Nettitilauksista ja toimituskuluista..
Mikä on teidän mielestä liian suolainen toimituskulujen määrä, jolloin tilaus jää tekemättä? Vai osaatko ajatella, että nettiostosten toimituskulu on kompensaatio bussilipun tai polttoaineen hintaan, mikä tulisi, jos itse kävisit kaupassa ostamassa ko. tavarat?
Multa jäi Ullan Unelman ostokset tekemättä, kun periaatteessa isossa kirjekuoressa tulevat suht edulliset ja keveät ostokset olisivat tulleet 8,90 toimituskuluilla.. huh... tarvitsee kyllä ostaa paljon enemmän kuin mitä meinasin, että kannattaa.
Kommentit (18)
Mutta ilman muuta postikuluilla on merkitystä. Kun vertailen eri nettikauppojen hintoja, vertaan aina myös postikulujen hintoja. Jos postikulut on minusta liian suuret (siis tapauskohtaisesti, jos tuntuvat liian suurilta), jää kyllä tilaus tekemättä. Alle 5 euroa on aina ok, jos sen yli menee, mietin kyllä tilaukseni kokoa ja painoa, että onko postikulut todelliset postin kulut vai onko niissä paljon ylimääräistä.
Tilasin juuri Jenkeistä perjantaina lapselle vaatteita ja hinnaksi tuli $109. Toimituskulut $40. Oli vähän "hupsista" fiilis mutta tilasin silti. Tiedän että ovat laadukkaita ja hyviä vaatteita ja niitä ei saa Suomesta.
Olen myös täysin varautunut maksamaan noista tullin ja alvin päälle jos niikseen on.
Itse olen nettikauppayrittäjä ja meillä kulut on noin 0,80e todellista kalliimmat maksikirje ja kirjetoimituksissa ja taas pakettitoimituksissa kulut on todelliset, paitsi että saadaan pieni tukkualennus kun päivittäin postitetaan... Mun mielestä postikuluilla ei kuulu tehdä bisnestä vaan sillä tavaralla. Meillä nuo pienet ylim.kulut menee pakkaus-, hallinnointi- ja bensakuluihin. Laskutuslisä on sit erikseen jos joku laskuun haluaa.
oli tilaus sitten miten iso/painava tahansa.
Eli myös paketit lähtee meiltä 4 euron postikuluilla.
Vähän tilatessa joutuu siis maksamaan hieman "ylimääräistä" normipostimaksuun nähden, mutta pakettilähetyksissä jo tavallaan "säästää".
kyseessä kirjekuoritavara, mutta epäilen. Meillä ainakin melkein kaikki lähetettävät tuotteet maksavat keskimäärin noin 13e. Sitten lisäksi tulee bensa yms. kulut joten postikuluihin lisäämme 1€/lähetys ja mielestäni se on varsin kohtuullinen, sillä onhan kyse myös palvelusta. Kalliiksi se tavara tulee hakemalla. Ainakin minun kokemukseni on, että toki voi ja saa ilmaistyötäkin tehdä, mutta jos tosissaan yrittäjänä aikoo pysyä edes oman leivän syrjässä, niin ei meillä ainakaan voi ilmaiseksi postiinkaan ajella, vaikka olisi hyvää tahtoa kuinka paljon. Joskus törmää sellaisiin asenteihin, että ei olla valmiita maksamaan kuin se postin (ryöväys)hinta ja palvelun täytyisi kuulua tuotteen hintaan. Mutta jokainen yrittää omalla tavallaan. Ei se kovin helppoa ole.
Asun pk-seudulla, niin yleensä tilaan vain ulkomailta jotain, joka on selvästi halvempaa kuin Suomessa, tai jotain, mitä ei edes saa täältä. Lasken aina toimituskulut kokonaishintavertailuun.
Esim. tilasin Eye Q-valmistetta £20/purkki ja kahden purkin toimituskulut olivat £8. Verrattuna Suomen hintoihin säästöä tulee.
En tilaisi noilla Ullan Unelman hinnoilla.
Toki ymmärrrän, että myyjällä menee postimaksun lisäksi myös pakkausmateriaalia, mutta harva varmaan lähtee postiin autolla pelkästään sitä yhtä pakettia viemään, vaan hoitaa samalla muitakin asioita.
Joskus huomannut, että esim kirjan lähettämisestä saatetaan pyytää yli 10 euroa. Jää kyllä se tavara huutamatta.
Joo multa jää usein suomalaiset nettikaupat vähän huonolle käytölle, kun ulkomaisista tulee rahtina (tai jopa pikarahtina) ovelle pienillä kustannuksilla. Ok, volyymit voi olla suuret joten saa tehtyä parempia sopimuksia, mutta silti.
