Kuinka hyvin ystävänne tietää rahatilanteenne?
Mulla on tälläinen tilanne että ystäväni piilovittuilee minulle välillä siitä olen mieheni kanssa vain koska miehelläni on hyvät tulot. (näinhän asia ei ole) Olemme viimeaikoina olleet kriisissä mutta raha ei tosiaankaan ole saanut pidettyä suhdetta kasassa vaan rakkaus.
Ystäväni vihjailee usein että
-kysy jos saat X:ltä rahaa niin mennään ulos syömään.
- Jos tulee meille kylään ja näkee jotain uutta, tokaisee että X:lle että oot sitte taas antanu pankkikorttisi Y:lle jne jne.
Itse olen kaupan alalla töissä joten en tienaa kuin n 1000e kuussa mutta viihdyn töissäni ja saan toisaalta viettää aikaa kotiäitinäkin (3-4 työpäivää viikossa)
Asia jota ystäväni ei tiedä on että mummuni jätti osan perinnöstään minulle. En tiedä syytä miksi en ole asiaa kenellekkään mainostanut (vain mieheni ja sukulaiset tietävät).
Mistäköhän tälläinen käytös voi johtua? Ystäväni on itse hyvätuloinen niin en usko että kateudesta on kyse. Ja muuten hän on mukava ja auttavainen mutta tätä raha-asioista vittuilua en ymmärrä. pitäisiköhän minun kertoa perinnöstä?
Olen vastannut vittuiluun vain että olen ihan omala rahalla ostanut mutta ei hän tätä tietenkään usko..
Kommentit (8)
Mun ystäväni kyllä tietää raha-asiani. En ymmärrä miksi niitä pitäsi salata.
Ymmärrän sinun ystävääsi siinä määrin, että toki hän ihmettelee että millä ihmeen rahoilla ostelet tavaraa, jos et käytä miehesi rahoja!? Minä varmaan ajattelisin että varastaako ystävä niitä.
Kerro ihmeessä siitä perinnöstä, miksi etä kertoisi?
EN ole kysellyt mitä luulevat. Olen aika pihi ja nuuka, ja ostan alesta, joten luulisin että luulevat huonommaksi mitä onkaan.
. Kerro ihmeessä siitä perinnöstä, miksi etä kertoisi?
Mun mielestä tuo kaveri kuulostaa jotenkin katkeralta tai kateelliselta, enkä mä tollaselle kertois ainakaan, tlis vielä ilkeemmäksi...
tavaroita yhteiseen kotiimme?
En halua kertoa perinnöstä. Mielestä raha-asiat tai se kuinka paljon rahaa on tilillä ei kuulu ystävälle paitsi jos on huolia ja haluaa uskoutua ystävälle. Mutta miksi ihmeessä hänen pitäisi tietää, saisiko se vasta lopettamaan vituuilun?
koska itsellä on myös hyvin rahaa tai sitten on antanut ymmärtää että on.
Viime viikolla tokaisi kesken kahvihetken kun selailin Iskun kuvastoa että mitäs sä sitä selaat kunnei sulla kuitenkaan oo varaa ostaa mitään, katso ennemmin jyskistä..
En saanut sanaa suustani, ja sitten yhtäkkiä alkoi puhua jostain muusta niinkuin mitään ilkeää olisi sanonutkaan.. Ja ei sanonut mitenkään "pahalla" äänellä. Mietinkin että tajusikohan itse edes mitä sanoi:)
Harmittaa nyt kun puhun ystävästäni vain negatiivisia asioita mutta niitä positiivisiakin on tuplasti enemmän:D siksi hän on ystäväni..
Mun rahatilanteen tietää moni, mieheni taas ei, mutta mitä merkitystä sillä onkaan? No tietty avioliitossa on elatusvelvollisuus, jos mä innostuisin sylkemään kattoon, mut muuten aika se ja sama mitä mies tienaa tai omistaa.
Et sä voi ystävällesi sanoa, että kuule aikuisen ihmisen menot on noin 500e kuussa ja sen kyllä tienaat ihan itsekin nettona.
meidän tilanne on paljon parempi mitä annetaan ymmärtää. olemme todella säästäväisiä ja mietimme mitä ostamme, vertailemme hintoja jne. mutta toisaalta käymme koko perheen voimin ravintolassa syömässä kerran viikossa... yleensä jätämekin mäkkärit yms väliin, kun ei ole meidän herkkua se. nautimme elämästä omalla tavallamme, ilman turhia tuhlaamisangsteja, koska siitä en saa tyydytystä.
en koe jääväni mistään paitsi, esmi. teemme itse herkulliset jäätelöannokset kotona jätsikioskin sijasta ja kun tulee vieraita,, niin pöytämme pursuaa leivonnaisia ym, eikä sellainen harmita yhtään. olen antelias ja mielellään teen ruokaa ystäville
se minua suorastaan harmittaa jos olen haaskannut turhaan rahaa johonkin, josta en ole nauttinut. enkä monesti halua lähteä johonkin kahvilaan tai shoppailemaan kaverin/ystävän kanssa ja tällöin vetoankin rahan vähyyteen, vaikka säästötilillämme onkin 6000e, ja olen kotiäiti. (kertynyt vain näistä arkisista pikkusäästöistä n 4 vuoden aikana)
itse hoidan nämä säästämiset ja sijoitusasiat. mies tuhlaisi enmmänkin ja on aina valmis ostamaan, mutta onneksi hänkin miettii siten kun yhdessä puhumme asiasta.
mies käy töissä ja tienaa keskivertopalkan. on asuntolainat jne. rahahuolia ei ole niin kauaa kun mies käy töissä.
mun kotihoidontuen tietää.
Mut ei ne tiedä miehen perinnöistä eikä mun perinnöistä. :D Mut mitäpä niitä mainostamaan.