Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotus rikkaille ja miljonääreille

Vierailija
13.10.2022 |

Mene kotimaanapu piste fi ja ala lahjoittamaan rahaa ihmisten toiveisiin.

En ole itse rikas mutta jos olisin niin ostaisin pari toivetta pois listalta.

Ja jos luet tätä ja sinulla ei ole rahaa, niin Iltasanomat totesi vuonna 2010 että Suomessa joka sadas ihminen on miljonääri (jos on heitä uskominen). Niin luultavasti tunnet jonkun todella varakkaan ihmisen!

Tämä oli ehkä pöhkö idea, mutta se riittää jos on pienikin mahdollisuus että joku rikas lukee tämän ja ostaa esim. jollekin tarvitsevalle pyykinpesukoneen.

En ole kotimaanavussa töissä, se tuli vaan mieleen kun minulle on tarjottu apua sieltä. Kieltäydyin kun alkoi hävettämään. Tällä hetkellä selviän taloudellisesti.

Ja tiedän että ihmisten taloudelliset ongelmat eivät lopullisesti häviä lahjoittamalla vaan päätökset resursseista tehdään eduskunnassa. Niin ei muuta kuin äänestämään seuraavissa vaaleissa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas koska en tuhlaa rahojani tällaiseen huuhaa-touhuun.

Itse ansaittu --> itse nautin.

Vierailija
2/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rikas anna penniäkään, köyhä antaa aina puolet.

Tutkittu fakta että solidaarisuus ja varallisuus ei kulje käsikädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus köyhille: mene töihin.

Vierailija
4/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät antaa se apunsa esim järjestöille joiden organisaatio on hirvittävän raskas eli iso siivu siitä lahjoitetusta summasta menee organisaation pyörittämisen kustannuksiin. 

Vierailija
5/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat pohjaton kaivo. Jos kaikki rikkaiden rahat annettaisiin nyt köyhille, niin viiden vuoden päästä nämä joilta rahat olisi viety, olisivat jälleen rikkaita ja ne, joille rahat annettiin, olisivat jälleen köyhiä. Monet ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa käyttää rahaa. 

Vierailija
6/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät antaa se apunsa esim järjestöille joiden organisaatio on hirvittävän raskas eli iso siivu siitä lahjoitetusta summasta menee organisaation pyörittämisen kustannuksiin. 

En ainakaan itse lahjoita järjestöille rahaa. Jouluna vien lahjakeräykseen paketin ja autan kavereita sekä sukulaisia jos pyytävät tai huomaan että tarvetta on.

Saan myös itse apua aika ajoin.

Vierailija
7/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Köyhät pitää sitä meteliä omista lahjoituksistaan.

Rikas tekee sen hiljaisesti. Jos pitäisi meteliä itsestäsi kerjääjiä olisi jonoksi asti.

Vierailija
8/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Köyhät pitää sitä meteliä omista lahjoituksistaan.

Rikas tekee sen hiljaisesti. Jos pitäisi meteliä itsestäsi kerjääjiä olisi jonoksi asti.

Just joo. Tekee ilmeisesti niin hiljaisesti ettei ne lahjoituksia saavat edes huomaa saanensa mitään.

Vierailija
9/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas lahjoittaa kyllä, muttei pidä lahjoitteluistaan möykkää eikä välttämättä tunne minkäänlaista hinkua lahjoitella minnekään överitoiveisiin, joita köyhillä tuntuu olevan joka sormelle.

Maalaisjärkeä käyttäen, kukin lahjoittakoon, minne katsoo aiheelliseksi ja miten paljon katsoo aiheelliseksi.

Aika moni köyhä on silmiinnähden vaan enemmän passivoitunut ja laiskistunut, mitä enemmän sinne samaan pohjattomaan kaivoon työnnetään.

Mikään ei ole riittävästi ja aina löytyy joku syy (useimmiten silkka tekosyy) ettei itse viitsi/jaksa/halua/pysty nostamaan itseään sieltä pohjalta ylemmäs.

Vierailija
10/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rikas koska en tuhlaa rahojani tällaiseen huuhaa-touhuun.

Itse ansaittu --> itse nautin.

Tämä on yleinen harhaluulo, jolla varakkaat välttelevät oman asemansa rehellistä pohdintaa ja suurentavat egoaan. Samalla se on kätevä tekosyy olla koskaan auttamatta ketään, vaikka on vaikeaa tajuta, miten helposti he sivuuttavat rakennelmaan sisältyvät massiiviset ajatusvirheet luhistumatta kognitiiviseen dissonanssiinsa. Ehkä se sitten on sitä kuuluisaa järjen köyhyyttä.

Vierailija
11/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja samoissa tutkimuksissa todettu että jos köyhästä tulee rikas niin solidaarisuus katoaa.

Vierailija
12/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sen verran kova tulonsiirto, että perheeni on tehnyt oman osansa jo moneen kertaan.

Vierailija
13/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä minun toiveen köyhät puolestaan toteuttaa jos minä toteutan heidän toiveen. 

No sinähän oletkin Ritva Hämäläinen. Trollaat tänne sekä Facebookkin näitä kakkeli aloituksia päivästä toiseen. 

Vierailija
14/14 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on se, että hyvätuloiset ihmiset todella lahjoittavat rahaa hyväntekeväisyyteen.

Tiedän monta pikkufirmaakin, jotka eivät ole viimeisen päälle menestyviä, mutta antavat rahaa, erityisesti lapsille suuntautuviin keräyksiin.

Moni yrittäjänä toimiva entinen jääkiekkoilijat ovat lahjoittaneet runsaasti rahaa lasten sairaaloihin ja lasten syöpiän hoitoon.

Ei ihmiset ole loppujen lopuksi niin ilkeitä, pahantahtoisia eikä ahneita, kuin tällä palstalla annetaan usein ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä