Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
Perjantaitervehdys!
Ihania nuo yrittäjän viestit. Niistä tulee aina hymy huulille, että kiitosta vaan! Siitä outiista ois kyllä kiva kuulla.......
ON: tänään on mahtava päivä, nimittäin bongasi oviksen! Tikkuun tuli viiva, joka oli selkeästi edeltäjiään vahvempi ja toisesta reunasta joko kontrolliviivan vahvuinen tai jopa vahvempi. Olen nimittäin lukenut useidenkin kommentteja noista halpis liuskatesteistä, että se väri saattaa pakkautua vaan toiseen reunaan. Helpotuksen huokaus pääsi aamulla, koska olin jo miettinyt, että ovuloinko ollenkaan. Lisäksi hienoa, että ovis osuu viikonlopulle, niin ei tarvi ukonkaan ottaa suorituspaineita ;-) Ja koska olen yrittäjän tavoin päättänyt, että tästä kuusta tärppää, niin nyt on näytönpaikka. Puputtelua pitää siis harrastaa niin la ja su, tänään ei, että vähän ehtis mies kerätä simppoja. (on tämä kyllä niin teknistä suoritusta, että!)
Kp18 tänään, eli näillä näkymin kierto olis sen 32 päivää, ei mitenkään ylipitkä. Sekin on hyvä uutinen. Kaikin puolin olen iloinen, että aloitin tuon tikuttelun. Helpottaa päänsisäisiä paineita ihan sikana. Eli kaikille kovasti kuumeilijoille suosittelen! Ovat sen rahan arvoisia (21 testiä + 5 raskaustestiä makso 25 e).
Nyt kaipaan niitä plussatuulia tähän viikonloppuun, voisitteko puhallella ;-) kiitos! Ja plussatuulia tottakai myös kaikille muille, joilla tärppipäivät käsillä.
Seuraa jännitystarina:
Maanantaina kävin antamassa hcg-näytteen luottavaisin mielin, sillä rinnat olivat todella kipeät. Töiden jälkeen hain tulokseni ja meinasi lähteä jalat alta kun lukema oli 23! Soitin miehelleni ja rämmin sumussa kotiin. En osannut olla surullinen tai itkeä, olin vihainen ja ketutti suunnattomasti se, että pitäisi aloittaa alusta jne jne.
Halusin odottaa keskiviikon gyne-aikaa, ennen kuin kerron täällä tilanteestani, jotta voisin myös kertoa miten tästä eteenpäin.
Keskiviikko-aamuna sain puhelun mehiläisestä, jossa kävin testeissä. Pahoittelivat, että olivat antaneet väärän tuloksen. Joku oli mokannut ja oikeasti hormonimääräni oli 2270! Pari päivää olin elänyt keskenmenon saaneena, onneksi en sentään juonut sitä viinipulloa joka houkutteli hukuttamaan murheet. Keskiviikko-iltana oli kuitenkin aika gynelle ja siellä ultrattiin. Lääkäri sanoi kohdun limakalvojen paksuuntuneen ja kohdun kasvaneen, ei löytänyt munasarjoista muuta kuin keltarauhashormonikystan tms, joka kuuluu alkuraskauteen. Kohdusta löytyi pienen pieni pussukka (en nyt muista mikä se oikealta nimeltään on), mutta sen sisältä ei löytynyt sikiökaikuja ainakaan tällä laitteella. Lääkäri sanoi, että tuollainen pussukka voi tulla kohtuun vaikka kyseessä olisi kohdunulkopuolinen raskaus. Sain kiireellisen lähetteen Tyksin naistentautien poliklinikalle ja nyt odottelen kutsua.. sieltä sanottiin soittaessani, että jos ei kipuja ole niin ei ole mitään hätää.
Nyt siis odotan pelon- ja paniikinsekaisin tuntein kutsua tarkempaan ultraääneen.. en tiedä olenko raskaana ja mitä odottaa.
Jatkoa jännitystarinaan siis seuraa jossain vaiheessa ensi viikolla..
tsemppiä kuumeiluun!
Outii
Toivottavasti se tarkmpi ultra antaa toivotun tuloksen!!!!
outii: kiva kun jaoit kokemuksen kanssamme. Me todella ollaan täällä oltu huolissaan. Pidetään edelleen peukkuja, että kaikki on hyvin!
moi!
..joskus keväällä kirjottelin pari viestiä eri nimimerkillä, mutta se ei enää toiminut niin piti tehdä uusi.. joten nyt sitten tällä.. Saanen liittyä joukkoonne? :)
olen 23 ja mies 26v esikoista toivotaan.. yritys alkaa viikonpäästä kun yasmin-pillerit loppuu.. VIHDOIN!!!
paljon onnea plussanneille.. :) suurella mielenkiinnolla olen käynyt kirjoituksia lukemassa koko kesän ajan, mutta nimimerkkijutun ja sen kun itse ei vielä päässyt aloittamaan yritystä en ole aiemmin kirjoittanut tai kommentoinut.. mutta "henkisesti" olen ollut mukana..
olisi todella ihanaa jos ensi kesänä olisi oma käärö kainalossa.. vauva-lehtiä on tullut osteltua jo useampi vuosi.. joten siitä voi päätellä että kuumeiluakin on minun osaltani ollut jo useampi vuosi.. ja niin tuli tuo uusinkin nyt ostettua..
yrittämään lähdetään luomusti ilman ovistestejä ainakin aluksi.. jännittää vähän että milloin tulee luomumenkat vai jäisivätkö tulematta kokonaan.. :) silloin joskus ennen pillereitä kiertoni oli noin 32 päivää vähintään joten pitkiä kiertoja saattanee nytkin tulla..
onnea kaikille yritykseen ja ennustan plussatuulia kymmeniä metrejä sekunnissa ;)kaikille kohtalotovereille, mikäli näin voi sanoa..
tur-koo-si
tervetuloa turkoosi!! :)
janet: kiitos "peukusta" :)
outii: kiva kuulla sinusta, toivon kovasti että kaikki on hyvin, niinku varmaan jokainen meistä. muista tulla kertoo kuulumisia =)
aie: mistä oot tilannu niitä ovis-ja raskaustestejä? mä tilasin sieltä raskauskeiju.com ja sielläki olivat melko halpoja=)
deeli86: harmi sun puolesta se antibioottikuuri, mutta äkkiä se aika menee, vaikka varmaan tuntuu ku matelis. oli kiva kuulla susta pitkästä aikaa, oonki miettiny minne olit "hävinny" :)
ON: oik puolella alavatsassa tuntuu ihme painetta... hmm. outoa =) vauva ois niin kauheen kiva! ajattelin hakee tässä vakipaikkaan ku meillä avautu työpaikalla yks niin sais sit äitiyspäivärahaaki paremmin, eikö niin? =) oon ollu niin pitkään samassa paikassa sijaisena niin samahan se on vakinaistaa tää virka =) kivaa!!
aurinkoa ja puhaltelin kovasti plussatuulia kaikille =)
MonnYska yk7
MonnY: halpatesti.fi, ihan semmosia liuskoja, mitä siinä etusivulla vissiin vieläkin mainostetaan. Ja tottakai haet sitä vakipaikkaa! :)
Pieniminä -90 ja herra -86 toiveita ollut 04/09 lähtien eli pian 6kk. en usko tärpin käyneen vieläkään. jokin tuolla takaraivossa sanoo niin. odotan enemmän menkkojen alkua kun niiden pois jääntiä. toiveitahan vielä on kun ei menkat ole alkaneet mutta ensiviikolla pitäisi alkaa. haluisin niin testata sen plussan ja alkaa odottamaan. jotenkin tuntuu vain ettei sitä meille ihan heti siunaannu.
Siis: Vanilla Sky (s.1982) Turusta
Mies s.1980
Yrittäminen aloitettu 7/09
Kylläpä helpotti kuulla jotain outiista. Olen vähän väliä käynyt katsomassa, onko sinusta kuulunut. Toivon kovasti, että olet raskaana ja kaikki turha jännittäminen olisi ohi!
Itselläni on se vaihe menossa, kun joka vessaanmenoreissun yhteydessä heti ensimmäisenä tulee tsekattua pikkarit ja hoettua päänsisäistä mantraa "ei saa alkaa menkat, ei saa alkaa menkat"... Kiertopäiviäkin olen nyt alkanut laskemaan. Viimeksi alkoi menkat jo 18 kiertopäivä ja nyt on menossa "jo" 22 kp. Pikkuhiljaa normalisoituisi kierto tietenkin muutenkin pillereiden jäljiltä, mutta kun niiiiiin kovasti toivoo, ettei ne menkat alkaisi ollenkaan ja olisikin pieni maha-asukki tullut elämään mukaan. Nuorena minulla oli kyllä kierto aina tasan 30 päivää, että saapi nähdä. Pupuiltu ainakin on kovasti, paitsi muutamana viime päivänä ei. :( Siitäkin kauhean paha mieli, vaikka se olen ollut juuri minä, jota ei vaan ole huvittanut, mutta heti kauheat syyllisyydentunnot, että olisi pakko, että saa mitä haluaa, eli sen vauvan. Mutta ei vaan voi aina... Tänään taas lemmittiin, mutta eiköhän ne ovisajat olleet ja menneet ja silloin ainakin ollaan pupuiltu, onneksi. :) Mutta kun ei sitä ovisaikaakaan tiedä, jos ei selkeästi tunne. Hmph...
Nyt on ollut pari päivää alavatsa kipeä, todella. Tänään ei kyllä niinkään, mutta edellispäivinä. Rinnatkin on arat. Samonja oireita, kuin ennenkin menkkoja, tai siis juuri niiden alkamisen aikoihin... Mutta nyt olen kyllä päättänyt, että vauva se siellä rakentelee pesäkoloa! Jotenkin tuntuu niin ikävältä se menkkojen alkaminen! Tuntuu kuin kävelisi portaita ja juuri kun on viimeisillä askelmilla, raput vetäytyykin sisään liuskaksi ja luisuu alas ja on taas alettava ylöskapuaminen... Oma lapsi minulle alulle siis tästä kierrosta, kiitos! :D
Taidanpa tästä lähteä iltapesun kautta nukkumaan. *plussatuulipuhallus* ;)
Ronja yk2 kp 22/18-??
kylla tanne sekaan mahtuu! :)
Outii, olipa kiva, kun jaksoit paivittaa tilanteesi. Taalla ollaan tosiaan oltu huolissaan, etta mita sulle on tapahtunut!! Kovasti tsemppia jatkoon!
Omasta navasta ei ihmeita... Tassa mennaan nyt tata tylsaa oviksesta menkkoihin aikaa.... Vissiin 25. paiva pitais alkaa, vaikka ovis saattoi olla kylla vahan aikasemmassa vaiheessa kuin yleensa, joten saattaapi alkaa aikasemminkin... Tai sitten ei ollenkaan!! Who knows! :)
Tinttis
plussia!! Onnea kaikille plussanneille! Näköjään plussatuulet puhaltavat meidän ketjuun. Pääsisiköhän itsekin plussailemaan vanavedessä? :)
Aion testata n. 20. pv, toivottavasti jaksan odotella vielä 5 päivää! Yksi testi odottelee laatikossa. Hyvähän se olisi, ettei taas tulis testattua montaa negaa...
Vauvalehdessä näin ovistestin, jonka avulla voi testata oviksen syljestä. Testi maksaa n. 45 euroa, mutta sillä voi testata monia kertoja. Onko kukaan kokeillut? Täytyy myös selvittää, että kuinka monta kertaa sillä voisi testata. Siinä lukikin, että se on oikein hyvä ovistestien heviusereille. :D
Iloista vkonloppua kaikille!
Lumileopardi yk2
ja oikein paljon onnea plussanneille! Tsemppiä outiille ja toivotaan että kaikki on hyvin!
Piinaavia nämä päivät, kun huomenna tai viimeistään tiistaina pitäis menkat alkaa.. Nyt en jaksanut ovista tikutella kun oltiin matkalla, mutta eipä siitä viime kierrossa ollut apua vaikka sen bongasinkin. Vauvakuume mulla on ollut vuosikausia ja nyt se vaan paheni.. Aikaisemmin en ole ostanut mitään vauvajuttuja, muuta kuin vauvalehtiä kun olen niin taikauskoinen, mutta nyt kun oltiin reissussa ja ostettiin vaatteita kahden kaverin vastasyntyneille niin oli ihan pakko ostaa muutama vauvanvaate varastoon kun olivat niin ylisöpöjä..
ON: olin tunnistavinani oviksen limoista. Nyt ei ole ollenkaan rinnat kipeät. 4 viimeisessä kierrossa on ollut rinnat ihan sairaan kipeät oviksesta menkkoihin. Kova väsymys on ollut 3 päivää, mut ehkä se vaan johtuu kun reissun jälkeen menin heti töihin ja ehkä aikaerokin väsyttää. Ens viikolla testailen jos ei täti ehdi kylään ennen kuin ehdin hankkia testin.
Plussatuulia!
Esmeralda
Hei, tahtoo tänne mukaan :) Esikoinen haaveissa, yritys juuri alkamassa. Mie oon 22 ja mieheni 23, ollaan naimisissa ja maan keskiosissa asustellaan. Toukovauva ois ihana :)
helmi
Jonkun aikaa olen seuraillut taustalla kirjoittelujanne ja nyt tuli itsellekin sellainen olo, että pakko päästä purkamaan ajatuksiaan jonnekin muuallekin, ettei ainoastaan ukolle.:)
Eli täällä toinen luomukierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen. Eka kierto oli järkkypitkä. Toivotaan, että tästä ei kehkeydy yhtä pitkää. Jos oikein kroppaani luen, olin tuntevinani oviksen reilu viikko sitten. Jännää=)
dano
tervetuloa uudet, lisäilin teitä pinoon. ja muistakaa että aina mahtuu mukaan ;)
dano: laitatko vielä mistä päin ootte ja vuosimallit niin saadaan teidätki lisäiltyä pinoon=)
oijjoi, täällähän on aika moni testailemassa viikon sisään, ainaki minä, pieniminä, Ronja (?), tinttuliina, lumileopardi ja esmeralda =)
nyt kaikille meille plussat kiiiiitoooos =)=)
ON: hmm. vielä muutama päivä niin pääsis testailee. ei oo kyllä pahemmin ollu mitään oireita, paitsi että eilen vihlas oikein kovasti oikeaa rintaa... ja ei oo kyllä menkkaoireitakaan ollu yhtään, onneks. ehkä tästä tuleeki jotain vielä =) toiveet on korkealla... oon syöny tässä foolihappoa nyt viikon ajan kaiken varalta =)
plussatuulia kovasti kaikille ja muistakaahan kirjotella kuulumisia :)
MonnY yk7
Tervetuloa uusille.
outii: Melkoinen jännitysnäytelmä tosiaan menossa. Toivottavasti kutsu ultraan tulee pian. Kovasti voimia odotteluun.
deeli86 & Pieniminä: Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa. :)
Omaa napaa taas kerran: Perjantaina soitin verikokeista, mutta hoitaja sano vaan, ettei hän osaa näitä tulkita. (Paitsi raskaustestin tuloksen sano, sekin siis tehtiin vaikka menkat oli just ollu, ja negahan se oli tietty.) Nyt epäilen, että tulokset ei ollu ihan kohdallaan, kun hoitaja ei niitä suostunu kertomaan, kun näkevät kuitenkin päätteellä aina onko tulokset normaalien viitearvojen mukaiset. Ja vasta tiistaina lääkäri soittaa tuloksista...jospa kaikki kuitenkin olis ok. Tilasinpa minäkin ovistestejä. Olen ollut kahden vaiheilla niiden suhteen, mutta päätin, että nyt täytyy saada selko Terolutien tehosta, et auttaako ne lain. En tiiä vielä tikutanko tässä kierrossa, mutta seuraavassa sit ainakin kun lääkkeellä alkaa olla oikeasti vaikutusta. Vaikka tiiän ettei ne suoranaisesti ovulaatiota saa aikaan, mutta josko kierron säännöllistymisen myötä alkais jotain tapahtumaan.
Plussarikasta viikkoa kaikille!
-ray
Tervetuloa täältäkin suunnalta uusille kuumeilijoille :)
Ja outii: kiva kun keroit kuulumisia ja toivotaan nyt parasta..oon välillä käynytkin tuolla o-puolella lukemassa kirjotuksia.
Deeli86: kiva tosiaan sustakin kuulla ja niinhän se sanonta menee että kun ottaa koiran niin tulee vauva kun huomio siirtyy koirahauvaan :) mullakin on terripoika kotona :)
ray: toivotaan mukavia uutisia kokeista ja ehkä sitä vaan alkaa kuvittelemaan kaikkea kun on jännittyneessä tilassa, tiedän tunteen :)
ON: kyllä taitaa tämäkin misu tikuttaa ens kierrosta kun nyt niin moni on niiden kannalla ja kyllähän se helpottaa kummasti kun ees vähän tietää mis mennään kun mullakin viimeksi se ylipitkä kierto51 päivää!! ja meillä se peitto ei heilu niin useasti kuin pitäisi niin senkin takia, mutta mitä teidän miehet tuumaa ovistesteistä? mä ajattelin aika varovasti infota niistä ettei mee miehellä pupu pöksyyn :)
Ajattelin minäkin testailla ens vkolla mutta minkänlaisia oireita ei kyllä ole ollut, joskus vihlasee mahasta kun nousee ylös ja vilunväreitä välillä mut en tiiä onks ne oireita?
Plussatuulia ja kertokaahan kun testailette :)
manta1 kp30/32-51?
Tervehdys vielä uusille kuumeilijoille!
Pitää tännekin vielä avautua viime viikonlopusta, vaikka tuonne toukokuun toivoihin jo heitin viestin. Ottaa nimittäin niin päähän tuo ukon käytös. Jos on se ainut viikonloppu kuusta, kun sillä pupuilulla ois ylipäänsä jotain merkitystä, niin eikö just silloin pidä olla niin kamalassa krapulassa, ettei kykene heiluttamaan peittoa? Siis jösses, että ihana mies. Vaikka etukäteen sanoin, että nyt on tärkeät päivät käsillä. Tai pessimistinä ajattelen, että se tietty teki sen tahallaan, vaikka kuin sanoo haluavansa lapsia...
Perjantai-iltana nimittäin oli vasemmalla puolella selkeää nippailua, sattu aika pahasti. Lauantaiaamunakin nippas vielä vähäsen, mutta eiköhän se solu lähtenyt sillon pe iltana liikkeelle. Niin kait se ovis sitten oli lauantaiaamuan /-aamupäivänä. Pupuilu tapahtui vasta lähempänä puolta yötä, ja sit sunnuntaina, että kysymys lienee nyt se, että mistä se lasketaan se munasolun n. 12 tunnin elinikä? Siitä, kun se lähtee liikkeelle vai siitä kun se saapuu perille? Tokihan se ihme on voinut tapahtu jo aiemmin matkaan saatetuilla simpoilla, jos niitä on jemmassa ollut. Jotenkin vaan on niin pettynty olo, että en jaksa uskoa, että se tästä kierrosta tärppäs. Kattoo nyt... Eiköhän ne oireet kuitenkin hyppää kehiin, kunhan saan niitä tuossa tän viikon lopusta lähtien kehiteltyä ihan ilman mitään ;-)
Sen verran "panostan" tähän asiaan kuitenkin, että juon hieman valkkaria joka ilta, ihan vaan sitä verenkiertoa vilkastuttamaan ja mahdollista kiinnittymistä helpottamaan. Ja päätin, että greippimehua en enää juo, kun tuntuu vaan, että mun limat katos ihan tyystin sen takia. :D
Mukavaa viikonalkua vaan kuitenkin kaikille ja plussatuulia!!!
Moi vaan kaikille pitkästä aikaa!
Enpäs ole tähän pinoon vielä kerinnyt kirjoitella. Ihanaa, ihanaa, kun on tullut plussia! Onnea kaikille! Ja tervetuloa, uudet kuumeilijat...
Täällä ovat vauvahaaveet karisseet tehokkaasti. Tänään loppui 10 päivää kestänyt antibioottikuuri, jonka sain ihotulehdukseen. Lekuri määräsi aloitettavan sen vasta menkkojen alettua (eli kun varmistui, etten ole raskaana) ja käyttämään sen ajan ehkäisyä. Plääh, kumiukot!
Olen oikeastaan työntänyt koko kuumeilun jonnekin taka-alalle. Nyt onneksi muutakin ajateltavaa: vajaan kahden viikon kuluttua meille tulee hauvavauva. Saanpahan jotain hoivattavaa...
Plussatuulia kaikille!
deeli86 yk 7 ja kp 13/24-39 (jo toistamiseen menkat alkoivat kuun 1. päivä....helppo laskea)