Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoishaaveilijoiden syksy :)

Kommentit (542)

Vierailija
461/542 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tullut paljon tekstiä parissa päivässä,en oo paljo koneelle kerinnyt kun kaikenlaista hommaa ollut. tänäänki appivanhemmilla meni koko päivä :)

kovasti toi vasen nivunen on ollut kipeä täällä :/ tiedä sitten mistä johtuu,jo viikon verran jomottanut oikein kunnolla.kävely tekee kipeää ja asennonvaihto nukkuessa myös.. :s noh,kai sitä pitää lääkäriin päästä jos ei lähde tuo kipu :D oon vaa huono meneen,ennenku pää kainalos vasta..

tänne ei mitään kummaa siis oikeestaan. nyt odotellaan josko se täti tulee kylään :) kp 26/28 :)

PLUSSATUULIA NYT PALJON TÄNNE +++++++ toivotaan että päästäis kaikki heinäkuun hedelmää odottamaan :)

Vierailija
462/542 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uutena ilmoittaudun ja pahoittelen etten osaa käyttää ilmeisestikään koko keskustelupalstaa, enkä oikein tiedä minne väliin tämäkään viesti siis tulee.. kärsivällisyyttä siis jos sekoilen menemään.

Eli siis:

Minä(MiiaMar)-88, kihlattu -87

TJOT alkanut 10/09

Eli..Lopetin e-pillerit syyskuun lopulla silloisen raskausepäilyn vuoksi, mikä osoittautui mitä ilmeisemmin kemialliseksi. Molemmat olemme vauvakuumeilleet ties miten pitkään ja kovasti petyimme, etten raskaana ollutkaan, vaikka pillereitä ei vielä pois oltu jätettykään. Päätimme kuitenkin, etten enää niitä uudelleen aloita, pois ne olisin kuitenkin jättänyt alkuperäisten puheiden perusteella keväällä. Toukokuussa valmistun ja ehtisin juuri ja juuri saada opinnot loppuun vaikka heti tärppäisi, samoin sulhonikin.

Ajattelimme aluksi että kumilla mentäisiin hetki, mutta se ajatus jäi ennenkuin ehti edes kunnolla kehkeytyäkään.. Jotenkin juttuja luettua olettaa että tuskin sitä heti tärppääkään (6 vuotta pillereitä takana), toisaalta tiedän että sekin täysin mahdollista.

Jännittävää tästä nyt tekeekin se, että luomumenkat tulisivat tämän viikon lopulla jos noudattaisivat edes mitään logiikkaa. Toisaalta monella lopettaneella voinut mennä sen 3kk ellei yli, että luomut tulleet. Toisaalta koska TJOT on aloitettu saman tien, jännitän milloin viitsisin testailla, vai oletanko vain että no, se nyt kestää muutenkin että luomut alkavat.

Viimeisen normaalin taukoviikon aikana tuli tyhjennysvuoto, jonka jälkeen söin uutta liuskaa vajaan viikon, minkä jälkeen lopetin, koska testit näyttivät haaleaa plussaa kunnes negaa.(myös hcg verikoe otettiin ja en tosiaan ollut raskaana, eli ehkä sitten kemiallinen, oireetkin helpottivat..) Pillerit lopetettuani tuli uusi parin päivän tyhjennysvuoto, eli sen perusteella odottaisin jo kohta puolin jonkin asteisia luomuja..

Huh. Tulipa selitettyä enkä tiedä miten sekavasti. On vain niin paljon asiaa mielessä ja vain parille kaverille viitsin aiheesta vielä puhua, että olen aivan innoissani jos nyt onnistun itseni änkemään mukaan tänne palstalle.

Olisimme siis todella iloisia plussasta, toisaalta emme aio tikuttaa tai mitään, koska kiirettä ei ole joten tulee jos on tullakseen.

Eli sellaista täällä päin. Elämme jännittäviä hetkiä sisko kullat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/542 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Onpa taas aikaa vierähtänyt sitten viimeisen käyntini ja paljon näyttää tapahtuneen. Paljon onnea plussanneille ja uusille kuumeioijoille tervetuoloa :)

Thelmalle tsemppiä, todella ikävä uutinen!

Ja AIE, toivotaan parasta, että olisi kuitenkin väärä hälytys.

ON: täällä kp 17 ja ovista jo tikuttelin. Haaleaa viivaa tulee, mutta ei lähellekään yhtä tummaa kuin kontrolli-viiva. Ei siis uutta raportoitavaa toistaiseksi. Ovis-tuntemuksia ei myöskään vielä ole. Katsotaan, mitä tapahtuu. Kiertohan on ollut tosi epäsäännöllinen eli ovista ei vielä välttämättä edes ala kuulua vähään aikaan. Ei jaksais odottaa. Toivon niin, että tässä kierrossa tärppäisä.

Plussatuulia toivotellen,

Ansku yk4, kp17/??

Muokkaus: Hah, täällä ei näköjään osata enää kirjoittaa :D

Vierailija
464/542 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!

Suuret pahoittelut ja voimahalaukset Thelmalle ja AIE:lle!

Mulla menossa vasta kp 12, ja alavatsaa juilii. Voiskohan olla jo oviskipuja? Toivottavasti! Viimeiset kaks ovista on ollut kyllä vasta kp 17-18, joten voi tää olla jotain muutakin. Mut ois huippua jos kierto lyhenis! Täytyy varmaan koko loppuviikko toimia vauvansaannin hyväksi, ennenkuin mies häipyy reissuun..

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)

pienimyy kp 12/32

Vierailija
465/542 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Mulla siis luultavasti on ollut ovulaatio eilen tai on tänään, ja nyt on omituista jomotusta ollut monta tuntia alapäässä. Siis ihan emättimen suulla, mutta kuitenkin sisäpuolella tuntuu että jotain lihaksia/luita jomottaa. En oo ennen ovulaatioita tuntenut, voiko ovulaatio tuntua tuolta? Vai mitä muuta tämä vois olla? Onko kellään ollut vastaavaa?

Yritin vähän googletella, mutta en löytänyt vastaavia oireita muilta kuin raskaana olevilta naisilta! En kuitenkaan usko olevani raskaana, koska edelliset kuukautiset olivat aivan normaalit ja nyt on vasta kp 14/25-26.

Että semmosta huolta mulla tänään. Tsemppiä lapsentekoon kaikille!

Helja

Vierailija
466/542 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIE:lle tsemppiä odotteluun, toivottavasti tilanne kääntyy hyväksi.

Mulla on aikalailla ankeat fiilikset vielä. Jotenkin on vaan tyhjä olo ja pelko siitä, että mitä jos näin käy uudestaan, vaikka yksi KM voi olla vaan huonoa tuuria. Hetkellisesti on parempi olo ja sit taas tulee itku. En olis uskonu, että voi tuntua näin pahalta menettää jotain, jonka olemassa olosta on tiennyt vasta vähän aikaa.

Kävin tänään neuvolalääkärillä tarkistuksessa ton KM:n takia, kun neuvolantäti piti sitä hyvänä ajatuksena, kun soittelin ma ja peruin aikaa. Kohdun koko vastasi viikkoja 5-7 eli kyllä siellä oli asukki ollut vähän aikaa, ei vaan syystä tai toisesta siellä pysynyt. Hyvin on tyhjentynyt ja vaikuttais siltä, ettei mitään raskausmateriaalia ole jäänyt. HCG täytyy vielä käydä labrassa mittauttamassa.

Lääkäri kehotti pitämään yhden kierron taukoa yrityksestä. Kun kyselin, miten tarkkaa tuo asia on, totesi sen olevan oppikirjaohje. Mulla noi kierrot on vaan niin perhanan epämääräiset ja pitkät, että ärsyttää odottaa joku 40-60 päivää, että tää kierto menee ohi ja sit ruveta yrittämään taas.

Älkää antako mun negatiivisten fiilisten pilata omia tunnelmia. Tsemppiä kovasti kaikille tähän yritykseen ja tietty niitä plussatuulia.

Thelma kp4(?)/miljoona

Vierailija
467/542 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Mun piti niiin perusteellinen selvitys tehdä kaikesta mutta jäin koukkuun teijn kirjotuksiin ja nyt on jo kiire :)

MUTTA, kirjotin jo tuohon toiseen "syksyn yrittäjiin, muitakin" mutta huomasin tämän, taitaa olla aktiivisempia ihmislapsia täällä:)

Joka tapauksessa haaveillaan (minä -83 mies -79) esikoisesta toistaiseksi ilman mitää kiirettä joten ehkäisy lopetettiin n.3-4 viikkoa sitten. Eli 4 viikkoa sitten otin viimeisen pillerin ja 3 viikkoa sitten oisi "tauon" jälkeen pitänyt aloittaa.

Menkat tuli silloin, tosin keti noin 2 päivää (yhdellä välipäivällä?!?!?!) joten tein tetin joka oli nega. Vaihdoin pillerit noin vuosi sitten ja sen jälkeen menkat kokoajan pienentynet ja lyhentyneet. Joka tapauksessa, nyt odottelen niitä ekoja luomumenkkoja JA SITTE MÄ ISKEN. Tai siis mun mies ;)

Eli:

Minä -83, miekkonen -79

yritys aloitettu 09/09

Vierailija
468/542 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa vaan Elf83 ! :)

ON: täällä odotellaan niitä menkkoja alkavaksi viimeistään perjantaina. ei oikeestaan mitään oireita mihinkään suuntaan,ehkä hyvä vaan,niin ei sitten pety liikoja jos/kun täti tulee kylään.. :)

kovasti kyllä toivoisin että tärppäis,vaikka aika harvalla ilmeisesti tärppää ekasta kierrosta?.. ainahan saa unelmoida ! :D

kp27/28,yk1

plussatuulahduksia kaikille tasapuolisesti ++

niin paljon meitä uusia tullut joten jos esittäydyttäis ja kerrottais kaikki vaikka minkä ikäisiä ollaan,mistäpäin,ja "siviilisääty"? ja tietty koska yritys alkanut :)

elikkäs,minä -88,mies -80, helsingistä,ja naimissa ollaan,yritys alkoin 09/09 :)

Onko muuten tietoa MonnYsta kellään? tuota päivitystä ajattelin,että kukakohan osais? :D

Vierailija
469/542 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä -90, mies -88, satakunnasta, avoliitossa/kihloissa, yritys alkoi 10/09

ON: mulle ei kummempia, miehestä huomaan et todella on alkanut vauvaa toivomaan! Multitabsin raskausvitamiineja oon jo viikon syöny. Appelsiinimehua kans foolihappojen takia :) Oon vähän hurahtanut. Kuinka moni teistä on jo ostanut vauvalle jotain vaikka ei olisikaan raskaana?

Yk 1 kp 11/??

Vierailija
470/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä kerroin tuosta kummallisesta jomotuksesta, niin päivän mittaan sitä alkoi tulla harvemmin ja nyt illalla ei oo ollut enää juuri ollenkaan... Oiskohan se sitten voinut olla ovulointikipua? Kummallista vaan kun tosiaan oon ilman ehkäisyä ollut viimeset noin viis vuotta ja en muista tommosia kipuja tunteneeni.

Mun esittely onkin jo listassa, mutta kun ei muutakaan tekemistä nyt oo, niin esittäydyn uudestaan:

Mä oon syntynyt -82, mies -80, kesällä mentiin naimisiin. Vauvasta ollaan haaveiltu jo pitkään ennen kuin mentiin naimisiinkaan, mutta elämäntilanteen vuoksi vasta elokuussa ruvettiin oikeasti yrittämään. (Nyt alkaa tuntua siltä että olisi pitänyt aloittaa se yritys muutamaa kuukautta aikaisemmin niin olisi ehkä nyt jo raskaana!)

Ootteko muut miettineet jo kuinka monta lasta haluaisitte? Eihän sitä tietenkään voi vielä varmasti tietää kun mieli voi muuttua sitten kun on yksi tai kaksi lasta, mutta nyt tuntuu että mä haluaisin ehkä neljä. Ja mielellään niin että olisi molempia sukupuolia ja aika lyhyellä välillä, niin että kaikki neljä lasta syntyisivät 6-10 vuoden sisällä.

Tulipa aika tarkka määritelmä, oon todellakin miettinyt tätä ja haaveillut isosta perheestä! Suunnitelmat voi muuttua myöhemmin mutta saahan sitä haaveilla!

Höpöttäväisin yökukkuterveisin,

Höpsähtänyt Helja, yk 3, kp 14/25-26

Vierailija
471/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelmalle pahoittelut km:stä. Voimia ja jaksamista, vaikka tiedän, ettei helppoa ole :(

MonnYstä ei vissiin mitään havaintoa??? En oo nyt käynyt lukeen jokaista viestiä, että en tiedä missä sitä neitokaista pidätellään, mutta huomasin vaan, että muutkin sitä kaipaili...

ON: "tuomiota" vielä odotellaan, mutta hiivin varovaisesti takas, sillä tänne minä sitten viikon päästä takaisin tulen, se on ihan varma. Kaikki raskausoireet ovat häipyneet kuin tuhka tuuleen, mikä kertoo siitä, että raskaushormonien taso on varmaan aika hyvin jo laskenut. Haluais vaan sinne ultraan mahd. pian, että sais asiat etenemään ja uuteen kiertoon pian! On jotenkin sellainen tunne, että kun kerta ei kehitys lähtenyt kunnolla käyntiin, niin miksi siellä mahassa pitää vielä jumittaa. Sori, ei ole tarkoitus olla näin kylmä ja kyllä minä tätä asiaan olen jo surrutkin (ja varmaan vielä suren) ja itkenyt, mutta pitää olla realisti. Ei tässä enää nuorruta, niin ei jaksais ihan hirveän kauan odottaakaan. Kun ei siitäkään tiedä, että kuinka kauan menee sitten sen materiaalin poiston jälkeen, että uus kierto edes alkaa ja vuoto lakkaa.

Tulipas "positiivinen" viesti ;-) Pahoitteluni! Mutta palaillaan sitten viikon päästä listoille ja jatketaan tätä elämää eteenpäin. Kyllä se tärppi tulee vielä uudestaankin, toivottavasti sitten jo pieni jatkais kehitystä ja pysyis mukana. Plussatuulia kaikille tänne! :D

Vierailija
472/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelma ja AIE: Suuret pahoittelut teille. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen ja paremmalla onnella :)

MonnYsta ei tosiaan oo kuulunut mitään vähään aikaan...Huhuu MonnYYY!!! Toivottavasti asiat on jo paremmalla mallilla?

ON: Eipä tässä mitään. Eletään odottamisen piinaavaa aikaa. Toiveet on taas korkeella,vaikka mitään erikoisii oireita ei ole tullutkaan. En kuitenkaan anna itteni uskoa liikaa, koska sit tulee taas suuri pettymys jos raskaus ei alakaan. Kp on nyt 16 mut ei ovistikkuihin oo tullut yhtään vahvaa viivaa kontrolliviivan lisäks. :( Ovuloinkohan ollenkaan. Joku tais aiemmin kirjoitella et oli kyl ovuloinut vaikka tikkuun ei tullutkaan plussaa. Jotenkin vaan mietityttää... Joku kysy onko kukaan ostanut vauvalle jotain. Joo :) mä oon ostanut joitain söpöjä unisex vaatteita alesta. Voi olla hölmöä ostaa näin aikaisin, mut niitä on kiva hypistellä välillä ja jossain vaiheessa tulee varmasti tarvetta.

Hyvää loppuviikkoa mä painun taas koulunpenkille!!

Kirsikka

Vierailija
473/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helja: minä ainakin oon jo miettiny että haluan ainakin kaksi lasta,mielellään kolme,ja mahdollisimman pienillä ikäeroilla. :) että niistä olis sitten kavereita toisilleen.

ja niistä vauvanvaatteista,en oo vielä ostanut mutta katsellut ja miettinyt että mitä on sitten PAKKO saada vauvalle :D

ON: täällä mennään siis kp28/28,vielä ei ainakaan vuotoa oo tullut,olosta päätellen kuitenkin täti kurvaa paikalle. :/

pahoittelut ja voimahalit niitä tarvitseville !

Vierailija
474/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanu kirpparilta halpoja ja hyviä vaatteita vähän. Pari tuttiakin oli PAKKO ostaa :) Ajattelin et oonko ainut :D

Ja lapsien lukumäärästä, mä haluaisin tällä hetkellä ehkä kaks tai kolme. Kattoo ny sit miten mieli vielä muuttuu..

ON: Ei mitään uutta tänne. Mua on sikainfluenssa alkanu näin etukäteen pelottaa. Mitä mietteitä teillä asiasta on?

Voimia kaikille jotka tukea tarvitsevat! *halaa

Yk 1 kp 12/??

Vierailija
475/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mp90: muakin kyllä hieman jo pelottaa toi sikalenssu,sanoin jo miehelleki et mitä sit ku oon raskaana ja jos sairastun ja kuolen.?? ja se sano,et lopeta salkkareiden kattelu :D oon kuulemma liianki pelokas tässä asiassa. olin jo kerenny unohtaan koko sikaunfluenssan kunnes taas lööpit huutaa kuinka lapissa se leviää hullua vauhtia. :/

Vierailija
476/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas!

