Miten ihmeessä saan kaarisulkumerkin Exceliin?
Pitäisi saada kaksi vierekkäistä saraketta yhdistettyä siten, että yläpuolelle tulisi kaarisulkumerkki ...vai miksi tuota kutsutaan... ->{
Osaisko av-mammat auttaa... :)
Kommentit (5)
Teet yläpuolelle tyhjän rivin jos tarvii ja valitset lisää välilehdeltä muodot ja sieltä kaarisulkumerkin. Sitä pystyt suurentamaan ja pienentämään sekä pyörittelemään eri suuntiin sopivaan asentoon. Tämä siis jos haluat sen näkyvän myös tulostettaessa. Toki excelissä pystyy sarakkeita ja rivejä ryhmittelemään, mutta et ilmeisesti tarkoita sitä toimintoa.
Haluaisin piirtää ko. merkin aina kahden sarakkeen yläpuolelle merkitsemään, että ne kuuluu yhteen ja sitten taas vierekkäiset kaksi yhteen..
Kyse on samana päivänä pidetyistä tapahtumista, jotka pitää merkitä eri sarakkeisiin. Mutta kuitenkin on tärkeää, että tulee selväksi niiden liittyvän toisiinsa...
Heh! Oon tosi huono selittämään, kuten kuvasta näkyy... :D
Tiesinhän mä, että av-mammoihin voi luottaa!!! Nyt osaan tehdä sen! Ei ollut turha päivä tämäkään! =D
mä ainakin tekisin kahdelle sarakkeelle yhteisen "otsikon" jolloin yhdistäisin ylimmäisen rivin kaksi vierekkäistä solua ja alapuolella olisi siten näkyvissä tuohon otsikkoon liittyvät kaksi saraketta. Lisäksi solujen muotoiluista laittaisin viivat noihin sarakkeisiin sopivasti, jotta jako erottuisi.
Solut pystyy yhdistämään seuraavasti. Maalaa haluamasi solut ja paina niiden päällä hiiren oikealla, valitse muotoile solut. Siellä valitse tasaus välilehti ja laita rasti ruutuun yhdistä solut-kohtaan.
tarkemmin, en oikein ymmärrä mitä ajat takaa