Otatteko huomioon lapsen nimeämisessä NIMIKIRJAIMET ja niiden merkitykset?
Esim. Jaana Virtanen=JV=yleisesti käytetty lyhenne eli jonkin verran
Kommentit (40)
En kiinnitä, mutta kiinnitän siihen miten se kääntyy sukunimen kaa.. Esim. Pentti Hirvonen = Hintti Pervonen, Nuutti Nissinen = Niitti Nussinen ym.
Kuopukseni nimikirjaimet ovat H.E.L.P.
ollenkaan... mutta ei ne taida mitään tarkoittaa. Tytär on LMH, MTH, mies RJH ja minä olen PMS - jee...
ja voihan ne vaihtua ajan kanssa, minulla ainakin naimisiin mennessä hauskempaan suuntaan: EM - ET!
Minä olen "maailmanmestari"
Mies "Pohjoismaiden mestari"
Esikoinen "tuotemerkki"
Kuopus "HenkkaMaukka"
esim: Pojasta ei voinut tulla Luukas, sillä jos luokalla olisi ollut toinenkin olisi poikamme eritelty LuukasA.
Hokkasen Timo-tyyppiset väännökset kävin läpi.
Huomioin myös että tupla-i nimessä on helposti u jos kaunokirjoituksesta puuttuu pisteet. Miina Riikka = Muna Rukka
Englannin kielen sanojahan nuo ovat, saa nähdä aletaanko kutsua netiksi ja hatuksi vai miten...
VEAI - jotain se googlessa merkkas, mutta en oikein tajunnut että mitä... :D
Itse oon STOI - pitäisi varmaan mennä naimisiin miehen kans jolla P:llä alkava sukunimi ni oisin STOP... :D
Itse oon STOI - pitäisi varmaan mennä naimisiin miehen kans jolla P:llä alkava sukunimi ni oisin STOP... :D
venäjäksi toi stoi on sama ku stop eli seis eli pysähdy :)
En ota. Mulla on elämää muutenkin.
"yleiseen" lyhenteeseen törmännyt eikä tuo nyt muutenkaan vaikuttaisi mitään mihinkään suuntaan.
Eikä se nyt kovin yleinen ole, koska Kielitoimiston oikeinkirjoitusopas (2009) ei tuota lyhennettä tunne.
Ekan kerran nyt vasta huomasin että pikkujätkä on juniori :)
En tosiaan. Lähes jokaisesta nimirjain yhdistelmästä löytyy joku selitys.
Ainakaan virallisesti ottaen.
Onhan netti tietysti pullollaan ties mitä lyhenteitä jsp (jotakin sinne päin) jne.
Mutta ei se kuitenkaan maailmaa kaataisi.
t. JV
jos sitä just esim. netissä näissä kirjoituksissa lyhennellään niin kyllä se on jkv ei jv...vai eikö muka?
t. 4
Olen sellainen sanojen ja kirjainten pyörittäjä, että nimiä on mietitty joka kantilta.
Nimikirjaimet, sananmuunnokset ja muut yhteensopivuudet on ajateltu.
Niin esikoisen kuin tulevankin kohdalla.