No, vaikkei meillä ole mikään kiire ja toivonkin lähemmäs syksy vaavia (kuhan nyt vaan saisi lapsia on se tärkein tietysti) Niin lasketaankos noi kiertopäivät siitä kun edelliset loppui ja siihen kun seuraavat alkoi? Ja koska mulla ei ole vielä luomuna tullu on se 24/?? ja sitte tuo vika päivä on se kun kuukautiset alkaa, ja siinä se mun kierto sitte olis vai??? :)

Mä en oo ostanu mitään tosiaan, kun mä ajattelen että tää on nyt hormoonien tasottumis aikaa... :) Eli toivoisin raskautumista joulu-tammikuulle, jos näin brutaalisti saisi valita. Tervetullut on kuitenkin vaikka huomenna!

Toivottavasti kaikki saavat mitä haluavat ja vielä enemmän! Esikoisen odottelijoille/toivoville uskon että saa aina sen "enemmän"

477/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippali hei kaikille!

Nyt pääsee ihan kirjotteleen lukemisen lisäksi :D Avokin kanssa tässä nyt sit haaveillaan lapsosesta ja kumihuput heitetty nurkkaan :) Vähän jänskättää et mites tämä "projekti" tässä lähtee käyntiin...

Minä siis -85 ja avokki -82 ja yritys alotettu 10/09 näin aluksi ihan vaan perinteisesti ja kaippa täsä sit myöhemmin tutustuu nuihin ovis juttuihin ja muihin konsteihin...Pohjois-Pohjanmaalla asustellaa kahden kissan kera.

Jostain olin lukenu juttua siitä greippimehun juomisesta ja jotai siitä avokillekki puhunu..Tuli eilen kaupasta greippimehun kans :D Oli muuten pahaa :D Ihana nähdä että mieskin sitten ihan tosisaan innostu nyt kun kunnolla asia otettiin "hoitoon" Eilenki kissalle leperteli ja vauvitteli sitä ja ihan vahingossa, seki nauro ku tajus mitä teki :D Hassua.

Jännä miten tunteet menee ja tulee välillä pelottaa että miten sitä sitte pärjää ja välillä taas on niin varma olo et kaikki menee hyvin. Kaippa se on normaalia. Olo on ihan höppänä :D

Vierailija
478/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpas esittäytymään minäkin, jos pääsisi "listoille". Ehdin jo kirjoittaakin uuden aloituksen keskusteluun, elikkä yritystä on 10/09 alkaen, mutta jo nyt mutkia matkassa =(, toivottavasti vaan kropan "shokkia"...

Olen siis:

Thornydevil, Varsinais-Suomesta

31 v. ja mies 36 v., ei lapsia ennestään

harjoitukset aloitettu 10/09

Vierailija
479/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä palstaa pari viikkoa, ja nyt uskaltauduin minäkin sitten ilmoittelemaan itsestäni. Vertaistuki on kiva juttu, varsinkin, kun tästä asiasta ei tee oikein mieli puhua vielä tässä vaiheessa ystäville.

Olen siis Daisy, 78 syntynyt, yritystä on ollut noin kaksi kuukautta. Asustan keskemmällä Eurooppaa. Sekä minä että mieheni toivomme kovasti lasta, mutta toistaiseksi ei ole vielä tärpännyt. Haaveista huolimatta yritän ottaa tämän projektin mahdollisimman rennosti, en esimerkiksi vielä halua ruveta mittailemaan ovulaatiota. Joskus biologinen kello käskee kyllä jotain ihan muuta. ;-) Pelottaa vähän, että entä, jos emme koskaan saa lapsia. Miehen mielestä on hassua pelätä sitä tässä vaiheessa, koska emme vielä ole yrittäneet pitkään.

Joka tapauksessa, täällä ollaan nyt, ja tulen jatkossa kertomaan teillekin kuulumisiani tämän asian tiimoilta. :-)

Vierailija
480/542 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uudet! :) mukava että tulee lisää porukkaa jännäämään :)

Daisy: kaikki varmaan jossain kohtaa miettii että "mitä jos" .. se on vaan luonnollista pelätä että ei saakaan omia lapsia,vaikka mitään näytteitä sitä vastaan ei olisikaan.. mutta luulenpa että kyllä me kaikki täältä vielä noustaan ja lujaa! :D koitetaas nyt ahkerasti saada lapset alulle :P

hyvää viikonlopun odotusta kaikille :)

ja plussatuulahduksia.

ON: täällä vieläkin ihmetellään ja mietitään että tuleekohan se täti,vielä ei merkkiäkään tädistä ole. toivotaan että pysyykin poissa ! :)

kp28/28