Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koko päivän perannut pakkaseen musti-, vatu- ja mansikoita

Vierailija
31.07.2009 |

sormet on ihan punaset marjojen mehusta ja alkaa jo uuvuttaa mutta kyllä sitten talvella kelpaa popsia niitä:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollan mansi- ja mustikoita perattu jonkinverran. ois kyl ihanaa saada muitakin marjoja, kuten vatu-ja herukoita, muttei oli tietoa missä hyvät marjapaikat...

Vierailija
2/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Mani- ja Pedikyyriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa!

Vierailija
4/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poimimassa mansi-, musti- ja vatukat. Silloin niitä ei tarvitse erkiseen perata, kun poimin pelkät marjat käsin. Mansikoista poistan hatun vasta poimimisen jälkeen, kun muuten itse taimi ei tykkää. Sitten vain kauhalla purkitan mansi-, musti- ja vatukat ja madolliset irtoroskat on niin vähäisiä, että ne saa yksittäin nypittyä pois (Tänä vuonna 11 litrassa mustikoita oli kaksi raakiletta ja parikymmentä lehteä eksyneenä mukaan. Vatukat poimin suoraan pakastinrasioihin. Mansikoista toki osan pilkon ja survon, silloin sormet likastuvat.



Jos marjojen kanssa sormet likaantuvat, kannattaa pestä ne ennen kuin koskee muualle. Voi muuten jäädä keittiöön ikävästi likajälkiä kahvinkeitti-, pakasti- ja liesituulettimeen.

Vierailija
5/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erikseen...Mutta iloa joka tapauksessa kaikille marjoja perkaaville, pakastaville ja niistä sitten talvella erimuodoissaan nauttiville!



Ps. Ainoa asia, josta saamme perheriidan aikaseksi on tuon Ville- nimen kanssa leikkiminen. Se ei muka sovi hupsutteleville, eikä kyllä hermostuville tai sitten marjoja perkaaville, koska sitä mies ei tee: Mies on se pakastaville, koska sillä on parempi järjestelykyvyn taito. Pakkaseen laittaminen sopii siis järjesteleville...

Vierailija
6/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti alko kuse-ja paskattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anop- ja appi kerää ne aina pus- tai kassiin! Ihan älytöntä, nehän menee ihan tuus-, pask- ja liiskaksi! Kyllä oikeaoppisesti marjat kerätään ämpä- tai koriin.



Vierailija
8/8 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissat- ja kakattaa. Onneksi ei oksettaa. Mutta todistetustihan musti-, mansi-, puolu- ja vatukat ovat kuitupitoisia ja edistävät vatsan ja suolen toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan