Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoishaaveilijoiden syksy :)

Kommentit (542)

81/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tässä kehitelly itelleni raskausoireita, tietenki aivan turhaan :D

- rinnoissa tuntuu välillä viiltävää kipua.

- alavatsa on turvonnu ja painetta tuntuu

- alaselkäänki koskee ajoittain

- pissittää paljon useammin

- lämmöt koholla

- jotenki rauhallinen tai levollinen olo

hehhehe, varmaan kuvittelen noi taas, onko muuten kellään muulla mitään oireita? =)*

monnY yk7 kp 22/27-30

Vierailija
82/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, tässä kans uusi kuumeilija =) minä ja mies kumpikin 83vm, pohjoisesta. Yritys aloitettu nyt elokuussa... jännää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monnylle, meikä vm. 86 ja mies 81. Keski-Suomesta ollaan.

Tämä alkanut viikko tuntuu varmasti vuodelta, koska viikonloppuna olen ajatellut testata. Silloin olisi oletetusta oviksesta reilu pari viikkoa ja tuntemuksia raskautumisesta olen kehitellyt minäkin jos jonkinlaisia.;) Vatsa on kuin ilmapallo ja jännä paineen tunne siellä, etovaa oloa...Kaikki nämä klassiset..:)

Nyt töihin!

dano

84/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käväsin o-puolella ja huomasin että pinostamme tipzuli oli plussannut, varmaan unohtanu käydä kertomassa meille =) onnea kovasti!!!

lisäilin plussan tuonne esittelyihin, nyt niitä todella alko tulemaan.

ON: tässä jännäilen oireiden kanssa. jotenki vaan tuntuu että nyt on oikeasti tärpänny. kävin vessassa äsken, ja tuli vähän, tosi vähän sellasta veristä vuotoa (toivo elää että ois kiinnittymisvuotoa)... oireet tuntuu vahvistuvan kokoajan ja etovaa oloakin ollut... kusella pittää juosta kokoajan, se on ainaki niin selvää ettei sitä voi edes kuvitella. yritän jännätä torstaihin asti, ku testejä ei ookku kaks niin täytyy säästellä, eikä varmaan näkyiskään vielä mitään... ihmettelen kyllä kovasti jos nyt en ole... =(

monnY the hÄtÄhousU

Vierailija
85/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat :) Vaikka itsekin olen melko uusi täällä, niin mukavaa saada lisää uusia mukaan! ...etenkin kun niin monella on onnistanut viime aikoina :)

Mulla on ollut erinäisiä vatsatuntemuksia oikeastaan siitä oletetusta ovulaatiosta lähtien, samoin ajoittaista etovaa oloa. Luulen tosin, että em. oireet johtuvat ennemminkin kesäloman jälkeisestä stressistä kuin raskautumisesta, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;) Reilun viikon kuluttua testaan, mikäli menkat ei ala sitä ennen.

Peukut pystyssä kaikille, toivottavasti ollaan kohta koko pino yhtä plussaa!!

86/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein sit r-testin ja eihän siinä mitään näkyny :D oon ihan jo neuroottinen tän asian suhteen :D

mut sitä ihme vuotoo on kyllä tullu taas vähän, tai silleen jäi paperiin ku kävin vessassa. en kyllä muista että ois koskaan tullu aikasemmin. voi ku olis pieni kyytiläinen sielä tarrautumassa minuun kiinni. kohtuni hedelmä :D hehe :D

hauskaa alkavaa viikkoa kaikille,

monny kuittaa

Vierailija
87/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ray: Olipas reilua toimintaa hoitajalta! Toi on just niin arsyttavaa, kun jattavat sitten arvailemaan. No, toiv kaikki ok!

Monnyllahan on aikamoiset oireilut... Jospa se plussa sielta tarahtaa muutaman paivan paasta! :)

Ja siis mita? Tipzuli unohti kertoa meille plussanneensa! Miten on mahdollista?? Mehan "eletaan" plussauutisista! Halutaan niita kuulla, kun tuovat toivoa meille muillekin!

ON: Ottaa lievasti sanottuna paahan... Kaikki menkkaoireet on TAAAAAAASSSS; hiottaa, syopotyttaa, aknea pukkaa, hermo kireella jne...! Eika yhtaan mitaan raskausoireita. Etta viikon sisalla siirrytaan seitsemanteen yrityskiertoon.... Nain se aika vaan menee! :( No, ensi kuussa kaverin lahettamat tikut sitten kayttoon...

Tinttis

Vierailija
88/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvä tuo lista tuossa alussa, kun välillä minulla ei ole aavistustakaan kuinka monta meitä täällä oikein on, uusia tulee koko ajan. Kiva kun tulee, olisi kurjaa, jos porukka koko ajan vain pienenisi, kun kaikki hyppäävät tuonne o-puolelle. Tai ei siis kurjaa, vaan ihanaa, mutta...:)

Monny: Pidän peukkuja pystyssä, että oireet todellakin olisivat raskausoireita! Siltä kovasti kuulostaa. Koita jaksaa muutama piinaava päivä, tuskinpa raskaustestit vielä näyttävät oikeaa tulosta...

ON: Ehkä se pitää paikkansa, mitä joku sanoi, että koiranpennun tulo taloon auttaa raskautumisessa. Ei sillä, että olisin vielä raskautunut (vaikka mistäs sen tietää), mutta ajatukset ovat kyllä viime päivinä ihailtavasti pyörineet ihan muissa pikkuisissa kuin ihmisvauvoissa. Viikon päästä se tulloo.

Ihan tietoisestikin yritän keskittyä kaikkeen muuhun, turha ressata. Sitä paitsi jostain syystä olen muutenkin kovin rauhoittunut. Ajattelen, että nykyimmeinen kun elää aina sillä asenteella, että "mulle kaikki heti nyt", niin eikös ole ihan oikeinkin, että sitä maailman tärkeintä asiaa saa vähän odottaa. Että osaa sitten arvostaa, kun tulee (tämä on minun näitä seesteisiä hetkiä - olen ihan toisissa ajatuksissa, kun näen jonkun lykkivän lastenrattaita kadulla - minulle kanssa tuommoinen!).

Kärsivällisyyttä kaikille - ja PLUSSATUULIA!

deeli

Vierailija
89/542 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu hurjalta ajatella että teillä joillakin on ollut jo yritystä yli puoli vuotta, kun ajattelee että miltä itsestäni tuntuisi olla tuossa tilanteessa.. ehkä tulen olemaankin, sitä kun ei tiedä :/mutta oikein paljon onnea vauvan yritykseen kaikille kauemmin ja vähemmän yrittäneille..

ON:minulla loppuu pillerit viiden päivän päästä.. pohdituttaa että kuinka kauan menee ennen kuin luomumenkat tulevat.. (parempi jos eivät tule raskauden takia ollenkaan..)te jotka olette käyttäeet yhdistelmäehkäisypillereitä ennen vauvan yritystä, kuin kauan teillä meni ennen kuin luomumenkat tuli..? ajatus tästä epävarmuudesta inhottaa, kun siihen voi mennä kuukausiakin.. mutta kaikki tässä ketjussa uskoakseni elävät epävarmuudessa raskauden/menkkojen alkamisen suhteen..

onko teistä muita jotka opiskelee tai jotka luulevat että lähipiirille raskaus tulee yllätyksenä teidän elämänvaiheen vuoksi..?

tulipas nyt udeltua kaikenlaista.. vastaa ken haluaa :)

jännityksellä tulevaa odottaen tur-koo-si

NIIN JA NIITÄ PLUSSATUULIA TOIVOTAN EDELLEEN :)))

Vierailija
90/542 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas kaikille!

Ja onnea tipzulille, vaikkei itse ole täällä raportoimassa käynytkään ;-)

MonnY: nyt rauha maahan ja parin päivän odotus. Kyllä se plussa noilla oireilla tulee, mutta testasit varmaan liian aikaisin :-) *jännittää*

ON: vaikka päätin, että en rupea keksimään mitään oireita tai elättelemään toiveita, niin eihän tuo pää kuuntele! Nyt on ensimmäiset "oireet" ilmaantuneet, vaikkei ne vielä ees vois tulla, kun oviksesta vasta 3 päivää tänään eli kp22. Eilen ja tänään on nimittäin hirvittävä, karvas maku ollut suussa koko melkein koko ajan. Ei varsinaisesti metallinmaku, jota tuntui muistaakseni pari kiertoa sitten, vaan sellainen karvas. Ja nyt tietty olen saanut päähäni, että tämä on oire, joten olen alkanut tarkkailemaan itseäni vielä tarkemmin. Argh! Eikö tätä asiaa voi unohtaa edes hetkeksi?? ;-)

Menin myös eilen illalla serkulle mainitsemaan tästä karvaasta mausta suusta, niin eikös hän sanonut suoraan, että "oot raskaana". Niin, kumpa olisinkin, mutta en tietty voinut muuta kuin naureskella, että en ole.

Mutta, nyt aamukahvia koneeseen ja plussatuulia kaikille meille ei vielä plussaneille!

Vierailija
91/542 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittyä joukkoonne? Olen lueskellut jo jonkin aikaa, mutta nyt oli pakko liittyä itsekin mukaan. Tellä on kiva palsta. Mulla loppuu pilleriliuska nyt torstaina ja jätän ne sitten pois. Olemme mieheni kanssa molemmat innoissamme asiasta, hän on kuitenkin paaaljon rauhallisempi. Minä jaksan hössöttää asiasta ja lueskella kaikkea vauvoihin liittyvää työn ja muun elämän ohessa.

Tur-koo-si : kysyit onko muita jotka vielä opiskelevat... Minä opiskelen, mutta vauva on nyt haaveissa, koska opintoni loppuvat ensi keväänä ja kesävauva tulisi hyvään aikaan :) Luulen, että perheeni ilahtuu ja ei varmaan tule suurena yllätyksenä, kun olemme mieheni kanssa tunteneet jo yli viisi vuotta. Yritämme kuitenkin niin että vauva syntyisi aikaisintaan kesäkuun lopuilla (ellei siten heti ekasta kierrosta tärppää), jotta ehdin saada paperit.

Kirjoittelen lisää kunhan ruvetaan kunnolla yrittämään.

Eli minä - 87, mies - 84

Pk-seutu

Yritys alkaa elokuun lopuilla.

92/542 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi, tervetuloa jälleen uusille, ja kirsikka, muista että ei se aina heti ekasta tärppää ;) oikeastaan aika epätodennäköstä että tärppää, vai mitä likat?!?!? :D minäki moneen kertaan laskeskelin että vauva ois kiva omille synttäreille (tammikuussa) ja oltiin jo yritetty jo muuan kk. ja nyt vasta tuntuu ekan kerran että ois voinu tärpätä. mutta tottakai se olis kiva ku kaikilla tärppäis heti ku kokeilis tikulla jäätä, mut on tää ihan kivaa tää jännääminenki ;)

kiitos deeli86, tinttuliina ja AIE tsemppauksista :) tsempit auttaa aina ;)

ON: tilasin vihdoin sen vauvalehen, ei ollu ku 39 euroo vuosi ja sai jonku hoitolaukun kaupan päälle (kattoo ny onko sillä vielä käyttöä vaik vuoden päästä) ;) oireet ovat jatkuneet, paineen tunne mahassa kova ja aamulla juostava heti ekana vessaan - pissalle nimittäin. niin ja ruoka maistuu kyllä paremmin ku ennen ;) kokoajan haluttais syödä jotain :D pitää pitää kuitenki nää linjat kurissa (öö...mitkä linjat?) :D oi pitääki lähtiä ottaa sitä foolihappoa äkkiä ennen ku pitää töihin lähteä!!!

monnY kuittaa

Vierailija
93/542 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä uutena toivottaa kaikille oikein paljon onnea yritykseen!!!! :)

MonnY : Tottahan se on että hyvin epätodennäköistähän se heti ensimmäisellä yk:lla onnistua. Itselläkin on niin monta vuotta pillereiden syöntiä takana. Vaikka huomasin että on täälläkin sellainen ihme tapahtunut :D

Kirsikka palailee asiaan kun päästään miehen kanssa kunnolla yrittämään.

Vierailija
94/542 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma oon tyytyvainen ettei heti ekalla onnistanu, koska pitaa ensin totuttautua ajatuksee etta joskus se vauva sitten tulee.

Ja muutenkin nyt on kamalasti paatettavaa. josko uskaltais ostaa talon, kun on taa lama. Autokin pitaisi hankkia ihan piakkoin.

tikkuilusta:

Ma ostin ovistikut mutta en ole testaillut kuin silloin talloin negaa, kun meinaa unohtua. Nyt taitaa olla 14kp/32 eli ovis kai on tulossa piakkoin. Peiton heiluttelu jaa vahaiseksii koska lahdetaan ylihuomenna isolla porukalla matkalle ja sen jalkeen lahtee mies matkoille. Mutta ei se haittaa.

Vierailija
95/542 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, viikonloppu taas päivän lähempänä kuin eilen=) Tää kuumeilu on kyllä totaalisesti vienyt mukanaan...

MonnY, korjaisitko tuonne esittelyyn kohdalleni, että yritys on ollut päällä kesäkuusta -09 lähtien. Sen takia nyt vasta yk2, koska eka luomukierto oli melki kaks kuukautta pitkä. *kiittää* :)

Muistaakseni joku kyseli (olisiko ollut kenties tur-koo-si ?) tuolla ylempänä miten kauan sai odottaa yhdistelmäehkäisypillereiden lopettamisesta menkkojen alkua. Itselläni se tosiaan kesti pari päivää vaille kaks kuukautta. Menkkoja odotellessa r-testejä tuli tehtyä ihan vaan muutamia...;) Nyt siis toista kiertoa mennään ja kp 25 menossa. Tästä pitäisi tulla ihan kohtuupituinen kierto. Mutta toki on yksilöllistä, että kuinka nopsasti kroppa palautuu pillereiden lopettamisen jälkeen.

Nyt nauttimaan ulkoilmasta!!

Vierailija
96/542 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille ja tervetuloa uusille! Ihana, kun uusia tulee niin paljon. Osa voi siis hyvällä omalla tunnolla siirty O-puolelle :).

MonnY: Tsemppiä sulle!! Mä testasin "salaa" jo sunnuntaina, kun en jaksanut odotella. :-) Negaahan se näytti. Muutenkin oireet on kuin menkat alkais. Eli ehkä tänään tai huomenna menkkaillaan :(.

Kovasti ihmetetyttää, kun en pysty bongaamaan ovista tuntemusten kautta. Tikut on kai hankittava tai sitten sylkitesti. En oo vielä päättänyt. Olisi kiva tietää ovuloinko normaalisti "normaalina" aikana, vai miten on.

Ihanaa, enää muutama päivä viikonloppuun! :)

Lumileopardi yk2, kp 29/29-30

97/542 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi85, mies -84

Yritys aloitettu 05/09

Vauvakuumetta on podettu reilun vuoden ajan ja yrityskerrat aloitettu toukokuussa. Ei ole vielä tärpännyt, joten seuraavaa ovista odotellessa..

98/542 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

dano: nyt on korjattu se sun teksti tuolta =) sori virheestä, en vissii ossaa laskia =D

kirsikka: näinhän se on, joillaki tärppää heti, joillaki ehkä vuoden päästä... =)

lumileopardi: kiitoksia tsempeistä, niitä tarvitaan kovasti! eihän sitä tiedä jos ne menkat ei alkaiskaan ;)

ON: oireita ei oo enää niin paljon *iikS* ... oon nyt tehny täs testin joka aamu niinku kolmena aamuna peräkkäin eikä vielä oo plussaa näyttäny.. mut ei se vielä välttis pitäiskään näkyä, oon liian neuroottine =D mut ei oo kyllä ollu menkkakipuihin viittaavaakaan yhtään , onneksi.. pitäis vielä muutama päivä jaksaa ennen ku se plussa varmasti näkyis (jos näkyis).. en vaan käsitä jos sitä ei tuu vaan täti punainen, en oo oikeasti voinu kuvitella näitä oireita...

plUssatUulia kaikille tasapuolisesti...=)*puhaltaa*

MonnY kuittaa

kp 24/27-30

Vierailija
99/542 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti menkat alkaa heti aamusta eikä tunnu tällä hetkellä alavatsassa menkka tuntemuksia. huomenna jos ei ala ni testin tekoon. sinne asti nyt odottelen kun onnistuin sotkemaan kaks testiä tänää. en kyllä uskoisi raskauteen

Vierailija
100/542 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin mua ihmetyttää tää että ihmiset oikein tekemällä tekee niitä vauvoja. Mä lähinnä säälin kavereita joista kuulin et ne on raskaana... Ja tosissani luulin, etta niiden elämä on nyt siinä, kun jo alle kolmikybäsenä niitä teki ja niitä myos itseaan harmitti tuo vauvan tulo. Mitäkohän ne ajatteli kun ma vaan voivottelin niiden kohtaloa ”ottamalla osaa” niin kuin hautajaisissa on tapana sanoa...

Ja eihän mua ne vauvat kiinnostanu pätkääkään, lähinnä ne oli meluhaittoja missa niihin tormäsinkään. Tuntuu kun olisi tynnyryssa elänyt ? Ei ne vauvat nytkaan hirveesti jaksa kiinnostaa mutta ikä painaa ja miehellä on vauvakuume. Mutta mielenkiintoista tämä raskautuminen projektina on.