Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni lapsi ja luontaistuotteet

Vierailija
31.07.2009 |

Antaako teistä kuinka moni lapselle Möllerin tuplaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan lapsille 2 ja 5v lasten kalaöljykapseleita. Lisäksi lasten multi-tabseja. Joskus flunssan aikan annan echinaforcea. Mielenkiinnolla kuulen minäkin, mitä muut antavat.

Vierailija
2/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalaöljyä siis.. T:#2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette "keksineet" antaa tätä Mölleriä? Neuvotaanko neuvolassa vai mitä kautta olette tähän päätyneet?

Vierailija
4/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan (ja olen antanut jo pitkään):

- nestemäistä kalaöljyä teelusikallisen muutaman kerran viikossa (Lysi, sitruunan makuinen)

- maitohappobakteereja päivittäin

- urticalcinia kuureina, varsinkin nyt vastustuskyvyn lisäämiseksi

Vierailija
5/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette "keksineet" antaa tätä Mölleriä? Neuvotaanko neuvolassa vai mitä kautta olette tähän päätyneet?

No kaikkihan sen jo tietää, että kalaöljy on lähes välttämätöntä ihmiselle. Kun antaa öljynä, tietää, että ainakin saa riittävän määrän sitä. Suositus "pari kertaa viikossa kalaa" kun on niin epämääräinen ohje. Sen pitäis olla "kolme kertaa viikossa rasvaista kalaa, kuten lohta", niin ehkä saiskin riittävän määärän.

Me syödään kyllä paljon kalaa, mutta useimmiten vähärasvaisempia vaaleita kaloja, kuten siikaa, kuhaa ym.

Vierailija
6/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallatte antaa luontaistuotteita lapselle? En puhu nyt kalanmaksaöljystä.

Vierailija
7/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallatte antaa luontaistuotteita lapselle? En puhu nyt kalanmaksaöljystä.

Mä oon ite saanu lapsesta asti erilaisia luontaistuotevalmisteita perusruokavalion lisäksi, ja vastustuskyky on aivan timanttinen :)

Meillä poika saa päivittäin maitohappoja, kalaöljykapselin sekä c-vitamiinia, ajoittain "kuurin" monivitamiinia. Mutta ei kyllä pelottaisi antaa mitään kunnon rohtojakaan esim. echinaforcea tai carmolis-tippoja jos flunssa iskisi tms. Kyllä luontaistuotteiden asiantuntijat osaavat kertoa tuotteista.

Mitä tuotteita sitten tarkoitat jos et kalanmaksaöljyä?

Vierailija
8/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en käytä niitä itsekään. Annan lapselleni ainoastaan d-vitamiinia tablettina (10 ug/päivä). Monipuolinen ruoka on tärkein. Kalaöljyä harkitsen kun lapsi vielä kasvaa ja oppii nielemään kapseleita paremmin. Kala on meillä herkkuruoka, ja sitä tarjotaan usein. Luontaistuotteiden tehoon en usko - jos niillä olisi tehoa, kuuluisivat ne lääkelain piiriin ja rekisteröidyiksi apteekkituotteiksi.

Vierailija
9/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuuna päivänä antas luontaistuotteita. Vähän väliä raportoidaan miten jolla kulla on maksa sökönä. Ei noita ole lääketieteeellisesti testattu. En söisi ite enkä antais muillekaan. Toivottavasti muistatte lääkärille informoida luontaistuotteenne, kun viette lasta hoitoon tai itseänne, ettei tule lääketieteen pillereistä haittavaikutuksia. Hui, ihan hirvittää, kun lukee noita juttuja!

Vierailija
10/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luontaistuotteiden tehoon en usko - jos niillä olisi tehoa, kuuluisivat ne lääkelain piiriin ja rekisteröidyiksi apteekkituotteiksi."

T: Sairaanhoitaja

Vierailija
11/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantaa vaan vahvistaa elimistöä pöntöt. Itse taas pyrin välttämään kemiallisesti tuotettuja lääkkeitä, niissä vasta myrkkyjä sivutuotteina onkin. Mieluummin vahvistan itseäni ja lastani päivittäin, kuin poimin jokaisen pöpön ja hoidan sen oireita sitten tehokkaasti särkylääkkeillä ja antibiooteilla. Toki joskus iskee tauti ja sit lääkitään, mutta kyllä luontaistuotteet antaa vastustuskykyä. Kukin tavallaan.

"Luontaistuotteiden tehoon en usko - jos niillä olisi tehoa, kuuluisivat ne lääkelain piiriin ja rekisteröidyiksi apteekkituotteiksi." T: Sairaanhoitaja

Vierailija
12/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä logiikka! "En antaisi lapselleni luontaistuotteita. Luontaistuoteet ovat plaseboa".

Häh? Jos luontaistuotteissa ei ole mitään vaikuttavia aineita, niin miksi niitä ei sitten voisi lapselle antaa???

Argumentoikaa paremmin, älkää puhuko itseänne pussiin.

