Mitkä hajut tekee pahaa raskaana?
Ensimmäisessä raskaudessani kaupan leipäosaston yleensä niin ihana tuoksu muuttui pistäväksi pahaa tekeväksi hajuksi. Myös mansikoiden tuoksu sai pahoinvoinnin aikaan. Toisessa raskaudessa oksetti kylmän kahvin haju, ei siis kahvin tuoksu yleensä vaan kupissa seisovan sumpin käry. Mites muilla? Kiinnostaa kun itsellä muutoin tuoksut joista pidän muuttuivat. (paitsi se kylmä kahvi ei nyt erikoisen hyvältä tuoksu)
Kommentit (13)
tuli heti yrjöt... vaikka ei kai siellä mitään niin erikoista hajua pitänyt olla. Molemmissa raskauksissa sama ongelma.
kahvi (jonka tuoksua yleensä rakastan), curry, raaka kala (esim. graavilohi) ja miehen dödö + partavesi.
Niin ja en saattanut yökkimättä avata astianpesukonetta, jossa oli likaisia astioita. Mutta se haju nyt ei ole mitenkään ihana muutenkaan.
kalan haju oli vaan yksinkertaisesti liikaa. Kaupassa ei voinut edes kalatiskin lähelle mennä ja kerran mentiin kyllään niin siellä paistumassa ollut kala sai laatan lentämään -yök.
Nyt tokassa raskaudessa ei ole mikään haju samallalailla tehnyt pahaa, kalaa jopa tekee mieli syödä.
Ennemminkin monet hajut nyt nyviä mistä ei normaalisti tykkää esim bensa ja maali. ja Monet ruuan tuoksut.
Eipä pitkään aikaan tehnyt mieli silakoita kun pilantuneet kalat jääkaapista löytyi silloin kun olin raskaana. Yäk
uuni ranskalaisten haju oli sellainen joka sai oksennuksen nousemaan kurkkuun.
haju tänä kesänä. Ihan tavalliset ihmiset haisivat niin pahalle (mun nenään) jonoissa ja kaupassa.
Tuttujen pesuaineiden haju, siis kosmetiikan. Jouduin vaihtamaan kasvorasvaa ja suihkugeeliä, kun suihkussa haju oksetti.
On se raskaus ihme juttu:)
ennen pystyin ihan helposti vaihtamaan siskon pojan vaipat, mutta nyt raskauden aikana olen joka kerta oksentanut kun pojalla on kakat housuissa... :)
Mitä voimakkaampi haju, sen pahempi. Loppui onneksi, kun pahoinvointikin loppui, joskus viikolla 18.
Mutta vielä kaksi vuotta myöhemminkään en pysty käyttämään mitään Palmoliven suihkusaippuaa...
Muutenkin mulla on todella tarkka hajuaisti.
Eniten pahaa tekivät miehen partavesi, dödö, hienhaju, jääkaapin haju,monien ruokien haju,tupakan haju, kaikki omat hajuvedet, likapyykkikaapin haju, kahvin haju...
Onneksi tämä alkoi lieventyä 3 kuukauden jälkeen. Tosin yhdestä omasta hajuvedestä jäi niin pahat traumat, että vieläkin sen haju saa aikaan pahan olon. Tulee ihan se sama paha olo kuin raskauden aikana.
Minä myös jouduin vaihtamaan kaikki kosmetiikat hajuttomiin: kasvorasva, meikkivoide, geeli, lakka, muotovaahto, dödö...
Muutenkin mulla on todella tarkka hajuaisti. Eniten pahaa tekivät miehen partavesi, dödö, hienhaju, jääkaapin haju,monien ruokien haju,tupakan haju, kaikki omat hajuvedet, likapyykkikaapin haju, kahvin haju... Onneksi tämä alkoi lieventyä 3 kuukauden jälkeen. Tosin yhdestä omasta hajuvedestä jäi niin pahat traumat, että vieläkin sen haju saa aikaan pahan olon. Tulee ihan se sama paha olo kuin raskauden aikana.
Omalla kohdalla pahaa tekee miehen hajuvesi +omat, pari tiettyä rasvaa , tuoksuvat huuhteluaineet ja pesunesteet, tomaattikasviskastike. Ja hyi yi nuo hajut. Ovat tosi pahoja.. luulin että tahdon voimalla mikään haju ei tee pahaa mutta toisin kävi.. ja niin tosiaan... ei mitään mielitekoja.. paitsi hakeutua veden läheisyyteen.. näin täällä terv. Rv 13+2
Vaikka muuten tuoksuvat ihan hyvältä, mutta raskaana ollessani se (spraypullon) tuoksun löyhkä levisi koko taloon..oli pakko avata ovet ja ikkunat ;)