Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoishaaveilijoiden syksy :)

Kommentit (542)

Vierailija
41/542 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

aloin taas kirjoitteleen muutaman kuukauden tauon jälkeen. Pitäis varmaan mennä kirjoittelemaan tuonne lapsettomuushoitopinoon, mutta enemmän miellän itseni esikoisesta haaveilevaksi.

Mullahan oli pitkät kierrot 40-90 ja syyksi löydettiin (ultralla) PCO eli monirakkulaiset munasarjat.(yksityisellä)

Hoitona clomifeenit, joita nyt syönyt tästä kierrosta. Tällä viikolla pitäis menkat tulla, mikäli kierto lyhentynyt lääkkeiden ansiosta. Näiden pitäis auttaa myös ovuloimaan, mutta ovistikuilla en sitä havainnut (loppui kesken tuossa kp15). Joten sen jälkeen toivottavasti ovuloin.

Toivottavasti nämä kuitenkin auttavat. Hoitoon olen jonossa ja marraskuussa olis aika. Siihen mennessä toivon, että tuottavat toivottua tulosta, ettei tarvitse alkaa miettimään muita hoitoja.

Ihana kuulla, että täällä on muutamalla jo tullut plussia. Sitä minäkin kovasti odotan :)

42/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomentapäivää taas kaikille!!! :)

ihana aamu, ku heräski ajoissa ennen töitä niin kerkes tekee juttuja (pesee pyykkiä, käyttää koiran kunnon lenkillä yms) :)

niin, eilen tuli siis ovistestistä n. klo 17 ekan kerran ihan selvä vahva viiva, eli ainaki ovuloin tässä kierrossa. ja tänä aamuna ku tein niin ei näkyny viivaa juuri ollenkaan. eli nyt solulle vaan onnea matkaan :D ainaki nuijapäitä pitäis olla liikenteessä =)

hehe, oonpa mä hassu =)

hÖpsÖsti terkuin

mOnnY yk7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani urkin MonnYlta, että mikäs se nyt on se tilanne sitten sen ex:n kanssa....eli onko se eksä vai nyksä? ;-) Älä ota pahalla, kuhan olen utelias... Ja jos se on eksä, niin kait te ootte puhuneet siitä, että jos plussa tulee, mitä teette..?

T: utelias-AIE :D

Vierailija
44/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olleeni jonkun kiertohäiriön kourissa (koska silkan negan testasin silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa), mutta "varmuudeksi" eilen kp 39 tein testin, joka yllätyksekseni näytti plussaa! Tänään uudestaan ja samaa näyttää.

TODella epätodellinen olo nyt. Huh hui. Voiko tää nyt olla totta?? Plussatuulet taitaa nyt tosissaan puhaltaa :D

ihan pihalla, Han

45/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Han!!! :) ihana kuulla taas plussauutisia :)

AIE: olenkin miettiny että koska joku kysyy jotaki tollasta :) no tilanne on tällä hetkellä se, että koska ei olla erossa vaikka ollaan erottu ja oon jo mielessäni ajatellu että jos se plussa tulis niin jatkettais ehdottomasti seurustelua. tiedän että se ei ole oikein, että lasta ei saa tehä parantaakseen suhdetta, mutta nää asiat on edenny niin kauhean pitkälle että en vaan kerta kaikkiaan pysty kuvittelemaan ettei sitä vauvaa olis sitten tulossa kuukausiin tai jopa vuosiin. ja mitä mun eksään tulee, se on alkanu näyttää mihin se pystyy, todella yrittämään näyttää ettei se oo niin kusipää mitä mä luulen. =) toivottavasti nyt jatkuu tää hyvä "sää" ja kaikki menee hyvin. onhan tää aika riskipeliä, niinku mitä ollaan yhdessäki puhuttu, että jos tää ei sittenkään toimi tms, mutta kummatki on sitä mieltä että ollaan "oikeutettuja" siihen yhteiseen lapseen koska sitä niiiin paljon yhessä haluttiin. mutta elämässä on kait pakko ottaa joskus jotain riskejä, tämä jos joku ainaki on sellainen. haluan uskoa ja toivoa vain parasta tämän suhteen ja plussan eteen, mutta pitää tietysti myös varautua pahimpaan. ei nää todellakaan ole mitään yksinkertaisia asioita ja voi olla, etten kykene nyt tarpeeksi ajattelemaan järjellä tai sit uskon niin paljon että tästä tulee vielä jotain...