Vierailija
13/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mihin itse perustaisit luontaistuotteiden käytön, kun lääketieteellistä näyttöä ei ole? Omiin silmiin? Omaan kokemukseen? Naapurin kokemukseen? Mistä tiedät millaista tuhoa nuo lääkkeet tekevät ihmisen sisäelimiin, kun niitä ei ole tutkittu? Puhuit itsesi juuri itse pussiin!

Vierailija
14/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten luontaistuotteet voi ola vaarallisia? Hunaja, valkosipuli... kaikki yrtit tosin ei sovi kaikille, esim.valeriaana.

Monet luontaistuotteet ovat olleet käytössä "lääkkeinä" jo paljon ennen kuin lääkkeet keksittiin.

Vierailija
15/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksiin. Eri ihmisten, omiini, vuosikymmenten ajan kertyneisiin perimätietoihin. Mitä se sua nyppii jos käytetään, meillä ei sairasteta, riittää mulle perusteeksi.

no mihin itse perustaisit luontaistuotteiden käytön, kun lääketieteellistä näyttöä ei ole? Omiin silmiin? Omaan kokemukseen? Naapurin kokemukseen? Mistä tiedät millaista tuhoa nuo lääkkeet tekevät ihmisen sisäelimiin, kun niitä ei ole tutkittu? Puhuit itsesi juuri itse pussiin!

Vierailija
16/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on todella paljon tutkimustuloksia. Olen pari kerta vienyt lapseni antioksidanttiklinikalle, jossa lääkärit tutkivat ihmisen läpikotaisin. Esim. ihottumaiselta he tutkivat veren sinkit ja seleenit ja sitten määräävätä hoidoksi sitä, mitä puuttuu.

Tämä lääkäri on lääketieteen lisensiaatti ja biologian tohtori ja iskenyt minulle eteen sellaisen nivaskan tutkimustuloksia - että pakkoha sitä on uskoa. Mitä sinä uskot elämässäsi, ellet tieteellisiä tutkimuksia?

Jotkut uskovat, että lääketeollisuudessa vain pyörivät sellaiset rahat ja voimat, että he yrittävät nujertaa kaiken vaihtoehtoisen hoidon. Mistä sinä tiedät olevasi oikeassa? Mitä jos nämä ihmiset ovatkin oikeassa?

Vierailija
17/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä anna lääkkeitäkään kuin silloin kun se on välttämätöntä.

Luontaistuote-lääke jaottelusta "höh" voi lukea lääkelaista ja laista jotka määrittelevät rohdokset ja luontaistuotteet.

Erityisesti lapsen kyseessä ollessa olen huolissani siitä miten huono "hyötysuhde" on niinsanotun tehon ja niiden elimistöä rasittavien haittavaikutusten kohdalla. Paketin kyljessä luvataan maa ja taivas ja lopulta käy vaikka niin että maksa viheltää niin että sokeat kävelevät päin punaisia liikennevaloissa... Lapsen elimistö jos mikä käsittelee vieraita aineita ihan erilailla kuin aikuisten, ja jos tuotteesta (luontaisTUOTE) ei ole tutkittua infoa saatavilla, en halua lastani koekaniiniksi. Vitamiinit ymmärrän, kalkit ja kalaöljyt ja tutkitut lääkkeet.

Huomioikaa myös se miten usein lapsi saa lääkettä verrattuna siihen miten usein lapselle annetaan luontaistuotteita.

Vielä aiemmin luontaistuotteissa luki jokseenkin näin: "Lääkkeenomainen tuote, tehoa ei ole osoitettu lääkkeeltä vaaditulla tavalla".

t. farmaseutti

Vierailija
18/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus kuullut, että vaikka hunajalla tai kamomillalla olisi haittavaikutuksia? Allerginen joku tietysti voi olla, mutta sitä ei lasketa haittavaikutukseksi. Sitäpaitsi lääkkeellekin voi olla allerginen:) Lääkkeillä niitä haittavaikutuksia vasta onkin, eri ihmisillä sama lääke voi vaikuttaa eri tavoin, vai olla sivuvaikutuksia, lääkejäämät kerääntyvät elimistöön. Joten ainakin itse pidän turvallisempana juoda kupillisen terveellistä kamomillateetä unettomuuteen, kuin popsia unilääkkeitä. Niihin voi sitäpaitsi syntyä riippuvuus. Tai lapsen yskään annan lämmintä hunajaa ennemmin kuin yskänlääkettä. Paitsi että edes lääkärini ei enää määrää yskänlääkkeitä ollenkaan, koska niistä ei ole hyötyä (haittaa sitäkin enemmän, netistä varmasti löytyy tutkimustietoa jos kiinnostaa).

Korvatulehdukset paranee yleensä ilman antibiootteja jne. Hyvä, että lääkärit eivät enää niin helposti määrää antibiootteja varsinkaan lapsille.

Vierailija
19/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me muut voitais lukea niitä tutkimustuloksia?

Vierailija
20/37 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee, jos sitä ei suosittella lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä