Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoishaaveilijoiden syksy :)

Kommentit (542)

501/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäneepä käyä ostaan nuita vitamiineja ensiviikolla. siellä näytti nyt olevan toinenki osa siitä dokumentti sarjasta, ens torstaina näkyy sit kolmas, sitä odotellessa. Siinä dokumentissa se yks pariskunta osti semmosen hoitopöytä jutun misä oli kylvetys juttuki (ompa epämääräsesti selitetty) Mietin et onkohan semmonen käteväki, siltä se ainaki näytti.

Vierailija
502/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin popsinut multitabsin raskausvitamiineja ja tykännyt kyllä. Ovat virkistäneet selkeästi, etenkin näin syksyllä itse huomannut eron selkeästi kun muutenkin pimeys vie voimia :D

Milloinkas se isänpäivä taas olikaan? Itse kanssa mietin kuten joku muukin( ehkä useampikin) että vallan hauskaa olis yllättää isänpäivänä sulho plussalla, en tosin kyllä usko että niin käy...saatika että jaksan odottaa testailua sinne asti jos nyt ei ala ens viikon alkuun tätiä kuulumaan.. Muuten, mistä tuo sanonta täti- tulee?? haha. osittain pihalla näistä termistöistä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkasta aikaa linjoilla! Oon tassa vahan pitany matalaa profiilia ihan tarkotuksella.

Paljonhan taalla on ollukin tapahtumia! Onnea plussanneille!

Aie, jospa sulla oliskin sen verran heittany nuo sun viikot, et olis ollu viela liian aikasta naha syketta tuossa ultrassa.....?? Toivotaan parasta, tsemppia kovasti!

Ma yritin kattoo tuon dokumentin, mutta en saanu sita auki! Herjas vaan jotain vanhentunutta linkkia tai jotain?? Ensin aattelin, et voisko olla sen takia, kun en oo Suomessa, mut Kotikatu naky kuitenkin! Kurjaa, olis ollu niin mielenkiintonen! :/

Ma oon taalla semmosta miettiny, etta voiko menkat olla liian niukat..?? Mun mielesta taalla oli jossain vaiheessa puhetta, et jos on liian niukat menkat, niin kohdun limakalvo saattaa olla liian ohut kiinnittymiselle?? Mietin vaan, kun itellani on aikas olemattomat menkat. Paljon niukemmat mita joskus aikoinaan.

Anyways, taalla on nyt kp 4 ja yk 9 lahteny kayntiin. Viime kiertohan meilla tunnetusti meni ohi... Mies sano eilen, et hanella on semmonen tunne, et ennen joulua oon raskaana... Hmm, no katellaan!

Siirryn taas taustailemaan, mutta toivottavasti jollakin olis vastaus tuohon yllaolevaan kysymykseen...

Kovasti tsemppia kaikille!

Tinttis

Muoks, taitaa se sittenkin olla, et en nae dokumenttia koska oon ulkomailla! Kotikadun kohdalla lukee, et "katsottavissa ulkomailla", mut eituon dokumentin kohdalla. Epista! :(

Vierailija
504/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas!

Itse oon kans tota kaksosasiaa miettiny ja se ois ainakin mun mielestä aivan ihanaa...vaikka varmaan paljon rankempaa ku yhden lapsen saanti, ja vatsa varmaan venyis ihan mukaviin mittasuhteisiin...mut aikas epätodennäköstä, koska kumpankaan puolen suvussa ei ole kaksosia.

Flunssaa pukkaa...ei kiva! Kurkku aivan järkyn kipee ja epäilen angiinaa..toivottavasti ei nyt sitä ole. No,kuitenkin asiaan...kävin sitten apteekissa hakemassa tähän olooni helpotusta ja tietysti päädyin hyllylle, missä raskaus- ja ovulaatiotestejä!!!8) ja tietysti kaappasin ovulaatiotestejä mukaani!Olipas muuten kalliita! Arvasin, että näin käy, vaikka lupasin itselleni ja miehelleni, että yritetään ilman niitä nyt ainakin kesään asti, mut olin heikko ja sorruin.

Eihän noita testejä tietysti tarvi käyttää, mut siihen en usko itekään, että ne muka sais kaapissa rauhassa lojua! Varmaan seuraavassa kierossa kokeilen heti!=)

Vierailija
505/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kahen viikon päästä sunnuntaina :) Olis se kyl hienoa sanoa omalle kullalle sillon et hänestä tulee isä. Mulla taitaa olla liian aikasta tosin ees testata sitä sillon..

Plussatuulia +++

506/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sattuuki sopivasti, jos sitä ekan testin tekis sillon :D Jotenki vaa semmonen varma olo ettei oo vielä tärpänny, ei kai se nyt ekasta yrityksestä vois... vai oisko niin ihanasti käyny. Noh sen näkee sitten, ei passaa asettaa liian korkeita odotuksia niin ei sit pety.

Vierailija
507/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osa siitä greippimehusta tekee sen siittiöiden "soljuvuuden"??? Juriko tuo Foolihappo. Oon taas juonu ihan kauheesti karpalomehua, ja vuotoa on enemmän kun normaalisti. Normaaliti oon aika kuiva tyyppi;)

Mutta kaipa pelkkä nesteiden juominenkin nostattaa tuota sisäistäkosteutta tai jotain...

Kaksosia henk.koht EI ONNEKSI ole suvussa. Ei sopis mun kiireeseen;) Vaikka kyllä mä uskon et sekin hoituis ja oisi ihanaa!

Vielä jos joku viitsis kertoa miten se ovis lasketaan stte kun ne kiertoäivät selviää?? Ihan noin niinku suomeksi!

Toivotan kaikille onnea yrityksiin ja voimia menetyksiin!

Itsellä on tänään sellainen päivä, etttä menkat pitäisi alkaa jos tulisi pillerieden mukaisesti, mutta eipää ne oo enenkään tullu pillereiden mukaisesti jos oon "tauolla" niinkun vissiin jo aikasemmin kirjotin oon koko ikäni pitäny taukoja että näkee että hormonitoiminta pelaa vielä.

Seuraavat kaksi viikkoa ollaanki sitten reissussa ja yhdessä 24/7 miehen kanssa, saas nähdä kuinka palmun alla heiluillaan :D

Vierailija
508/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, eräät onkin sitten lähdössä jonnekin ihanaan lämpöön ku palmujen alle pääsee ;D

Sitä tässä iteki pohdin etten ole edes olettanut et ekasta kierrosta mitään tapahtuiskaan..tällä viikolla tosin olis pitäny alkaa menkkojen joten täytyykin testailla jossain vaiheessa ainakin jos ei isänpäivään mennessä kuulu :D mut en varmasti jaksa odottaa sinne asti..

Tuntuu et nyt on alkanu taas toi pissalla ravaaminen, mikä oli silloinki ku epäiltiin kemiallista oli yks selvin epäilyksen merkki..silloin kävin kaikki pissakokeet ym.. tosin nyt oon voinu vaan juoda enemmän tai sit stressi ym.. saapi nähdä..

Vierailija
509/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään melkein kerroin tästä yrityksen aloituksesta äitilleni ja siskolleni, onneksi kuitenkin maltoin vielä odottaa.. Vaikka heille varmasti ensimmäisenä kertoisin jos olisi jotain enemmän mitä kertoa.. Parempi kuitenki näin!

Huomenna saan mieheni kotiin ja sitten yritys voi alkaa!! :) Jotenkin jo valmiiksi jännittää toi "eka kerta" kun ollaan jätetty ehkäsy pois.. Hullua!!

Joku tuola kirjoitti, että niukat menkat voi olla huono juttu raskautumisen suhteen.. Ihanaa, että näissä runsaissa menkoissa on sitten jotain hyvääkin!! Oon aina ollut niin kateellinen joillekin kavereille jotka sanovat, että heidän menkat kestää muutaman päivän ku mulla kestää viikon!!!

Kaksoset olis varmasti alkujärkytyksen jälkeen superIhana asia!!

Muutes onko kukaan vielä miettinyt, että jos sikiöllä olisi jotain vialla.. ootteko miettinyt, että meinaatteko tehdä kaikki mahdolliset tutkimukset? Se niskapoimukatselmus vissiin tehdään kaikille.. Toki ei tämmösiä asioita ehkä kannattais miettiä etukateen, mutta..

Onkos muuten se ovulaatio suurinpiirtein keskivaiheilla kiertoa? Toki en vielä yhtään tiedä tuota kierron pituutta ku ei oo vielä ollut yksiäkään luomu-menkkoja.. Jänskää!!