ihan hyvä että kysyit, oon halunnu kertoa tuon jo aikasemmin mut oon aatellu että ei kellään varmaan sitä vertaa kiinnosta mun seurustelusuhde... mutta kiva että kiinnosti =) jotenki helpotti vaan... =)

aUrinkoterkuin

MonnY

Vierailija
46/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, kun alkoi plussia satelemaan! Onneksi olkoon Han! Mahtava juttu! :)

Odotusta odottavan aika on pitkä... Kahden viikon päästä aion tehdä testin, jos ei ole tullut täti kylään. Vaan kun sitä ennen voi tapahtua vaikka mitä... Mutta kiva tehdä edes pienimuotoisia suunnitelmia, kuten asettaa testauspäivä. :D Isompiin ei vielä pysty, kun ei ole aihetta. Pakko olla jotain uskoatoivoa. Olen 'päättänyt', että nyt tärppää, tai on tärpännyt jo! Kun olisikin siitä päätöksestä kiinni...

Onnea plussanneille ja onnea myös meille muille, että plussatuulet puhaltelisivat vielä meidänkin liepeillä! :)

Ronja

Vierailija
47/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saturnin ja Han kanssa!! Ihan mieletonta! Vihdoinkin niita plussia alko ropisemaan! Kuka seuraavaksi?? ;) Onnea kovasti!

Ja tervetulo mukaan Tipzuli! :)

Ma oon pikku hiprakassa... Ihana kesailta, tosi lamminta! Piti ottaa viinia terassilla sen kunniaksi! :)

Mitahan Outiille muuten kuuluu?????

Tinttis

Vierailija
48/542 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onpas kiva lukea plussauutisia..:))))IHANAA!!

Nyt jo 5 plussaa tässä pinossa !!

Minäkin mietin mitä outiille kuuluu?

Ja kiva kun Monny kerroit teidän suhteesta hieman, minäkin mietin sitä että jos saatte plussan nyt niin mitä tapahtuu :)

Tulee itsellekin sellanen olo että jospa se meilläkin tärppäis, paitsi et jos ois seksiä tarpeeksi ;) Onko muilla ei plussanneilla touhukertoja kuinka monta per vko? about?

Tuntuu et itsellä on seksihimot katossa ja miehellä maassa :(

Pitäs ehkä alkaa tikuttelee mutkun en haluisi niin turhaanhan mä täällä marisen :)

manta1 kp25

Vierailija
49/542 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea minunkin puolestani plussanneille, aivan huippu juttu :) Vaikka oma yritys on vasta alkutekijöissään, niin tuntuu kyllä aina yhtä hyvälle lukea muiden onnistumisesta! Ehkä minäkin jonain päivänä, toivottavasti jo pian..?

Mulla on menossa toinen luomukierto, kp 14. Edellisen kierron pituus oli 32, mutta saas nähdä millaiseksi kierto tasoittuu, pillereiden syöntiä ilman "taukoja" kuitenkin 10v. takana. Vatsa on ollut nyt muutaman päivän TODELLA kipeä ja olo on ollut muutenkin melko turvonnut, mutta ei menkkojen pitäisi vielä tulla..? Oon pähkäillyt, että onko tämä ovulaatiota, stressiä vaiko vain kehon reagointia luomukiertoon, mutta se jää ilmeisesti nähtäväksi. Onko teillä muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia ekoina luomukiertoina??

Ronjalle tiedoksi, että vaikka rennolla asenteella pyrinkin menemään eteenpäin, niin mulla on myös merkattu kalenteriin päivä, jolloin teen elämäni ensimmäisen raskaustestin mikäli täti ei tule sitä ennen kylään ;) Jännittävää!

Vierailija
50/542 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han: Onnea tuhannesti! Peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin ja asukki pysyy mukana! Ihana uutinen. Näitä plussia sitten todellakin rupes ropisemaan, toivottavasti meno jatkuu...

Monny: nämä asiat ei todellakaan ole mitenkään yksinkertaisia todellakaan. Ymmärrän täysin kantasi. Enkä jaksa uskoa, että jaksatte yrittää ainoastaan mahdollisen lapsen takia, vaan taustalla tuntuisi kuitenkin olevan vielä kiintymystä toisiin. Hyvä niin. Mutta muista kuitenkin, että (ainakin kertamasi tarinoiden perusteella) miehesi tuntuu olevan se, jolla on ehkä enemmän tarvetta parantaa tapansa. Hienoa, jos hän yrittää nyt tosissaan. Lapsia ei saisi tehdä vain suhteen parantamiseksi, mutta ehkä jo pelkkä yritys saisi teidän suhteen paranemaan ja koette vielä yhteisen tulevaisuuden. Näistä asioista kun ei koskaan tiedä, joten toivotaan parasta ja onnea yritykseen! :)

ON: ovista ei vieläkään bongattu. Kierto kun on niin sekaisin, niin luulisin sen tulevan viikonloppuna, mutta voihan se olla, että se tulee vasta parin viikon päästä. Jos siis kierto venyy siihen 42 kahteen päivään. Että tikutella tässä saa aika monta päivää vielä! Limojen ja tuntemuksienkaan puolesta ei oo sitä tunnetta, että ovis olis ollut, joten toivo siitä vielä elää. Mitä pidemmälle tässä mennään, alkaa kuitenkin hieman jännittää, että ovuloinkohan mää ollenkaan. Toivotaan, että ovulaatio kuitenkin tapahtuisi, ettei mitään olisi vialla! Nyt on onneksi kuitenkin syksy niin tohinaa täys, että vähän ehtii ajatella muutakin kuin vauvajuttuja. Josko sekin auttas, ettei niin keskity vain tähän projektiin vaan ottaa vähän löysemmin rantein ;-)

Plussatuulia kaipailen myös meille "lopuille". Puhaltakaa nyt tännekin päin plussanneet ihmiset. :D

Ps. myös mua mietityttää, että mitähän sille outiille kuuluu....

Vierailija
51/542 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janet - tuo kyllä kuulostaa siltä, että ovis on päällä. Minulla kanssa nippasi vastsasta ja oli tosi erilainen olo muusta kierrosta, joten nyt vain peittoja heiluttelemaan!

Ja Manta1 - ei se ilmeisesti se peittojen viuhuttelen määrä välttämättä, vaan se laatu ja hyvä ajoitus. Itselleni kävi niin, että olin laskenut torstain olevan oikea ajankohta, ma ja ti heiluteltiin peittoja, kun mies kävi kuumana, mutta sitten keskiviikkona siltä meni into, kun tajusi minun tehtailevan liikaa tätä vauvaprojektia...!

Joten ke, to ja pe ei tehty mitään. Lauantaina sitten heiluteltiin jälleen, mutta uskoin sen olevan jo liian myöhäistä. Se missä vaiheessa minulla tärppäsi, en voi tarkalleen sanoa, mutta luulisin, että jos mies on oikein innostunut, niin ne pienet veijarit jaksavat väijyä pitempään sitä munasolua :)

Kuulin tänään erään kaverini sairastaneen sikainfluenssa viime viikolla ja tajusin vasta nyt, että se saattaa todellakin tarttua.... kauhistuttaa koko ajatus ja mietin mitä kamalaa se voi tässä vaiheessa alkiolle tehdä....

Vierailija
52/542 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kirjoittelinko tähän pinoon vai oliko se huhtipinoon, mutta nyt olen siis päättänyt että tässä kerrossa tärppää hinnalla millä hyvänsä. (plussa tulis omiin synttäreihin ja syntymä miehen synttäreihin joten tarkkamarkka säästäää ;) )

Nyt siis greippimehut kehiin ja ovistikut pöntönviereen... Särkylääkkeet kankkulan kaivoon ja päälläseisontaa jokaisen kerran jälkeen :D Pitäisköhän vielä ottaa toi ällöttävin bongaamani konsti käyttöön... Peiton heiluttelun jälkeen kuukuppi paikalleen jotta ei pääse karkuun :D:D:D Ai kauhia että ihmiset on kekseliäitä...

Jostain bongasin joskus tutkimuksen että tosi suuri prosentti lapsista syntyy todella lähellä joko äidin tai isän syntymäpäivää... Positiivisia aatoksia ja silleen? Ei kai tässä muukaan auta... Minä kun olen elämäni ollut varma että paksuunnun jo kalsareiden pesemisestäkin vaan toisin näyttää käyvän... Turhaan siis mies hoitanut pyykkihuoltoa neljä vuotta :D

- Yrittäjä

yk4 3/28-30

53/542 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIE:

niimpä, oot aivan oikeassa. Kyllä meillä tunteita on tottakai ja kiintymystä toisimme. Ja todellaki haluttais kummatki että elämä tästä näyttäis sen aurinkoisen puolen tässäkin suhteessa. Onhan se aika paljon ku tuo ukko lupas lopettaa viinan juonnin ja mennä ehkä psykiatrille, koska se ei vaan pysty purkaa niitä asioita ulos mitä sillä on. Kiitos ymmärryksestä, et uskokaan miten paljon merkitsee kuulla että jotku ymmärtää mitä mun kannan asiaan, eikä vaan ajattele että "tuolle ei ainakaan sitä lasta"-tyyliin. Ja kyllähän mie varma siitä olen että musta tulee vielä hyvä äiti tässä joku päivä :D

ON: ovis oli siis muutama päivä sitten. jotenki tuntuu että kerrranki vois todella tärpätä, en tiedä johtuuko noista teidän muiden plussauutisista. mutta vatsaa hieron siihen malliin ku siellä joku pikku tirri olis =D vaikka eihän siellä viellä mitään voi edes olla. ukko katteli tuossa kalenterista eilen nimiehdotuksia pikkuselle (osaa seki olla aika ihana) =) en tiedä sitten, ehkä se ku oli niin selvä tuo ovulaatio ja kaikki ja ajoitukset kohdallaan ja kaikki niin tuntuu että NYT ois vihdoin se aika tärpätä... =) enkä oo ennen aikasemmin paitsi ihan yk1:llä ajatellu tälleen. niinku jotenki tosi outoa. en käsitä =D

pluSSatuulia kOvasti kaikille!!!!! =)

gOOd hair mOrning

mOnny yk7

Vierailija
54/542 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän plussauutisista. :) Kovasti niitä plussia kyllä kaivattiinkin jo tähän pinoon. Tarrasukkia minäkin toivottelen teille kovasti.

Paras ystäväni kertoi eilen odottavansa esikoistaan. Tietysti olen onnellinen heidän puolestaan, mut jotenkin on kuitenkin helpompi iloita tän meidän pinon plussauutisista. Mies oli aika hajalla asian kuultuaan, kun niin kovasti toivoo sitä pienokaista meillekin.

Outii: Mitenkäs siellä menee? Vielä koitan pitää peukkuja, et kaikki oliskin hyvin.

Tessa: Kiva jos kirjoittelet tässä pinossa, niin mulla on ainakin yks kohtalotoveri. Mulla siis myös vaivana nuo pitkät kierrot, yleensä 60-90, mut joskus vähän lyhyempiäkin. Onko sulla ollu jotain muuta lääkitystä ennen Clomifenia?

).( Aamulla kävin lääkärissä ja onneks se oli kiva ja otti mun kierto-ongelman tosissaan, toisin kuin se gyne keväällä. Kirjotti Terolut-reseptin kiertojen säännöllistämiseksi, toivotaan, et siitä on apua. Verikokeissakin kävin ja tuloksia pitää soitella perjantaina, jospa kaikki olis kunnossa ja voin alottaa lääkityksen ensiviikolla. Jos ei muuta niin ainakin uutta toivoa tuli tähän yritykseen, kun voi edes kuvitella ovulaationkin joskus tapahtuvan.

-ray

Vierailija
55/542 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään menkkojen vikoja päiviä (kai). Ja menin sitten tilaamaan ovistestejä, vaikka kuinka yritin olla tilaamatta :D. Halusin ihan sen takii tilata, et oppisin tunnistaa oviksen itteltäni, ja jos tikut näyttää plussaa ni seurailen samalla mahollisia ovisoireita..jotta jatkossa tunnistan oviksen ilman tikkuja! mut saas nyt nähä.

Vierailija
56/542 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonnY: mahtavaa, että mies on todella lupautunut selvittämään ongelmiansa. Se on muutenkin tärkeetä, saati sitten jos ja kun se lapsi on tuloillaan, koska se isäksi tulo ihan varmasti nostaa esiin semmoisiakin asioita, joita ei ole halunnut käsitellä. Eli hyvä aloittaa se selvittely jo nyt. Toivotaan nyt tosiaan, että saatte asianne järjestykseen ja voitte onnellisina jatkaa yhdessä, jo ihan ilman sitä vauvaakin. Joka tietty tulee, kuten meille kaikille! :D

ON: ei mitään ihmeellistä, kun ei ovista kuulu, vaikka kuin on kp17. Tikutellaan ja seuraillaan... Ja yritetään tänään saada mies päiväpupuiluun ennen kouluun menoa, kun ei tartte tuossa töiden ja koulun välissä ruokaakaan laittaa... ;-)

Plussatuulia edelleen kaikille ja jaksamista pupuiluun.

57/542 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIE: aivan, näinpä näin =) pitääki kattoa sitte että ei tee aivan turhia lupauksia sekään että patistaa sitä sit muistelee jos meinaa unohtua ;) kiitos vielä ku jaksoit "kuunnella" mun tilitystä, helpotti todella kovasti. aina helpompi puhuu ulkopuoliselle ku jollekki kaverille esim.

ON: kauhea vauvakuume! kävin tänää kaupassa ja pakko oli ottaa uusin vauvalehti mukaan =) oli muuten hitsin hyviä juttuja, vaikka vasta silmäilin.. ajattelin jo että pitäiskö tilata lehti, ku nyt vain jonku 38 euroo vuosi... mut sit jos sitä lasta ei alakaan kuulumaaan... no täytyy miettiä vielä ;) hitsin välipäivät, tulis äkkiä loppukierto ja jokunen pieni odotettu ylläri. aina sopii toivoa =) täytynee tilata lisää raskaustestejä, loppuneet jo ne 10 jotka sillo muuan kk sitte tilasin (tosin siskollekki menny muutama) =)

mitäs muille kuuluu? oottekos jaksanu ahkerasti pupuilla? kuinka moni tikuttelee ovista? =)

plussatuulia kovastikki!!!

monnY yk 7

Vierailija
58/542 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tein sen eile... Mää ostin laatikollise tikui mikkä pitäis ny antta sit kahre viiva erest informaatiot kosk pitäis alkkaa hydraulissii harjotuksii harjottamaa.

Mies vielä työmatkalla ja huomenna tulee himahan... Lähtee siitä noin 4h päästä seuraavaan reissuun lontooseen ja palaa sieltä juuri oivasti siihen hetkeen kun ensimmäiset tikut pitäis alkaa kasteleen... Välineurheilu kunniaan ja kaikki konstit käyttöön sodassa ja rakkaudessa...

Vierailija
59/542 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama juttu! Ma oon kanssa paattanyt, etta meidan vaavi oottelee aitinsa synttareita! Eli tassa kuussa siis tarppaa! :D Ja jos ei tassa kuussa, niin sit se varmaan oottelee isansa synttareita ja vanhempien pitaa sit odotella pari kuukautta lisaa... ;)

Sain tanaan postissa kaverilta ovistesteja, etta ens kuussa sit testaillaan... Vaikka oviksen aikaan niita kipuja on, niin haluan silti tietaa, etta tapahtuuko se ihan oikeesti ja missa vaiheessa...

Tinttis (huolissaan Outiista...)

Muokkausta... Niin ja toi oli siis tosi hauska/allottava/loistava idea toi kuukuppi!! =D

Vierailija
60/542 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu tännepäin, on ollut jotenkin tosi hyvä päivä :) Vatsanväännötkin on nyt menneet ohi, ja oon melko varma, että ne liityivät ovikseen niin hassulta kuin se itsestä tuntuikin (kivut oli oikeasti aika massiiviset) ;) En oo tikutellut vielä ollenkaan, vaan oon yrittänyt opetella tuntemaan ovista ihan luomumenetelmillä.. Peittoja on nyt siis heiluteltu varsin aktiivisesti huumoria unohtamatta.. En muista milloin oltaisiin viimeksi miehen kanssa naurettu sängyssä yhtä paljon kuin viime päivinä ;)

Mitenkäs muut? Mua kans kiinnostaisi kuulla miten Outii jakselee, toivottavasti kaikki on hyvin! Pidän myös peukkua MonnYlle, toivottavasti saatte suhteenne entistä kukoistavammaksi!

Plussatuulia ja hyvää mieltä toivotellen, Janet