Missä näistä kaupunginosista asuisit mielummin?
jos pitää valita vain näistä?
-malmi
-käpylä
-Lassila
-Vesala
-Itäkeskus
-Kannelmäki
-suutarila
Kommentit (21)
Nyt jo asun täällä ja viihdyn hyvin. Nyt jo odotan kauhulla päivää jos pitää joskus täältä muutta pois. En kyllä keksi millään minne muualle haluaisin.
1) Käpylä
2) Lassila
3) Kannelmäki
En pidä idästä enää, kun tunnelma on kuin Turkin lomalla ja haluan itse asua lähellä kaupunkia. Lassilassa on suhteellisen siistejäkin alueita, Kantsu on osittain rapaa eli siellä junaradan länsipuolelle ehdottomasti ei, mutta itäpuoli on vanhanaikaista ja siistiä. Käpylä on noista ihan omassa luokassaan, jos en nyt puhuta siitä 55:n päättärillä olevasta ghettokeskittymästä.
Pahimmat kaksi noista olisivat Malmi ja Vesala.
olen asunut 1,5v malmilla ja nyt puoli vuotta vesalassa
sanoisin että malmilta oli aikanaan kiire päästä pois,mutta täältä paljon aikaisemmin:)
ja molemmissa siis rauhallisissa kaupungin asunnoissa,jossa ainoat möykkärit on nuo lapset pihalla
Helsinki ja pk-seutu muutenkaan eivät ole ihmisten paikkoja. Liian kiireistä ja itseään täynnä olevia ihmisiä. Vajaa vuosi riitti minulle.
Vesalassa olenkin asunut 7 vuotta ja sitten muutettiin P-Helsinkiin. Jäi kova ikävä. Hyvät kulkuyhteydet ja kaunis alue. Kaikki palvelut ovat lähellä.
asuisin kaikista mieluimmin Käpylässä.
Kun täältä av:lta lukee omituisista ihmisistä, niin pitää sanoa, etteivät he todellakaan asu täällä päin.
Kiireistä kyllä täällä on. Mutta ihmiset eivät todellakaan ole itseään täynnä.
Helsinki ja pk-seutu muutenkaan eivät ole ihmisten paikkoja. Liian kiireistä ja itseään täynnä olevia ihmisiä. Vajaa vuosi riitti minulle.
Siellä asun nytkin :) Mutta jos lottovoitto tms. iso raha osuisi kohdalle muuttaisimme jonnekin kantakaupunkiin.
ja ihan näissä monen mielestä slummitaloissa Purpuripolulla. Vuokra on edullinen, asunto rempattu, naapurit OK. Enemmän Punavuoressa oli möykkää ja meteliä. Leikkipuistot on OK, koulu myös, yhteydet lostavat.
Itäkeskus on kai enimmäkseen vuokrataloja? onko niitä Käpylässä ollenkaan? Vesalassa taas on isoja kaupungin vuokrataloja, tavallisia kerrostaloja ja ainakin tosi kalliita rivi-ja omakotitaloja. Eikös se riipu ihan asumismuodosta ja paikasta? Voisin asua puu-Käpylässä tai vaikka Vesalassa omakotitalossa, mutta ei ole varaa kumpaakaan.
Taitaa olla aika lailla kaikissa kaupunginosissa, paitsi jossain Eirassa tms.
Itäkeskus on kai enimmäkseen vuokrataloja? onko niitä Käpylässä ollenkaan? Vesalassa taas on isoja kaupungin vuokrataloja, tavallisia kerrostaloja ja ainakin tosi kalliita rivi-ja omakotitaloja. Eikös se riipu ihan asumismuodosta ja paikasta? Voisin asua puu-Käpylässä tai vaikka Vesalassa omakotitalossa, mutta ei ole varaa kumpaakaan.
viehätystä. Se ei ole mikään mini-Espoo, vaan ehdottomasti yksi Suomen miellyttävimmistä paikoista asua.
kysyntä on kovinta ja kierto vähäisintä. Jos on mahdollisuus, ilman muuta ottaisin sen.
Haluan enemmän länteen