yksinhuoltajat, kyselyä eksän avunannosta!
Paljonko saatte elatusmaksun lisäksi apua eksältänne? Ostaako vaatteita tai osallistuuko isompiin hankintoihin? Ja onko apu jotenkin "suhtautettu" elatusavun määrään, että jos maksaa vähemmän, auttaa muuten enemmän. Entäs paljonko eksä auttaa muuten, esim. sairastapauksissa tai kyydityksissä,jos olet vaikka autoton niin käyttääkö kaupassa?
Ja paljonko maksaa elatusmaksua? Mä saan 210e kuussa ja miehen tulot jotain 3000e.
Kommentit (25)
Jos eron jälkeen jäädään yksin ja ehkä jopa mietitään yhteenpalaamista jne. tuollainen avuliaisuus voi toimia.
Mutta tilanne on eri siinä vaiheessa kun uudet kumppanit astuvat kuvaan mukaan. Miehesi uusi tuskin ilahtuu jos hän silloin tällöin kuskaa sinua kauppaan jne.
Ja moni mies maksaa enemmän mitä pitää, koska haluaa huolehtia siitä lapsestaan...! Esim. harrastuksen maksaminen on hyvä tapa, koska se menee suoraan lapselle, ei ex:älle ja ehkä tämän "uudelle" perheelle.
Jos ostaa lapselleen kännykän ja maksaa sen laskut tietää mihin raha menee, vert. antaa ex:älle 200€ käteen ja muksu saa 40€ puhelimen ja loppurahoilla ex ostaa itselleen vaikka vaatteita.
että lapsen kännykän liittymää käyttää myös äitinsä.. me olemme siis maksajia, ja liittymällä on saldoraja. kiva sit kun saldo ylittyy niin lapsi itkee kun ei voi enää mihinkään soittaa.
..joo ei ole uusia kumppaneita. mutta ei mua ole kauppaan kuskaillut nytkään. enkä sitä vaadikkaan... en ylipäätään osaa pyytää apua suoraan, tai jotain avustusta isompiin hankintoihin. sitten alan pään aukomisen kun mua ei auteta, kun ei kaikki osaa tarjota apua tai huomaa sitä avun tarvetta. eli voin katsoa peiliin...
mun mielestä on myös parempi että maksaa sit vaik vähempi sinne äidin tilille ja maksaa harrastuksia tms. mut vähän epäilen että ei toimi kuitenkaan niin. tai ainakin syylistää mua jos maksaa jotain.
kun olen kotona lasten kanssa, en pärjäisi rahallisesti muuten. sen lisäksi sain pitää auton kun erottiin ja maksaa auton vakuutukset. kyllä lapsista huolehtii parhaiten auttaessa sitä lasten äitiä.
Ostaa joskus vaatteita. Lahjaksi on ostanut polkupyörää jne. Joskus käydään ydessä huvipuistoissa jollon maksaa itsensä toisen tai molemmat lapset.
Kaikkihan ne on ihan sovittavia asioita eikä vähennä elarin suruutta mitenkään.