Odotan kolmatta lasta, esikoinen ei ole vielä täyttänyt neljää vuotta.
Miltä kuvittelet minun näyttävän?
Koulutukseni?
Muita ennakkoajatuksia?
Kommentit (28)
myös yksinäisyyttä ja sosiaalisita eristäytymistä, koska pyörit täällä av:lla.
---mies mukaan auttamaan lastenhoidossa ap
Ei sen enempää mitään ennakkoajatuksia. Meillä kaksi lasta, vanhempi 2,5v ja kolmannen vauvakuume päällä ollut jo tovin. Itselläni ei juuri koulutusta ole, pari ammattiin valmistavaa, mutta olen aina tiennyt tahtovani olla kotona lasten kanssa.
Itse koen tosin olevani vallan hyvässä vedossa. Mies on onneksi niin mahtava, että hoitaa lapsia ja kotia siinä missä minäkin, joten siitä se varmasti johtuu. Jos mies ei olisi sitoutunut, emme varmasti tässä tilanteessa olisikaan. Kaikki lapset kun on toivottuja!
Itsetunto-ongelmaa en myönnä, en ole ainakaan koskaan kokenut ongelmaksi. Ja sosiaalinen verkko on hyvässä kuosissa, pitää tänne tulla valillä rauhoittumaan :)
Aloin vain miettimään, kun täällä kuulee aina mitä ihmeellisemmistä ennakkoluuloista, että mitä ihmisestä minun tilanteessani ajatellaan.
T: Ap
Sain kolme lasta neljässä vuodessa. Olen korkeasti koulutettu, yli nelikymppinen nyt, lapset koulu- ja leikki-ikäisiä, vakivirassa ollut koko ajan. Kotona olin lasten kanssa, kunnes nuorin täytti kolme. Nyt olen siis töihin palannut. Oletko siis kuten minä?
En kuvittele sinun näyttävän mitenkään tavallisesta poikkeavalta. Voit olla akateemisen tutkinnon suorittanut kuten minäkin.
Tosin olen nyt 30 vuotta. Suunnitelmissa olla kotona kunnes tulokas 3 vuotta. Enempää lapsia emme halua (halua on kaala sana, mutta aio hankkia kuulostaa yhtä tyhmältä).
T: Ap
kolmas lapsi syksyllä. esikoinen täyttää juuri syntymän aikoihin 3. rankkaa mutta niin ihanaa! :)
On meilläkin kolme lasta neljän vuoden sisään, ei siis mikään ihmeellisyys.
Nojaah, tätini on nyt 30-vuotias (minua 10 vuotta vanhempi, isälläni on 8 sisarusta, joista nuorimmat vasta vähän yli 20-kymppisiä [iskä oli siis 20-vuotias mut saadessaan, äiskä 18]), kolme lasta. Vanhin on syntynyt tammikuussa -06, seuraava kesäkuussa -07 ja tämä nuorin tammikuussa -09, eli kolmen vuoden sisään kaikki kolme lasta. Ja mikäs siinä, hehkeä kolmen lapsen suht. nuori äiti, koulutuksena on jokin tietotekniikkaan liittyvä.
Varmaan perhekeskeinen, toisinaan kiukkuinen ja ehkä väsynytkin. Näin ainakin suurin osa tuntemistani pienten lasten äideistä, joilla on useampi alle kouluikäinen lapsi.
oli 3v 6 kk kun kolmas syntyi. Keskimmäinen oli 1v5kk ja sitten vauva. Samaan aikaan rakensimme taloa ja raskauteni oli ns. ongelmaraskaus eikä ongelmat loppuneet edes raskauteen.
Täytyy sanoa, että oli todella raskas vuosi, mutta hengissä selvittiin.
Itselläni ylempi korkeakoulututkinto ja olen harrastanut aina urheilua, eli en ole plösähtänyt... Mitä sinusta nyt pitäisi ajatella? Voit olla ihan mitä vaan. Lapsirakas ja energinen ihan varmasti olet! :)
Vanhin 5 ja nuorin 2 kk. Lisäksi kaksi korkeakoulututkintoa, tosi hyvän näköinen, ei ylopainoa kiloakaan. Oikeastaan vaan relannut ajatusmaailmaansa lasten tulon jälkeen. Ei uskonnollista vakaumusta, välillä käynyt töissä, lapsilla hoitaja kotona.
Toinen kaveri hieman alemmin koulutettu, nyt kanssa 2 kk vauva, 2-v kaksoset ja 3,5 vuotias. Hän ei ole ehtinyt välillä töihin, mutta muuten jaksaa mainiosti.
Molemmat mainioita kavereita ja ihmisiä, nykyisin tulee vain tavattua liian harvoin, kun itselläkin kolme alle 4-vuotiasta ja vaativa työ.
Ollaan ahkä meidän seudulla poikkeuksia, en tarkoita lapsimäärän suhteen, vaan siinä, ettei taustalla ole mitään uskontoa. Mutta itsellä ei enakkoajatuksia ap:sta, niinkuin ei muistakaan pelkän lapsimäärän perusteella.
sai vauvan alkuvuodesta ja seuraavan saman vuoden lopulla.
Miksi kuvittelisin jotakin?
Minulla on kolme lasta, joista nuorimman syntyessä vanhin oli 3 v 8 kk.
Minulla on korkeakoulututkinto. Paino ongelmaa on, mutta niitä on ollut myös ennen lapsia kausittain. Minulla on aktiivinen yhdistys- ja järjestö"elämä". Käyn jumpalla kerran pari viikossa.
Kuten myös, kolme lasta neljässä vuodessa...
26-vuotiaana minulla oli kolme lasta ja akateeminen loppututkinto. Olin kotona siihen asti kunnes nuorin täytti kaksi.
Nyt olen erittäin tyytyväinen siihen, että asiat menivät juuri näin. Olen kolmen teinin suht nuori ja nuorekas äiti, ja minulla on vaativa ja hyväpalkkainen työ. Moni ikätovereistani elää pikkuvauva/taaperovaihetta, itse en kaipaa siihen takaisin enää laisinkaan.
Sain kolme lasta neljässä vuodessa. Olen korkeasti koulutettu, yli nelikymppinen nyt, lapset koulu- ja leikki-ikäisiä, vakivirassa ollut koko ajan. Kotona olin lasten kanssa, kunnes nuorin täytti kolme. Nyt olen siis töihin palannut. Oletko siis kuten minä?
Olin eilen heillä kylässä ja hämmästyin miten hyvässä kondiksessa tää mamma oli!!! Siis mua hoikempi jo nyt (mulla bmi25) ja varsin säteilevä isoineen rintoineen.
Ystävä on KM koulutukseltaan ja jäänyt kotiin heti saatuaan vakkariviran pääkaupunkiseudun koulusta.