Mitä raskaana oleva voi syödä joulupöydässä?
Kun kinkkukin on kumminkin raakaa ja perunat vihreitä
Kommentit (30)
jos 20% olis todellinen niin eipä olis mulla lasta..................
Ei raskaana oleva saa edes tulla häiritsemään joulupöytään!!! xD
eletään me fiksut normaalia elämää. Älykkäänä on kivaa. Osaa hankkia itse luotettavaa tietoa luotettavista lähteistä, eikä tarvitse uskoa siihen paskaan mitä Vauva-lehti ja Kaksplus kirjoittavat. Helpottaa elämää.
mutta noin 0,2 %:ssa sitä on niin paljon että siitä voi oikeasti saada oireita.
Miksi pitäisi heittää hyvästit glögille, silakalle ja homejuustolle?
Graavilohtakin saa syödä jos se on tuoretta.
Raakaa kalaa kuitenkin niin se jo kertoo aika paljon. Mä himoitsen sitä kanssa niin paljon että pyysin ettei sitä joulpöytään tänä vuonna laiteta koska en pystyis pitää näppejä erossa. kaikkea muuta kyllä syön alkoholia en juo
mutta omalla vastuulla. Listeriasikiökuolemia sattuu Suomessakin vuosittain useita.
Ei muuten satu.
Viimevuonna esim ei ollut yhtään raskaudenaikaista listeriataruntaa.
36 tapausta ja niistä 70 prossaa yli 65 vuoltaille...
Minä olen 33.rv:llä raskaana, ja aion syödä kaikkea mistä tykkään. Maksaa nyt en muutenkaan ihan himona vedä, mutta kyllä saatan palan maksapateeta ottaa. Silakoita ja sillejä kyllä maistelen. Laatikot ja kinkku tietysti menee. Ja juustoja ollaan ostettu, mutta vain pastöroidusta maidosta valmistettuja. Ja miksi sienisalaatti olis kielletty?! En aio mokomasta asiasta stressata!
paitsi tuorejuustoja, tiettyjä kaloja ja tyhjiöpakattuja tuotteita.
Eineksiäkin syön ihan huoletta eikä edes tullut mieleen, että sienisalaatissa voisi olla jotain vaarallista....
Sitten saan elää ikuisen syyllisyyden kanssa, jos lapseni on vammainen :(
Kävisi elämä todella hankalaksi, jos kaikki salaatit ym. katsoisi tosi tarkasti, en ole siihen ryhtynyt ollenkaan.