terveydenhuolto kusee.
anteeksi teini ilmaisu, mutta se kuvaa hyvin mun mielestä tilannetta.
oon hypännyt lääkäreillä nyt huhtikuusta asti. sekaan mahtuu kolme käyntiä tk:ssa, yksi neuvolalääkärillä ja yksi työterveydessä. kaikki saman asian takia: kuukautiset tulee milloin tulee ja kipuja on koko ajan. väsyttää, on kylmä, mitään ei jaksa tehdä eikä mikään kiinnosta. nyt on painokin tippunut kymmenisen kiloa. itse en enää jaksa. mutta lääkäreitä se ei kiinnosta! tänäänkin työterveydessä mulle sanottiin vaan, että kyllähän meitä kaikkia väsyttää syksyisin. valaisin toki, että mun väsymys on alkanut jo keväällä ja nykyään en pysy töissä hereillä.. ja olen ravintolassa töissä!!! nyt pääsin kuitenkin aikani rutkutettuani verikokeisiin!! jännityksellä odotan mitä löytyy.
mutta pointti on siis se, ,että jukoliste minä maksan veroja että voisin saada sairauteeni hoitoa. ja että minua saatana kuunneltaisiin lääkärillä käydessäni!! ja tiedän, että yksityiselle voisi mennä, mutta millä rahalla minä ne tutkimukset maksaisin? en sitten millään. on jotenkin surullista, että tk läkärit on elämäänsä niin pirun kyllästyneitä, että ei työtä jakseta tehdä. ja kun menen oikeasti omasta terveydestäni huolestuneena kertomaan lääkärille, kuinka en jaksa enää, niin minulle aletaan vittuliemaan.. kiitos nam. mitä mieltä on arvoisa av-raati? (anteeksi avautumiseni..)
Kommentit (6)
Kuinka muuten saadaan asiakkaita alati kasvavalle yksityisille lääkäriasemille, jotka näyttävästi mainostavat sivun kokoisilla aukeamilla Hesarissakin?
Julkinen terveydenhuolto on kaavailtu köyhimmälle rupusakille ja jokainen, joka palkkatyössä käy, viekööt palkkansa yksityisille yrityksille. Ja köyhää sakkiahan ei kannata edes kunnolla hoitaa, lähtevät sitä nopeammin täältä olemasta muiden elättinä.
Terveydenhoidon alasajo on niin näkyvää ja konkreettinen pyrkimys pois hyvinvointiyhteiskunnasta, että tervemenoa vain äänestämään porvarihallitus jatkoon - jossa on mies valtansa huipulla yleishyödyllisistä säätiöistä kuppaamiensa varojen ansiosta.
Menkää mammat äänestämään todellisten arvojen puolesta, ei mielikuvien perässä, joita mainostoimistot luovat.
Vaikutat tekstin perusteella vähän yksinkertaiselta. Veikkaan että ulosantisi ei ole paras mahdollinen, ei ainakaan kirjoitettuna. Oletkohan nyt osannut esittää asiasi niin että lääkäri sen tajuaa, vai oletko vain istahtanut penkkiin ruikuttamaan sekavasti sataa asiaa samaan aikaan ilman mitään järkeä tai johtolankaa? Ja onko nyt tosiaan hyvä ajatus valittaa, kun hartaasti toivomiasi ja autuaaksi tekeviä verikokeita on otettu?
kaipaan todella paljon juuri tuollaista alasajoa ja syyllistämistä, jopa haukkumista! helvetti, minä olen aidosti kipeä ja väsynyt! silloin minun kuuluu saada hoitoa, olin yksinkertainen tai en.
ja minähän valitan kun minusta siltä tuntuu. lähde itse pyöritettäväksi tuohon päättömään oravanpyörään niin tiedät miltä minusta tuntuu.
voisitteko oikeasti miettiä miltä minusta tuntuu?? ap
et mahtaako olla kilpirauhasen liikatoimintaa ap:lla... eli ihan KUNNOLLINEN SAIRAUS jota terveydenhuoltojärjestelmän kuuluu tutkia ja hoitaa. Tsemppiä ap, hyvä kun pääsit edes verikokeille!
Kilpirauhasen vajaatoimintaa. Minulla paino tippui melkein 10kg ennen kuin todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Monesti kuulemma kun on tulehdustila päällä niin paino tippuu. Vaikka vajaatoiminnassa pitäisi nousta mutta yleensä painoa nousee kun tulehdus on rauhoittunut. Lisäksi palelin aina, en hikoillut, olin väsynyt, iho oli kuiva ja silmäluomet turvotteli etenkin aamulla. Tulethan kertomaan mitä verikokeet näyttivät?
Suomessa vakavien sairauksien hoitoketjujen toiminta on maailman huipputasoa. Sitten on erinäisiä jokapaikankipeyksiä, kolotuksia ja nuppivikoja, jotka juuttuvat seulaan ja jäävät räpiköimään vaivoinensa jonnekin perusterveydenhuollon alimmalle portaalle. Kukahan näille perustaisi jonkun oman ryömintäkaistan, jolla edettäisiin hitaasti mutta varmasti, asiakasta kuunnellen ja psykosupportioon panostaen.