Vierailija
510/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiiaMar: Pakko kysyä, että mikäs se kemiallinen on? Oon vielä aika tietämätön näistä jutuista.. Vaikka oon kyllä paljo oppinut näiltä palstoilta niin tohon en oo tainnu törmätä. Toivotaan sulle ja muillekin plussiaplussiaplussiaplussia ja lisää plussia!! :)

Vierailija
511/542 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinen raskaus meinaa että munasolu hedelmöittyy mutta ei kiinnity kohtuun. Eli oireita voi tulla ja usein testit voi näyttää plussaa etenkin jos varhain testaa, sit yleensä alkaakin menkat minkä jälkeen testit on negaa..Kuulema hyvin yleisiä etenkin pillereitä syövillä, jolloin ei edes ole tiedetty asiasta.

Oma tilanne oli hyvin epäselvä enkä lopulta tiedä mitkä oireet oli stressiä ja mitkä mahd. kemiallista raskautta. Eli pilleriviikolla tuli tyhjennysvuoto ja vasta sen jälkeen tuli epämääräisiä haaleita plussia pari, joiden välissä pari selvempää mutta testiajan jälkeistä plussaa, joita ei pitäis lukea, mutta jotka neuvolan mukaan on myös täysin plussaksi luettavia..Kävin tuolloin vielä gynellä ja verikokeissa ym ja gyne mainitsi tuon kemiallisen.. Verestä hormonit laskee nopeammin joten pissatestit voi sitä näyttää pidempään..Eli sellaista :) Eikä mikään tyhmä kysymys, itsekään en aluksi tiennyt. Itse kyselin mistä tulee sanonta "täti ja täti tuli käymään ym", kukaan ei vielä ole selventänyt minulla :D heh

Vierailija
512/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas kaikille, ja tervetuloa uusille :) Tuntuu hassulta toivottaa ihmisiä tervetulleiksi, kun olen itsekin vielä ihan todella uusi :D No mutta, kuitenkin, tervetuloa!

Omaa napaa taas sen verran, että meillä nyt oli tuo nimenomainen kemiallinen raskaus, joka sitten päättyi menkkoihin, jotka tuli vaan päivän verran myöhässä. Puolitoista vuorokautta kerettiin "olla raskaana", vaan jotenkin osasin tätä odottaa. Se plussa oli niin haalea, ja haalistui pois melkein heti sen testiajan jälkeen. Ja sitten odotettuna menkkojen alkamispäivänä oli jo nega, siitä vajaan vuorokauden kuluttua menkat. No mutta, positiivisena puolena ainakin tiedän että VOIN raskautua. Ei se paljoa helpota, mutta vähän kuitenkin. Samaan aikaan lähipiiristä tuli ilmoitus, että musta tulee täti keväällä. Voi herrankiesus että osas tuntua kamalalta! Olin aika varma että kuolen, kun samana päivänä kun sitten plussa muuttui negaksi, tulee toiset oikein hieromaan onneaan vasten mun naamaa. Ja he ei tietenkään meidän yrityksestä tiedä, joten siinä sitten vaan tökötettiin ja pidäteltiin itkua.

No, mutta jonkinverran jo pettymyksestä toenneena pyöräytän käyntiin yk nelosen, ja toivon että se pitää paikkansa että aikaisten KM:n ja KM:n jälkeisestä kierrosta oli paremmat mahikset raskautua.

Vierailija
513/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vana kaikki uudet ja vanhemmatkin.

Oman napanöyhtän analysointia:

Meidän yksiköllä yritystä siis takana vasta 6 kierrosta (kai) mutta olen päättänyt hankkiutua kynikselle tutkittavaksi. Kivut kun tuppaavat nostamaan päätään enempi ja enempi. Kp 16-20 on nyt ollut kolmessa viimeisessä kierrossa todella kivuliaita ja näyttää jatkuvan kovenevissa määrin. Kolmet kierrot on nyt myös tikutettu ovista eikä plussia ole napsunut testeihin. Nytkin taitaa olla kp 18 ja vasta alkaa haamu vähän tummenemaan, eikä kuitenkana mensut myöhästy vaan alkaa aina ajallaan kp28 (ei ole tarpeeksi oviksen ja vuodon välissä päiviä jotta vois tärpätä ja tuppaa tuo tiputtelu alkamaan jo 3 päivää ennen mensuja.

Nyt siis mielenrauha hankittava joten painun yksityiselle syynättäväksi ensi kiertoon jos nyt ei satu saamaan hetimiten aikaa tälle kierrolle. Pillereitä popsiessani olin endo epäilystä jo kertaalleen sisäultrassa, mutta nyt sapettaa kun olis ollu hyvä käydä vasta nyt niin olis nähny mitä siellä munasarjoissa oikeen tapahtuu...

Niin että sellasii nöyhtäpalleroita olis tarjolla tähän sunnuntaihin mahakipujen siivittämänä....

Vierailija
514/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä: Kuulostaa ihan järkevältä päätökseltä.

Täällä on tänään taas mieli yhtä synkkä kuin keli ulkona. Eilen oli paljon parempi päivä, tais auttaa kun oli kaikkea mukavaa tekemistä. Tän takia en halunnut saikkua KM:n takia, vaikka lääkäri sitä tarjosikin. Kotona hengailu on kaikista hajottavinta. Jotenkin sitä vajoaa murehtimaan asioita, mut kun on muuta tekemistä, sitä ajattelee positiivisemmin tätäkin asiaa.

Nyt vaan odottelen keskiviikon ultraa, että tiedän varmasti kohdun tyhjentyneen ja voin suunnata ajatuksia uuteen yritykseen.

Joku kyseli kaksosasiasta. Mä voisin todeta, että onneksi ei kummankaan suvussa ole kaksosia. Toki jos kaksoset tulis, niin sit tulis ja tervetulleethan ne olis, mutta kyllä mulla päälimmäisenä pyöris mielessä kaksosraskauden riskit jne. Mieluummin ottaisin kaksi lasta eri kerroilla kuin kaksi kerrallaan.

Miten muuten teillä muilla, onko vanhempien tai appivanhempien suunnalta ilmassa jotain vihjailua tai painostusta lapsenlapsista?

Mun isä ei sellaisiin asioihin puutu tai ota kantaa. Mun äidin suunnalta jotain kommenttia vois odottaa. Onneksi mun siskolla on 2 lasta, niin se vähän rauhoittaa äitiä. Mun mies on ainoa lapsi ja ollaan aika paljon appivanhempien kans tekemisissä ja varmasti toivovat lapsenlapsia, mutta onneksi osaavat olla puuttumatta tähän asiaan. Olen saanut sen käsityksen, että heillä olis ollut toiveissa useampikin lapsi, mutta eivät saaneet kuin yhden, joten ymmärtävät sen, että lapsia ei tehdä, vaan ne saadaan. Ei tosin olla kerrottu kenellekään siitä, että yritetään saada esikoista aikaan.

Vierailija
515/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen vanhemmat vähän liiankin innokkaita, suoraan sanoen lapsiasiaa on senkin takia lykätty kun ne varmasti puuttuu liikaakin meidän asioihin jos lapsi joskus saadaan. Ihan kauhistuttaa jo valmiiksi.

Omat vanhempani; isä ei ole mitään puhunut mutta äiti kommentoi nyt ekan kerran tänä syksynä sukulaislapsen ristiäisissä että kyllä tekin voisitte vauvan hankkia - hän kyllä sitten hoitaisi jos se itkisi jne, heh he...

Vanhempien innokkaat puheet on kyl vähän outoja kun molemmat ovat olleet reilusti yli 30 kun ovat meidät saaneet eikä lisää lapsia ole tullut. Miten ne kuvittelee meidän saavan lapsia tosta vaan jos eivät itsekään ole saaneet?

Ei olla kyllä kerrottu kummankaan vanhemmille yrityksestä eikä kerrota kovin pian raskaudestakaan sit jos jossain vaiheessa tärppää.

Täällä edelleen tikutellaan ovista, ei ole näkynyt mutta edellisen kuun perusteella pitäis olla näilä main.

Vierailija
516/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa miettinyt mitä tuo täti oikein tarkoittaa? Tai siis mistä se sanonta tulee..

Kaksoset voisi alussa olla melkoinen järkytys. Rahallisen menon takia ja asunnon pienuuden takia :D Sit ku ajatukseen tottuis ni asia ois varmasti ihan ilonen yllätys. Mielummin kuitenki yks kerrallaan..

Mun suvusta jatkuvasti kysellään et koska niitä lapsia tulee.. Mun kaverit ja perhe arvailee koko ajan et ei mee kauaa :D Mun mummuki jo kyseli et vienkö lapsen sit sillekin hoitoon :D Tietäis vaan et me oikeesti yritetään lasta. Miehen suku ei ees sanallakaan asiasta puhu. Appivanhemmille se ois aika iso järkytys jos nyt pamahdan paksuksi. Heillä arvot on ihan toisenlaiset. Ollaanhan me nuoria vielä. Toivon et ne kuitenki leppys sit ku sen aika on ja tukis meitä. Jännittää etukäteen kertominen niille ;)

Vierailija
517/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin päästäni vialla koska salaa haaveilen kaksosista. Jostain syystä ne on ihan pienestä asti minua kiehtoneet ja niitä on suvussa identtisinä ja epäidenttisinä. Tietysti todella suolesta on ne riskit siinä pelissä, mutta minua ei haittais... Rahaa siihen lystiin hurahtaa enempi kun kahteen perättäiseen mut onpa seuraa toisilleen.

Ympäristön painostuksesta.. Mä ihmettelen tätä nykymaailman menoa oikeen urakalla. Oma ikä on nyt 26 ja "alkuperäissuunnitelma" oli lisääntyä ennen kun täytän 26 vaan eipä ihan mennä sen nuoruuden ajan suunnitelman mukaan. Nyt sitten pahennusta herätetään lähinnä miehen puolen suvussa kun mentiin "niin nuorena" naimisiin (viime keväänä 25 js 26v) ja miehen puolelta äitee sanoi meidän vessassa käytyään ja ilmeisesti laatikkoja tongittuaan miehelleni että eihän meidän nyt vielä kannattaisi alkaa lapsia hommaamaan... (itse en ollut paikalla) Johon sitten pahemmin vauvakuumeinen mieheni oli tokaissut jotain aijaa tyyppistä... Sen jälkeen alkoi anoppi pyörtämään sanojaan ja pohti saaneensa molemmat lapsensa nuorempana eikä kyllä ollut onglemia...

Kai se on vaan sitä että ei hyväksy omien lapsiensa olevan jo aikuisia... Heillä ei ole yhtäkään lapsenlasta kun taas omalla äidilläni on jo 6 ja hän odottaa kovin koska meiltä tulis jotain... kuin myös koko oma sukuni... miehen suku ei todellakaan ole lisääntyvää sorttia eikä sitä myöskään odota muilta.

Vierailija
518/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä: Toivon tosiaan että appivanhempieni puolelta on kyse tuosta ettei hyväksy poikansa olevan jo aikuinen. Meillä myös on niin että omassa suvussani on lapsia enemmän, ja lapset on usein tehty nuorina. Mieheni suvussa taas lapset on tehty myöhemmin, eikä niitä taida lähisuvussa olla tällä hetkellä kuin yksi(siis lapsia). Luulen appivanhempien toivovan että lapset oliivat ajankohtaisia vasta kymmenen vuoden päästä :D Ei se ikää katso koska niitä lapsia haluaa ja on valmis hankkimaan. On se jännää kun suvut on niin erilaiset.

Vierailija
519/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa terppa kaikille!

Oon taustaillut mut en oo kirjotellu vähään aikaan koska ei oo olu mitään tärkeetä..tylsää odottelua ja tää kierto meni sit harakoille kun ei ovispäivinä hommailtu tai itseasiassa en edes sitä ovista bongannu tikuista kp15-kp20 ja sit tikut lopukin niin en tiiä oliko jossain välissä :( mut siis en haluis niillä ressailla enempää tilannetta ku tuntuu et hajoo pää välillä tän asian kanssa :( ja miehenkin kanssa jotain probleemaa välillä tuppaa olevan kun hän nyt ehdottomasti haluisi sen isomman asunnon ennen vauvaa mutta minun puolesta sais jo tulla tähän kaksioon kun kyllä tässä aluksi ekan vuoden ainakin pärjäisi ja en jaksais sit odottaa sitä ns" oikeaa ajankohtaa" kun kaikki on valmiina, mitä mieltä muut on aiheesta? että vauva alettas yrittää sitkun kaikki on ns" valmiina"? tottakai perusperiaatteet kunnossa mutta kyllä rakastava koti on tärkeintä ja eihän se lapsi niistä asunnoista ja autoista niin välitä että onko kaikki vimpan pälle,,arhg! välillä riidellään miehen kanssa näistä....

Ja tätä ei paranna yhtään se että paras ystävä kertoi plussanneensa viime viikolla, tottakai olen onnellinen hänen puolesta mutta silti toivoo niin PALJON sitä plussaa itsellekkin, täällä voin avautua tästä kun ollaan aikasemminkin puhuttu siitä :) Ois vaan niin ihanaa olla samaan aikaan raskaana ja yms.. te tiedätte?!

Joo se siitä omasta navasta ja tosiaan vielä sekin ihmetytti et ei ollu mitään limoja tai ovistuntemuksia että herää kysymys mitä siel mun sopukoissa tapahtuu vai tapahtuuko mitään?! prkl!

Täällä on keskusteltu kaikenlaisista asioista kuten kaksosista nii omalla kohdalle vois olla mahdolliset koska miehen isä on kaksonen ja miehen serkut on kaksoset että hyppääkö se yleensä miehen puolelta vai naisen? oon kuullut kumpaakin..mutta oishan siinä showta ja kyllä mä sen yhdenkin niin mielelläni saisin mutta kaks ois kertalaakista kyllä yllätys varmasti riskeineen päivineen..

Äitini tietää haaveilustani mutta varsinaisia yrityksiä en kerro mutta oletan hänen arvaavan :) ja äitille kyllä kertoisin plussasta varmaan aika pian tai keskenmenosta yms kun ollaan tosi läheisiä ja hänkin on kokenut sellasia..miehen vanhemmat ehkä arvailee kans jotain mut ei olla varsinaisesti puhuttu ja must on kiva et me kerrotaan sit jos asiaa aiheesta:)

mä syön ladyvita mama vitamiineja oon otanu 2kpl/ pvä ja raskaana ollessa ottasin sit 3. oon olu aika terveenä kyllä nyt et kai niist hyötyä on.

Kiva jos jaksoitte lukea tän avautumisen mutta ihanaa sununtaita kaikille ja plussatuulia ja hyvää mieltä

Vierailija
520/542 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa uusille ja vanhoille! AIE ja Thelma, sydämelliset pahoittelut. Plussanneille suuret onnittelut!

Tosiaan, meidänkin tilanne näyttää perjantaiaamuisen testin perusteella positiiviselta :D. Asennoidun nyt kuitenkin niin, että ”toistaiseksi näyttää hyvältä” ja alan todella uskoa raskauteen sitten kun alkusyksyn keskenmenoon päättyneen raskauden viikot on täynnä. Eli n. kolme viikkoa koitan iloita joka päivästä jonka raskaus jatkuu, sen suurempia suunnittelematta. Mutta tietysti, ollaan tosi onnellisia ja toiveikkaita!

Sikainfluenssa/rokote spekulaatioon: Mä puhuin tänään aiheesta yhden kaverin kanssa joka on ”alalla”. Mä kun olen jo ilmoittanut töissä ottavani rokotteen, mutta aloin empimään kannattaako rokote ottaa, esim siksi, että WHO ei ensisijaisesti suosita Suomessa nyt käytössä olevaa rokotetta raskaana oleville, tosin suosittaa sitä, jos muuta ei ole. Norjassa naisia jotka ovat raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ei rokoteta.

Juttelin ihan mielipide-tasolla aiheesta tän kaverin kanssa ja hän vahvisti ajatustani siitä, että ei kannata tätä nyt tarjolla olevaa rokotetta ottaa ihan tässä raskauden alussa (ehkä joskus vkolla 10, jos siltä silloin näyttää). Jos tässä vaiheessa sairastuisin sikainfluenssaan, siitä ei ole suoraa vaaraa alkiolle, ja äidinkin kohdalla riski taitaa suureta vasta loppuraskaudesta kun esim keuhkojen tilavuus pienenee. Mutta tiedä näistä sitten, mikä on oikein järkevää. Ainakin kaveri vakuutteli, että itse taudista ei kannata olla niin kovin peloissaan, vaikka kova ja kurja tauti onkin. Koitetaan nyt pysyä terveenä!

Lämpimästi plussatuulia!

Iloinen Han 4+4