Eli meillä ainakin on se ongelma, että vain osa myynnistä tulee netin kautta ja se on aika pienimuotoista. Olen valinnut mahdollisimman edullisen nettikaupan, jonka ylläpitoon ei mene juurikaan rahaa. Niin kauan kun myynnit eivät kasva, en aio päivittää versioon, joka maksaisi meille useita satasia (tällä hetkellä kyse on kympeistä).
Mielestäni on tärkeää, että kuluttaja saa ostopäätöstä tehdessään tiedon myös postikuluista. Näin ollen olemme laittaneet saman postikulun kaikille tuotteille. Meillä se on melko edullinen.
Silloin kun meiltä tilataan kevyitä ja pieniä tuotteita, postikuluja tulee perittyä asiakkaalta liikaa. Mutta jos joudumme lähettämään maksikirjeenä tai postipakettina, jäämme tappiolle.
Meidän nettikauppaversiossamme ei voi määritellä tosiaan kuin sen yhden postimaksun. Kätevää olisi, jos olisi sellainen sovellus, johon voisi syöttää tuotteiden painon tms. niin, että perityt postikulut olisivat aina lähinnä sitä todellista. Valitettavasti näin ei kuitenkaan ole.
Paketin hinta on muistaakseni 8,50 ja maksikirjeen yli 9 euroa. Aniharvat lähetykset lähtevät meiltä aivan kirjeenä.
Joskus huomannut, että esim kirjan lähettämisestä saatetaan pyytää yli 10 euroa. Jää kyllä se tavara huutamatta.
myöskin paksu. Yli 3cm ei mene enää kirjeenä, vaan maksina tai pakettina.
Paketin hinta on muistaakseni 8,50 ja maksikirjeen yli 9 euroa. Aniharvat lähetykset lähtevät meiltä aivan kirjeenä.
ovat meillä sitten sen verran paksuja, ettei niitä voi kirjeenä laittaa. Yritämme kyllä kaiken lähettää mahdollisimman edullisesti.
Joskus harvoin tulee tilauksia, joiden kirjemaksu on oikeasti vaikka 1,94. Monien on 5 euroa (perimme 6/7 euroa lähetyksestä). Sitten on tietysti vielä postiennakkomaksu 3,50.
Itse olen nettikauppayrittäjä ja meillä kulut on noin 0,80e todellista kalliimmat maksikirje ja kirjetoimituksissa ja taas pakettitoimituksissa kulut on todelliset, paitsi että saadaan pieni tukkualennus kun päivittäin postitetaan...
ole mitään tukkualennuksia postin kautta. Saa olla jo vähän isompaa businessta, että sellaisiin alennuksiin pääsee käsiksi.
Toki siitä on sitten pieni ale, että meillä frankataan itse.
ja joudun kyllä ihan erikseen viemään sen paketin postiin. Ei mulla muita postissa hoideltavia asioita ole, omat postin tuo postinjakaja postilaatikkoon :) Tietysti josku tulee omia nettiostospaketteja, mutta harvoin ne osuu ajallisesti yksiin myyntien kanssa.
Toki ymmärrrän, että myyjällä menee postimaksun lisäksi myös pakkausmateriaalia, mutta harva varmaan lähtee postiin autolla pelkästään sitä yhtä pakettia viemään, vaan hoitaa samalla muitakin asioita. Joskus huomannut, että esim kirjan lähettämisestä saatetaan pyytää yli 10 euroa. Jää kyllä se tavara huutamatta.
nettikaupassa huono silloin, jos myynnissä on kaikkea "pientä kivaa". Itse olin joskus jo klikkaillut kaikkea kivaa koriin, tarroja, tatuointeja yms pikkukivaa lasten synttäreitä varten, mutta jäi ostamatta kun postikulut oli paketin hintaiet, vaikka ostot olisi mahtuneet tavallisena kirjeenä tulemaan. Tai jos esim. vaatekaupasta tilaisin yhden paidan, joka tulisi kirjeenä, ja postikuluja joutuu maksamaan jotain 8 e niin jää kyllä kauppa tekemättä.
syötävän kakkukuvan suomalaisesta nettikaupasta.
kakkukuva maksoi reilu 6 e ja postitus olisi tuolle paperinvahvalle kuvalle ollut 8,50 e! kakkukuva olisi taatusti tullut pahvienkin välissä kirjeenä.
jäi tilaamatta.
Joo multa jää usein suomalaiset nettikaupat vähän huonolle käytölle, kun ulkomaisista tulee rahtina (tai jopa pikarahtina) ovelle pienillä kustannuksilla. Ok, volyymit voi olla suuret joten saa tehtyä parempia sopimuksia, mutta silti.
Suomessa on pienet markkinat ja vähän kilpailua, paljon monopolia.
ihan järjettömät, etkä varmaan sinäkään ilmaiseksi kenellekään postiin tavaraa vie, lisäksi tulevat pakkauskustannukset, laskutus yms. myös pitää huomioida.