Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla MAUSTEILLE allerginen??

Vierailija
02.08.2009 |

Nehän on kaikki ihan eri kasveja! On yrttejä, nekin eri lajeja, sinappeja, pippureita ja vaikka mitä. Ei voi olla kaikille mausteille allerginen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan lisäksi ainoastaan pari maustetta käy. Mutta mulle ei käy myöskään suurinosa juureksista, hedelmistä ja vihanneksista. Ja ei, nuo eivät ole mitään keksittyjä juttuja.

Noiden lisäksi olen myös heinille, pajulle, lepälle, koivulle, pujolle pahasti allerginen.

Vierailija
22/25 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat maustesekoituksia.

Ja mausteallergioiden lisäksi ihminen voi olla allerginen vaikkapa soijalle (jota on todella useissa ruoissa) tai vaikkapa kaikille tuoreille kasviksille ja vihanneksille. Joissakin tapauksissa sitten kypsennettynä nämä tai osa niistä käy.

Oireet eivät siis ole mitään tyyliin vatsa-sekaisin, vaan tuloksena voi olla suun limakalvojen ärtyminen, jopa turpoaminen. Pahimmillaan tuloksena voi olaa anafylaktinen shokki ja kuolemakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

allerginen mitä ihmeellisimmille asioille.

Sain anafylaktisen shokin haavaliimasta. Että silleen. Eikä mitään tietoa mikä aineessa reaktion aiheutti :(

Vierailija
24/25 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen voi olla allerginen vaikkapa kaikille tuoreille kasviksille ja vihanneksille. Joissakin tapauksissa sitten kypsennettynä nämä tai osa niistä käy. Oireet eivät siis ole mitään tyyliin vatsa-sekaisin, vaan tuloksena voi olla suun limakalvojen ärtyminen, jopa turpoaminen. Pahimmillaan tuloksena voi olaa anafylaktinen shokki ja kuolemakin...

Minä olen. Ja kaikille muille hedelmille paitsi sitruksille ja melonille noiden kasvisten ja vihannesten ja juuresten jne lisäksi, paitsi kurkku ja tomaatti käy tuoreenakin, kurkusta tulee ihan lievää kutinaa kitalakeen

mutta kaikki käy mulle keitettynä/uunitettuna/mehuna hillona jne

Ja sitten olen allerginen pähkinöille, koko suu ja nielu turpoaa rajuhkosti jos maistankin pähkinää, kokeilin jouluna kerran pähkinä-rusinasekoituksesta yhtä pähkinää ja ei ollut hyvä ajatus..

Mutta, tätä ei uskonut lääkäri kun kerroin: en ole allerginen suolapähkinöille enkä kovinkaan pahasti sille fazerin keltaiselle pähkinäsuklaalle vaikka on ihan isoja pähkinöitä seassa..Lääkäri sanoi että pähkinä on niin vahva että siitä ei poistu se allergisoiva aines vaikka missä muodossa maistelisi..hmmm.

Lisäksi olen allerginen kissoille ja hevosille ja lehmille, hieman koirille ja ennen toista raskauttani olin siitepölyallergikko mutta ainakin tänä keväänä vältyin oireilta, pärjäsin täysin ilman lääkkeitä,

ehkä toinen raskauteni paransi minut siitepölyallergiasta? Onkohan mahdollista..

Vierailija
25/25 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita siitepölyistä. Aiemmin jokakeväinen/-kesäinen riesa. Mulla ei tosin ole muita allergioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi