Onko 18v poika liian vanha
16v tytölle. Ovat seurustelleet vasta 3kk ja poika on sanonut jo tyttärelleni rakastavansa häntä.
Ettei vain sänkyyn kiire.
Mitä enemmän kiellän, sen hanakammin ovat yhdessä.
Mitä voi tehdä? Minusta 16v liian nuori seksiin.
Kommentit (30)
Meillä oli hyvä suhde, joka kesti 3v.
16 v ei ole edes lain mukaan liian nuori seksiin, joten toivo vain tytön osaavan suhtautua sihen asiallisesti. Osta vaikka itse lapsellesi kondomeja, niin ei tarvitse nolostella niiden osotn kanssa...
Jos nyt ajattelee vaikka lukiolaisia, niin kyllä se mustä tuntuu ihan fiksulta, että abi seurustelee ykkösen kanssa.
Peruskoululaiseen ryhtyminen olisi jo liikaa.
Mutta onnea vaan nuorille rakastavaisille!
normaalissa iässä seksin aloituksen suhteen.
edelleen yhdessä näin kolmekymppisinä... sänkyyn on jo tuonikäisillä kyllä kiire ;-)
16v. on ihan ok ikä aloittaa seksielämä, jos sitä itse haluaa. Parempi että sanot vain tytöllesi, että ei suostu mihinkään mitä ei oikeasti halua, jos poika jättää sen takia, sitten jättää. Ja lisäksi muistutat kondomin käytöstä, jos päättävät harrastaa seksiä.
Kyllä mä itse ainakin jo tuon ikäisenä halusin seksiä, ei tarvinnut poikaystävän painostaa. Ja olin siis ihan kunnollinen tyttö. :D
Ja ovat varmaan samalla tasollakin, kun pojat yleensä kehittyvät hitaammin.
ja poikaystävä oli 18 v. ei meillä ollut vuoteen seksiä. Hyvin varovaisesti etenimme. Molemmat neitsyeitä. Että ei se seksi heti varmuudella tule kuvioihin. Ja hyvä ikäero on tuo 16/18(tämä oli ap:lle)
äidin mielipide paljoa paina, jos lain mukaan nuori on sopivassa iässä harrastaa seksiä ihan kenen kanssa vain :) Poika ei ole kuin kaksi vuotta vanhempi.
Itse olin nössöistä nössöin kirjatoukka nuorena ja kaveriporukassani viimeisiä neitsyitä. Silti seksielämän aloitin 17-vuotiaana pari vuotta vanhemman poikaystävän kanssa. Sellaista se vain on... Älä huolestu turhaan.
Ei meilläkään ollut pitkään aikaan mieheni kanssa, kun aloimme nuorina seurustelemaan.
kanssa, kun mennä humalassa panemaan puskaan ketä sattuu. Jos nuorilla on kiire seksiin niin tekevät sen kuitenkin vaikka vanhemmat kieltäisivät.
...kerro vain asiallisesti, ilman huutamista ja painostamista sinun tahtosi noudattamiseen, miltä itsestäsi asia tuntuu. Ehkä tyttösi sitten ainakin miettii, että tekee ratkaisut omien fiilistensä mukaan eikä kenenkään muun painostuksen tuloksena. Henk.koht. menetin neitsyyteni 16v ja se oli ihan hyvä ikä se. :) Ja kyllä, todellisuus nykymaailmassakin on (edelleen) se, että monet, monet lukioikäiset harrastavat jo seksiä.
oman nykyisen mieheni kanssa(hän oli silloin 18v.) niin en ollut neitsyt, mutta poikaystävällä oli poikuus tallella...
Seksi tuli kuvioihin 6 kk kuluttua tapaamisestamme. Sitä ennen ei ollut kuin pusuttelua, eli ei hypätty heti punkkaan :D
että aborttia ei meillä hyväksytä
että aborttia ei meillä hyväksytä
mutta jos nuori sen haluaa myös saa ja sun ei välttämättä tarvii edes tietää siitä
(tyttäreni inhoo kun sanon noin, nyt eletään kuulemma 2000-lukua)
pelkkä ihastuminen riitti 16v. Tansittiin hitaita, käveltiin käsi kädessä.
Tuota keskustelua ilman painostamista suositeltaisi täältäkin.
16vuotiasta ei oikein voi määrätä ja kieltää, jos jotain päätetään, se tehdään vanhemmista huolimatta.
Parempi tuo 18v 16vuotiaan kanssa. Itse olin tilanteessa 17v/35v. Joka äidin unelmatilanne ;) Ikää jos ajattelisi niin ei voisi suositella kellekään mutta edelleen saman miehen kanssa ja omat vanhempanikin tuosta tykkää.
(tyttäreni inhoo kun sanon noin, nyt eletään kuulemma 2000-lukua)
Nyt ELETÄÄN 2000-lukua.
Ole onnellinen ettei tyttösi ole alkoholisoitunut tai narkkari, ne asiat pitäisi huolettaa seksin aloittamis ikää enemmän...
Kai sä kuiten haluat että lapsesi uskaltaa tulla sinulle puhumaan asioista, jotka liittyy tähän poikaystävään?
Ja 16v. ei oo oikeesti paha ikä, ja mistä sen tosiaan tietää, onko tyttö enää edes neitsyt.
Itsellä kävi nuorena niin, että aloin seurustelemaan pojan kanssa, jota vanhemmat ei hyväksyny. 10 vuotta olin tuon pojan kanssa, mutta häntä ei ikäänkuin ollu olemassa vanhemmilleni.
En sano sitä, että poika olis ollu mulle sopiva, mutta olisin mielelläni ottanut ainakin äidiltäni jotain ymmärrystä ja tukea vastaan.
ja veikkaan että tyttösi ei ole ollut neitsyt enää hetkeen..