Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luonnonmukaisesti ihoaan hoitavat!

Vierailija
01.08.2009 |

apua ja vinkkejä kehiin teiltä, jotka "luomuilette" ihon hoidossa.Itsellä atopiaan taipuvainen superkuiva iho ja päätin alkaa hoitamaan ihoani mahd. luonnonmukaisesti.

Vichyt ja Lumenet on vaihdettu nyt Erisaniin kasvovoiteissa samoin Erisan kroppavoiteena. Rasvoista olen siis kokeillut mm. Vichyn, Lumenen,

,karitevoi ei käy,perusrasvat kkeiltu myös eikä hyvää tunnu löytyvän. Tuo Erisan tällä hetkellä paras.Dr. Hausckat ei käyny mun iholle, kaikista hunajaa sisältävistä tuotteita tulee myös kaamea kutina ja ihottuma.

Miten putsaatte ihonne? Onko öljyt hyviä mm kookosöljyä ja jojobaa olen harkinnut-aiheuttavatko oireita kellekään?

Sisäisesti Pascoe jauhe ja helokit käytössä tällä hetkellä.Kalaöljyjä en käytä (allergia) ja e-epasta(sellanen joka käy kala-allergikoille) tuli kauheet finnit eli oli liian vahvaa mulle.Tavoitteena siis olisi saada kemikaalit minimiin ihonhoidossa mutta iho kaipaa kuitenkin kosteutta ja kenties rasvaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen ihoni vedellä ja käytän tarvittaessa hajustamatonta kosteusvoidetta. Ei mitään muuta.

Vierailija
2/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Erisan on yksi pahimmista.

Luonnonmukaisissa hoitotavoissa ensin pitäisi jättää ns. kuolleet teollisuusöljyt pois. Näitä on lähestulkoon kaikissa rasvoissa. Mm. Hauschkalla on pelkkiä luonnollisia öljyjä ja ne vaikuttavat iholla eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa luonnonkosmetiikasta aiheuttaa helpommin allergista oireilua, koska niissä allergeenisten aineiden pitoisuudet ovat vielä niin isoja. Luonnonkosmetiikassa kemikaaleja ei tule, mutta allergisia reaktioita kyllä. Hauschka on laadukas ja hyvä luonnonmukainen sarja, mutta jos on esimerkiksi siitepölyille reagoiva, siitä voi saada itselleen jännittäviä reaktioita.

Monet allergisille sopivat tuotteet ovat nimenomaan kemikaaleja, joissa ei ole enää mitään luonnollista jäljellä. Minä suosittelisin esimerkiksi atooppiselle kokeiltavaksi sarjoja Clinique ja Avene.

Itselläni Hauschkat ja Body Shopit aiheuttavat lähinnä iloisenkirjavaa naamataulua, eikä tuo kokeilemasi Vichy (joka on muuten Lancomen ja Lorealin sisarsarja) ole kovinkaan hyvä. Cliniquelle olen itse vuosien saatossa herkistynyt, mutta tällä hetkellä Clarins ja Biotherm pelittävät. Ei luonnonmukaista, mutta kasvot pysyvät kunnosa.

Aivan eri asia on sitten, jos haluat hoitaa atopiaa tai allergiaa esim. hivenaineterapialla, osa ihmisistä kehuu, että hivenainetasapainon selvittäminen ja tiettyjen hivenaineiden syöminen suurina kuureina on parantanut atooppista oireilua. Usein tällaiset ihmiset syövät seleeniä, sinkkiä, mangaania, e-vitamiinilähdettä. E-vitamiinia voi laittaa Efamol-kapseleiden muodossa suoraan ihollekin yönaamiona, ja siihen voi halutessaan lisätä apteekin sinkkivoidetta.

Vierailija
4/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekkituote tosin

Vierailija
5/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi on ollut helpompi, kun olen säännälliesti (2 x pv voidellut itseni Aqualan L:llä). Käytän sitä myös kasvoihin ja välillä myös meikin puhdistukseen.

Sovellan apteekkia ja luonnonmukaisia tapoja. Kuivimpina aikoina olen levittänyt pumpulilla oliviiöljyä ihottumakohtiin. Hyvä konsti yöksi, koska öljy on rasvaista. Kokoostakin olen kokeillut ja sitäkin suosittelen lähinnä yöksi.

Erisan ei toimi minulla voiteena, ihon puhdistuksessa. Olen käyttänyt kuitenkin Erisanin suihkugeeliä, hiustenhoitotuotteita ja deoa. Niihin olen tyytyväinrn. Jostain kuulin, että Erisaninin ihonhoitotuotteissa on itse asiassa aika paljon vettä, joka voi joillakin kuivattaa lisää. En tiedä. Itselläni ei tule oireita suihkugeelistä, mutta muista ihonhoitotuotteista tulee.

Kortisonia haluan välttää, koska se ohentaa ihoa.

Maitohappobekteerit auttavat myös minulle. Olen ollut niiden ansiosta lähes oireton vuoden Kokeile niitäkin.

Tsemppiä! Atopia on ärsyttävä vaiva! Minulla on pahi alue ollut kaula, jonka olen aina joutunut verhoamaan huiveilla. Kokeilemalla löytyy parhaat konstit!

Vierailija
6/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekkituote tosin

ja se auttaa vain ihottumaan, ei sillä atopia poistu. Lisäksi sitä saa vain reseptillä.

Itse käytän atoopikkona apteekin perusvoiteita (parhaita mulle sopii sininen Apobase ja Essex Plus, kasvoille käytän Ceralania) ja välillä käsi-ihottumaan vahvaa kortisonia (Bemetson) kuureina. Olen itsekin kokeillut öljyämistä, mutta mulla ainakin iho ärtyy öljystä (oli se sitten oliiviöljyä tai vaikkapa Ceridalia). Kysyin asiasta ihotautilääkäriltä, joka sanoi, että atoopikon ei kannata käyttää liian rasvaisia rasvoja/öljyä, koska ne monesti ärsyttävät ihoa, varsinkin ihottumaista.

Lisäksi käytän herkälle iholle soveltuvia pesunesteitä, samoin pyykkään hajusteettomilla aineilla. En meikkaa kuin juhlatilaisuuksiin, koska jatkuvalla meikkaamisella saan kasvoni aika kamalaan kuntoon. Tällaisilla keinoilla mulla pysyy iho-oireet enemmän tai vähemmän kurissa.

Vierailija
7/7 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kaikki, ihan kaikki, pitää olla hajusteettomia, vaikka allergiatestit eivät näytä hajusteallergiaa.

Erityisen tärkeää on muistaa hajustettomuus hiustenhoitoaineissa. Nuo pitkähköt hiukset roikkuvat tuossa sivuilla ja ärsyttävät poskia.

Ja luontaistuotekaupan a-creme on halpa ja hyvä voide kasvoille, kun ne ovat kuivat.