sitten kun on liian myöhäistä. Sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja masennukseen on lääkkeitä jotka auttaa paremmin kuin alkoholi.
Mene lääkäriin, sillä se selviää.
ja kuvittelet olevasi hauska kun leikit illalla huppelissa viinaahaisevana lapsesi kanssa. Juot taas kun lapsi nukkuu, halooooo, kyl haittaa. Toivottavsti saat apua jostain!
En ole nro 21, mutta minulla on sama vaiva, lääkäriltä saadut lääkkeet; Xanor.
Mene lääkäriin, sillä se selviää.
että tiedän millaisesta lääkkeestä kyse. Mulla on vain propral käytössä, mutta ei oikein auta.
juonnut koko päivän. Toivottavasti päiväkodissa joku rohkaistuu ja avaa suunsa. Juoppoja usein suojellaan, en tiedä miksi.
Mä ainakin haistan heti jos joku on ottanut jotain edellisenä iltana ja varmasti haistan jos on samana päivänä vähän maistellut.
Rakas ap, sun on tehtävä valinta nyt. Viina vai lapsi???? Et voi pitää molempia. Tsemiä :D
viestejä. Alkoholin käyttö lapsen läsnäollessa on aina kyseenalaista. Lapsi näkee ja vaistoaa kyllä muutoksen vanhemman käytöksessä. Itse muistan lapsuudessa, että vaikka vanhemmat olivatkin silloin "kivoja", ei se silti ollut kivaa.
Ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon alkoholi ei kyllä ole se vastaus. Menkää hyvät ihmiset hakemaan lääkäreiltä muita hoitoja, alkoholi tuo vain lisää ongelmia!
Enkä omista ajokorttia, taksin tilaan jos tulee hätä sairaalaan.